Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun maapallo ei kestä sitä että kaikki lentelee etelään, niin sinä joka niin teet: miksi just sulla on se etuoikeus?

Vierailija
26.07.2026 |

Moni viihtyisi Välimerellä, haaveilee lämmöstä ja etelän tunnelmasta. Mutta ei lennä sinne, koska tiedostaa, ettei se ole kovin kestävää. Mutta sitten toiset reissaa monta kertaa vuodessa. Kai se selitys on vaan se, että no kyllä se kone sinne lentäis ilman muakin. Että ei se mun vika ole.

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos ilmasto huolestuttaisi oikeasti niin maailman rikkaalta eliitiltä poistettaisiin yksityiskoneet ja huvijahdit ja superautot ja helikopterit yms., ja samoin suurten SUV yms. autojen myynti lopetettaisiin kaikkialla maailmassa... ja kaikki olisivat Aasiassa ilmastotalkoissa vaikka siellä ilmastolla ei voidakaan rahastaa...

mutta mitään näistä ei tehdä joten koko ilmastohuijaus on pelkkää valtavaa rahastusta joka päätyy rikkaan eliitin tileille...

on aika aloittaa kapina valtavaa ilmastorahastusta vastaan

Ilmastorahastus on välttämätöntä ilmastotuhojen korjaamiseksi. Korjaaminen kun ei ole koskaan ilmaista niin kauan kun rahaa on olemassa.

Vierailija
82/90 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena istutin satoja puita. Tällä konkreettisella teolla olen sitonut ilmakehästä kymmeniä tuhansia tonneja hiiltä. Eiköhän se muutaman lentelyn kustanna hyvällä omalla tunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos ilmasto huolestuttaisi oikeasti niin maailman rikkaalta eliitiltä poistettaisiin yksityiskoneet ja huvijahdit ja superautot ja helikopterit yms., ja samoin suurten SUV yms. autojen myynti lopetettaisiin kaikkialla maailmassa... ja kaikki olisivat Aasiassa ilmastotalkoissa vaikka siellä ilmastolla ei voidakaan rahastaa...

mutta mitään näistä ei tehdä joten koko ilmastohuijaus on pelkkää valtavaa rahastusta joka päätyy rikkaan eliitin tileille...

on aika aloittaa kapina valtavaa ilmastorahastusta vastaan

Ilmastorahastus on välttämätöntä ilmastotuhojen korjaamiseksi. Korjaaminen kun ei ole koskaan ilmaista niin kauan kun rahaa on olemassa.

Vastakysymys: Tietääkö kukaan paljonko ilmasto parani ilmastomaksuihin kerätyillä valtavilla rahoilla? Ja jos ei niin miksi maksuja maksetaan?

Helppo kysymys mutta mitään vastausta ei taida löytyä.

Helppo johtopäätös myös että ilmastomaksut ovat siirtyneet rikkaan eliitin omille tileille.

Muita vastauksia ei ole tullut. Mitään tunnuslukuja kun ei ole siitä että ilmasto parani kerätyillä rahoilla.

Miksi siis olemme niin hulluja että maksamme lisää eliitin tileille? Kapinan on pakko alkaa.

Vierailija
84/90 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lentänyt ikinä enkä omista autoa ja kierrätän, siinä mun ekotekoni.

Vierailija
85/90 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun on lentoyhtiö joka tekee bisnestä lennättämällä ihmisiä eri puolille maailmaa ja minulla on töistä ansaittua rahaa jolla haluan ostaa yritykseltä lentolipun ja lentää eri puolille maailmaa. Ei se tämän vaikeampaa ole. Jos jotakuta oikeasti huolettaa niin säätäköön sitten sellaisen lain että lentely loppuu niin voidaan sitten kylänraitilla ihan kotimaassa kuluttaa aikaa vaikka juttelemalla uusien työttömien kanssa millaista se oli kun oli töitä ja pääsi vielä lentämään. 

Vierailija
86/90 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätään keskusteluun koirat ja kissat lemmikkeinä. Miksi sen pitäisi koskea vain lentämistä?

Vierailija
87/90 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiannettu. Ketjun aloitus valheellinen informaatiosisällöltään.

Hohhoijjaa. Nyt alan ymmärtää, miksi täältä katoaa lähes kaikki vähänkin kiinnostavammat ketjut. Joo, jatkakaa te kuninkaallisista ja ulkonäöstä jauhamista.

Vierailija
88/90 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen lentomatkan kerran vuodessa. Matkalla on tärkeä mielenterveydellinen vaikutus nykyisessä elämäntilanteessani. 

Olen noin muuten kohtuullisen ympäristötiedostava. Kuljen esim. työmatkat julkisilla/polkupyörällä, olen vegaani, lajittelen &kierrätän, ostan vain välttämättömän, joka kestää pitkään, ja pyrin arjessa säästäväisyyteen sähkön, veden ym. oosalta. Olen vuosittaisesta lentomatkastani huolimatta varsin vähän ympäristöä kuluttava verrattuna enemmistöön.

Vierailija
89/90 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne nykyään lentele etelästä tänne pohjoiseen? Rovaniemi on ainkin tuhannen täynnä suihkulentokoneita marraskuusta maaliskuuhun ja kuulemma Euroopasta lennetään nykyään Suomeen myös kesällä, kun helteet meneet mahdottomiksi siellä etelässä. 
Suomalaisia ei muutenkaan ole kuin alle promille maapallon kansalaisita. 

Vierailija
90/90 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn keskimäärin vain 4-8 kertaa ulkomailla lentäen, osin työasioissa. Ei sillä ole mitään vaikutusta mihinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi