Onko tämä keski-ikäisten sekoaminen tavallistakin?
Olen törmännyt useammankin kerran keski-ikäisiin, jotka ovat ns. seksuaalisesti seonneet eli muuttunut aiempaan verrattuna ihan kummallisiksi. Tällaista olen mm. nähnyt:
-Nainen: Alkoi harrastamaan polyamorisia suhteita ja ihmetteli, miksi ei löydä sitoutumiskykyistä miestä. Kommentoi myös, että voisi harjoittaa fyysistä läheisyyttä ystäviensä miesten kanssa. Kommentoi myös, miten hänestä on ihan normaalia pitkässä parisuhteessa pettää puolisoa eikä ihmettele pettäjien käytöstä ollenkaan.
-Nainen: Alkoi julkaista itsestään somessa vähäpukeisia kuvia, vaikkei aiemmin tehnyt näin. Tähän asti vaatteet olivat pysyneet edes jotenkin päällä, viimeisimmissä somekuvissaan oli yläosattomissa. Nainen on perinteisessä ammatissa, luokkaa opettaja.
-Mies: Alkoi vikitellä töissä 20 v nuorempaa naista. Puhui vaimolle, miten nuori nainen on miehestä kiinnostunut. Vaimo suuttui nuorelle naiselle miehen ihastumisesta ja räyhäsi naiselle, miten ei saa tulla vikittelemään hänen miestään ja käski naisen pysyä kaukana miehestä (joka voisi olla iän puolesta nuoren naisen isä).
-Mies: Julkaisi somessa kuvan alushousuistaan saunassa ja kertoi, miten saunassa kuuluu tänään lotinaa, läiskettä ja ähinää.
-Mies: Reilusti ylipainoinen mies alkoi ääneen arvioimaan naisia. Kaikki normaalipainoiset ja ylipainoiset saivat kuulla olevansa liian lihavia, vain hoikat kelpasivat. Mies arvosti muita miehiä sen perusteella, kuinka laihan ja kauniin vaimon miehet olivat onnistuneet saamaan.
Kun seuraan sivusta tällaisia tapauksia niin mietin kauhuissani, että tällainenko kohtalo minuakin odottaa 10 vuoden päästä? Elän rauhallista, tasaista elämää ja kauhistuttaa ajatuskin tuollaisesta sekoamisesta.
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillain tuohon vaiheeseen kuuluu maaninen somettaminen sekä kirjojen kirjoittaminen jossa omat teot valkopestään muiden ihmisten syyksi.
Autofiktiota kirjoissaan ilmentävät tekevät juuri tuolla tavalla.
Tuohan se on. Otetaan joku alter egon rooli jotta ei tarvitse itseään kohdata. Rehellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillain tuohon vaiheeseen kuuluu maaninen somettaminen sekä kirjojen kirjoittaminen jossa omat teot valkopestään muiden ihmisten syyksi.
Tuohan se on. Otetaan joku alter egon rooli jotta ei tarvitse itseään kohdata. Rehellisesti.
Humoristisesti voisi sanoa että tuon tyylisuunnan edustajat ovat aikamme PM Orpoja omalla tavallaan.
Sanoja tulee mutta ohittaen ne itselleen vaikeat asiat. Eli totuuden teoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 39 ja huomaan sekä itsestäni että läheisistä, että osa hurahtaa erilaisiin harrastuksiin tai treenaamiseen. Itsekin olen paremmassa kunnossa kuin koskaan. Ehkä se johtuu siitä, että huomaa, että aikaa ei ole loputtomiin ja jos haluaa tehdä tai saavuttaa jotain elämässä, se on tehtävä nyt eikä kymmenen vuoden päästä. Ehkä tämä ajatus johtaa monilla myös eroon, kun ajatus loppuelämästä epätyydyttävässä suhteessa alkaa tökkiä pahemman kerran.
No onhan se vähän eri asia hurahtaa juoksemiseen tai erota toimimattomasta liitosta ja etsiä kunnollinen puoliso vs. pettää rumasti tai ryhtyä säätämään kymmenen vastaantulijan kanssa hormonihöyryissä. Voi elämänmuutoksetkin tehdä asiallisesti, eikä loukata tai vetää överiksi.
Jos on sinkku ja seksi alkaa yhtäkkiä 40+ kiinnostaa, niin ihan vapaasti hän voi säätää vaikka kuinka monen vastaantulevan kanssa.
Epävakaat hakevat usein validaatiota merkitysettömästä seksistä.
Mutta se kuluttaa ihmistä sisältä.
Kunnes.
Tyhjää. Tyhjää. Tyhjää.
Millä tavalla se seksi on merkityksetöntä, jos sitä ja siitä nauttii juuri yli nelikymppisenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 39 ja huomaan sekä itsestäni että läheisistä, että osa hurahtaa erilaisiin harrastuksiin tai treenaamiseen. Itsekin olen paremmassa kunnossa kuin koskaan. Ehkä se johtuu siitä, että huomaa, että aikaa ei ole loputtomiin ja jos haluaa tehdä tai saavuttaa jotain elämässä, se on tehtävä nyt eikä kymmenen vuoden päästä. Ehkä tämä ajatus johtaa monilla myös eroon, kun ajatus loppuelämästä epätyydyttävässä suhteessa alkaa tökkiä pahemman kerran.
No onhan se vähän eri asia hurahtaa juoksemiseen tai erota toimimattomasta liitosta ja etsiä kunnollinen puoliso vs. pettää rumasti tai ryhtyä säätämään kymmenen vastaantulijan kanssa hormonihöyryissä. Voi elämänmuutoksetkin tehdä asiallisesti, eikä loukata tai vetää överiksi.
Jos on sinkku ja seksi alkaa yhtäkkiä 40+ kiinnostaa, niin ihan vapaasti hän voi säätää vaikka kuinka monen vastaantulevan kanssa.
Kunnes.
Tyhjää. Tyhjää. Tyhjää.Millä tavalla se seksi on merkityksetöntä, jos sitä ja siitä nauttii juuri yli nelikymppisenä?
Tuossa viitattiin siihen validaation hakuna. Itselleen, Ei toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Humoristisesti voisi sanoa että tuon tyylisuunnan edustajat ovat aikamme PM Orpoja omalla tavallaan.
Sanoja tulee mutta ohittaen ne itselleen vaikeat asiat. Eli totuuden teoistaan.
Hyvä havainto.
Jää varmaan kriitikoiden arvioitavaksi,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tästä eri mieltä. Jos on perheellinen (monilla on tuossa vaiheessa pienehköt/kouluikäiset lapset), niin on tuo aika karu malli lapsille. Että Maija tässä nyt jätti Matin ja Maija tuo uuteen kotiin tänään jonkun Maurin, viikonloppuna Anteron, ensi viikolla Taunon ja Kalevin ja viikon päästä on Elmerin vuoro. Irtosuhteet on ihan eri asia nuorena ja lapsettomana. Perheellisen olisi syytä ajatella myös lapsiaan. Sitten ihmetellään, että miten ne Matin ja Maijan lapset oireilee.
Yksi oudoimpia tilanteita on tämä, jota seurasin vierestä.
Saimi ja Sauli ovat aviopari. Saimi petti Saulia Tanelin kanssa. Sauli sai kuulla asiasta ja kertoi asiasta Tanelin puolisolle Tiinalle. Sauli päätyi menemään Tiinan kanssa sänkyyn kostoksi Saimille ja Tanelille. Saimin aloitteesta Saimi ja Sauli erosivat. Sauli tuli tämän asian kertomaan minulle. Mietin vain tuolloin alle kolmekymppisenä, että tuollaistako keski-ikäisten ihmisten elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tästä eri mieltä. Jos on perheellinen (monilla on tuossa vaiheessa pienehköt/kouluikäiset lapset), niin on tuo aika karu malli lapsille. Että Maija tässä nyt jätti Matin ja Maija tuo uuteen kotiin tänään jonkun Maurin, viikonloppuna Anteron, ensi viikolla Taunon ja Kalevin ja viikon päästä on Elmerin vuoro. Irtosuhteet on ihan eri asia nuorena ja lapsettomana. Perheellisen olisi syytä ajatella myös lapsiaan. Sitten ihmetellään, että miten ne Matin ja Maijan lapset oireilee.
Eihän epävakaa lapsiaan ajattele. Koska minä ja minun tarpeet on heidän mottonsa.
Kunnes.
Tyhjää. Tyhjää. Tyhjää.