Jee! Viimeinen asuntolainan erä maksettu!
Ihan mahtavaa! 1300€/kk jää tästä eteenpäin lisää rahaa käteen! Ei oikein edes keksi mitä näillä voisi tehdä! 15 600€ vuodessa!
Ainakin varataan luksusloma loppuvuodelle! Ja sijoituksiin osa! Onpa ihana ja kevyt olo!
Kommentit (90)
Onnittelut.
Itsellä on vielä kolme vuotta jäljellä asuntolainaa.
Toivottavast maailmantalous ei aivan kokonaan hajoa ennen sitä.
Onneksi olkoon! Itsellä vielä lainaa jäljellä, mutta pienensin lyhennyseriä pari vuotta sitten ja otin varaslähdön leveämpään elämään. Asuminen näin on paljon halvempaa kuin vuokralla oleminen, käteen jää ihan kivasti. 😊
Odotan omaa maksun loppumista kuin kuuta nousevaa... 😄
Viitisen vuotta vielä jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt voit sijoittaa niin ei putoa elintaso eläkkeellä niin rajusti.
Moni kuolee ennen eläkettä
Ja moni tuskailee, kun ei varautunut säästämällä.
Vierailija kirjoitti:
Odotan omaa maksun loppumista kuin kuuta nousevaa... 😄
Viitisen vuotta vielä jäljellä.
Sama, phuuuh! Mutta onpa sitten maksettu ja voi miettiä uuden kohteen 😂
Vierailija kirjoitti:
No miltä se tuntui maksaa toinen talo itelle ja toinen talo pankille?
Paremmalta kuin pelkästään maksaa vuokraloordin luukku ja itselle luu käteen.
Vierailija kirjoitti:
No aivan hlvetin paljon paremmalta tuntuu omistaa asunto kuin maksella vuokraa jonkun toisen taskuun. Se vuokran maksaminen ei lopu ikinä!
Huhhuh, kauheita summia joillakin jää ylimääräistä...
Vierailija kirjoitti:
Jee! Ei ole asuntolainaa koskaan ollutkaan.
Joo ei teillä kela tyypeillä ole neukkukuutiossa vaan asutaan vuokralla.
Maksoimme puolison kanssa asuntolainen niin nopeasti kuin oli mahdollista. Muut kyllä sanoi, että ei kannata maksaa jne. Saimme lainan pois vuonna 2009, sen jälkeen on ollut todella helppoa. On voitu nostaa elintasoa, käydä ulkomailla jne. eikä ole ollut huolta riittääkö rahat tai mitä tehdään jos jäädään työttömäksi.
Ne jotka puhuivat päinvastaista, heillä on edelleen maksettava vuokraa tai lainaa. Eivät siis onnistuneetkaan maksamaan asuntolainaa kun korot nousi tai tuli työttömyyttä tai rahat eivät vain riittäneet lainaan kun olivat oppineet hankkimaan kaikkea kivaa. Osa joutui myymään asunnon pois alihintaa. Olisi kauheaa hävitä 30 000 euroa ihan vain sen takia, että ei viitsinyt maksaa ajoissa lainoja.
Suosittelen kaikille, että kituuttaa sen verran että pääsee tilanteeseen missä pankki ei määrää sinun elämästäsi. Elämää ei ole vain ne ikävuodet 20-30, kyllä sitä löytyy myöhemminkin ja siitä voi nauttia silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aivan hlvetin paljon paremmalta tuntuu omistaa asunto kuin maksella vuokraa jonkun toisen taskuun. Se vuokran maksaminen ei lopu ikinä!
Mut sitä ei tyhmä potkulaki mulkku ymmärrä!
Jos nyt ymmärsin oikein, niin maksoit 1300e kk asuntolainaasi? Aikamoinen nettopalkka sulla sitten. Tosin, enpä usko, että sulla mitään omaa asuntoa on. Sellaiset ihmiset ei yleensä käy täällä asiasta kertoilemassa ja tuohon tyyliin vielä. Herää unestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sä luulet. Minä esim perin asuntoni. Isäni kuoli kun olin neljän ja äiti kun olin 17.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sä luulet. Minä esim perin asuntoni. Isäni kuoli kun olin neljän ja äiti kun olin 17.
Sielä ilmottautui yksi laiska kela tyyppi näköjään.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt ymmärsin oikein, niin maksoit 1300e kk asuntolainaasi? Aikamoinen nettopalkka sulla sitten. Tosin, enpä usko, että sulla mitään omaa asuntoa on. Sellaiset ihmiset ei yleensä käy täällä asiasta kertoilemassa ja tuohon tyyliin vielä. Herää unestasi.
Ei kai 1300 eur omakotitalosta ole mitään
Onnea :)
Hienoa jos tuo raha jää! Meilläkin talo maksettu, mutta ei jäänyt yli vaan rahalle löytyi heti käyttöä. Remppaa, matkoja, mopoja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai 1300 eur omakotitalosta ole mitään
On se nyt mitään, muttei normaalia kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on Helsingissä keskimääräinen lyhennys. Aivan normaali siis. Varsinkin jos on kaksi maksamassa niin eihän tuo kovin paha ole.
https://yle.fi/a/74-20194683?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…
Vierailija kirjoitti:
Mieheni maksaa 1600 kuussa asuntolainaa ja 500 kuussa mökkilainaa. Lisäksi kulutusluottoja muutamalla satasella.
Hurjalta se tuntuu minustakin mutta onhan hänellä hurjat tulotkin. Itse olen asuntolainani maksanut, mutta mulla on paljon vaatimattomampi asunto.
No, eipä hän tosiaan ole täällä kertomassa näistä.
Moni kuolee ennen eläkettä