Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 1990-luvun lama toistua?

Vierailija
29.05.2023 |

Nyt kun eletään myös velkarahalla. Isot omakotitalot, uudet sähköautot, matkoja kaukomaihin, merkkilaukkuja, vaatteita jne.

Ja jopa ihan keskituloiset elävät tällaista elämää. Ei kaikki ole voineet saada lottovoittoa.

Miten tämä päättyy?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun n. 15 vanhalla omakotialueella. Ei mikään varakkaiden alue Pirkanmaalla. Nyt olen viimeisten vuosien aikana huomannut juuri tuon. Sähköautoja ilmestyy naapureihin, remontoidaan/laajennetaan taloja, laitetaan pihoja, matkustellaan.

Mistä heillä riittää rahat tähän kaikkeen?

Vierailija
2/28 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi ja tulee toistumaan. Sanokaa minun sanoneen että jälki on on rumaa ennen kuin tämä on ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi ja toistuukin. Kaikkien elämään ne ei vaikuta millään tapaa. 90-luvun jäjiltä tuli runsaat sosiaaliavustukset ja tuet.

Vierailija
4/28 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkojen nousu ei enteile hyvää.

Vierailija
5/28 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nytkin ollut lama yli kymmenen vuotta. Sitä vain ei saa sanoa lamaksi.

Vierailija
6/28 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulossa on sellainen totaaliromahdus että Suomen historiassa ei ole ennen sellaista nähty.

Vierailija
7/28 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainojen korot voi nousta siihen 16%:iin joka silloin oli. Muusta en tiedä.

Vierailija
8/28 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on jo alkanut, kiitos lännen pakotteiden venäjää vastaan. Ei unohdeta oikeaa syytä miksi hinnat niin räjähtäneet, länsi itse teki tämän valinnan.

Vierailija
9/28 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toistu. Nyt tulee kunnon romahdus ja koko systeemi muuttuu.

Vierailija
10/28 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on jo alkanut, kiitos lännen pakotteiden venäjää vastaan. Ei unohdeta oikeaa syytä miksi hinnat niin räjähtäneet, länsi itse teki tämän valinnan.

Ja kohta Venäjä hajoaa ja ne ihmiset muuttaa sieltä taas tänne, kuten 90-luvullakin.

Vierailija
11/28 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi.Ja historia ei opeta koskaan mitään.Onneksi historiaa ei opeteteta enää kuin sen muutaman tunnin.

Vierailija
12/28 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntolainojen korot voi nousta siihen 16%:iin joka silloin oli. Muusta en tiedä.

Täällä taas joku boomeri joka on tuhonnut aivonsa jollain myrkkymaaleilla. Sinun aikaasi ei voi verrata nykyisyyteen.Ymmärrän ettet ymmärrä.

Vierailija
13/28 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain he pärjäävät jolla ei ole lainaa ja he jotka pystyvät maksamaan lainan pois tarvittaessa..

Vierailija
14/28 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun n. 15 vanhalla omakotialueella. Ei mikään varakkaiden alue Pirkanmaalla. Nyt olen viimeisten vuosien aikana huomannut juuri tuon. Sähköautoja ilmestyy naapureihin, remontoidaan/laajennetaan taloja, laitetaan pihoja, matkustellaan.

Varmaan tähän jo vastattu mutta velkarahalla tosi monet elää. Suomalaisten velkaantuminen on vain kasvanut ja siitähän osa on jo huolissaan.

Vierailija
15/28 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälki voi olla jopa rumempaa koska ei ole ainakaan nyt tiedossa mitään talouden veturia. Sannan hallitus piti mahdollisena että Suomesta tulisi ympäristöteknologian edelläkävijä mutta en usko tämän tuovan mitään isoja rahoja. Miksi Ruotsi porskuttaa mutta Suomi ei?

Vierailija
16/28 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin voi ja toistuukin. Kaikkien elämään ne ei vaikuta millään tapaa. 90-luvun jäjiltä tuli runsaat sosiaaliavustukset ja tuet.

Miten voi olla noin huono tieto oikeista tapahtumista? 90-luvun jäljiltä leikattiin aivan valtavasti porvarihallituksen johdolla ja sitä seurannuttakin hallitusta myöden sillä jatkettiin.

Vierailija
17/28 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas joku boomeri joka on tuhonnut aivonsa jollain myrkkymaaleilla. Sinun aikaasi ei voi verrata nykyisyyteen.Ymmärrän ettet ymmärrä.

Olen 40-v maisteri Helsingistä. En o,e koskaan vielä maalannut mitään.

Vierailija
18/28 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan nytkin ollut lama yli kymmenen vuotta. Sitä vain ei saa sanoa lamaksi.

Lama tarkoittaa pitkäaikaista taantumaa eikä Suomi ole ollut taantumassa viimeistä 10 vuotta. 

Vierailija
19/28 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tähän jo vastattu mutta velkarahalla tosi monet elää. Suomalaisten velkaantuminen on vain kasvanut ja siitähän osa on jo huolissaan.

Kotitalouksien velkaantuminen näyttäisi jonkin tilaston mukaan liikkuvan jopa 140 miljardissa eurossa. Siitä valtaosa on asuntolainaa. Siitä ei puhuta, vaikka kaikki tietävät, mitä siitä seurasi 90-luvulla. Pankkikriisi. Se velka on lopulta valtionvelkaa, koska pankkeja ei voi päästä kaatumaan.

Ei näytä kiinnostavan velkakelloilijoita.

Vierailija
20/28 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 40-v maisteri Helsingistä. En o,e koskaan vielä maalannut mitään.

Olin tuolloin teini ja äidilläni teki tiukkaa maksaa asuntolaina omakotitalostamme, vaikka henkilöstöjohtaja olikin eli hyväpalkkainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi