Syön aina runsaan aamupalan. Onko parempi syödä se kerralla vai parin tunnin välein?
Yritän pudottaa 5 kg. Onko merkitystä, syönkö kaiken kerralla, vai ensin klo 8 ja sitten klo 10?
Jugurttia +pähkinöitä +marjoja, ja kananmuna.
Kommentit (57)
Oletko koskaan ajatellut syödä näläntunteen mukaan?
Syöt kerralla mutta hitaasti mussutat sitä sen pari tuntia.
En usko että tuolla on suurtakaan merkitystä, kun päivän kokonaiskalorimäärä on kuitenkin sama.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja siitä on kyse. Minulla on koko ajan nälkä klo 9-15 välillä, eikä ikinä klo 16 jälkeen. Riippumatta siitä, mitä syön tai olen syömättä. Koko elämä ollut näin.
Eli jos syön koko aamupalan kerralla, minulla on silti nälkä. Vaikka olisin hotelliaamiaisella, minulla on kahden tunnin päästä taas nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole runsas aamupala.
Minusta on, jos tuosta tulee kaloreita 500-600.
Ei kyl tuu 500-600 kaloria. Ei millään. Tietysti jos mussutat runsaasti pähkinöitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyl tuu 500-600 kaloria. Ei millään. Tietysti jos mussutat runsaasti pähkinöitä.
Kreikkalaisesta jugurtista ja pähkinöistä tulee rasvaa aika paljon. Kananmunia voin syödä 1-2, ja niistä tulee 100 per kpl.
Jugurttia on eri rasvaisuusasteilla.
Ei pitäisi olla aamulla merkitystä, illalla ja yöllä on.
Vierailija kirjoitti:
Jugurttia on eri rasvaisuusasteilla.
Juu, ja vaihdoin jugurtin 10 prosenttiseen. Koska olen vhh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja siitä on kyse. Minulla on koko ajan nälkä klo 9-15 välillä, eikä ikinä klo 16 jälkeen. Riippumatta siitä, mitä syön tai olen syömättä. Koko elämä ollut näin.
Eli jos syön koko aamupalan kerralla, minulla on silti nälkä. Vaikka olisin hotelliaamiaisella, minulla on kahden tunnin päästä taas nälkä.
Voi kauhiaa, NÄLKÄ.
Vierailija kirjoitti:
En usko että tuolla on suurtakaan merkitystä, kun päivän kokonaiskalorimäärä on kuitenkin sama.
Syöminen nostaa aina insuliinia, joten on väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli miten tämä kannattaa hoitaa?
Vältän ainakin isoja aterioita kerralla. En halua venyttää vatsalaukkua liikaa.
Oikea tapa laihduttaa on syödä 10 minuutin välein, koska muuten iskee säästöliekki.
t. vauva-mammojen ohjeilla laihduttanut +15 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli miten tämä kannattaa hoitaa?
Jatkuva syöminen pitää insuliinitason kohonneena koko päivän. Anna insuliinitason laskea perustasolle aterioiden välissä (noin 4–6 tuntia). Painota kaloreita ja runsaita aterioita päivän ensimmäiselle. Kevyt 10–15 minuutin kävely aterian jälkeen siirtää glukoosia lihaksiin ilman insuliinia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä isompi ateria niin sen enemmän nostaa ja päinvastoin.
Kokeile paastoa 16/8 eli kahdeksan tunnin ajalla syöt sen minkä syöt. Loppuajan paastoat. Pieni nälkä ei ketään kaada. Älä syö runsaasti hiilihydraattia sisältäviä ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kreikkalaisesta jugurtista ja pähkinöistä tulee rasvaa aika paljon. Kananmunia voin syödä 1-2, ja niistä tulee 100 per kpl.
Kananmuna on 70 kcl. Paljon syöt jugurttia ja pähkinöitä?
Ei tuo ole runsas aamupala.