Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurini perusti WhatsApp-ryhmän nurmikoillemme – nyt minun pihani on 'kehityskohde'"

Vierailija
27.07.2026 |

Naapurini ilmoitti, että meidän pitäisi sopia yhdessä nurmikon leikkuupäivät, jotta koko katu näyttäisi yhtenäiseltä. Nyt hän on vihainen, koska minun nurmikkoni on hieman pidempi kuin muiden ja kuulemma pilaa koko alueen harmonian.
Kerroin hänelle, että vettä sataa jatkuvasti enkä ehdi leikata nurmikkoa töiden takia.

Ajattelin, että asia olisi sillä selvä, mutta seuraavana päivänä hän oli jättänyt postilaatikkooni lapun, jossa oli tarkka ehdotus siitä, miten minun pitäisi jatkossa hoitaa pihaani.

Lapussa oli jopa kohta, jossa luki "nurmikon yleisilmeen palauttaminen aikatauluun".
Sen jälkeen hän alkoi ilmestyä aina sopivasti paikalle, kun olin pihalla. Jos leikkasin nurmikkoa, hän tuli kertomaan, että leikkuusuunta oli väärä.

Jos haravoin lehtiä, hän huomautti, että niitä oli hänen mielestään liian vähän tai liikaa.

Kerran hän toi jopa oman ruohonleikkurinsa näytille ja sanoi, että "tällä katu pysyisi yhtenäisenä".
Lopulta hän perusti meidän kadulle WhatsApp-ryhmän nimeltä "Katualueen nurmikkoharmonia", jossa hän jakoi viikoittain vinkkejä pihanhoidosta. Pian hän alkoi myös ehdottaa "ystävällisiä muistutuksia" niille, joiden pihat eivät hänen mielestään pysyneet sovitulla tasolla. Minun pihani sai ryhmässä lempinimen "kehityskohde".
Kaiken tämän jälkeen minua alkaa jo ahdistaa mennä omalle pihalle. Tuntuu typerältä sanoa ääneen, mutta huomaan nykyään katsovani ensin ikkunasta, onko naapuri ulkona, ennen kuin menen leikkaamaan ruohoa tai istumaan terassille. En olisi ikinä uskonut, että oma piha voisi alkaa tuntua paikalta, jossa pitää jatkuvasti miettiä, tekeekö joku minusta taas huomautuksen. Mitä teen?

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

provo

Haiskahtaa keksityltä tarinalta. 

Vierailija
22/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy paskantamassa naapurin oven eteen ja sano että siitä saa haistella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulota naapurin nurmikko mustaksi

Vierailija
24/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ajelemassa naapurin nurmikolle donitseja autolla/mopolla

Vierailija
25/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä keskustelussa on sellainen "poistu keskustelusta"-nappula. 

Poistaisin mutta pelkään että naapuri tekee siitäkin kohta oman säännön.

- Ap

ei noissa ryhmissä ole pakko olla!
Annoitko vapaaehtoisesti puhelinnumeron, voit ihan vapaaehtoisesti poistaa sen.

Sanot sille että "minä sulle kohta nurmikon näytän, mun nurmikko on JUST hyvä"

Vierailija
26/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

provo

Eikö teidän kadulla ole yhtään tyyppiä jolla ei ole mielipidettä nurmikon korkeudesta?🧐

-Ap

Millään kadulla ei täällä ole tuollaisia. Jossa ämeriikän hoa alueilla näitä on koska saavat siitä rahaa että pakottavat alueet tiettyyn muottiin.

Ihan varmasti on. Onhan täällä aktiivisia paikallisia yhdistyksiäkin omakotiasujille.

Vierailija
27/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaada sokeria naapurin ruohonleikkurin tankkiin

Vierailija
28/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille selkeästi mielisairaalle naapurillesi, että painupa v*ittuun vinkumasta.

Vierailija
29/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs naapurini kerran sanoi minulle että kukkapenkissäni kasvaa nokkosia, minä kerroin hänelle että viljelen niitä, sen jälkeen asiasta ei keskusteltu

Tämä on niin tyypillistä. Toinen kasvattaa kasveja ja toinen kasvattaa mielipiteitä niistä.

Vierailija
30/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

provo

Eikö teidän kadulla ole yhtään tyyppiä jolla ei ole mielipidettä nurmikon korkeudesta?🧐

-Ap

Millään kadulla ei täällä ole tuollaisia. Jossa ämeriikän hoa alueilla näitä on koska saavat siitä rahaa että pakottavat alueet tiettyyn muottiin.

Ihan varmasti on. Onhan täällä aktiivisia paikallisia yhdistyksiäkin omakotiasujille.

Ne on vapaaehtosia liittyä, ei pakollisia kuten hoa:t 

Vierailija
31/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

provo

Kyllä tommosia on, kaveri on vähän kertonut!

Vierailija
32/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

provo

Kyllä tommosia on, kaveri on vähän kertonut!

Joo, "kaveri" kertonu

Nyt oikiasti paskat provot poistoon

Vierailija
33/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yön pimeydessä Rounduppia naapurin nurtsille ja jatkuva vittuilu päälle pihan keltaisesta yleisilmeestä.

Vierailija
34/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

provo

-Ap

Täällä yhdistys julkaisee myös jotain lehtistä ja kyllä niissä on ollut juttua mm nurmikosta ja miten sitä tulee hoitaa jne.

Vierailija
35/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs naapurini kerran sanoi minulle että kukkapenkissäni kasvaa nokkosia, minä kerroin hänelle että viljelen niitä, sen jälkeen asiasta ei keskusteltu

Tämä on niin tyypillistä. Toinen kasvattaa kasveja ja toinen kasvattaa mielipiteitä niistä.

Kukan ja rikkakasvin ero on siinä, että kukkaa pitää hoitaa mutta rikkakasvi kasvaa hoidosta huolimatta

Vierailija
36/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta kanala pihalle

Vierailija
37/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

provo

-Ap

Täällä yhdistys julkaisee myös jotain lehtistä ja kyllä niissä on ollut juttua mm nurmikosta ja miten sitä tulee hoitaa jne.

Kasaa lehtiset yhdistyksen päätantan nurmikolle ja tuikkaa tuleen, saahan roskia hävittää polttamalla.

Vierailija
38/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

provo

Keksittyä on. Ei missään voi olla noin dorkia!

Vierailija
39/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

provo

-Ap

Tyttäreni asuinalueella USA:ssa on näin. Siellä käy firma leikkaamassa kaikkien nurmikot ja yleiset alueet talojen ympäriltä. Siellä on myös jokin naapureista muodostuva neuvosto, jolta tulee sapiskaa jos jättää istutukset hoitamatta.

Vierailija
40/85 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

provo

-Ap

Ne on vapaaehtosia liittyä, ei pakollisia kuten hoa:t 

Niin? Onko joku muuta väittänyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi