Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmäkulmaan ja kaulaan tatuoitu nuori mies ihmettelee kun työnantajat ei ota töihin

Vierailija
20.07.2026 |

Vaikka kuinka yrittää, niin ei, aina vesiperä. Ihan oikeasti. Välillä tuntuu, että esittääkö osa nuorista tyhmää, vai ovatko oikeasti? No en ottaisi jumalauta minäkään töihin sen näköistä tyyppiä edes ilmaiseksi.

Kommentit (219)

Vierailija
161/219 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeustieteen tohtori Tero Kivinen on tatuoitu varpaista kasvoihin:

https://yle.fi/a/74-20064421

https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000011746401.html

Tutkija kun ei tuottavaan työhön pääse.

Vierailija
162/219 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen täysin tatuoimaton, mutta mieluummin olisin tekemisissä ystävällisen, tatuoidun henkilön kanssa, kuin ilkeän ja ahdasmielisen muiden ulkonäköä arvostelevan tyypin kanssa.

Minä en halua olla WeeTee-väen kanssa missään tekemisissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/219 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeustieteen tohtori Tero Kivinen on tatuoitu varpaista kasvoihin:

https://yle.fi/a/74-20064421

https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000011746401.html

En ottaisi teroakaan töihin enkä kyllä mitään neuvoja. 

Vierailija
164/219 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on WeeTee?

Vierailija
165/219 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on vain ulkonäkö.

Ei mitään tekemistä ammattiosaamisen kanssa.

Vierailija
166/219 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vladimir Franz on tšekkiläinen teatteri- ja oopperasäveltäjä. Hän oli ehdokkaana Tšekin vuoden 2013 presidentinvaalissa. 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Vladim%C3%ADr_Franz

Onpa ihme ettei valittu. Tuolla ei ole kaikki muumit kanootissa.

Vierailija
167/219 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on WeeTee?

White Trash?

-eri

Vierailija
168/219 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykologisesti kypsä aikuinen tajuaa, että jokainen omistaa oman kehonsa. Jos toisen tatuoinnit ärsyttävät, taustalla on lapsellinen egokeskinen ajatus siitä, että maailman ja muiden ihmisten pitäisi näyttää vain siltä, mikä miellyttää hänen omaa silmäänsä.

Minusta sellainen ihminen taasen on psykologisesti tyhmä, jos ei tee mielessään ulkonäön perusteella ihmisistä olettamuksia. Kyllä se on ihan rationaalista ja tervettä, että erottelee ihmisiä ulkonäön perusteella.

Ihan samalla lailla jokainen pitää ulkonäköä kriteerinä parisuhteen muodostamisellekin. Ulkoisesti tientynlainen ihminen luo tieynlaisia mielikuvia ja sitä pyrkii valitsemaan parhaan sillä tuntumalla ja fiiliksellä mikä henkilöstä tulee. Sama työelämässä ja työhaastattelussa. Haastattelija katsoo kokonaisuutta ja luo mielikuvat henkilöstä niin ulkonäön, kuin verbaalisen ulosannin kautta. Et sinä parisuhteessa valitse sellaista, joka ei tuo sinulle ulkoisesti oikeanlaisia fiboja. Ei se haastattelijakaan valitse hevin sitä tussinaamaa, koska hänenkin pitää pyrkiä tekemään paras valinta niillä mielikuvilla mitä saa.

Vierailija
169/219 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään pitää kasvoja tauoida? Itsetuntoongelma vai mikä?

Vierailija
170/219 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eipä nuo tatuioimattomatkaan nuoret ole kaikki saaneet töitä. Ei vaikka on sekä ammattitutkinto että lukio suoritettuna. Työllisyystilanne on nyt niin heikko. Harmi!

Vierailija
171/219 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykologisesti kypsä aikuinen tajuaa, että jokainen omistaa oman kehonsa. Jos toisen tatuoinnit ärsyttävät, taustalla on lapsellinen egokeskinen ajatus siitä, että maailman ja muiden ihmisten pitäisi näyttää vain siltä, mikä miellyttää hänen omaa silmäänsä.

'Jokainen kypsä aikuinen' voi olla myös työnantajasi asiakas Kiinassa, Japanissa, Indonesiassa, Etelä-Amerikassa jne. Jossa kuten Suomessakin kasvo- ja kaulatatuoinnit yhdistetään tyypillisesti taparikollisuuteen ja rikollisjengeihin. Kannattaa nuorena olla aika varma naamatatuointeja ottaessaan että tulevat työt eivät edellytä edustamista tai matkustamista ja töitä Suomea konservatiivisemmissa maissa maailmalla (reilusti yli 100 valtiota maailmassa)

Vierailija
172/219 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kaunis ajatus yleismaailmallisesti, mutta yleensä se keskimääräisesti niin on että jotka työelämässä ovat siinä asemassa että työntekijöistä päättävät, he eivät itse ole niitä tussattuja tyyppejä. Heidän tuttavapiiristäänkään heitä tuskin liiemmin löytyy.  En yhtään ihmettele, että jos se vaikuttaa mielikuvaan, kun kaulatatuoitu Veeti astelee lätsä päässä haastatteluun.

Mutta tässäkin on oletuksena, että se tatuoitu Veeti tulee haastatteluun hattu päässä ja ilman käytöstapoja, mutta tilanne voi myös olla se, että Veetillä on todella hyvät käytöstavat, keskustelutaidot ja sen lisäksi vielä loistava CV. Mielestäni työnantaja, joka jättää Veetin palkkaamaan tässä tapauksessa ainoastaan sen vuoksi, että hänellä on tatuointeja on kyllä täysi idiootti. Toisaalta en kyllä itse edes haluaisi työskennellä tuollaiselle ihmisille vaan ihan suosiolla etsisin sellaisen yhtiön jossa on suvaitsevampi ilmapiiri. Itse olen tatuoimaton.

Vierailija
173/219 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä typerintä, mitä nuori voi tehdä, että tussaa itsensä naaman ja kaulan alueelta. Se vaikuttaa koko elämään, vaikka voikin tuntua nuoresta itsestään coolilta.

Tämä 100%

Vierailija
174/219 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kaunis ajatus yleismaailmallisesti, mutta yleensä se keskimääräisesti niin on että jotka työelämässä ovat siinä asemassa että työntekijöistä päättävät, he eivät itse ole niitä tussattuja tyyppejä. Heidän tuttavapiiristäänkään heitä tuskin liiemmin löytyy.  En yhtään ihmettele, että jos se vaikuttaa mielikuvaan, kun kaulatatuoitu Veeti astelee lätsä päässä haastatteluun.

Mutta tässäkin on oletuksena, että se tatuoitu Veeti tulee haastatteluun hattu päässä ja ilman käytöstapoja, mutta tilanne voi myös olla se, että Veetillä on todella hyvät käytöstavat, keskustelutaidot ja sen lisäksi vielä loistava CV. Mielestäni työnantaja, joka jättää Veetin palkkaamaan tässä tapauksessa ainoastaan sen vuoksi, että hänellä on tatuointeja on kyllä täysi idiootti. Toisaalta en kyllä itse edes haluaisi työskennellä tuollaiselle ihmisille vaan ihan suosiolla etsisin sellaisen yhtiön jossa on suvaitsevampi ilmapiiri. Itse olen tatuoimaton.

Mitäs jos Veetin tatuoitu ulkokuori karkoittaa osan asiakkaista..

Tuskin palkkaisit sellaista firmaan? 

Vierailija
175/219 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sanotaan, että hyviä työntekijöitä on vaikea saada. Niin varmaan, jos keskittyy tuollaisiin asioihin.

Vierailija
176/219 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'Jokainen kypsä aikuinen' voi olla myös työnantajasi asiakas Kiinassa, Japanissa, Indonesiassa, Etelä-Amerikassa jne. Jossa kuten Suomessakin kasvo- ja kaulatatuoinnit yhdistetään tyypillisesti taparikollisuuteen ja rikollisjengeihin. Kannattaa nuorena olla aika varma naamatatuointeja ottaessaan että tulevat työt eivät edellytä edustamista tai matkustamista ja töitä Suomea konservatiivisemmissa maissa maailmalla (reilusti yli 100 valtiota maailmassa)

No aika harvoin ne naamatatuoidut taitavat konservatiivisella alalla olla muutenkaan. Jos naamatatuoitu työskentelee esimerkiksi rap-, rock- tai metallimusiikin, muodin tai muun luovan alan parissa, tuollaista ongelmaa tuskin on. Joillakin aloilla persoonallista ulkonäköä voidaan jopa pitää etuna tai se voi sopia alan imagoon.

Muutenkin olen sitä mieltä, ettei ihmisten pitäisi joutua sopeuttamaan ulkonäköään tai persoonaansa muiden mieltymysten mukaan. Parempi olisi etsiä sellainen työ ja yhteisö, jossa ihminen hyväksytään sellaisena kuin hän on ja jossa häntä arvioidaan hänen osaamisen ja käytöksen, eikä pelkän ulkonäön perusteella.

Vierailija
177/219 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu myös asiakkaiden mielipiteistä, jos ei olla kunnalla tai valtiolla töissä. Kaikilla työnantajilla ei ole varaa valikoida asiakkaitaan, vaikka itsellä olisi kuinka positiiviset näkemykset naaman koristelutyyleistä.

Vierailija
178/219 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen täysin tatuoimaton, mutta mieluummin olisin tekemisissä ystävällisen, tatuoidun henkilön kanssa, kuin ilkeän ja ahdasmielisen muiden ulkonäköä arvostelevan tyypin kanssa.

Minä en halua olla WeeTee-väen kanssa missään tekemisissä.

Ai niin kuin Kanadan entinen pääministeri 

https://tattooboxfrance.com/the-story-behind-justin-trudeaus-notable-ta…

tai jokin seuraavista kuninkaallisista

Ruotsin prinsessa Sofia – Hänellä on useita tatuointeja, muun muassa pieni aurinko-/tähtimäinen kuvio niskan takaosassa, perhonen kyljen alueella sekä muita pienempiä tatuointeja. Ennen prinsessaksi tuloaan hän työskenteli muun muassa mallina ja median parissa.

Lady Amelia Windsor – Hän kuuluu Britannian kuningasperheen laajempaan sukuun. Hänellä on useita näkyviä tatuointeja, ja hänet tunnetaan hieman vaihtoehtoisemmasta muotityylistään.

Monacon prinsessa Stéphanie – Hänellä on ollut tatuointeja, ja häntä on pitkään pidetty yhtenä Euroopan kuninkaallisten epäkonventionaalisemmista jäsenistä.

Tanskan prinssi Joachim – Hänellä kerrotaan olevan asepalvelukseen liittyvä tatuointi (pieni kuvio, joka liittyy hänen laivastotaustaansa).

Prinsessa Eugenie – Hänellä on pieni tatuointi korvan takana, mutta se on hyvin huomaamaton eikä yleensä näy.

Vierailija
179/219 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos Veetin tatuoitu ulkokuori karkoittaa osan asiakkaista..

Tuskin palkkaisit sellaista firmaan? 

Jos olisin yrittäjä niin mun puolesta tuollaiset asiakkaat saisivat mennä aivan vapaasti asioimaan muualle. Ei kiinnosta palvella i-d-i-o-o-t-t-e-j-a. Muutenkin pyrkisin perustamaan eettiseen yrityksen, joka tavoittelee muutakin kuin pelkkää voittoa.

Vierailija
180/219 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on että saa tuomita tutustumatta ja päättää henkilön olevan epäkelpo työntekijäksi sekä ihmisenä muutenkin. Tuntuuhan se ihan väärältä jos joku on erilainen. 

T.persu ikuisesti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme