Kun maapallo ei kestä sitä että kaikki lentelee etelään, niin sinä joka niin teet: miksi just sulla on se etuoikeus?
Moni viihtyisi Välimerellä, haaveilee lämmöstä ja etelän tunnelmasta. Mutta ei lennä sinne, koska tiedostaa, ettei se ole kovin kestävää. Mutta sitten toiset reissaa monta kertaa vuodessa. Kai se selitys on vaan se, että no kyllä se kone sinne lentäis ilman muakin. Että ei se mun vika ole.
Kommentit (87)
Mä olen ostanut lentolippuni itse, siksi.
Kone lentää, oli se täynnä tai tyhjä, eli en lisää päästöjä yhtään. Lisäksi koneessa kuljetetaan rahtia, joka painaa enemmän kuin minä.
N24 vihreä
Matkustaminen tekee minusta viisaamman ja avarakatseisemman, kuin kotona somettaminen.
En tee lapsia, se on se suurin ekoteko. Minun tai muiden lentelemisiin et voi puuttua.
No, kun se kone lentää sinne joka tapauksessa...
Vierailija kirjoitti:
Kone lentää, oli se täynnä tai tyhjä, eli en lisää päästöjä yhtään. Lisäksi koneessa kuljetetaan rahtia, joka painaa enemmän kuin minä.
N24 vihreä
Jokaiselle matkustajalle lasketaan oma polttoainekulutus. Eli kyllä sinäkin olet siellä laskelmissa mukana aivan jokaisella lentokerralla, kun polttoainetonneja tankataan siipiin.
En kestä pohjoisen kylmyyttä ja pimeyttä muuten koko talvea.
Kyllä se maapallo kestää niin pitkään kuin on tarvis, eli sen aikaa kun elän.
Syön salaattia pääasiassa, joten hiilidioksidia riittää lentelyyn. Koira tosin syö hieman epäeettisemmin...
Minulla ei ole lapsia, joten on ihan sama, jos maailmanloppu tulee 100 vuoden päästä.
En moralisoi muiden tekemisiä, mutta en usko, että "koneet lentävät joka tapauksessa" - ainakaan tuossa määrin, jos ei ole matkustajia.
12. Tietenkin ne koneet lentävät sinne, minne ihmiset haluavat lentää ja matkustaa. Kysyntä ja tarjonta...
Maapallo kyllä kestää ihmisten lentelemiset ihan kevyesti. Kuka tällaisen ap:n mainitseman paskaväitteen eli emävalheen on esittänyt?
Elän vielä 0-25 vuotta. Lapsia ei ole. EVVK mitä maailmalle tapahtuu. Minun jälkeeni vedenpaisumus, vaikka sitten ihan konkreettisesti, ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Maapallo kyllä kestää ihmisten lentelemiset ihan kevyesti. Kuka tällaisen ap:n mainitseman paskaväitteen eli emävalheen on esittänyt?
Ne vihreät, jotka itse reissaavat ympäri maapalloa ilmastohätäkokouksissa.
Olen kasvissyöjä (en vegaani kuitenkaan. Toim. Huom). Minulla ei ole lapsia, en omista enkä aja autoa, Kierrätän ja lajittelen jätteet ja pyrin muutenkin elämään ekologisesti ja kestävästi. En osta juuri mitään, enkä missään nimessä temuta tai muuta halpakrääsää tilaa.
Kyllä näillä saa yhden Euroopan sisäisen lentomatkan vuodessa tehdä.
Maapallo ei kestä tätä ihmismäärää, mikä oikeuttaa sinua hankkimaan lapsia?
Vierailija kirjoitti:
En tee lapsia, se on se suurin ekoteko. Minun tai muiden lentelemisiin et voi puuttua.
Tämä on juuri se suurin ekoteko minkä valkoihoinen länkkäri voi tehdä.
Miten niin just mulla? Kyllä sinne voi lennellä kaikki joilla on siihen rahaa.
On rahaa niin käytän sitä, siksi.