Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Runsaat kuukautiset ja tyhypäivä metsässä??

Vierailija
24.07.2026 |

Meille ilmoitettiin juuri, että pakollinen tyhypäivä on päivän "metsäreissu". Vaellusta, lintutorneja, laavuja, makkaranpaistoa.. Kuulostaa kivalle, olisin normaalisti tosi innoissani!

Mutta minulla sattuu juuri silloin alkamaan kuukautiset, jotka on lääkityksestä huolimatta niin runsaat, että pitää päästä wc:n vähintään 1.5h välein vaihtamaan suojia (tamponi, side). Tuolla ryteikköreissussa vaihtoehtona on pari ulkohuussia matkan varrella sekä puskapissit!

Kysyin pomolta menkoista mainitsematta, että voisinko jäädä mitenkään silloin toimistoon, niin ei voi kuulema jäädä vaan kyseessä on pakollinen päivä kaikille.

Voinko mitenkään vedota siihen, että hygienian hoitaminen ei onnistu tuollaisella reissulla, vai voiko työnantaja todella pakottaa?

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hommaa imukykyisimmät Tena-inkohousut. Ne imevät rajun vuodon ja voit kuitenkin olla ihan normaalisti. 

https://www.shop.tena.fi/fi/product/tena-proskin-pants-super-inkohousut…

Varmasti joku pärjää näillä. Mutta minulla on kai sitten kapea "thigh gap", kun suojat fuskaavat nimenomaan alhaalta sivusta. Sitä vuotoa kun holahtaa kerralla niin paljon, että se kapea kohta ei kykene imemään sitä.

Ai hitto, mä en edes koskaan ajatellut tätä, kuinka paljon helpompaa niillä naisilla on, joilla on kunnon leveä thigh gap. Side kuin side ja pikkuhousunsuoja kuin pikkuhousunsuoja mahtuu. Mulla kapealantioisena oli pikkuhousunsuojat ja ohuemmat siteet aina tuhannen rytyllä, vuodot ties missä, ja suosinkin tamponeja. No onneksi ei oo enää tota murhetta.

Vierailija
102/116 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikkupäivä, mitä ihmettä ap toohottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppi niin pärjäät metsäreissun. 

Vierailija
104/116 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hommaa imukykyisimmät Tena-inkohousut. Ne imevät rajun vuodon ja voit kuitenkin olla ihan normaalisti. 

Miehet 🙄

Joo se kuukautisvuoto hyytymineen ei ole sama asia kuin virtsa. 

En ole mies, vaan erittäin runsaista kuukautisista kärsivä nainen. Olin huutavassa hukassa vaivoineni, kunnes löysin nuo inkohousut. Niiden avulla voin harrastaa liikuntaa. Laitan vielä lisäsuojaksi sisäpuolelle vessapaperia. Minullakin tulee valtavia hyytymiä ja vuoto on todellakin aivan kamalaa, mutta näillä pärjään.

Vierailija
105/116 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pomo sanoo, että on pakko mennä metsään heidän kanssaan, niin sitten on pakko. Silloin tulee joku rangaistus, jos ei mene.

Vierailija
106/116 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukuppi niin pärjäät metsäreissun. 

???

Se kestää sen saman max 2 tuntia kuin muutkin suojat.

Vierailija
107/116 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet 🙄

Joo se kuukautisvuoto hyytymineen ei ole sama asia kuin virtsa. 

En ole mies, vaan erittäin runsaista kuukautisista kärsivä nainen. Olin huutavassa hukassa vaivoineni, kunnes löysin nuo inkohousut. Niiden avulla voin harrastaa liikuntaa. Laitan vielä lisäsuojaksi sisäpuolelle vessapaperia. Minullakin tulee valtavia hyytymiä ja vuoto on todellakin aivan kamalaa, mutta näillä pärjään.

Jos tuo toimii, niin olen kiitollinen vinkistä.

Vierailija
108/116 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka daiju pitää olla että tälle röllille tosissaan vastaa🤣🤣

Vierailija
109/116 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

hae sairasloma työterveydestä

johan ne karhutkin haistaa sut kilometrien säteellä ja tulee katsomaan missä on haavoittunut saalis :D (sori huono vitsi, mutta kärsin itse samasta vaivasta. onneksi minulla traneksaamihappo toimii)

Vierailija
110/116 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kuin muutama muukin, että rehellistä ja suoraa puhetta pomolle vaan. Ja teet siitä enemmänkin pomon ongelman eli kerrot, että olet huolissasi onnistuuko kuukautishygienia metsässä yhtä hienotunteisesti kuin työpaikalla, kun metsässä siihen kuluu enemmän aikaa, ja kokemattomana vahinkojen riskikin kasvaa. Pyydät pomoa suojaamaan selustaasi.

Vierailija
111/116 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nyt on pakko kyllä todeta että huh miten uusavuton aloittaja. Myös minulla on runsaat kuukautiset ja olen maastossa töissä. Ikinä ei ole jäänyt vielä tämän takia lähtemättä. 

Kertakäyttöhanskat ja wet wipesit, yösiteet ja -tamponit sekä käsidesi ja koirankakka- ja muovipussit käyttöön. Huolehtii vaihdot ajallaan. Ei ole niin vaikeaa, paitsi jos siitä haluaa tehdä vaikeaa. 

Eli kun tämä on sinulle helppoa ja olet tottunut siihen, sen pitää olla helppoa kaikille, viis siitä että on ehkä ensimmäinen kerta. Huh.

Vierailija
112/116 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naureskele sinä vaan. Meille monelle nuo tilanteet ovat todellisuutta.

Vierailija
113/116 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naureskele sinä vaan. Meille monelle nuo tilanteet ovat todellisuutta.

Paskat on. Mitään tehypäiviä ei järjestetä sellaisessa paikassa, missä ei pääse vessaan. Meinaatko, että jengi juoksee koko päivän jossain kiven takana kusella ja paskalla ja työnantaja voi siihen muka pakottaa? Ei tapahdu, muuta kuin ap"n mielikuvituksessa.

Vierailija
114/116 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja ei voi pakottaa. Terveys edellä. Kuukautiset ovat stressi elimistölle ja runsaat kuukautiset aiheuttavat väsymystä ja voi olla invalidisoivia kipuja. 

Vierailija
115/116 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nyt on pakko kyllä todeta että huh miten uusavuton aloittaja. Myös minulla on runsaat kuukautiset ja olen maastossa töissä. Ikinä ei ole jäänyt vielä tämän takia lähtemättä. 

Kertakäyttöhanskat ja wet wipesit, yösiteet ja -tamponit sekä käsidesi ja koirankakka- ja muovipussit käyttöön. Huolehtii vaihdot ajallaan. Ei ole niin vaikeaa, paitsi jos siitä haluaa tehdä vaikeaa. 

minulla gynekologi toteamat ja vahvstamat liian runsaat vuodot. Niiden kanssa tuleekin sitten joukko kivoja sivuvaukutuksia. Liikunta provosoi kohtua supistelemaan (siksi en saa kuukautsten aikana nykyisin mitäänr askasta iikuntaa tehdä)  ja koska siellä on pari myoomaa ja ne ovat kehittäneet itselleen vielä kunnon verisuoniverkoston, niin vuotoa tulee kaikenlaista ja paljon. pahimpia ovat hyytymät. kuvittele, kun pienen kohdunkaulakanavan läpi kohtu alkaa työntää sellaista puolen nyrkin kokoista hyytymää ulos ja se sitten holahtaa housuun ja sen mukana sitten desi pari nesstemäisempää veristä vuotoa, niin saa kyllä alle tunnin välein mennä jonnekin vaihtamaan vaippaa. sitten saakin raahata niitä raskaita vaippoja mukanaan koko halvatun metsäreissun ajan. sitten kun ne alkaa haista, saatika ulkoluvaatteet, jotka taatusti veristyvät jo ihan alussa, niin siinäpä kaikille osallistujille sitten mukava metsäreissu. Tämän lisäksi, silloin kun se iso hyytymä tule ekohdusta ulos supisten kera, niin yleensä minulla verensokeri romahtaa nopasti alas ja jos tuolloin olen urheilemassa, niin täytyy istahtaa maahan vapisemaan ja koittaa ottaa taskusta jotan makeaa syötävää, että pysyisi tajuissaan, tai toivoa, että joku huomaa ja soittaa paikalle sitten pelastusryhmän vieään minut pois metsästä. Ainiin: sitten kun kohtun supistelee rajusti yrittäessään työntää kaiken vuodon ulos, niin sen mukana tulee usein ripuli, koska suoli ei tykkää siitä kohdun supistelukierteestä. Kuvitelka anyt metsäreissulle joukkoonne paskalle ja verelle haiseva vapiseva  ja puolitajuton tyyppi ja miettikää haluatteko mieluummin antaa hänen olla rauhassa kotona, tai toimistossa menkkojensa kanssa vai tulla urheilemaan metsään. 

ihmiset ei aina tajua millainen kärsimnys oikeasti runsaat vuodot ovat. Leikkausta pitää odotella aina sitten tovi, koska naisten runsaat kukautiset johtavat vain harvoin kiireelliseen leikkausjonoon. 

Jos joku siis sanoo ettei voi kuukautisten vuoksi tulla urheilemaan, niin voisi ihan kunnioittaa hänen sanomistaan ja antaa asian olla. Eivät välttämätät halua sulostuttaa päiväänne kovn yksityiskohtaisilla tiedoilla vuodosta ja sen yksityiskohdista kutne minä tuossa 1. kappaleessa. 

Vierailija
116/116 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala syömään pillereitä,voit jättää menkat välistä. Kato mä en ole syönyt 20 v pillereitä. Nyt sain menopaussi oireiden takia ja meikäläinen jättää menkat pois. Ihanaa.

Kaikille eivät pillerit sovi.