Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurini perusti WhatsApp-ryhmän nurmikoillemme – nyt minun pihani on 'kehityskohde'"

Vierailija
27.07.2026 |

Naapurini ilmoitti, että meidän pitäisi sopia yhdessä nurmikon leikkuupäivät, jotta koko katu näyttäisi yhtenäiseltä. Nyt hän on vihainen, koska minun nurmikkoni on hieman pidempi kuin muiden ja kuulemma pilaa koko alueen harmonian.
Kerroin hänelle, että vettä sataa jatkuvasti enkä ehdi leikata nurmikkoa töiden takia.

Ajattelin, että asia olisi sillä selvä, mutta seuraavana päivänä hän oli jättänyt postilaatikkooni lapun, jossa oli tarkka ehdotus siitä, miten minun pitäisi jatkossa hoitaa pihaani.

Lapussa oli jopa kohta, jossa luki "nurmikon yleisilmeen palauttaminen aikatauluun".
Sen jälkeen hän alkoi ilmestyä aina sopivasti paikalle, kun olin pihalla. Jos leikkasin nurmikkoa, hän tuli kertomaan, että leikkuusuunta oli väärä.

Jos haravoin lehtiä, hän huomautti, että niitä oli hänen mielestään liian vähän tai liikaa.

Kerran hän toi jopa oman ruohonleikkurinsa näytille ja sanoi, että "tällä katu pysyisi yhtenäisenä".
Lopulta hän perusti meidän kadulle WhatsApp-ryhmän nimeltä "Katualueen nurmikkoharmonia", jossa hän jakoi viikoittain vinkkejä pihanhoidosta. Pian hän alkoi myös ehdottaa "ystävällisiä muistutuksia" niille, joiden pihat eivät hänen mielestään pysyneet sovitulla tasolla. Minun pihani sai ryhmässä lempinimen "kehityskohde".
Kaiken tämän jälkeen minua alkaa jo ahdistaa mennä omalle pihalle. Tuntuu typerältä sanoa ääneen, mutta huomaan nykyään katsovani ensin ikkunasta, onko naapuri ulkona, ennen kuin menen leikkaamaan ruohoa tai istumaan terassille. En olisi ikinä uskonut, että oma piha voisi alkaa tuntua paikalta, jossa pitää jatkuvasti miettiä, tekeekö joku minusta taas huomautuksen. Mitä teen?

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuu naapurit valittaa nurmikosta kun kesäisin kännissä harjoittelen kirveen heittoa alasti pihallani.

Vierailija
62/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä nurmikko ensi kesänä kokonaan leikkaamatta. Sano, että suojelet pörriäisiä ja perhosia, ilmastoa ja pidät tiheästileikattua nurmea eettisenä ongelmana.

Lyhyeksi leikattu nurmi on pörriäisille tyhjää autiomaata...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kysyi neuvoja että mitä tehdä muttei tunnu ottavan neuvoja vastaan. Eli on trolli.

Se etten ole vielä muuttanut maatilalle tai polttanut kenenkään nurmikkoa ei tarkoita sitä etten ota vinkkejä vastaan.

Vierailija
64/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kysyi neuvoja että mitä tehdä muttei tunnu ottavan neuvoja vastaan. Eli on trolli.

Se etten ole vielä muuttanut maatilalle tai polttanut kenenkään nurmikkoa ei tarkoita sitä etten ota vinkkejä vastaan.

Minä voin tulla paskomaan naapurisi nurmikon ihan tekemisen halusta. Kerrot vain osoitteen.

Onko se Trollikuja 1, Provoo ?

Vierailija
65/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävisin ostamassa niittykukkasiemeniä ja perustaisin viimeistään nyt eläin- ja ötökkäystävällisen pihan.

Vierailija
66/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin Suomessa tapahtuu tällaista. 

Vierailija
67/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

provo

Eikö teidän kadulla ole yhtään tyyppiä jolla ei ole mielipidettä nurmikon korkeudesta?🧐

-Ap

Millään kadulla ei täällä ole tuollaisia. Jossa ämeriikän hoa alueilla näitä on koska saavat siitä rahaa että pakottavat alueet tiettyyn muottiin.

Ihan varmasti on. Onhan täällä aktiivisia paikallisia yhdistyksiäkin omakotiasujille.

Ne on vapaaehtosia liittyä, ei pakollisia kuten hoa:t 

Niin? Onko joku muuta väittänyt?

Koska on vapaaehtosia niin voi näyttää keskaria noille 

Toki voi, mutta ei se muuta sitä tosiasiaa, että tuollaisia ihmisiä on olemassa.

Totta. Joskus todellisuus voi olla ihmeellisempää kuin keksitty tarina.

-Ap

Vierailija
68/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt oli jo aika omaperäinen aloitus. Plussaa siitä, että kyllä tästä jonkinlainen rage voi syntyä. Jopa saattaisi olla eväitä lähestymiskiellolle..

Vierailija
69/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä voin tulla paskomaan naapurisi nurmikon ihan tekemisen halusta. Kerrot vain osoitteen.

Onko se Trollikuja 1, Provoo ?

Tässä vaiheessa taidan vain puolustaa nurmikkoani ylpeästi. Se on juuri sopivan mittainen ja pysyy sellaisena, satoi tai paistoi.

-Ap

Vierailija
70/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli naapurisi on autisti. 

En tiedä diagnoosista, mutta ainakin hänellä on vahva suhde nurmikkoonsa. 

Saahan sitä olla vahva suhde omaan nurmikkoonsa, mutta että naapurinkin nurmikkoon...

Vierailija
71/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa joltain sketsiltä suomalaisessa viihdeohjelmassa 😂

Vierailija
72/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt oli jo aika omaperäinen aloitus. Plussaa siitä, että kyllä tästä jonkinlainen rage voi syntyä. Jopa saattaisi olla eväitä lähestymiskiellolle..

Lähestymiskielto on ehkä vähän liian järeä ratkaisu kahden sentin nurmikkoeron takia. Nurmikko yhdistää näköjään kansaa – tosin joskus vähän väärällä tavalla.
Mutta täytyy myöntää, että en enää yllättyisi mistään. Naapuri kävi äsken nimittäin sanomassa, että oli huomannut minun nurmikkoni olevan eri sävyinen kuin muiden ja ehdotti, että minun pitäisi "tasata väri" koko kadun ilmeen takia. Hän oli jopa tuonut mukanaan pussin nurmikkosiemeniä ja kysyi, voisiko hän kylvää niitä minun pihalleni, jotta alue näyttäisi yhtenäisemmältä.
Siinä vaiheessa alkoi jo vähän naurattaa. En olisi ikinä uskonut, että omalla pihalla oleva ruoho voisi herättää näin paljon yhteistä kehittämistarvetta.

Vierailija
73/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähestymiskielto on ehkä vähän liian järeä ratkaisu kahden sentin nurmikkoeron takia. Nurmikko yhdistää näköjään kansaa – tosin joskus vähän väärällä tavalla.
Mutta täytyy myöntää, että en enää yllättyisi mistään. Naapuri kävi äsken nimittäin sanomassa, että oli huomannut minun nurmikkoni olevan eri sävyinen kuin muiden ja ehdotti, että minun pitäisi "tasata väri" koko kadun ilmeen takia. Hän oli jopa tuonut mukanaan pussin nurmikkosiemeniä ja kysyi, voisiko hän kylvää niitä minun pihalleni, jotta alue näyttäisi yhtenäisemmältä.
Siinä vaiheessa alkoi jo vähän naurattaa. En olisi ikinä uskonut, että omalla pihalla oleva ruoho voisi herättää näin paljon yhteistä kehittämistarvetta.

Tasaa väri naapurin verellä joka sen nenästä suihkuaa napakan lyönnin jälkeen 

Vierailija
74/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellisuus on joskus kuin sketsi ilman käsikirjoittajaa.

Ja ehkä tässä onkin kaikkein huvittavinta se, että naapuri ei ole mikään hankala tyyppi vaan oikeastaan auttavainen naapuri. Hän on entinen opettaja, perusterve ja nyt jo eläkkeellä. On vaimo ja aikuiset lapset.

Hän vain tuntuu ottavan tämän nurmikkoasian niin  omakseen.

Viikko sitten hän ehdotti, että kadun roskakatosten ja postilaatikoiden pitäisi olla yhtenäiset, jotta koko alue näyttäisi siistimmältä ja harmonisemmalta.

Hän oli kuulemma jo suunnitellut mallin yhteisestä roskakatoksesta, jossa kaikilla olisi samanlaiset ovet, samanlaiset kukkaistutukset vieressä ja jopa roskisten paikat merkitty viivoilla maahan. Postilaatikoihin hän ehdotti samaa väritystä ja samanlaisia telineitä, jotta koko katu näyttäisi hänen mielestään yhtenäiseltä.

Hän ei sanonut sitä pahalla, vaan oli aidosti innoissaan ideastaan. Hän puhui siitä kuin olisi esitellyt uutta liikuntasuunnitelmaa koululle.

Vierailija
75/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisuus on joskus kuin sketsi ilman käsikirjoittajaa.

Ja ehkä tässä onkin kaikkein huvittavinta se, että naapuri ei ole mikään hankala tyyppi vaan oikeastaan auttavainen naapuri. Hän on entinen opettaja, perusterve ja nyt jo eläkkeellä. On vaimo ja aikuiset lapset.

Hän vain tuntuu ottavan tämän nurmikkoasian niin  omakseen.

Viikko sitten hän ehdotti, että kadun roskakatosten ja postilaatikoiden pitäisi olla yhtenäiset, jotta koko alue näyttäisi siistimmältä ja harmonisemmalta.

Hän oli kuulemma jo suunnitellut mallin yhteisestä roskakatoksesta, jossa kaikilla olisi samanlaiset ovet, samanlaiset kukkaistutukset vieressä ja jopa roskisten paikat merkitty viivoilla maahan. Postilaatikoihin hän ehdotti samaa väritystä ja samanlaisia telineitä, jotta koko katu näyttäisi hänen mielestään yhtenäiseltä.

Hän ei sanonut sitä pahalla, vaan oli aidosti innoissaan ideastaan. Hän puhui siitä kuin olisi esitellyt uutta liikuntasuunnitelmaa koululle.

Ehdota sille Jenkkeihin muuttamista. 

Vierailija
76/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä nurmikko ensi kesänä kokonaan leikkaamatta. Sano, että suojelet pörriäisiä ja perhosia, ilmastoa ja pidät tiheästileikattua nurmea eettisenä ongelmana.

Lyhyeksi leikattu nurmi on pörriäisille tyhjää autiomaata...

Miksi tämä saa peukkuja, ja mun kommentti edellisellä sivulla ei yhtään? Piti itse peukuttaa omaa kommenttia.  

Vierailija
77/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toi mahdollista. Juurikin jos asuu rivarissa. Meillä muutamat rivarinaapurit oli ikkunan alla päivittelemässä lastemme polkupyöriä, jotka oli siinä siistissä rivissä mutta se ei kuulemma kelvannut heille. Jatkuvasti tulivat nipottamaan turhasta. Sitä on ihan uskomattoman kummia ihmisiä.

Vierailija
78/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri pyrkii leikkimään viranomaista. Toppaa hänet muuten hänen valtansa katsotaan hyväksytyksi.

Vierailija
79/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta uusi Whatsapp- ryhmä , jonka nimeät "Katualueen asukasharmonia'. ja nimeä hänen persoonallisuutensa kehityskohteeksi

Vierailija
80/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että pihasi on siiliensuojelualue.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän