Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmäkulmaan ja kaulaan tatuoitu nuori mies ihmettelee kun työnantajat ei ota töihin

Vierailija
20.07.2026 |

Vaikka kuinka yrittää, niin ei, aina vesiperä. Ihan oikeasti. Välillä tuntuu, että esittääkö osa nuorista tyhmää, vai ovatko oikeasti? No en ottaisi jumalauta minäkään töihin sen näköistä tyyppiä edes ilmaiseksi.

Kommentit (228)

Vierailija
221/228 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykologisesti kypsä aikuinen tajuaa, että jokainen omistaa oman kehonsa. Jos toisen tatuoinnit ärsyttävät, taustalla on lapsellinen egokeskinen ajatus siitä, että maailman ja muiden ihmisten pitäisi näyttää vain siltä, mikä miellyttää hänen omaa silmäänsä.

Tuo on kaunis ajatus yleismaailmallisesti, mutta yleensä se keskimääräisesti niin on että jotka työelämässä ovat siinä asemassa että työntekijöistä päättävät, he eivät itse ole niitä tussattuja tyyppejä. Heidän tuttavapiiristäänkään heitä tuskin liiemmin löytyy.  En yhtään ihmettele, että jos se vaikuttaa mielikuvaan, kun kaulatatuoitu Veeti astelee lätsä päässä haastatteluun.

Mutta tässäkin on oletuksena, että se tatuoitu Veeti tulee haastatteluun hattu päässä ja ilman käytöstapoja, mutta tilanne voi myös olla se, että Veetillä on todella hyvät käytöstavat, keskustelutaidot ja sen lisäksi vielä loistava CV. Mielestäni työnantaja, joka jättää Veetin palkkaamaan tässä tapauksessa ainoastaan sen vuoksi, että hänellä on tatuointeja on kyllä täysi idiootti. Toisaalta en kyllä itse edes haluaisi työskennellä tuollaiselle ihmisille vaan ihan suosiolla etsisin sellaisen yhtiön jossa on suvaitsevampi ilmapiiri. Itse olen tatuoimaton.

Mitäs jos Veetin tatuoitu ulkokuori karkoittaa osan asiakkaista..

Tuskin palkkaisit sellaista firmaan? 

Jos olisin yrittäjä niin mun puolesta tuollaiset asiakkaat saisivat mennä aivan vapaasti asioimaan muualle. Ei kiinnosta palvella i-d-i-o-o-t-t-e-j-a. Muutenkin pyrkisin perustamaan eettiseen yrityksen, joka tavoittelee muutakin kuin pelkkää voittoa.

Toki ilman voittoa olisit omistajana sitten rahoittamassa toimintaa. Ilman asiakkaita sinun yritykseen tulee rahaa joko tukien tai omistajan kautta. 

Eettisyys ei ole pelkästään kuluerä tai este voitolle, vaan se voi olla myös kilpailuetu. Monet asiakkaat tekevät ostopäätöksiä juuri sen perusteella, millaisia arvoja yritys edustaa ja miten se kohtelee ihmisiä. Yritys voi menestyä myös rakentamalla luottamusta, hyvää työnantajakuvaa ja vahvaa brändiä. Kaikki asiakkaat eivät ajattele samalla tavalla, eikä jokaisen asiakkaan miellyttäminen ole edes mahdollista. Menestyvä yritys löytää oman asiakaskuntansa ja rakentaa toimintansa niiden arvojen ympärille, joita se haluaa edustaa.

Onnea vain uudelle yrityksellesi. Sitä se tulee myös todella tarvitsemaan.

Esimerkiksi Patagonia on hyvä esimerkki siitä, miten eettisyys ja liiketoiminnan menestys voivat kulkea yhdessä ja sen menestys perustuu myös siihen, että se on ymmärtänyt asiakkaidensa arvot. Patagonia on tunnettu siitä, että se kannustaa asiakkaita ostamaan vähemmän ja käyttämään tuotteita pidempään, mikä on vaateteollisuudessa varsin poikkeuksellinen viesti. Yritys on panostanut tuotteiden korjattavuuteen, kierrätysmateriaaleihin ja ympäristöjärjestöjen tukemiseen. Yrityksen voittoja myös ohjataan ilmaston ja luonnon suojelemiseen.

Kaikkien yritysten markkinasegmentti ei ole eikä voi olla ympäristö- ja eettisesti tiedostava nuorehko city-ihminen. Myös iso osa Suomen vientimarkkinoiden kokonaisvolyymista on kohteissa joissa vallitsevat täysin toiset arvot kuin täällä. 

Toisaalta parikymppinen ei usein tiedä, mikä oma tilanne on myöhemmin. Itse olin kovin idealistinen ja vasemmallekin päin kallellaan opiskeluiässä, mutta kuitenkin löysin itseni vuosia myöhemmin kulkemassa asiakkaissa ympäri maailmaa. Siinä vaiheessa en juurikaan kaivannut niitä ottamatta jääneitä kaula- ja naamatatuointeija. 

Mulla ei ole tatuointeja, mutta en suostuisi ylipäätään työskentelemään alalla, jossa rajoitetaan itseilmaisua tai määrätään, miltä saan tai en saa näyttää.

Minulle on ihan sama minkä näköinen, rotuinen tai maalainen ihminen on suunnitellut ostamani hyödykkeen. Mutta sitten kun menen hierojalle tai johonkin muualle asiakaspalveluun, en mene tatuoidun käsittelyyn. Vaikea sanoa miksi, mutta en tunne oloani luontevaksi enkä turvalliseksi. Siinä vaiheessa on yksi hailee rajoittaako vai eikä yritys rajoita itseilmaisua, en ole joka tapauksessa heidän vaan naapurifirman asiakas.

Vaikka on olemassa tatuoituja ihmisiä joilla on ihan tavallinen työpaikka, kyllä se tatuointi silti pienentää todennäköisyyttä saada työpaikka. Ja se pienentää sitä niin pitkään kun kaikki asiakkaat eivät halua tulla asiakkaiksi. Se kannattaa pitää mielessä jos on vasta opiskelemassa tai etsimässä ensimmäisiä kunnollisia työsuhteita.

Vierailija
222/228 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi tohtorin paperit ja miljoonien osakesalkut ja kiinteistöjä joka mantereella, on todella tyhmä, jos on tatuoittanut kaulaansa ja naamaansa.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/228 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa työllistymistä ei ole kaulatatuointi häirinnyt. Enemmän työnantajat ovat olleet kiinnostuneita osaamisestani ja työkokemuksesta alalla, josta kirjoitin myös väitöskirjani. Eipä kukaan ei ole yhtään osoittanut kiinnostustaan tatuointiani kohtaan. Hyvällä prosentilla on myös hakemiani työpaikkoja tarjottu minulle ja aina ollut valinnanvaraa. 

Vierailija
224/228 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisi tohtorin paperit ja miljoonien osakesalkut ja kiinteistöjä joka mantereella, on todella tyhmä, jos on tatuoittanut kaulaansa ja naamaansa.  

Jos ihminen menestyy työelämässä, ihmissuhteissa ja muussakin, niin miten tämä tyhmyys sitten vaikuttaa hänen elämäänsä? Vai onko kyse vain siitä, että sinä haluat kutsua häntä tyhmäksi?

Vierailija
225/228 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykologisesti kypsä aikuinen tajuaa, että jokainen omistaa oman kehonsa. Jos toisen tatuoinnit ärsyttävät, taustalla on lapsellinen egokeskinen ajatus siitä, että maailman ja muiden ihmisten pitäisi näyttää vain siltä, mikä miellyttää hänen omaa silmäänsä.

Tuo on kaunis ajatus yleismaailmallisesti, mutta yleensä se keskimääräisesti niin on että jotka työelämässä ovat siinä asemassa että työntekijöistä päättävät, he eivät itse ole niitä tussattuja tyyppejä. Heidän tuttavapiiristäänkään heitä tuskin liiemmin löytyy.  En yhtään ihmettele, että jos se vaikuttaa mielikuvaan, kun kaulatatuoitu Veeti astelee lätsä päässä haastatteluun.

Mutta tässäkin on oletuksena, että se tatuoitu Veeti tulee haastatteluun hattu päässä ja ilman käytöstapoja, mutta tilanne voi myös olla se, että Veetillä on todella hyvät käytöstavat, keskustelutaidot ja sen lisäksi vielä loistava CV. Mielestäni työnantaja, joka jättää Veetin palkkaamaan tässä tapauksessa ainoastaan sen vuoksi, että hänellä on tatuointeja on kyllä täysi idiootti. Toisaalta en kyllä itse edes haluaisi työskennellä tuollaiselle ihmisille vaan ihan suosiolla etsisin sellaisen yhtiön jossa on suvaitsevampi ilmapiiri. Itse olen tatuoimaton.

Mitäs jos Veetin tatuoitu ulkokuori karkoittaa osan asiakkaista..

Tuskin palkkaisit sellaista firmaan? 

Jos olisin yrittäjä niin mun puolesta tuollaiset asiakkaat saisivat mennä aivan vapaasti asioimaan muualle. Ei kiinnosta palvella i-d-i-o-o-t-t-e-j-a. Muutenkin pyrkisin perustamaan eettiseen yrityksen, joka tavoittelee muutakin kuin pelkkää voittoa.

Toki ilman voittoa olisit omistajana sitten rahoittamassa toimintaa. Ilman asiakkaita sinun yritykseen tulee rahaa joko tukien tai omistajan kautta. 

Eettisyys ei ole pelkästään kuluerä tai este voitolle, vaan se voi olla myös kilpailuetu. Monet asiakkaat tekevät ostopäätöksiä juuri sen perusteella, millaisia arvoja yritys edustaa ja miten se kohtelee ihmisiä. Yritys voi menestyä myös rakentamalla luottamusta, hyvää työnantajakuvaa ja vahvaa brändiä. Kaikki asiakkaat eivät ajattele samalla tavalla, eikä jokaisen asiakkaan miellyttäminen ole edes mahdollista. Menestyvä yritys löytää oman asiakaskuntansa ja rakentaa toimintansa niiden arvojen ympärille, joita se haluaa edustaa.

Onnea vain uudelle yrityksellesi. Sitä se tulee myös todella tarvitsemaan.

Esimerkiksi Patagonia on hyvä esimerkki siitä, miten eettisyys ja liiketoiminnan menestys voivat kulkea yhdessä ja sen menestys perustuu myös siihen, että se on ymmärtänyt asiakkaidensa arvot. Patagonia on tunnettu siitä, että se kannustaa asiakkaita ostamaan vähemmän ja käyttämään tuotteita pidempään, mikä on vaateteollisuudessa varsin poikkeuksellinen viesti. Yritys on panostanut tuotteiden korjattavuuteen, kierrätysmateriaaleihin ja ympäristöjärjestöjen tukemiseen. Yrityksen voittoja myös ohjataan ilmaston ja luonnon suojelemiseen.

Kaikkien yritysten markkinasegmentti ei ole eikä voi olla ympäristö- ja eettisesti tiedostava nuorehko city-ihminen. Myös iso osa Suomen vientimarkkinoiden kokonaisvolyymista on kohteissa joissa vallitsevat täysin toiset arvot kuin täällä. 

Toisaalta parikymppinen ei usein tiedä, mikä oma tilanne on myöhemmin. Itse olin kovin idealistinen ja vasemmallekin päin kallellaan opiskeluiässä, mutta kuitenkin löysin itseni vuosia myöhemmin kulkemassa asiakkaissa ympäri maailmaa. Siinä vaiheessa en juurikaan kaivannut niitä ottamatta jääneitä kaula- ja naamatatuointeija. 

Mulla ei ole tatuointeja, mutta en suostuisi ylipäätään työskentelemään alalla, jossa rajoitetaan itseilmaisua tai määrätään, miltä saan tai en saa näyttää.

Sinä olet sinä, mutta aika moni täälläkin on vuosikausia valittanut sitä ja tätä tulojen pienuudesta ja hallituksen julmuudesta. Oikeassa elämässä myös omilla valinnoilla on merkitystä. Jos yksilö omaa tukun 'itseilmaisua ja määräyksiä' rajoittavia periaatteita, joutuu myös itse kantamaan siltä osin vastuun tiettyjen ovien sulkeutumiselta. Yhteiskunta jossa on olemassa vain MINÄ! on yhtä utopiaa kuin ennenkin.

En mä ainakaan ole julmuudesta ja tulojen pienuudesta valittanut. Ainoastaan siitä että on tehty lukuisia rikoksia ja sabotointeja, itselleni ja lapsilleni.

Kai siitä sopii vähän valittaa? 
En ole mitenkään itse vsstuussa siitä, että olen joutunut törkeiden rikosten ja jopa varastamisen kohteeksi 

Huvittavaa on että on nähtävästi on paljon idiootteja,  ketkä eivät edes tsjua että kyseesdä on rikokset, sabotoinnit, valheet, väärennykset ja yrittävät vielä oileasti julistaa tuollaista  paskaa  kuten: Itselläsikin vastuu. Niin joistain asioista kyllä mutta Mites ne sabotoidut ja järjestetyt jutut ja rikokset? 

Jos kuulet mitä kaikkea tehty et voi väittää samaa. Järkyttyisit etkä uskoisi edes niiden olevan totta. 

Asiat on suunnilleen sitä luokkaa että jos joku tappaa sut niin oma vika. Oma vastuu että olit siinä. 
Joillain on niin niin kova tarve yrittää mustamaalata.  ja mustamaalata esim Gang stalking  kampanjoissa, etyä  se yritetään tehdä vaikka mistä. 

Vierailija
226/228 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet viisas, kun ei ole tatuointeja, mutta eipä ole mitään omaisuuttakaan. Kelan hoidossa kehdosta hautaan.

Vierailija
227/228 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan työtehtävästä. Jos aikoo diplomatiksi, niin ei ehkä kannata tatuointeja hankkia näkyville paikoille. Tatuointeja on niin erilaisia. Jos paljasta nahkaa on vähemmän kuin tatuoitua, niin joissain työtehtävissä menettää uskottavuuttaan. Eli ei saa edes mahdollisuutta osoittaa omia taitojaan. Varsinaisesti ihmisen taidoista ja osaamisesta ei siis ole kyse. Monessa työssä siisti ja neutraali ulkoasu on eduksi. Sitä jäätelöä ostetaan mieluummin puhtaalla naamalla olevalta myyjältä, kuin sellaiselta, jolla on hakaristejä tai edes kiitä ruusuja  tatuoituna pitkin kaulaa ja poskia. 

Vierailija
228/228 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen menestyy työelämässä, ihmissuhteissa ja muussakin, niin miten tämä tyhmyys sitten vaikuttaa hänen elämäänsä? Vai onko kyse vain siitä, että sinä haluat kutsua häntä tyhmäksi?

Asiaan löyhästi liittyen, tyhmäkin saattaa menestyä, mutta sellaisen, josta kukaan ei pidä, ei ympäröivät ihmisverkostot anna menestyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi