Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan tukia pelkästään 595€. Kysy mitä haluat?

Vierailija
25.07.2026 |

Olen työkyvytön, keski- ikäinen sinkku. Haen pakosta töitä vaikken pysty tekemään. Saan vain 595€ yleistukea, en mitään muuta. Kysy mitä haluat, minä vastaan mitä haluan.

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletko olevasi jotenkin huonossa asemassa? Mä saan saman yleistuen, 200 euroa asumistukea ja 50 euroa toimeentulotukea. Ei säästöjä, pääomatuloja eikä omistusasuntoa. Paremmin sä pärjäät pelkällä yleistuella kuin minä näillä tuilla.

Sinulla on käyttörahaa, heti käytettävissä, 840€. Minulla 595€. Millä matematiikalla minulla on enemmän käyttörahaa? Asunnolla ei voi maksaa mitään ja myyminen kestää vuosia. Säästöjä joudun käyttämään joka kuukausi, eikä ne riitä loputtomiin. Minulle voi tulla tuhansien eurojen lasku ihan milloin tahansa, siihen on pakko varautua säästöillä. Ei niitä olisi varaa käyttää elämiseen mutta pakko on. Ei yleistuella saa lainaa pankista. Jos ei pysty maksamaan, päätyy ulosottoon ja menettää asunnon. Sijoituksia on niin vähän että niillä ei maksa yhtäkään remonttia. Sinä et päädy ulosottoon ongelmien tullessa, minä voin päätyä hyvinkin nopeasti. Yksi

pidempi sairaalareissu ja siinä meni säästöt ja asunto. Sinulla on turvaverkot, minulla ei.

Ap

Oletko jotenkin yksinkertainen? Sun turvaverkot on ne säästöt ja velaton asunto. Jos säästöt loppuvat, niin alat saada toimeentulotukea, asuntoa ei tarvitse myydä 

Hitaasti myytävä asunto on aika paska turvaverkko. Eikä toimeentulotukea saa mihinkään taloyhtiön remppoihin. Se on sitten satavarma ulosotto.

Vierailija
102/126 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakenut työkyvyttömyyseläkettä kolmesta eri virastosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletko olevasi jotenkin huonossa asemassa? Mä saan saman yleistuen, 200 euroa asumistukea ja 50 euroa toimeentulotukea. Ei säästöjä, pääomatuloja eikä omistusasuntoa. Paremmin sä pärjäät pelkällä yleistuella kuin minä näillä tuilla.

Sinulla on käyttörahaa, heti käytettävissä, 840€. Minulla 595€. Millä matematiikalla minulla on enemmän käyttörahaa? Asunnolla ei voi maksaa mitään ja myyminen kestää vuosia. Säästöjä joudun käyttämään joka kuukausi, eikä ne riitä loputtomiin. Minulle voi tulla tuhansien eurojen lasku ihan milloin tahansa, siihen on pakko varautua säästöillä. Ei niitä olisi varaa käyttää elämiseen mutta pakko on. Ei yleistuella saa lainaa pankista. Jos ei pysty maksamaan, päätyy ulosottoon ja menettää asunnon. Sijoituksia on niin vähän että niillä ei maksa yhtäkään remonttia. Sinä et päädy ulosottoon ongelmien tullessa, minä voin päätyä hyvinkin nopeasti. Yksi

pidempi sairaalareissu ja siinä meni säästöt ja asunto. Sinulla on turvaverkot, minulla ei.

Ap

Oletko jotenkin yksinkertainen? Sun turvaverkot on ne säästöt ja velaton asunto. Jos säästöt loppuvat, niin alat saada toimeentulotukea, asuntoa ei tarvitse myydä 

Hitaasti myytävä asunto on aika paska turvaverkko. Eikä toimeentulotukea saa mihinkään taloyhtiön remppoihin. Se on sitten satavarma ulosotto.

Kannattaako jäädä siis odottelemaan sitä ulosottoa?

En nyt todella tajua tätä ap:n aloitusta, ihan itse keitetty soppa on kyseessä.

Vierailija
104/126 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on eläkeikään matkaa?

Vierailija
105/126 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei tässä kukaan sitä ole jäänyt odottamaan. Olen kipupotilas enkä pysty hetkessä tekemään muuttoa ja myyntiä. Yhden päivän ahkeroinnin jälkeen poden kipuja jopa 4-5 päivää. 

Ap

Vierailija
106/126 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko on eläkeikään matkaa?

Vuosia 

Ap

Vierailija
107/126 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla täysin sama tilanne. Miten sinä pärjäät? Minä olisi hengissä ilman satunnaista sukulaisen apua.

Elossa pysyn, säästöjä yritän venyttää mahdollisimman pitkään. Joskus saan rahaa kirppismyynneillä. Onneksi olen joskus ollut melkomoinen hamsteri. Olen tuntenut syyllisyyttä tavaroista mutta nytpä nuo on olleet siunaus. Niillä on monet laskut maksettu kuten esimerkiksi yli 500€ sairaalalasku.

Ap 

Pelottava tuo sun tilanne, ajattelen heti, että jos asuntoon tulisi jokin pakollinen remontti. Millä siitä sitten selviäisit? Yhtiön ottamalla lainallako? Jos yhtiötä ei olisi rempassa mukana, sinun pitäisi onnistua jotenkin saamaan laina itsellesi - mahtaa olla vaikeaa. Sinun tilanteessa nostaisin jokaisen euron pois tililtä ja hankkisin kirpparilta sateen ja myyrän kestävän rasian, johon laittaisin käteiset ja veisin juuri sen tietyn katajan juureen piiloon. Niillä rasiarahoilla voisit sitten rahoittaa sen remontin, jos tarve vaatii sen vuosien varrella. 

Pidä hyvää kotivakuutusta. - Onnea elämääsi! Älä anna periksi. Monesti huumori auttaa tiukoista tilanteista eteenpäin...

Vierailija
108/126 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole koskaan pääsemässä takaisin työelämään niin mitä varten niitä säästöjä pihtailet, kun joudut joka tapauksessa elämään yhteiskunnan tukien varassa koko loppuelämäsi? Onko järkeä kituuttaa jollain minibudjetilla sen takia? Sinuna myisin sen asunnon äkkiä pois ennen kuin tulee mitään isoja remontteja ja eläisin hyvää elämää säästöillä sen aikaa, kun ne riittää. Sen jälkeen heittäytyisin yhteiskunnan turvaverkkojen varaan, sehän sulla joka tapauksessa on edessä.

Ymmärtäisin, jos yrittäisit päästä jonkun tilapäisen elämänvaiheen yli tuolla taktiikalla, mutta ei tuo toimi koko loppuelämää mitenkään. Mukaasi et saa täältä lähtiessä senttiäkään, muista se.

Vierailija
109/126 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei tässä kukaan sitä ole jäänyt odottamaan. Olen kipupotilas enkä pysty hetkessä tekemään muuttoa ja myyntiä. Yhden päivän ahkeroinnin jälkeen poden kipuja jopa 4-5 päivää. 

Ap

Voit ostaa niillä säästöilläsi muuttoapua.

Vierailija
110/126 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla täysin sama tilanne. Miten sinä pärjäät? Minä olisi hengissä ilman satunnaista sukulaisen apua.

Elossa pysyn, säästöjä yritän venyttää mahdollisimman pitkään. Joskus saan rahaa kirppismyynneillä. Onneksi olen joskus ollut melkomoinen hamsteri. Olen tuntenut syyllisyyttä tavaroista mutta nytpä nuo on olleet siunaus. Niillä on monet laskut maksettu kuten esimerkiksi yli 500€ sairaalalasku.

Ap 

Pelottava tuo sun tilanne, ajattelen heti, että jos asuntoon tulisi jokin pakollinen remontti. Millä siitä sitten selviäisit? Yhtiön ottamalla lainallako? Jos yhtiötä ei olisi rempassa mukana, sinun pitäisi onnistua jotenkin saamaan laina itsellesi - mahtaa olla vaikeaa. Sinun tilanteessa nostaisin jokaisen euron pois tililtä ja hankkisin kirpparilta sateen ja myyrän kestävän rasian, johon laittaisin käteiset ja veisin juuri sen tietyn katajan juureen piiloon. Niillä rasiarahoilla voisit sitten rahoittaa sen remontin, jos tarve vaatii sen vuosien varrella. 

Pidä hyvää kotivakuutusta. - Onnea elämääsi! Älä anna periksi. Monesti huumori auttaa tiukoista tilanteista eteenpäin...

Joka vuosi on jotain pientä remppaa ollut, onneksi useimmiten on taloyhtiöllä ollut rahaa maksaa ne säästöillä. En tiedä miten tämän syksyn remppa maksetaan. Pidän kyllä mieluummin säästöt tilillä ja otan edes sen pienen koron niistä. Kotivakuutus on hyvä mutta voi olla että joudun ensi vuonna ottamaan huonomman jos ei jotain ihmeitä tapahdu. Nuo remontit kyllä on koko ajan mielessä ja pelottaa koska rysähtää.

Kiitos kannustuksesta, eiköhän tämä jotenkin tästä selviä. Saisipa vaan jostain käytännön apua tavaroiden myymiseen ja kämpän tyhjentämiseen. Kun vointi on tämä  mikä se nyt on. 

Ap 

Vierailija
111/126 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisivatko arvon kallut ymmärtää, että yleistuki maksetaan 20 päivän erissä, ja kuukaudessa on 21,5 työpäivää?

Yleistuki on siten 800 €/kk miinus verot.

Vierailija
112/126 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Voit ostaa niillä säästöilläsi muuttoapua.

Muutto on helpompi tehdä kuin tavaroiden myyminen, joka on se suurin ongelma.

Ap

Vierailija
113/126 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisivatko arvon kallut ymmärtää, että yleistuki maksetaan 20 päivän erissä, ja kuukaudessa on 21,5 työpäivää?

Yleistuki on siten 800 €/kk miinus verot.

Niin eli käteen tulee kerran kuukaudessa 595€. Miten sinä et tätä ymmärrä?

Vierailija
114/126 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko pääomat osakkeita vai rahastoja? Kuinka paljon niissä sijoitettuna?

Sekä että, enemmän osakkeissa mutta vain muutama tonni yhteensä.

Ap 

Siis sulla on osakkeita ja rahastoja vain parin tonnin edestä?

Et voi mitenkään saada niistä noin paljon pääomatuloja, mitä väitit.

Sulla raksuttaa laskin korvien välissä 😉.

Mulla on myös muita mistä saa pääomatuloja.

Ap 

Eli rikas sijoittaja, joka EI OLE työkyvytön (koska silloin hän saisi työkyttömyyseläkkeen) valittaa ettei saa kuin normaalin yleistuen, kun hänen pitäisi velattoman asunnon omistajana ja sijoittajana saada enemmän. 🤣🤣🤣

Vierailija
115/126 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole koskaan pääsemässä takaisin työelämään niin mitä varten niitä säästöjä pihtailet, kun joudut joka tapauksessa elämään yhteiskunnan tukien varassa koko loppuelämäsi? Onko järkeä kituuttaa jollain minibudjetilla sen takia? Sinuna myisin sen asunnon äkkiä pois ennen kuin tulee mitään isoja remontteja ja eläisin hyvää elämää säästöillä sen aikaa, kun ne riittää. Sen jälkeen heittäytyisin yhteiskunnan turvaverkkojen varaan, sehän sulla joka tapauksessa on edessä.

Ymmärtäisin, jos yrittäisit päästä jonkun tilapäisen elämänvaiheen yli tuolla taktiikalla, mutta ei tuo toimi koko loppuelämää mitenkään. Mukaasi et saa täältä lähtiessä senttiäkään, muista se.

Ongelma on nimenomaan se että asuntoa ei myydä äkkiä pois! Yritän venyttää euroja sen vuoksi että en koskaan päätyisi toimeentulotuen varaan. Jos takuueläkettä saisi vielä liki 990€/kk pärjäisin loistavasti. Sinne saakka kun selviäisin ilman toimeentulotukea, olisin tyytyväinen.

Ap

Vierailija
116/126 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko pääomat osakkeita vai rahastoja? Kuinka paljon niissä sijoitettuna?

Sekä että, enemmän osakkeissa mutta vain muutama tonni yhteensä.

Ap 

Siis sulla on osakkeita ja rahastoja vain parin tonnin edestä?

Et voi mitenkään saada niistä noin paljon pääomatuloja, mitä väitit.

Sulla raksuttaa laskin korvien välissä 😉.

Mulla on myös muita mistä saa pääomatuloja.

Ap 

Eli rikas sijoittaja, joka EI OLE työkyvytön (koska silloin hän saisi työkyttömyyseläkkeen) valittaa ettei saa kuin normaalin yleistuen, kun hänen pitäisi velattoman asunnon omistajana ja sijoittajana saada enemmän. 🤣🤣🤣

Rikas sijoittaja joka päätyy ulosottoon jos päätyy vaikka kuukaudeksi sairaalaan?! Ok 😂

Rikkaan määritelmä on hieman muuttunut.

Vierailija
117/126 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakenut työkyvyttömyyseläkettä? Ja kenties valittanut hylätyistä päätöksistä?

Vierailija
118/126 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä oiva esimerkki siitä miksi omistusasuminen on järjetöntä rahanhaaskausta. 

Vierailija
119/126 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko hakenut työkyvyttömyyseläkettä? Ja kenties valittanut hylätyistä päätöksistä?

Miten ihmeessä saisin eläkkeen kun kela ei maksa edes sairauspäivärahaa enää?

Vierailija
120/126 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä oiva esimerkki siitä miksi omistusasuminen on järjetöntä rahanhaaskausta. 

Ei se ole jos pysyy terveenä ja työkykyisenä. Elämästä kun ei koskaan tiedä mitä se heittää nenän eteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi