Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi koira pitää viedä kauppaan?

Vierailija
27.07.2026 |

Miksi? En keksi yhtään järkevää syytä, vaikka kuinka mietin. 

Kommentit (172)

Vierailija
81/172 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö Ap:n mielestä sokean haahuilla kaupassa ilman opaskoiraansa? Jos sulla on tuollainen asenne, niin se on oikeus ja kohtuus, että sokea tökkäisee ihan kunnolla sinua sillä valkoisella kepillään.

Itse asiassa sokeita harmittaa ne muut koirat kaupoissa, koska ne häiritsevät opaskoiran työtä. 

Opaskoirat on opetettu olemaan reagoimatta muihin työssään ollen. 

Kyllä, mutta ne ovat kuitenkin eläimiä. Tämä on ihan todellinen ongelma näkövammaisilla. 

Ihmetyttää, että miten ennen pärjättiin, kun koiria ei saanut viedä kauppoihin. Mikä on muuttunut? 

Mikä muuttuu, jos ne saa viedä? Miten muualla ihmiset pysyy elossa, vaikka koirat on mukana kaupoissa, ravintoloissa ja rannoilla mukana? Miksi juuri Suomalaisille se on ongelma? 

Ei kai ole kyse vain yhdestä suvusta, niin kuin väität? Eli esim. Korhosille se ei ole ongelma, eikä Liimataisille, vai?

Vierailija
82/172 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ruoat voi tilata kotiin S-Kaupat sovelluksella tai Woltilla josta saa K-kaupan tuotteita. Ruokaa myydään myös muissa verkkokaupoissa kuten Tokmanni, Fiksuruoka ja mitä näitä nyt on. 

Suosittelen lämpimästi kaikkia joita muut ihmiset lapsineen, koirineen ja päihtymystiloineen tilaamaan ruokakassit suoraan kotiovelle. 

Säästyy kaikkien hermot. 

Itse en muista milloin viimeksi kävin kaupassa. 

Miksei ne koiranomistajat tilaa kotiin? Silloin voisi olla sen koiran kanssa ihan rauhassa kotona.

Koska koira tarvitsee lenkin. Aion huomenna kokeilla ruokakauppaa koiran kanssa. En ole kokeillut.

Vonko minä tulla sinne samalla lampaani kanssa. Mitä eroa ?

Kauppias ei tykkää lampaista. Tuskin lammaskaan tykkää kaupasta toisin kuin koira. 

Onko susista moneen kertaan rutsatut sikinsokin sudet saatu jalostetuksi sellaisiksi elukoiksi että tykkäävät kaupassa käynnistä. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/172 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opaskoirat ovat koiria, jotka auttavat omistajaansa ja ovat koulutettuja. Sinä buudelin omistaja, joka haluat viedä sinulle rakkaan lemmikkisi joka paikkaan... 

Vierailija
84/172 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä voi uloskaan jättää, kun te potkitte sitä. 

Jätä kotiin. Siellä se on päivät kun olet töissä. 

Mutta jos ollaan reissussa kaukana kotoa?

Saatana pitää tietää jo elukoita ottaessa että niistä ei saa olla riesaa muille ihmisille.  Ymmärrätkö?👹👹👹

Mene sille kauppiaalle tai ravintoloitsijalle möykkäämään, joka sallii koirat tiloissaan. Jos tarjotaan oikein ostoskärry, johon lemmikin saa laittaa, niin ei se minun syyni ole.

Toki käytän tällaista palvelua silloin kun minulla on sille tarve. En tietenkään mene niihin kauppoihin tai ravintoloihin, joihin koira ei ole tervetullut. Mene sinä niihin.

Vierailija
85/172 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sulle kuuluu? Kauppias on toivottanut koirani tervetulleeksi kauppaan.

Keskustelkoot kauppiaan, joka on koirat sallinut, kanssa, ei muiden asiakkaiden. 

Vierailija
86/172 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai noita kärryjä ole rajoitettu vain koirille? Ei ole kyllä varmaan tieto. Kai ne siat ja lampaat voi yhtä hyvin tulla kauppaan, kunhan nostetaan kärryyn ja osaavat käyttäytyä niin etteivät häiritse muita asiakkaita ja ovat opetettu sisäsiisteiksi.

Vierailija
87/172 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai noita kärryjä ole rajoitettu vain koirille? Ei ole kyllä varmaan tieto. Kai ne siat ja lampaat voi yhtä hyvin tulla kauppaan, kunhan nostetaan kärryyn ja osaavat käyttäytyä niin etteivät häiritse muita asiakkaita ja ovat opetettu sisäsiisteiksi.

Taidat olla idiootti.

Vierailija
88/172 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ruoat voi tilata kotiin S-Kaupat sovelluksella tai Woltilla josta saa K-kaupan tuotteita. Ruokaa myydään myös muissa verkkokaupoissa kuten Tokmanni, Fiksuruoka ja mitä näitä nyt on. 

Suosittelen lämpimästi kaikkia joita muut ihmiset lapsineen, koirineen ja päihtymystiloineen tilaamaan ruokakassit suoraan kotiovelle. 

Säästyy kaikkien hermot. 

Miksei ne koiranomistajat tilaa kotiin? Silloin voisi olla sen koiran kanssa ihan rauhassa kotona.

Koska koira tarvitsee lenkin. Aion huomenna kokeilla ruokakauppaa koiran kanssa. En ole kokeillut.

Kauppias ei tykkää lampaista. Tuskin lammaskaan tykkää kaupasta toisin kuin koira. 

Onko susista moneen kertaan rutsatut sikinsokin sudet saatu jalostetuksi sellaisiksi elukoiksi että tykkäävät kaupassa käynnistä. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Itse asiassa jotkut tykkää, ei kaikki. Yleensä koira lähtee mielellään joka paikkaan omistajansa kanssa, ainakin mieluummin kuin jää yksin. 

Vierailija
89/172 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan koiran ostoskärryyn jotta Nippe saa itse valita herkkuja. Kuonolla nuuskuttelee sipsihyllyllä ja tökkää sipsipussia jonka haluaa 👍 Katsotaan elokuvaa ja yhdessä syödään sipsejä 🤗

Sitten menette sänkyyn panemaan 

Ei kun se nuolee kun olen niin ruma ja tyhmä että en ole miestä saanut.

Vierailija
90/172 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö Ap:n mielestä sokean haahuilla kaupassa ilman opaskoiraansa? Jos sulla on tuollainen asenne, niin se on oikeus ja kohtuus, että sokea tökkäisee ihan kunnolla sinua sillä valkoisella kepillään.

Itse asiassa sokeita harmittaa ne muut koirat kaupoissa, koska ne häiritsevät opaskoiran työtä. 

Opaskoirat on opetettu olemaan reagoimatta muihin työssään ollen. 

Kyllä, mutta ne ovat kuitenkin eläimiä. Tämä on ihan todellinen ongelma näkövammaisilla. 

Ihmetyttää, että miten ennen pärjättiin, kun koiria ei saanut viedä kauppoihin. Mikä on muuttunut? 

Mikä muuttuu, jos ne saa viedä? Miten muualla ihmiset pysyy elossa, vaikka koirat on mukana kaupoissa, ravintoloissa ja rannoilla mukana? Miksi juuri Suomalaisille se on ongelma? 

Ei kai ole kyse vain yhdestä suvusta, niin kuin väität? Eli esim. Korhosille se ei ole ongelma, eikä Liimataisille, vai?

Ei, vaan niitä lukuisia Euroopan maita ja niiden kauppoja, joihin koiran saa ottaa. 

Et ole Espoota pidemmällä tainnut käydä koskaan? Sen nimittäin huomaa. 

Vierailija
91/172 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästyy kaikkien hermot. 

Itse asiassa jotkut tykkää, ei kaikki. Yleensä koira lähtee mielellään joka paikkaan omistajansa kanssa, ainakin mieluummin kuin jää yksin. 

Älä naurata että eläin muka tykkäisi olla kärryssä ihmisvilinässä.   Mikä muu eläin mahtaisi oikein tykätä...ehkä sika 🤣🤣🤣

Vierailija
92/172 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on aina yhtä hilpeitä keskusteluja, ihmiset kiljumassa kitarisat punaisina, miksi koiria ei saa ottaa mukaan sinne, tänne yai tonne ja siitä huolimatta koirat  saa ottaa mukaansa yhä useampaan paikkaan 👍 

Mahtava seurata, kun ne on tukehtua raivoonsa 😂😂😂

Vierailija
93/172 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu juu.. kyllä minä olen sikaa lenkittäessä käynyt ruokakaupassa. Kauppias ja koko kansa tykkäsi. 🤭🤭

Vierailija
94/172 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ala olemaan jo kiellettyä lähes joka kaupassa? ..... Kävin aamulla lähimarketissa, niin ovella oli lappu: "Ei koirien ja kissojen kanssa sisälle".

Muilla asiakkailla voi olla allergia ja saada allergisen kohtauksen. .... Vaikka tykkään koirista ja kissoista, niin pitäs omistajalla olla sen verran järkeä,  et osais ajatella muitakin.

Juujuu allergia. Hanki lääkitys. Ei yhden sairauden vuoksi voi kaikki elää. 

Minulla on lääkitys. En vain haluaisi joutua käyttämään enemmän lääkkeitä sen takia, että joku ei voi olla koirastaan erossa edes kauppareissun aikaa. 

Eläinhilsettä on joka paikassa ja kaupassa voi olla  montakin koiranomistajaa, joista pölisee hilsettä, sun kanssa yhtä aikaa. Miksi ihmiset muualla pärjää koirien kanssa? 

Et jaksaisi ottaa lääkettä? En mäkään diabeetikkona aina jaksaisi, mutta ennkaada vastuuta sairauteni hoidosta muille. 

Haluaisitko ottaa enemmän lääkettä sen takia, että joku haluaa itsekkäästi vaikkapa pakottaa sut syömään sokeria, siis ihan vain ilokseen? Tai joutua pelkäämään sairaalareissua, koska jollekin vain lemmikki menee muiden ihmisten hyvinvoinnin edelle? 

Aika sairas ajatusmaailma. Allergiat luonnollisesti rajoittavat mun elämää aika paljon ja lääkkeitä menee. En haluaisi joutua kaupassakin aina väistelemään. Ja ei, wolttaaminen ei ole minun asiani. Woltatkoon ne, jotka eivät ilman koiraa pääse kaupoille. Kaupat on ihmisille. 

Vierailija
95/172 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhitkö sen koiran paska perseen ja kusiset kaarvat ennen kun tuot kärryyn kauppaan.  

Vierailija
96/172 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen, jotkut tulee isojen koirien kanssa vastaan esim vaate kaupassa, ihmettelen tätä buumia että eläimet saa mennä levittämään karvojaan ja hilsettään vaateliikkeeseen jossa asioi myös moni allergikko, samoin en ymmärrä että ruokakaupat, kahvilat, ravintolat yms sallii koirat kauppaan. 

Vierailija
97/172 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästyy kaikkien hermot. 

Älä naurata että eläin muka tykkäisi olla kärryssä ihmisvilinässä.   Mikä muu eläin mahtaisi oikein tykätä...ehkä sika 🤣🤣🤣

Meidän kylällä ei ole ihmisvilinää ja toisekseen nää on tottuneet siihen, että ympärillä on paljon vieraita ihmisiä. Voit yllättyä, mutta muitakin, kuin opaskoiria voi kouluttaa. On koiria, kuten omat, jotka reissaa ympäri maailmaa ja on pomminvarmoja joka tilanteessa. Niille kauppa on todella rauhallinen ympäristö. 

Vierailija
98/172 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästyy kaikkien hermot. 

Olis aika turhaa tilata ruuat kotiin, jos olen 1500 km päässä kotoa 🤔

Mikset tilaa sinne missä olet? 

Jos on kulkumatkalla eikä ole varsinaista osoitetta missä on niin mihin tilataan? Asemalle, laivaterminaaliin, kadunkulmaan?

Kyllä. 

Vierailija
99/172 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ala olemaan jo kiellettyä lähes joka kaupassa? ..... Kävin aamulla lähimarketissa, niin ovella oli lappu: "Ei koirien ja kissojen kanssa sisälle".

Muilla asiakkailla voi olla allergia ja saada allergisen kohtauksen. .... Vaikka tykkään koirista ja kissoista, niin pitäs omistajalla olla sen verran järkeä,  et osais ajatella muitakin.

Juujuu allergia. Hanki lääkitys. Ei yhden sairauden vuoksi voi kaikki elää. 

Minulla on lääkitys. En vain haluaisi joutua käyttämään enemmän lääkkeitä sen takia, että joku ei voi olla koirastaan erossa edes kauppareissun aikaa. 

Eläinhilsettä on joka paikassa ja kaupassa voi olla  montakin koiranomistajaa, joista pölisee hilsettä, sun kanssa yhtä aikaa. Miksi ihmiset muualla pärjää koirien kanssa? 

Et jaksaisi ottaa lääkettä? En mäkään diabeetikkona aina jaksaisi, mutta ennkaada vastuuta sairauteni hoidosta muille. 

Haluaisitko ottaa enemmän lääkettä sen takia, että joku haluaa itsekkäästi vaikkapa pakottaa sut syömään sokeria, siis ihan vain ilokseen? Tai joutua pelkäämään sairaalareissua, koska jollekin vain lemmikki menee muiden ihmisten hyvinvoinnin edelle? 

Aika sairas ajatusmaailma. Allergiat luonnollisesti rajoittavat mun elämää aika paljon ja lääkkeitä menee. En haluaisi joutua kaupassakin aina väistelemään. Ja ei, wolttaaminen ei ole minun asiani. Woltatkoon ne, jotka eivät ilman koiraa pääse kaupoille. Kaupat on ihmisille. 

Tää nykyajan itsekeskeisyys, minäkeskeisyys on mennyt aika pitkälle, mikä ei itseä kosketa se kyllä rikotaan omilla säännöillä ja minä keskeisyydellä. 

Vierailija
100/172 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen, jotkut tulee isojen koirien kanssa vastaan esim vaate kaupassa, ihmettelen tätä buumia että eläimet saa mennä levittämään karvojaan ja hilsettään vaateliikkeeseen jossa asioi myös moni allergikko, samoin en ymmärrä että ruokakaupat, kahvilat, ravintolat yms sallii koirat kauppaan. 

Ihmettele pois, onneksi maailma ei pyöri sun eikä mun halujen ympärillä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan