Saan tukia pelkästään 595€. Kysy mitä haluat?
Olen työkyvytön, keski- ikäinen sinkku. Haen pakosta töitä vaikken pysty tekemään. Saan vain 595€ yleistukea, en mitään muuta. Kysy mitä haluat, minä vastaan mitä haluan.
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Jos ap sulla on osakkeita tai rahastoja, niin älä myy. Jos eläkeikään on vielä noin 20 vuotta, niin sun raha kasvaa niissä ihan kivasti siiihen mennessä.
Tämä on viimeinen vaihtoehto jos mitenkään muuten ei pysty elämään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olet rehellisesti siitä että jäin noin 25-vuotiaana eläkkeelle ja saan 1200e työeläkettä ja 300e kansaneläkettä?
Onnittelut! Sulla on asiat hyvin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole työkyvytön. Luulet vain. Työkyvyttömänä saisit työkyvyttömyyseläkkeen.
Jaahas, valhejankkaaja ilmestyi keskusteluun.
En väitä että ap valehtelee enkä jankkaa. Tulin palstalle puoli tuntia sitten.
TYÖKYVYTÖN EI SAA YLEISTUKEA! työkyvytön saa eläkettä. Aloitus on typerä koska joku voi kuvitella että Suomessa työkyvyttömät elää yleistuella. Ei elä.
Kommenttini on järkevä , ap liioittelee.
Ajatteletko olevasi jotenkin huonossa asemassa? Mä saan saman yleistuen, 200 euroa asumistukea ja 50 euroa toimeentulotukea. Ei säästöjä, pääomatuloja eikä omistusasuntoa. Paremmin sä pärjäät pelkällä yleistuella kuin minä näillä tuilla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olet rehellisesti siitä että jäin noin 25-vuotiaana eläkkeelle ja saan 1200e työeläkettä ja 300e kansaneläkettä?
Olet oikeasti työkyvytön. Ap saisi enemmän jos olisi työkyvytön. Hän on ollut työelämässä sinua enemmän.
No sitten hakemaan eläkettä
Työkyvyttömyys tarkoittaa tilannetta, jossa sairaus, vika tai vamma estää työnteon. Toimeentulosi turvaamiseksi tulee toimia seuraavasti:
Hanki lääkärinlausunto (B-lausunto) ja hae sairauspäivärahaa. Sitä maksetaan Kelasta noin vuoden (300 arkipäivän) ajan.
Hakeudu kuntoutukseen, jos työkykysi on heikentynyt. Kela tai työeläkeyhtiösi voi tukea työhön paluuta esimerkiksi ammatillisella kuntoutuksella tai psykoterapialla.
Hae työkyvyttömyyseläkettä tai määräaikaista kuntoutustukea, mikäli sairauspäivärahakausi on täyttymässä etkä kykene palaamaan työelämään. Eläkettä haetaan noin kolme kuukautta ennen sairauspäivärahakauden päättymistä.
Kannattaisi pistää asunto lihoksi, sijoittaa ne rahat pörssiin, muuttaa maahan jossa pärjää hyvin pienellä määrällä rahaa. Sitten jotain pieniä keikkoja etätyönä suomeen. Helposti raaviit 2 tonnin kuukausitulot tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Ajatteletko olevasi jotenkin huonossa asemassa? Mä saan saman yleistuen, 200 euroa asumistukea ja 50 euroa toimeentulotukea. Ei säästöjä, pääomatuloja eikä omistusasuntoa. Paremmin sä pärjäät pelkällä yleistuella kuin minä näillä tuilla.
Sinulla on käyttörahaa, heti käytettävissä, 840€. Minulla 595€. Millä matematiikalla minulla on enemmän käyttörahaa? Asunnolla ei voi maksaa mitään ja myyminen kestää vuosia. Säästöjä joudun käyttämään joka kuukausi, eikä ne riitä loputtomiin. Minulle voi tulla tuhansien eurojen lasku ihan milloin tahansa, siihen on pakko varautua säästöillä. Ei niitä olisi varaa käyttää elämiseen mutta pakko on. Ei yleistuella saa lainaa pankista. Jos ei pysty maksamaan, päätyy ulosottoon ja menettää asunnon. Sijoituksia on niin vähän että niillä ei maksa yhtäkään remonttia. Sinä et päädy ulosottoon ongelmien tullessa, minä voin päätyä hyvinkin nopeasti. Yksi
pidempi sairaalareissu ja siinä meni säästöt ja asunto. Sinulla on turvaverkot, minulla ei.
Ap
Miltä se tuntuu, kun mamuloiset saa paljon enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi pistää asunto lihoksi, sijoittaa ne rahat pörssiin, muuttaa maahan jossa pärjää hyvin pienellä määrällä rahaa. Sitten jotain pieniä keikkoja etätyönä suomeen. Helposti raaviit 2 tonnin kuukausitulot tuolla tavalla.
Asunnon myynti on tavoite, ollut jo pitkään. Tavaroiden myyminen on hidasta kun on kipeä ja välillä liikuntakyvytön. Sinnikkäästi sitä kohti etenen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No mitäpä veikkaat?
Miksi maksat 20 prossaa veroa. Voisit saada 144 euroa enemmän, kun ilmoitat veroprossasi Kelaan.
Vierailija kirjoitti:
He saavat saman verran, kuten muutkin . Perheen pääluvun mukaan.
Vierailija kirjoitti:
No sitten hakemaan eläkettä
Työkyvyttömyys tarkoittaa tilannetta, jossa sairaus, vika tai vamma estää työnteon. Toimeentulosi turvaamiseksi tulee toimia seuraavasti:
Hanki lääkärinlausunto (B-lausunto) ja hae sairauspäivärahaa. Sitä maksetaan Kelasta noin vuoden (300 arkipäivän) ajan.
Hakeudu kuntoutukseen, jos työkykysi on heikentynyt. Kela tai työeläkeyhtiösi voi tukea työhön paluuta esimerkiksi ammatillisella kuntoutuksella tai psykoterapialla.
Hae työkyvyttömyyseläkettä tai määräaikaista kuntoutustukea, mikäli sairauspäivärahakausi on täyttymässä etkä kykene palaamaan työelämään. Eläkettä haetaan noin kolme kuukautta ennen sairauspäivärahakauden päättymistä.
Lääkärilausuntoja on tehty monta. Puoli vuotta maksoi Kela sairauspäivärahaa ja sitten hylkäsi. Kuntoutuksessa kävin, jouduin lopettamaan kesken kipujen vuoksi. En saanut siitä mitään hyötyä. Päinvastoin. Koska en saa enää b lausuntoa, ainoa vaihtoehto on hakea töitä jotta saa yleistukea.
Ap
Toi sama summa se jää työttömälle joka ei saa tukia ja ansiosidonnainen käytetty. Hikistä on.
Myös laskin huvikseen että hoitoraha ja lisä tekee saman lähes. 377+202e=579 e.
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksat 20 prossaa veroa. Voisit saada 144 euroa enemmän, kun ilmoitat veroprossasi Kelaan.
Olen pitänyt sitä vähän kuin pakollisena säästämisenä, hätävarana. Enkä tule saamaan kuin 30€ enemmän nettona uudella verokortilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole työkyvytön. Luulet vain. Työkyvyttömänä saisit työkyvyttömyyseläkkeen.
Jaahas, valhejankkaaja ilmestyi keskusteluun.
En väitä että ap valehtelee enkä jankkaa. Tulin palstalle puoli tuntia sitten.
TYÖKYVYTÖN EI SAA YLEISTUKEA! työkyvytön saa eläkettä. Aloitus on typerä koska joku voi kuvitella että Suomessa työkyvyttömät elää yleistuella. Ei elä.
Kommenttini on järkevä , ap liioittelee.
Mä saan yleistukea ja enkä ole työnhaku velvollinen, kun en voi tehdä töitä. Mitähän sulla on mun varalle kerrottavaa. :)
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on käyttörahaa, heti käytettävissä, 840€. Minulla 595€. Millä matematiikalla minulla on enemmän käyttörahaa? Asunnolla ei voi maksaa mitään ja myyminen kestää vuosia. Säästöjä joudun käyttämään joka kuukausi, eikä ne riitä loputtomiin. Minulle voi tulla tuhansien eurojen lasku ihan milloin tahansa, siihen on pakko varautua säästöillä. Ei niitä olisi varaa käyttää elämiseen mutta pakko on. Ei yleistuella saa lainaa pankista. Jos ei pysty maksamaan, päätyy ulosottoon ja menettää asunnon. Sijoituksia on niin vähän että niillä ei maksa yhtäkään remonttia. Sinä et päädy ulosottoon ongelmien tullessa, minä voin päätyä hyvinkin nopeasti. Yksi
pidempi sairaalareissu ja siinä meni säästöt ja asunto. Sinulla on turvaverkot, minulla ei.
Ap
Niin. Heti käytettävissä vuokraan ja muihin asumisen kuluihin, laskuihin ja ruokaan. Vai kuvittelitko, että saan tuon summan vaan huvittelurahaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oletko jotenkin yksinkertainen? Sun turvaverkot on ne säästöt ja velaton asunto. Jos säästöt loppuvat, niin alat saada toimeentulotukea, asuntoa ei tarvitse myydä