Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies petti vaimoaan eikä kerro vaimolle

Vierailija
24.07.2026 |

Hei,

Mitä mieltä olette tästä tapauksesta? Tuntemallani miehellä on ollut pitkän avioliiton aikana parikin kertaa avioliiton ulkopuolinen suhde. Mies on lupaillut toiselle naiselle jättävänsä vaimonsa avioliiton onnettoman tilan takia ja aloittavansa suhteen naisen kanssa. Mies on lopulta kuitenkin jänistänyt ja lopettanut sivusuhteen - jatkaen avioliitossaan. Vaimolla ei ole tietoakaan miehen pettämisistä.

Eikö tuossa ole kyse kaksinkertaisesta petoksesta vaimoa kohtaan? Ensin rikotaan avioliittolupausta pettämällä ja toisekseen pimitetään tämä tieto vaimolta eli ikään kuin valehdellaan vaimolle lisää. Vaimolta viedään mahdollisuus arvioida, haluaako hän jatkaa yhdessä pettäjän kanssa. 

Haluaisitko sinä vaimona tietää pettämisestä, vaikka se tieto tulisikin ulkopuoliselta taholta?

Ja se, että mies ei kerro pettämisestä vaimolle on kyse ainoastaan miehen omasta itsekkyydestä, mm. taloudellisista syistä. Hän ei halua tai uskalla kohdata tekojensa seurauksia vaimonsa reaktioissa. Puhtaasti itekeskeinen ihminen ja syyt vaitonaisena pysymisestä sen mukaisia eli hän ei ajattele vaimonsa hyvinvointia päätöksensä taustalla.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vaimolla on omat pikku salasuhteensa, eikä ukon menot sitä haittaa? Eihän sitä koskaan tiedä mitä muiden suhteissa oikeasti tapahtuu.

Voi olla, mutta ei ole oikein valehdella sille sivu suhteelle että aikoo jättää vaimonsa/avioliittonsa ja roikottaa vuosikausien suhteessa. Kyllä tuo kertoo jo siitä että ei ole normaali tilanne eikä rehellinen. 

Millä tavalla ajattelet että olet salasuhteessa jonkun kanssa että se perustuu rehellisyyteen? Sehän on epärehellisintä mitä voi olla. 

Vierailija
42/69 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi kertoa ja pilata avioliitto?

Jos vaimoa ei kiinnosta seksi niin miehen suhde pitää miehen irti vaimostaan ja vaimo on tyytyväinen.

Ja joku hölmö vielä jakaa ilmaiseksi sille miehelle, säästyy rahatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisteilla on noita sivusuhteita ja kaksoiselämän elämistä. Ei kukaan normaali ole petollinen tuollatavoin sarjapettäjämäisesti. Että valehtelee kummallekkin sekä sille sivuusuhteelle, johtaa harhaan, että aikoo jättää vaimon ja vaimolle valehtelee olevansa kunnon mies. 

Ylipäätään suurimmalla osalla ihmisistä on jotain kriisejä tai suhteita pitkän elämänsä aikana, oli sitten narsisteja tai ei.

Jos on jostain syystä muuten toimiva avioliitto, miksi jonkun satunnaisen panemisen pitäisi hajoittaa se ?

Joku satunnainen hetken huuma on eri asia kuin jonkun ihmisen vuosikausien tai kuukausien harhaanjohtaminen ja erehdyttäminen eli valehtelu, että aikoo jättää vaimon vaikka todellisuudessa ei aio jättää vaimoaan vaan ottaa vaan aina uuden sivusuhteen. Valehtelu ei kuulu mihinkään normaaliin kriisin käsittelyyn. Rehelliset ihmiset ei johdattele muita harhaan ja tuhlaa heidän aikaansa omien kriisien vuoksi ja käytä laastarina. 

Vierailija
44/69 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina ajatellut että jos minua pettäisi mutta katuisi ja haluaisi kuitenkin jatkaa niin en siinä kohtaa edes haluaisi kuulla ja tietää. Puhdistaisi sillä vain omaa tuntoaan. Ei hän minun hyväkseni sitä kertoisi vaan siksi että itsellä on tunnontuskia. En tekisi tiedolla mitään ellei olisi pannut paksuksi/saanut tauteja. Mutta olen aina suhtautunut pettämiseen realistisesti muutenkin, suurinosa pettää. Ei kaadu oma maailman kusivehkeiden hinkaamiseen. Itseä ei vieraat kiinnosta, mutta en mä nyt koe että siitä mitenkään kärsisin jos puoliso olisi vieraissa käynyt ja elämää haluaisi silti kanssani jatkaa. Jos ei halua niin sit toki hyvä että kertoisi syyn ja erottaisi sitä myöten siististi. Puuttuu joku mustasukkaisuus ja pippelin omistuksen halu minulta vissiin.

Ajattelen hyvin samalla tavalla. Genitaalien kyttääminen ei ole minun juttuni. 

Ja pitkässä elämässä tulee monenlaista kriisiä ja tilannetta vastaan. Olen jo nuorena lähtenyt siitä ajatuksesta etten ole kovin mustasukkainen, eikä minun aivoliittoni johonkin pikkujouluissa kännissä panemiseen kaadu.

Vierailija
45/69 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisteilla on noita sivusuhteita ja kaksoiselämän elämistä. Ei kukaan normaali ole petollinen tuollatavoin sarjapettäjämäisesti. Että valehtelee kummallekkin sekä sille sivuusuhteelle, johtaa harhaan, että aikoo jättää vaimon ja vaimolle valehtelee olevansa kunnon mies. 

Ylipäätään suurimmalla osalla ihmisistä on jotain kriisejä tai suhteita pitkän elämänsä aikana, oli sitten narsisteja tai ei.

Jos on jostain syystä muuten toimiva avioliitto, miksi jonkun satunnaisen panemisen pitäisi hajoittaa se ?

Joku satunnainen hetken huuma on eri asia kuin jonkun ihmisen vuosikausien tai kuukausien harhaanjohtaminen ja erehdyttäminen eli valehtelu, että aikoo jättää vaimon vaikka todellisuudessa ei aio jättää vaimoaan vaan ottaa vaan aina uuden sivusuhteen. Valehtelu ei kuulu mihinkään normaaliin kriisin käsittelyyn. Rehelliset ihmiset ei johdattele muita harhaan ja tuhlaa heidän aikaansa omien kriisien vuoksi ja käytä laastarina. 

No varattu mies on varattu mies. Jo lapsille opetetaan ettei toisen omaa saa ottaa.

Vähän pitäisi tämän toisen naisen tajuta tilannetta ja omaa etuaan. Eikä vaan syytellä miestä harhaan johtamisesta.

Kerron nyt sinulle suuren salaisuuden; normaali miehinen mies panee melkein mitä vaan jos helposti saa.

Vierailija
46/69 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi kertoa ja pilata avioliitto?

Jos vaimoa ei kiinnosta seksi niin miehen suhde pitää miehen irti vaimostaan ja vaimo on tyytyväinen.

Ja joku hölmö vielä jakaa ilmaiseksi sille miehelle, säästyy rahatkin.

Ja jos mies sanoo että vaimoa ei kiinnosta seksi ja olet auttava enkeli joka jakaa auliisti niin millä tavalla voit uskoa mitä toinen sanoo? Sinähän tarkoituksella menet toisten väliin enkä millään usko että olet vain uhri.

Vierailija
47/69 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon tyyppiset ihmiset osaa manipuloida ja valehdella. Tekevät jopa rakkauden tunnustuksia, että ovat muka rakastuneet siihen kenet viettelevät ja johdattavat noihin sivusuhteisiin vaikka tarkoitusperä heillä on itsekäs, heidän omat tarpeet ei ole mikään oikeutus sille, että houkuttelee jonkun alkamaan salasuhteeseen ja vieläpä valehtelee, että on rakastunut saadakseen jotakin lievitystä mihin ikinä tarviikaan. Sitten nää ihmiset ei oikeasti jätä kumppaneitaan vaan käyttää sitä sivusuhdetta vain hyväkseen, kuuntelijana ja muihin tarpeisiinsa. Eihän tuo ole moraalisesti eikä eettisesti mitenkään oikein tuollainen harhaanjohtaminen. Voihan se toki joskus olla niin, että se sivusuhde on aloitteellinen, mutta tässä ap:n tapauksessa mies ihan selvästi hyppää sivusuhteesta toiseen ja varmasti valehtelee taas seuraavalle jättävänsä vaimonsa. Eli on itse se aloitteen tekijä. 

Vierailija
48/69 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina ajatellut että jos minua pettäisi mutta katuisi ja haluaisi kuitenkin jatkaa niin en siinä kohtaa edes haluaisi kuulla ja tietää. Puhdistaisi sillä vain omaa tuntoaan. Ei hän minun hyväkseni sitä kertoisi vaan siksi että itsellä on tunnontuskia. En tekisi tiedolla mitään ellei olisi pannut paksuksi/saanut tauteja. Mutta olen aina suhtautunut pettämiseen realistisesti muutenkin, suurinosa pettää. Ei kaadu oma maailman kusivehkeiden hinkaamiseen. Itseä ei vieraat kiinnosta, mutta en mä nyt koe että siitä mitenkään kärsisin jos puoliso olisi vieraissa käynyt ja elämää haluaisi silti kanssani jatkaa. Jos ei halua niin sit toki hyvä että kertoisi syyn ja erottaisi sitä myöten siististi. Puuttuu joku mustasukkaisuus ja pippelin omistuksen halu minulta vissiin.

Kukin tavallaan, mutta tässä tulee miettiä myös sitä että jos olet sinkku ja etsit vakavaa yksiavioista suhdetta jossa ei ole muita niin onhan se nyt todella väärin, että sitten naimisissa oleva henkilö valehtelee, että aikoo jättää vaimonsa? Kyllä tuossa ihan selvästi vain johdetaan ihmisiä harhaan, tuhlataan niiden aikaa jotka ei halua olla sivusuhteen kolmaspyörä. Kertoo aika paljon ihmisestä, täytyy olla itsekkäitä narsistisia piirteitä ihmisellä joka ei yhtään ajattele miltä se tuntuu siitä osapuolesta joka halusi vakavan suhteen eikä olla mikään sivusuhde jollekkin itsensä viihdyttäjälle. Vaimo ei ole nyt tässä se ainoa osapuoli kenen tunteet on pelissä. 

Juu mä tässä vastasinkin ihan vaan siihen "haluaisitko tietää puolison pettäneen" kysymykseen minkä ap esitti. Muuhun en ottanut kantaa. Tuo toki on epäreilua myös sitä toista kohtaan, luonnollisesti. Itse en kuitenkaan menisi puuttumaan enkä kertomaan, asia kun ei minulle kuulu yhtään ja olen aina pitänyt sen periaatteen etten puutu toisten asioihin enkä parisuhteisiin, enkä halua missään tilanteessa tupata nokkaani sinne mihin se omasta mielestäni ei kuulu. Mutta se olenkin vain minä, muut tehkööt tyylillään.

Vierailija
49/69 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon tyyppiset ihmiset osaa manipuloida ja valehdella. Tekevät jopa rakkauden tunnustuksia, että ovat muka rakastuneet siihen kenet viettelevät ja johdattavat noihin sivusuhteisiin vaikka tarkoitusperä heillä on itsekäs, heidän omat tarpeet ei ole mikään oikeutus sille, että houkuttelee jonkun alkamaan salasuhteeseen ja vieläpä valehtelee, että on rakastunut saadakseen jotakin lievitystä mihin ikinä tarviikaan. Sitten nää ihmiset ei oikeasti jätä kumppaneitaan vaan käyttää sitä sivusuhdetta vain hyväkseen, kuuntelijana ja muihin tarpeisiinsa. Eihän tuo ole moraalisesti eikä eettisesti mitenkään oikein tuollainen harhaanjohtaminen. Voihan se toki joskus olla niin, että se sivusuhde on aloitteellinen, mutta tässä ap:n tapauksessa mies ihan selvästi hyppää sivusuhteesta toiseen ja varmasti valehtelee taas seuraavalle jättävänsä vaimonsa. Eli on itse se aloitteen tekijä. 

Toisaalta jos ei halua tulla hyväksikäytetyksi ja harhaanjohdetuksi siihen on ihan yksinkertainen toimiva neuvo;

Älä sotkeennu ukkomiehiin.

Vierailija
50/69 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämisessä ei ole mitään väärää, mutta siitä ei pidä ikinä kertoa. Sanan pettäminen sijaan pitäisi käyttää jotakin muuta sanaa, esim. petkuttaminen on parempi.

Vierailija
51/69 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varattu mies on varattu mies. Jo lapsille opetetaan ettei toisen omaa saa ottaa.

Vähän pitäisi tämän toisen naisen tajuta tilannetta ja omaa etuaan. Eikä vaan syytellä miestä harhaan johtamisesta.

Kerron nyt sinulle suuren salaisuuden; normaali miehinen mies panee melkein mitä vaan jos helposti saa.

Ei ole totta, narsistiset miehet ovat manipuloineet ja aivopesseet ihmisiä uskomaan, että heidän toimintansa on normaalia vaikka se miten pahasti sattutaisi tai vaikuttaisi jonkun elämään. Narsisti ei koskaan sitä asiaa tule ymmärtämään miten se voi vaikuttaa vaan on jotenkin onnistunut "normalisoimaan" oman toimintansa, jonkun tiettyjen ihmisten tuntemusten perusteella kun jos heidän vaimo ei välitä (luultavasti läheisriippuvainen vaimo) niin sitten kaikkien muidenkin terveiden naisten oletetaan kestävän ja sietävän pettäviä miehiä kun mielipide on oikeasti tullut läheisriippuvalta henkilöltä joka on unohtanut itsensä ja omat tunteensa. Mies ottakoon vastuun jos on johtanut jotakuta harhaan ja valehdellut, että aikoo jättää vaimonsa. Eihän tuossa ole mitään vastuunkantoa vaan selkärangatonta käärmeilyä miehen taholta vedota siihen, että toisen omaan ei saa koskea. Mies on tietoisesti itse siinä avioliitossa ja vastuussa ettei lankea houkutuksiin, kyllä miehiltäkin voi odottaa itsekuria. Ei ole myöskään kivaa olla se sinkku nainen ketä nää ukkomiehet yrittää. 

Vierailija
52/69 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tiedossa että toinen on varattu, niin sehän on ihan päivänselvää että siihen ei mennä. Kaikki muu on ihan täyttä selittelyä ja uhriutumista. Tarkoituksena hyötyä tilanteesta tavalla tai toisella. 

Vierailija
53/69 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta jos ei halua tulla hyväksikäytetyksi ja harhaanjohdetuksi siihen on ihan yksinkertainen toimiva neuvo;

Nuo pedot kun ei jätä edes alaikäisiä tyttöjä rauhaan vaan käyttävät sinisilmäisyyttään ja naiviuttaan hyväkseen. Älä lähentele sinkkunaisia varattuna miehenä ja johda heitä harhaan valhellisin lupauksin, anna sinkkujen olla. 

Vierailija
54/69 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo pedot kun ei jätä edes alaikäisiä tyttöjä rauhaan vaan käyttävät sinisilmäisyyttään ja naiviuttaan hyväkseen. Älä lähentele sinkkunaisia varattuna miehenä ja johda heitä harhaan valhellisin lupauksin, anna sinkkujen olla. 

No äitien on syytä varoittaa tyttäriään varatuista miehistä. Kyllä minä ainakin omalta äidiltäni kuulin kaikenlaisista tavoista joilla nainen voi pilata elämänsä.

Toki rakastumisia tapahtuu, sillehän ei sitten voi mitään.

Vierailija
55/69 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritätkö sanoa, että normaali mies ei kykene olemaan panematta ja valehtelematta? Miten ne toiset miehet? Ja pettävät naiset? Lapsille opetetaan että ei saa valehdella. Tytöille opetetaan että on rumaa ottaa toisen omaa. Pojille opetetaan, että ei saa jäädä kiinni? 

Suuri salaisuus: Aikuisten on syytä ottaa vastuu omista tekemisistään ja elää niiden kanssa. 

Vierailija
56/69 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellinen: eri

Vierailija
57/69 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kenenkään asia lähteä sekaantumaan toisten ihmisten ihmissuhteisiin

T. Pettäjä, joka pelkää paljastumista

Tottakai vaimolle pitää kertoa. Jos hän on ok pettävän miehen suhteen, niin kertominen ei edes haittaa mitään. Jos hän ei hyväksy pettämistä, niin hnellä on oikeus tehdä itse päätöksiä suhteen osalta. 

Minä olen vaimo ja olen epäillyt miehen pettävän. Todisteita en ole saanut, niin en ole tehnyt mitään. Todellakin haluan tietää, jos hän pettää. Sillä on ratkaiseva ero siihen, että yritänkö panostaa huonoon suhteeeeen ja saada sitä parannettua vai kannattaako erota heti. Varmasti moni petetty vaimo aistii jotain vikaa suhteessa, mutta saattaa luulla, että vika on itsessä. Ajattele että vaimo yrittää ja yrittää ja kokeilee leluja ja vaikka mitä piristääkseen suhdetta ja se mies onkin pettäjä koko ajan! Käytännössä se mies siis pettää ja saa erityishuomiota kotona ja se, vaimo kärsii stressistä ja huonosta itsetunnosta. 

Eli todellakin kerrot vaimolle, hän ansaitsee tietää!

Vierailija
58/69 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No äitien on syytä varoittaa tyttäriään varatuista miehistä. Kyllä minä ainakin omalta äidiltäni kuulin kaikenlaisista tavoista joilla nainen voi pilata elämänsä.

Toki rakastumisia tapahtuu, sillehän ei sitten voi mitään.

Kaikkien äidit ei varoittele valitettavasti. Olet ollut onnekas kun äitisi on varoitellut. 

Vierailija
59/69 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen hyvin samalla tavalla. Genitaalien kyttääminen ei ole minun juttuni. 

Ja pitkässä elämässä tulee monenlaista kriisiä ja tilannetta vastaan. Olen jo nuorena lähtenyt siitä ajatuksesta etten ole kovin mustasukkainen, eikä minun aivoliittoni johonkin pikkujouluissa kännissä panemiseen kaadu.

No sittenhän ei haittaa, vaikka joku sinulle kertoisikin.

Sen sijaan sinilla ei ole oikeutta pantata sitä tietoa muilta vaimoilta, jotka ehdottomasti haluavat tietää.

Vierailija
60/69 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro, vaimolla on oikeus tietää ja tehdä sitten omat johtopäätöksensä. Hirveänpäähän hänelle olisi jos pettäminen jatkuu ja jatkuu vuosikaudet ja koko suhde on perustunut valheeseen. Katkeruus olisi entistä kovempi.

Ai jaa. entäs jos vaimollakin on ollut retkensä ja hetkensä.

No sittenhän se kertominen on vielä pienempi juttu?