Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan tukia pelkästään 595€. Kysy mitä haluat?

Vierailija
25.07.2026 |

Olen työkyvytön, keski- ikäinen sinkku. Haen pakosta töitä vaikken pysty tekemään. Saan vain 595€ yleistukea, en mitään muuta. Kysy mitä haluat, minä vastaan mitä haluan.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teit tämän aloituksen? Oletko sitä mieltä, että sun pitäis saada enemmän?

Huvikseni. Sain aiemmin 150€ asumistukea vastikkeeseen ja sähkö+vesilaskuihin. Olisin siihen tyytyväinen.

Käytä ne säästöt niin saat toimeentulotukea.

Joka kuukausi säästöt hupenee, huolestuttavaa vauhtia.

Ap

Vierailija
42/68 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli rahaa tilillä ja oma asunto. Sinulla menee siis sairauttasi lukuunottamatta hyvin. Suurimmalla osalla sairaista ei ole rahaa tilillä eikä 100 000 euron asuntoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et saa muita tukia?

Oma asunto estää asumistuen, pääomatulot ja säästöt toimeentulotuen.

Ap 

Mikä siis on summa, joka sulla on käytettävänä elämiseen?

595€ + satunnaisesti veronpalautus ja kolmessa erässä pääomatuloja vuoden aikana. Niistä sitten maksan yksin vastikkeen, sähköt, vedet, vakuutukset, ruoat, puhelin, lääkkeet, lääkärikäynnit, matkat ym. Joskus tarvitsee vaatetta tai vaikka lamppuja, pattereita, pesuaineita jne.

Ap 

Vierailija
44/68 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla täysin sama tilanne. Miten sinä pärjäät? Minä olisi hengissä ilman satunnaista sukulaisen apua.

Elossa pysyn, säästöjä yritän venyttää mahdollisimman pitkään. Joskus saan rahaa kirppismyynneillä. Onneksi olen joskus ollut melkomoinen hamsteri. Olen tuntenut syyllisyyttä tavaroista mutta nytpä nuo on olleet siunaus. Niillä on monet laskut maksettu kuten esimerkiksi yli 500€ sairaalalasku.

Ap 

Vierailija
45/68 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääomatuloja, oma velaton asunto ja rahaa tilillä. Tämän palstan mittapuilla olet varakas eli jospa menisit vaikka Kauppalehden forumille kertomaan tilanteestasi.

Vierailija
46/68 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap 

595€ + satunnaisesti veronpalautus ja kolmessa erässä pääomatuloja vuoden aikana. Niistä sitten maksan yksin vastikkeen, sähköt, vedet, vakuutukset, ruoat, puhelin, lääkkeet, lääkärikäynnit, matkat ym. Joskus tarvitsee vaatetta tai vaikka lamppuja, pattereita, pesuaineita jne.

Ap 

Miten suuri (tai pieni) asumisen osuus noista kaikista menoista keskimäärin kuukaudessa?  

Vierailija
47/68 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli rahaa tilillä ja oma asunto. Sinulla menee siis sairauttasi lukuunottamatta hyvin. Suurimmalla osalla sairaista ei ole rahaa tilillä eikä 100 000 euron asuntoa.

Olet oikeassa. Olen paljon paremmassa tilanteessa kuin moni muu. Pysyn hengissä toistaiseksi. Mutta tilanne voi muuttua hetkenä minä hyvänsä jos joudun sairaalaan esimerkiksi. Stressaava pelko. Asunnon myynnistä ei ole mitään takeita. Samassa taloyhtiössä on ollut jonkun toisen asunto nyt 2-3 v myynnissä.

Ap 

Vierailija
48/68 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap 

Ap 

Miten suuri (tai pieni) asumisen osuus noista kaikista menoista keskimäärin kuukaudessa?  

Vastike, vesi, sähkö ja vakuutus yhteensä 410€.

Ap 

Vierailija
49/68 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääomatuloja, oma velaton asunto ja rahaa tilillä. Tämän palstan mittapuilla olet varakas eli jospa menisit vaikka Kauppalehden forumille kertomaan tilanteestasi.

Eikös täällä kaikki ollutkaan miljonäärejä? 

Ap 

Vierailija
50/68 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla täysin sama tilanne. Miten sinä pärjäät? Minä olisi hengissä ilman satunnaista sukulaisen apua.

Onneksi sinulla on tukijoukot ja turvaverkot. Tsemppiä! Minulla ei niitä ole.

Ap

Vierailija
51/68 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa edes 595e vaan 540. Vähentävät jotain 3ha metsän ja yhden korkoerän vuoksi. Ei siis ole suurta omaisuutta. Tällä hetkellä teen sijaisuutta.

Eläkkeelle ensi vuonna. Olen pahoillani apn vuoksi. Koeta jaksaa! En halua valittaa omaa kohtaloani.

Vierailija
52/68 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla yksi lapsista saa yleistukea tuon verran. Ei muuta tukea. Asumistukea ei saa, koska avopuoliso on töissä. Maksavat kuitenkin vuokran puoliksi, joten taitaa satanen jäädä hänellä muuhun käyttöön.

On hakenut töitä, muttei ole saanut. Ja hakee myös muualta kuin omalta paikkakunnalta, joten yritystä ei puutu. Turhauttavaa nuorille, kun kouluttautuvat opintolainoilla työttömiksi.

Mutta hei, annetaan vaan kaikki työpaikat ulkomaalaisille..

Vierailija
53/68 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap 

Ap 

Ap 

Kiitos vastauksestasi. - Itsekseni tuota yritin arvailla. - Oletko muuten milloin viimeksi kilpailuttanut vakuutukset ja sähkön?

Aikanaan kun muutin omilleni aloin pitää kirjaa menoistani. Ensi kaikesta muusta kuin asumismenoista koska kuvittelin, että se on ainoa meno, jonka suuruuteen en sen hetkisessä elämäntilanteessani pystynyt juuri vaikuttamaan. Opintotien ja opintotuenasumislisän jälkeen ei kovin paljon jäänyt ns. käyttörahaa.  Kummasti sitä jaksoi kun uskoi, että opiskelu kannattaa ja moni oli vastaavassa tilanteessa....

No kannatti se monella tavalla mutta ei taloudellisesti mahdollistanut esimerkiksi parempaa palkkaa, mutta kun sanon tämän ääneen saan vain osakseni vittuilua, että oliko pakko opiskella jotain käsien heiluttelua tai muuta pa....kaa siellä yliopistolla. (Enne kuin kukaan edes on kysynyt, että mitä alaa aikanaan opiskelin),  

Lujasti tsemppiä Ap!

Vierailija
54/68 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa edes 595e vaan 540. Vähentävät jotain 3ha metsän ja yhden korkoerän vuoksi. Ei siis ole suurta omaisuutta. Tällä hetkellä teen sijaisuutta.

Eläkkeelle ensi vuonna. Olen pahoillani apn vuoksi. Koeta jaksaa! En halua valittaa omaa kohtaloani.

Kohta helpottuu sinulla onneksi. Minulla on vielä monta vuotta eläkeikään eikä eläkekään tule suuri olemaan kun ei ole voinut paljon töitä tehdä. Pelkään nyt että takuueläkettä leikataan seuraavaksi. No toisaalta eipä tuolla väliä, saattaa elämä loppua hyvinkin ennen eläkeikää. Tsemppiä sullekin! 

Ap 

Vierailija
55/68 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko kiitollisuutta, että saat kuukausittain 600 euroa ilmaista rahaa tilillesi?

Vierailija
56/68 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap 

Ap 

Ap 

Kiitos vastauksestasi. - Itsekseni tuota yritin arvailla. - Oletko muuten milloin viimeksi kilpailuttanut vakuutukset ja sähkön?

Aikanaan kun muutin omilleni aloin pitää kirjaa menoistani. Ensi kaikesta muusta kuin asumismenoista koska kuvittelin, että se on ainoa meno, jonka suuruuteen en sen hetkisessä elämäntilanteessani pystynyt juuri vaikuttamaan. Opintotien ja opintotuenasumislisän jälkeen ei kovin paljon jäänyt ns. käyttörahaa.  Kummasti sitä jaksoi kun uskoi, että opiskelu kannattaa ja moni oli vastaavassa tilanteessa....

No kannatti se monella tavalla mutta ei taloudellisesti mahdollistanut esimerkiksi parempaa palkkaa, mutta kun sanon tämän ääneen saan vain osakseni vittuilua, että oliko pakko opiskella jotain käsien heiluttelua tai muuta pa....kaa siellä yliopistolla. (Enne kuin kukaan edes on kysynyt, että mitä alaa aikanaan opiskelin),  

Lujasti tsemppiä Ap!

Vakuutukset katson joka vuosi. Toistaiseksi en ole vaihtanut yhtiötä vaikka vähän säästäisinkin kotivakuutuksessa. Muilla vaan on huomattavasti huonommat korvaussummat jos jotain sattuu. Ensi vuonna joutuu ehkä vaihtamaan. Sähkö on pörssisähkö ja katson joka päivä hinnat ja suunnittelen ruoanlaiton sen mukaan. Jos on kallista, syön kylmää salaattia ellei pakasteessa ole mikrossa lämmitettävää valmista. Pyykit pesen myös halvan sähkön aikaan. Saunaa en lämmitä koskaan, paitsi joskus harvoin jos on liki nollassa. Vedenkulutukseen täytyy nyt paneutua oikein kunnolla kun hinta vain nousee.

Ap

Vierailija
57/68 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko kiitollisuutta, että saat kuukausittain 600 euroa ilmaista rahaa tilillesi?

Kyllä tunnen. Jos en saisi mitään, en tiedä kuinka kauan pärjäisin. 

Ap 

Vierailija
58/68 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla yksi lapsista saa yleistukea tuon verran. Ei muuta tukea. Asumistukea ei saa, koska avopuoliso on töissä. Maksavat kuitenkin vuokran puoliksi, joten taitaa satanen jäädä hänellä muuhun käyttöön.

On hakenut töitä, muttei ole saanut. Ja hakee myös muualta kuin omalta paikkakunnalta, joten yritystä ei puutu. Turhauttavaa nuorille, kun kouluttautuvat opintolainoilla työttömiksi.

Mutta hei, annetaan vaan kaikki työpaikat ulkomaalaisille..

Tämä! Nuorille töitä. Eläkeläiset ja työkyvyttömät pois töistä ja työnhausta. Nuorille pitää luoda toivoa. Sairaille armoa. Minunkin on tänä vuonna pitänyt alkaa hakemaan töitä ja vieläpä kokoaikatyötä että saan tämän yleistuen. 

Ap 

Vierailija
59/68 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatko pääomatuloja? Minkä verran sinulla on varallisuutta?

Pääomatulot estävät yleistuen. Sivusta 

Vierailija
60/68 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat muiden kyselevän. Oletko huomionkipeä vai vmmainen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän