Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kosin ja mies antoi pakit

Vierailija
26.07.2026 |

Hetki oli rauhallinen, takana oli hyvä päivä ja aktiivista keskustelua. Sanoin sängyssä ollessamme miehelle, että kysyn nyt suoraan ja tosissani: mennäänkö naimisiin?

Mies vastasi äkkipikaisesti, että älä pilaa tätä suhdetta ja, sitten muuttui mykäksi ja käänsi selän??

Olin ihan puulla päähän lyötynyä. Takana on 8 vuotta avoliittoa, kaksi lasta ja yhteinen omakotitalo. Meillä on aina mennyt hyvin. Naimisiinmenosta on vähän naureskellen keskusteltu, millaiset häät olisi (pienet ja vaatimattomat, mutta hauskat) ja se ei ainakaan tähän mennessä ole ollut mikään ehdoton ei.

Nyt tuli sellainen olo, kuin koko suhde olisi heitetty romukoppaan, koska mies oli hyvin jyrkkä :(

Kommentit (171)

Vierailija
141/171 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo taas! Turha yrittää Doris, ei mene läpi.

DorisTuumis yrittää jälleen uskotella yleisöään. Ei mene läpi.

Mikäs nyt noin kiukuttaa? Mene johonkin naisvihaketjuun purkamaan pahaa oloasi. 

Vierailija
142/171 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menet nykypäivänä naimisiin naisen kanssa, olet tyhmä, nykypäivän nainen on katalin kaikista eläimistä kun pääsee avioliittoon. Eron tullessa kaikki tukiverkot on naisen puolella, miehelle ei jää näissä tilanteissa useinkaa mitään.

Miten muka? Ehkä ne tukiverkot ovat naisen puolella siksi, että mies on toiminut paskamaisesti. Kuten tässäkin nyt, jos ap haluaa eron, kun luottamus on mennyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/171 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

PROVO   ja vielä vanha ja kulunut aihe. 0/5

Vierailija
144/171 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap;n kannattaisi nähdä tämä uusi tilanne enemmänkin mahdollisuutena kuin uhkana. Edessä on uudi alku, mutta se voi tarjota paljon enemmän kuin vanhaan takertuminen. Rohkaisevana esimerkkinä tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.

Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi.

Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.

Mä luulin, että keittää lapset. Tylsä tarina 🥱

Vierailija
145/171 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menet nykypäivänä naimisiin naisen kanssa, olet tyhmä, nykypäivän nainen on katalin kaikista eläimistä kun pääsee avioliittoon. Eron tullessa kaikki tukiverkot on naisen puolella, miehelle ei jää näissä tilanteissa useinkaa mitään.

Aivan oma mokasi jos et pidä omista turvaverkoistasi kiinni. Ei se naisen syytä ole. 

Vierailija
146/171 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo taas! Turha yrittää Doris, ei mene läpi.

DorisTuumis yrittää jälleen uskotella yleisöään. Ei mene läpi.

Mikäs nyt noin kiukuttaa? Mene johonkin naisvihaketjuun purkamaan pahaa oloasi. 

Olen nainen ja tunnen Hartolan Hullun vanhuksen, TuumisDoriksen. Tämä on hänen provonsa. Valetta kuten kaikki juttunsa.

Vierailija
147/171 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te miehet ette osaa rakentaa omia tukiverkkojanne? Silleen ne naisetkin tekee. Varmaan naisten syytä tämäkin 😂

Vierailija
148/171 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kosin vuosi sitten ja mies hyvin ilahtuneena sanoi kyllä. Mennään maistraattiin syksyllä. 

Vierailija
149/171 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLKÄÄ USKOKO. KEKSITTY KOKO JUTTU.

Vierailija
150/171 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mies ei halua naimisiin, koska se kirjaimellisesti pilaa suhteen. Omalta kohdalta voin kertoa esimerkin. Menin naimisiin ja sen jälkeen syntyi 3 lasta. Avioliiton aikana olen saanut hoitaa yksin mm kotityöt, talon remontit, kaikki taloudelliset asiat, lapsien harrastukset ja vaatteet yms. Rouva lähinnä näkee "ystäviään" tai makaa sohvalla sipsi pussi kädessä. Painoa ottanut 30 kg lisää. Tämän kaiken jotenkin kestäisi, jos saisi edes joskus fyysistä kanssakäymistä, vaan ei. No eiköhän sekin hoideta noiden ystävien kanssa. Olen suht puutunut ja valmis. Tuossa saattaa olla syytä mitä miehesi miettii ja sanoi ettei pilata hyvää suhdetta. 

Vierailija
151/171 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te miehet ette osaa rakentaa omia tukiverkkojanne? Silleen ne naisetkin tekee. Varmaan naisten syytä tämäkin 😂

NaIset ei rakentaneet miehilleen tukiverkkoja, eli joo, naisten vika. 

Vierailija
152/171 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot sentään saanut miehen ja lapset Mä en  voi saada edes lapsia kun on ollut munasarjasyöpä ja miestäkään ei ole ollut vuosiin kun en kelpaa kellekään muuta kun seksiehdotuksia saan. En ymmärrä ihmisiä jotka valittaa joka asiasta.

Minullakin on elämässäni yksi tragedia, joka katkeroittaa minua. En ole silti niin itsekeskeinen, että vaadin kaikkia muita kärsimään hiljaa, koska minulla on vaikeaa. 

En minä mitään vaadi. Totesin vaan, että kaikkea ei voi saada. Ei edes joka kerta. Mutta tsemppiä AP:lle. Kyllä se siitä!

Vierailija
153/171 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni mies ei halua naimisiin, koska se kirjaimellisesti pilaa suhteen. Omalta kohdalta voin kertoa esimerkin. Menin naimisiin ja sen jälkeen syntyi 3 lasta. Avioliiton aikana olen saanut hoitaa yksin mm kotityöt, talon remontit, kaikki taloudelliset asiat, lapsien harrastukset ja vaatteet yms. Rouva lähinnä näkee "ystäviään" tai makaa sohvalla sipsi pussi kädessä. Painoa ottanut 30 kg lisää. Tämän kaiken jotenkin kestäisi, jos saisi edes joskus fyysistä kanssakäymistä, vaan ei. No eiköhän sekin hoideta noiden ystävien kanssa. Olen suht puutunut ja valmis. Tuossa saattaa olla syytä mitä miehesi miettii ja sanoi ettei pilata hyvää suhdetta. 

Blaablaablaa. Kyse on siitä että apn mies olisi voinut hoitaa tilanteen paljon rakentavammin ja edes hiukan hienovaraisemmin. 

Ihmettelen kyllä, ettei aihetta ole käsitelty jo aiemmin, jos se on tärkeä aplle. 

Vierailija
154/171 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halunnut vain rusinat pullasta.

💭

Ohitan // Oivaa Iltaa. x

💭

Vierailija
155/171 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan oma mokasi jos et pidä omista turvaverkoistasi kiinni. Ei se naisen syytä ole. 

Naisen pitää tehdä kaikki miehen puolesta, hoitaa koti, lapset ja sosiaalielämä. Miehen tehtävä on maata sohvalla kitisemässä. Ja kueltäytyä naisparan kosinnasta, kuten kaikesta vastuusta muutenkin. 

Vierailija
156/171 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vahvaa naisvihaa sinun elämässäsi - oli se oikeaa tai päiväunta vain. Lähde lätkimään, jos tosiaan muka hoidat yksin lapsetkin. 

Taitaa olla niin, että jouduit ensi kertaa elämässäsi katsomaan lapsiasi yhden illan, kun vaimo raukka kävi elokuvissa työkaverinsa kanssa. Sekin oli ihan liikaa sinulle.

Vierailija
157/171 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene Mikko muualle huutamaan. 

Vierailija
158/171 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on. Täällä jutellaan. Ei meidän elämään vaikuta se, onko tarina tosi vaiko ei, sillä ei ole mitään merkitystä palstalaisten elämiin. 

Vierailija
159/171 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsitkö peräsuolen laskeumasta?

Pitäisiköhän sinun etsiä, pikkukalle, siitä netistäsi jo ihka uusi ihmisvaiva. Tuo peräsuoli on roikkunut kommenteissasi tosi pitkääään. Tautofonia ei oikein pure ilmaisussa, se vie suorastaan makua joka jutusta. 

Vierailija
160/171 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies halveksii sinua niin paljon, että suuttuu kosinnastasi, on aika lähteä pois. Miten muka kelpaat avovaimoksikaan hänelle? Hän haluaa olla vapaa mies, olkoon sitten rauhassa. Onnea ja hyvää matkaa!