Jee! Viimeinen asuntolainan erä maksettu!
Ihan mahtavaa! 1300€/kk jää tästä eteenpäin lisää rahaa käteen! Ei oikein edes keksi mitä näillä voisi tehdä! 15 600€ vuodessa!
Ainakin varataan luksusloma loppuvuodelle! Ja sijoituksiin osa! Onpa ihana ja kevyt olo!
Kommentit (90)
Nyt voit sijoittaa niin ei putoa elintaso eläkkeellä niin rajusti.
Onneksi olkoon, itsellä vielä hetki oravanpyörää jäljellä...
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä, kerran alla omistusasunto? Se auttaa.
Kateeksi käy! Onnea kuitenkin teille. Vuokralaisena tuota hetkeä en koskaan tule kokemaan...
Vierailija kirjoitti:
Sen asunnon voi myydä jos tarvii lisää rahaa.
Suosittelen laittaamaan tuosta 1300 eurosta ainakin puolet sivuun niitä tulevia remontteja ajatellen. "Jos jokin voi mennä pieneen, se myös menee pieleen" eli varaustuminen on järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Onnee! 2v päästä minulla myös!
Sama täällä, sitten loppuu pitkä "liitto" pankin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen laittaamaan tuosta 1300 eurosta ainakin puolet sivuun niitä tulevia remontteja ajatellen. "Jos jokin voi mennä pieneen, se myös menee pieleen" eli varaustuminen on järkevää.
Meillä on remontteihin jo säästössä, ja eläkettäkin varten aivan hyvin. Niitä remonttejakaan ei kyllä odotettavissa ole vuosikausiin kun sen verran uusi asunto. Kyllä nämä enimmäkseen ovat aivan täysin ylimääräistä, käyttöön tulevaa rahaa.
Ap
onneksi olkoon AP! Itsellä vika erä oli 39 vuotiaana, nyttemmin tehty kaikki rempat ml. linjasaneeraus, joten tullut lisää maksettavaa. Mutta silti vähemmän kuin vuokralla ja kohta nekin maksettu
-m57
No miltä se tuntui maksaa toinen talo itelle ja toinen talo pankille?
Onnea vaan! Jonkun aikaa itse velattomana olleena voin kertoa että kyllä se elämänlaatu paranee huomattavasti. Itse jopa harkitsen pienempään muuttamista jotta tästä kodista vapautuisi lisää rahaa vielä tuottamaan ylimääräistä. Kun käteen jää rahaa niin aivan eri tavalla voi tehdä mukavia juttuja, ja jopa sosiaalinen elämä on parantunut. Voi rennommin vain lähteä kaikkiin menoihin mukaan, ja lasten auttamisesta myös tulee hyvä mieli.
Vierailija kirjoitti:
varmaan paremmalta kuin maksaa asunto vuokranantajalle ja pankille?
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin noin, kuin että ikuisesti maksaa vuokraa ilman että itselle siitä mitään jää. Silloinhan sitä maksaa sekä pankille ja myös vuokranantajalle.
Mä ehdin hetken nauttia, kunnes hain 30 000 Euron remonttilainan. Eli taas on asuntolainaa. Mutta ihan sama. Laitoin pienen lyhennyserän ja ei väliä, paljonko menee aikaa. Muistaakseni se on 7 vuotta tällä ohjelmalla. Varmaan tarvitsee jo seuraavaa ennen kuin tämä on maksettu. Päätettiin silti, että kun se päälaina on maksettu, niin relataan rahan kanssa ja aletaan myös käyttää sitä, eikä hirttäydytä seuraavaksi tiukkaan auto- tai remonttilainaan. Remonttilaina tuli, mutta tosiaan maltillisella erällä.
Maksoin asuntoni vuonna 2016. 83000 euroa tämä kolmio. Maksoin ilman lainaa koska voitin rahaa. Olen tässä 10 vuodessa säästänyt jo satatonnia.
Näitä lukiessa kyllä harmittaa, että itse jotenkin aina odotin parempaa aikaa ostaa... Nyt alkaa ikää olla sen verran että tuskin ehtisin asuntoa pois maksaa...
Onneksi olkoon! Iso etappi elämässä. Oon nyt jo unelmoinut tuosta päivästä 20 vuoden päässä 😀
Onneksi olkoon vain! Tervetuloa joukkoon!
Meillä loppui makselu 3v sitten, ja jotenkin on säästöjä kertynyt siinä ajassa 30 000€ ylimääräistä. Se on vaikeaa opetella yhtäkkiä kuluttamaan enemmän, vaikka olemme toki hieman leveämmin elelleet. 😁
Pitäisi tosiaan keksiä jotain kivaa noille ylimääräisille, sijoitettuna ovat tällä hetkellä, mutta aivan hyvin osaa voisi käytelläkin.