Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jee! Viimeinen asuntolainan erä maksettu!

Vierailija
22.07.2026 |

Ihan mahtavaa! 1300€/kk jää tästä eteenpäin lisää rahaa käteen! Ei oikein edes keksi mitä näillä voisi tehdä! 15 600€ vuodessa! 

Ainakin varataan luksusloma loppuvuodelle! Ja sijoituksiin osa! Onpa ihana ja kevyt olo! 

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!!

Meillä oli sama autuuden päivä 5/25 ja onhan se hieno fiilis, 20v oli asuntolaina ns niskassa.

Elämä ei kummoisesti kuitenkaan ole muuttunut, yhtä huoletta sitä käy ruokakaupassa ja hankkii vaikla uusen vaatteen, kengät tms, on vain se oma lainaosuus mikä menee säästötililleni, osakekauppaan minulla ei ole kiinnostusta.

Vierailija
62/111 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt ymmärsin oikein, niin maksoit 1300e kk asuntolainaasi? Aikamoinen nettopalkka sulla sitten. Tosin, enpä usko, että sulla mitään omaa asuntoa on. Sellaiset ihmiset ei yleensä käy täällä asiasta kertoilemassa ja tuohon tyyliin vielä. Herää unestasi.

Aivan normaali lyhennys, ja aivan tavalliset ihmiset asuntoja ostaa ja täälläkin pyörii. 

Missä ihmeen köyhyyskuplassa sä asut? 

Ja vielä tunnut ajattelevan, että normaalisti toimeentulevat ovat joitain yli-ihmisiä, jotka mitenkään eivät vauvapalstalla voisi olla. 

Eiköhän täällä ole hyvin paljon omistusasujia, tähänkin ketjuun on moni vastannut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt voit sijoittaa niin ei putoa elintaso eläkkeellä niin rajusti.

Sen asunnon voi myydä jos tarvii lisää rahaa. 

Mutta jos asuu unelma-kodissa, sitä ei niin vain helposti halua myydä.

Turva toki pahimman varalle, muttei eka vaihtoehto.

Vierailija
64/111 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt ymmärsin oikein, niin maksoit 1300e kk asuntolainaasi? Aikamoinen nettopalkka sulla sitten. Tosin, enpä usko, että sulla mitään omaa asuntoa on. Sellaiset ihmiset ei yleensä käy täällä asiasta kertoilemassa ja tuohon tyyliin vielä. Herää unestasi.

Eikai nyt kellään omaa asuntoa ole! kaikkihan me asutaan vuokralla ja eletään tuilla.

kuka perkelehän ne asunnot muuten omistaa hmm?????????????

Vierailija
65/111 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun järkeen ei mee miten ihmisillä löytyy 1300e kuussa asumisen kuluihin. Ei multa vaan löydy vaikka olen ihan hyvin tienaava ihminen. Ei vaikka sen summan jakaisi kahdella puolison kanssa niin se on silti tuplasti siihen nähden mitä maksetaan vuokraa. Enkä halua syödä makaronia ja kaurapuuroa puolta elämästä jotta voin omistaa jotain minkä kuitenkin kuolemassa menettää. Tiedän olevani mielipiteeni kanssa poikkeava suomalainen. Täällä on kunnia-asia omistaa. 

Vierailija
66/111 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralla on paljon parempi asua. Ei tarvitse ottaa lainaa ja voi muuttaa helposti jos haluaa.'

T: persaukinen vihervassu

Vierailija
67/111 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monella on se puoliso siinä makselemassa kaverina.

Vierailija
68/111 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun järkeen ei mee miten ihmisillä löytyy 1300e kuussa asumisen kuluihin. Ei multa vaan löydy vaikka olen ihan hyvin tienaava ihminen. Ei vaikka sen summan jakaisi kahdella puolison kanssa niin se on silti tuplasti siihen nähden mitä maksetaan vuokraa. Enkä halua syödä makaronia ja kaurapuuroa puolta elämästä jotta voin omistaa jotain minkä kuitenkin kuolemassa menettää. Tiedän olevani mielipiteeni kanssa poikkeava suomalainen. Täällä on kunnia-asia omistaa. 

Korot on asumisen kuluja mutta lyhennys on enemmän säästämiseen tai sijoittamiseen verrattavaa kulua. 

Vierailija
69/111 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat unella? Ihan normi keskiluokkainen elämä. 

Meitä on täällä sellaisiakin aika paljon, ihan realismia on, ei unta.

Vierailija
70/111 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1300e/kk paljon? Meillä menee tuo lyhennyksiin ja siihen hoitovastikkeet päälle. Keskituloisia ollaan molemmat ja syödään ihan normaalisti. 

Vierailija
71/111 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon! Juhlan paikka! Yksi elämän parhaita hetkiä! 

Kolmen vuoden 2 työpaikan ja  velkajärjestelyn  jälkeen oli sama fiilis. Sain kaikki velat maksettu ja ostin itselleni berlinimunkin:)

Vierailija
72/111 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ette kovin isosti asu vuokralla tai sitten olette middle-in-nowhere

Vierailija
73/111 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole kuin 650€ per nuppi jos kaksi on maksamassa. 25m2 yksiöstäkin joutuu jo tuon 650€/kk maksamaan. 

Meidän lyhennys on pari tonnia kuussa ja ollaan ihan taviksia. Kun ei vaan haluta asua missään läävässä, niin sitten siitä asumismukavuudesta joutuu hieman maksamaan. 

Vierailija
74/111 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainanlyhennyksestä kyse, ne asumisen kulut ei jää tuohon. 

Teillä siis vuokra on vain reilu 300€, onnea? Vai ilmaisitko väärin?

Meillä nettotulot on yhteensä n. 6500€, siinä tuo 1300 ei niin tunnu.

Vierailija
75/111 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten mediaani nettopalkka on noin 2600€/kk. Jos on kaksi mediaanituloista ihmistä tuota maksamassa niin siitähän jää pariskunnalle käteen vielä 3900€/kk lainan jälkeen. 

Vierailija
76/111 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käyttäisin rahat lyhyempään työviikkoon.

Itse laitan rahastoon kaiken liikenevän niin voin miettiä tuota lyhyempää työviikkoa/aikaa, kun alkaa eläkeikä lähestyy. En aio tehdä eläkkeelle asti täyttä työpäivää, koska eläkeikä on niin korkea. 

Vierailija
77/111 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon! Juhlan paikka! Yksi elämän parhaita hetkiä! 

Meilläkin loppui kesäkuussa 40v maksetut lainat. Pääsin just eläkkeelle, helpottaa kovasti elämää.

Vierailija
78/111 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Rahaa riittää aivan valtavasti enemmän kun lainat ovat maksettuna. Onhan se mukavaa. 

Vierailija
79/111 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat unella? Ihan normi keskiluokkainen elämä. 

Meitä on täällä sellaisiakin aika paljon, ihan realismia on, ei unta.

Tulee monelle tapatyöttömälle yllätyksenä kato et suurinosa aikuisista suomalaisista käy töissä.

Vierailija
80/111 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

vappuna maksoin viimoisen erän asunnosta!

nyt kattelen illat kesämökkejä ja veneitä .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi