Miksi koira pitää viedä kauppaan?
Miksi? En keksi yhtään järkevää syytä, vaikka kuinka mietin.
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haittaako sinua kuinka paljon, että kävelin koiran kanssa parin kilometrin päähän kauppaan, jossa on koira kärryt ja nostin koirani sinne. Käytiin ostamassa koiralle puruluita
Minua haittaa koirat kaupassa, sillä olen vakavasti allerginen koirille. Pahimmassa tapauksessa se sinun koirasi aiheuttaa minulle sairaalareissun. Olet itsekäs.
No älä koske siihen koiraan.
Ei tarvitse koskea, koirarodusta riippuen saan oireita jo lähietäisyydellä. Jos joku lapsi vaikka sattuu koiraa lähellä silittelemään, niin hilse pölisee ja saan oireita.
No älä mene lähelle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ruoat voi tilata kotiin S-Kaupat sovelluksella tai Woltilla josta saa K-kaupan tuotteita. Ruokaa myydään myös muissa verkkokaupoissa kuten Tokmanni, Fiksuruoka ja mitä näitä nyt on.
Suosittelen lämpimästi kaikkia joita muut ihmiset lapsineen, koirineen ja päihtymystiloineen tilaamaan ruokakassit suoraan kotiovelle.
Säästyy kaikkien hermot.
Itse en muista milloin viimeksi kävin kaupassa.
Miksei ne koiranomistajat tilaa kotiin? Silloin voisi olla sen koiran kanssa ihan rauhassa kotona.
Koska koira tarvitsee lenkin. Aion huomenna kokeilla ruokakauppaa koiran kanssa. En ole kokeillut.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ala olemaan jo kiellettyä lähes joka kaupassa? ..... Kävin aamulla lähimarketissa, niin ovella oli lappu: "Ei koirien ja kissojen kanssa sisälle".
Muilla asiakkailla voi olla allergia ja saada allergisen kohtauksen. .... Vaikka tykkään koirista ja kissoista, niin pitäs omistajalla olla sen verran järkeä, et osais ajatella muitakin.
Juujuu allergia. Hanki lääkitys. Ei yhden sairauden vuoksi voi kaikki elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ruoat voi tilata kotiin S-Kaupat sovelluksella tai Woltilla josta saa K-kaupan tuotteita. Ruokaa myydään myös muissa verkkokaupoissa kuten Tokmanni, Fiksuruoka ja mitä näitä nyt on.
Suosittelen lämpimästi kaikkia joita muut ihmiset lapsineen, koirineen ja päihtymystiloineen tilaamaan ruokakassit suoraan kotiovelle.
Säästyy kaikkien hermot.
Miksei ne koiranomistajat tilaa kotiin? Silloin voisi olla sen koiran kanssa ihan rauhassa kotona.
No jos ei ole kotona vaan reissussa?
Mamin hauvelivauveli tahtoo tulla mukaan kauppaan valitsemaan herkun. Eha sama vaikka räksyttää ja kuola ja karva lentää ruokien päälle. Allergiset voi syödä sammalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö Ap:n mielestä sokean haahuilla kaupassa ilman opaskoiraansa? Jos sulla on tuollainen asenne, niin se on oikeus ja kohtuus, että sokea tökkäisee ihan kunnolla sinua sillä valkoisella kepillään.
Itse asiassa sokeita harmittaa ne muut koirat kaupoissa, koska ne häiritsevät opaskoiran työtä.
Opaskoirat on opetettu olemaan reagoimatta muihin työssään ollen.
Kyllä, mutta ne ovat kuitenkin eläimiä. Tämä on ihan todellinen ongelma näkövammaisilla.
Ihmetyttää, että miten ennen pärjättiin, kun koiria ei saanut viedä kauppoihin. Mikä on muuttunut?
Vierailija kirjoitti:
Euroopassa saa ottaa koirat mukaan moneen kauppaan, eikä ketään kiinnosta. Suomessa... Hirveä ongelma.
Yksi syy, miksi ollaan poissa Suomesta vähintään puolet vuodesta, on se, että muualla koirat on helppo ottaa mukaan, eikä se ole mikään ongelma kenellekkään.
Lisää vielä, että Suomessa en ota koiriani mukaan kauppaan, mutta en vaan ymmärrä, miten Suomessa se on niin käsittämätön ongelma ja toisaalla ketään ei vaan kiinnosta, se on niin normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ala olemaan jo kiellettyä lähes joka kaupassa? ..... Kävin aamulla lähimarketissa, niin ovella oli lappu: "Ei koirien ja kissojen kanssa sisälle".
Muilla asiakkailla voi olla allergia ja saada allergisen kohtauksen. .... Vaikka tykkään koirista ja kissoista, niin pitäs omistajalla olla sen verran järkeä, et osais ajatella muitakin.
Minulla on lääkitys. En vain haluaisi joutua käyttämään enemmän lääkkeitä sen takia, että joku ei voi olla koirastaan erossa edes kauppareissun aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö Ap:n mielestä sokean haahuilla kaupassa ilman opaskoiraansa? Jos sulla on tuollainen asenne, niin se on oikeus ja kohtuus, että sokea tökkäisee ihan kunnolla sinua sillä valkoisella kepillään.
Itse asiassa sokeita harmittaa ne muut koirat kaupoissa, koska ne häiritsevät opaskoiran työtä.
Opaskoirat on opetettu olemaan reagoimatta muihin työssään ollen.
Kyllä, mutta ne ovat kuitenkin eläimiä. Tämä on ihan todellinen ongelma näkövammaisilla.
Ihmetyttää, että miten ennen pärjättiin, kun koiria ei saanut viedä kauppoihin. Mikä on muuttunut?
Mikä muuttuu, jos ne saa viedä? Miten muualla ihmiset pysyy elossa, vaikka koirat on mukana kaupoissa, ravintoloissa ja rannoilla mukana? Miksi juuri Suomalaisille se on ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästyy kaikkien hermot.
Koti voi olla 1000 km päässä. Kun ihmiset myös matkustaa. Ei kaikki ole aina vaan kotona. Itse jätän koiran kotiin yleens mutta en ole aina kotikaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästyy kaikkien hermot.
No jos ei ole kotona vaan reissussa?
Selityksiä riittää, kuten narsisteillakin.
Miksi ei pitäisi viedä? En keksi yhtään hyvää syytä.
Vierailija kirjoitti:
Säästyy kaikkien hermot.
Olis aika turhaa tilata ruuat kotiin, jos olen 1500 km päässä kotoa 🤔
Useimmat koirat eivät itse osaa käydä kaupassa hakemassa itselleen sitä hauhau championia. Jonkun pitää olla mukana. Tai jos osaavat, maksamisen kanssa voi tulla ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lääkitys. En vain haluaisi joutua käyttämään enemmän lääkkeitä sen takia, että joku ei voi olla koirastaan erossa edes kauppareissun aikaa.
Eläinhilsettä on joka paikassa ja kaupassa voi olla montakin koiranomistajaa, joista pölisee hilsettä, sun kanssa yhtä aikaa. Miksi ihmiset muualla pärjää koirien kanssa?
Et jaksaisi ottaa lääkettä? En mäkään diabeetikkona aina jaksaisi, mutta ennkaada vastuuta sairauteni hoidosta muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haittaako sinua kuinka paljon, että kävelin koiran kanssa parin kilometrin päähän kauppaan, jossa on koira kärryt ja nostin koirani sinne. Käytiin ostamassa koiralle puruluita
Minua haittaa koirat kaupassa, sillä olen vakavasti allerginen koirille. Pahimmassa tapauksessa se sinun koirasi aiheuttaa minulle sairaalareissun. Olet itsekäs.
Ei kun sinä tykkäät jankuttaa ja inttää. Mitään allergiaa ei ole. Olet pitkästynyt änkyrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi maailman ei pyöri vain sun, mun tai naapurin Kallen sairauksien ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen vaihtoehto on jättää autoon ja on helle (eli autoon jättäminen ei ole vaihtoehto eikä laillista).
Jos mulla on sika autossa niin saanko heltellä tuoda kauppaan vai jättää kotiin tai jollekin kaverille. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Onhan siellä vuohipaimeniakin