Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmäkulmaan ja kaulaan tatuoitu nuori mies ihmettelee kun työnantajat ei ota töihin

Vierailija
20.07.2026 |

Vaikka kuinka yrittää, niin ei, aina vesiperä. Ihan oikeasti. Välillä tuntuu, että esittääkö osa nuorista tyhmää, vai ovatko oikeasti? No en ottaisi jumalauta minäkään töihin sen näköistä tyyppiä edes ilmaiseksi.

Kommentit (219)

Vierailija
141/219 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori ajattelee ulkonäkö on kunkin oma asia. 

Sitten palkkauksesta vastaa keski-ikäinen boomeri, joka on täynnä ennakkoluuloja ja omia käsityksiään.

Kyllä mä nuoren puolella olen. Kullakin on oikeus näyttää miltä haluaa.

Voit toki näyttää miltä haluat mutta älä sitten itke seurauksista. En minä ainakaan halua mitään palvelua vastenmielisen ja kummallisen näköiseksi itsensä muokanneelta ihmiseltä. Sellaiset ei ole ihan täyspäisiä.

Entäs jos on ruma ja kummallisen näköinen luonnostaan?

Te pinalliset, ette käy täysillä.

Vierailija
142/219 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeustieteen tohtori Tero Kivinen on tatuoitu varpaista kasvoihin:

https://yle.fi/a/74-20064421

https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000011746401.html

Surullista. Toivottavasti ei tule syöpää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/219 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi kokonaan mustaksi hakatut isot alueet ei ole hienon näköisiä. Olkoon mistä saarelta on ton eläinoikeustiedemiehen tatuoinnit, mutta rumaa laittaa ihan mustaksi osan naamaa ja noi käsivarret melkeen kokonaan. 

Naaman tatuoiminen ei ole mielestäni ihan viisautta muutenkaan. Näyttää pelottavalta ja luotaantyöntävältä. Huomion kerjäämistä.

Vierailija
144/219 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten palkkauksesta vastaa keski-ikäinen boomeri, joka on täynnä ennakkoluuloja ja omia käsityksiään.

Voit toki näyttää miltä haluat mutta älä sitten itke seurauksista. En minä ainakaan halua mitään palvelua vastenmielisen ja kummallisen näköiseksi itsensä muokanneelta ihmiseltä. Sellaiset ei ole ihan täyspäisiä.

Se on ihan eri asia. Jos tarkoituksella tekee itsestään ruman ja inhottavan näköisen, niin kyseessä on mt-ongelmainen.

Vierailija
145/219 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mjuu, puoliso on täyteen tatyoitu muuten paitsi kasvoista  ja muualta kalloata, niskassa, kaulassa ja käämmenselissä sekä sormissa  on kuvia, kuten muuallakin hänen kehossaan. Puoliso on yli 50v ja töissä yliopistolla tutkijana. Kuvia ottanut  koko elämänsä ajan, ensimmäiset 18- vuotiaana. Itse olen tatuoitu sairaanhoitaja. Töissä sairaalassa.

Vierailija
146/219 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelussa ymmärrän jos ei töihin oteta - ihmiset kun on ennakkoluuloisia. Mutta miten se vaikuttaa muuhun duuniin? Jos on pätevä niin haittaako tatuoinnit työssä suorittamista?

No kysymys nyt on vähän siitäkin, että tatuointi provosoi. Sen tietää kuvan ottaja. Seuraava kysymys kuuluu, mikä tarve on provosoida. Miksi se on tärkeää? Onko tuollainen kuran väri oikeasti jonkun mielestä kaunis?

Vierailija
147/219 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset pelkäävät kaikkea poikkeavaa ja erilaista.

Eikös lähes kaikilla oo nykyään tatska, joillain tietty isompia ja näkyvämpiä. Harvemmin törmään ihmisiin joilla ei oo..itekin meinasin hankkia muutama vuosi sitten kun muillakin oli mut tajusin etten edes halua joten en hanki. Mut ei mua muiden tatskat häiritse

Vierailija
148/219 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mjuu, puoliso on täyteen tatyoitu muuten paitsi kasvoista  ja muualta kalloata, niskassa, kaulassa ja käämmenselissä sekä sormissa  on kuvia, kuten muuallakin hänen kehossaan. Puoliso on yli 50v ja töissä yliopistolla tutkijana. Kuvia ottanut  koko elämänsä ajan, ensimmäiset 18- vuotiaana. Itse olen tatuoitu sairaanhoitaja. Töissä sairaalassa.

Hyi!

Vierailija
149/219 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan eri asia. Jos tarkoituksella tekee itsestään ruman ja inhottavan näköisen, niin kyseessä on mt-ongelmainen.

Entä jos tuo sinun kommenttisi tekee jonkun mielestä sinusta inhottavan? Tarkoittaako se sitä, että sinulla on mt-ongelma?

Vierailija
150/219 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on full slav ja kaulatatuoinnit sekä venytetyt korvat ja tienaan 4 numeroisia summia kuukaudessa. Että näin täällä Ahvenanmaalla.

Vierailija
151/219 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos tuo sinun kommenttisi tekee jonkun mielestä sinusta inhottavan? Tarkoittaako se sitä, että sinulla on mt-ongelma?

Se joku ei sitten käy täysillä jos ei kykene sietämään erilaisia mielipiteitä ja näkemyksiä. Tatuointi on valinta. Ei mikään syntymämerkki.

Vierailija
152/219 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Moni työnantaja ei myöskään ota töihin romaneja tai maahanmuuttajia. Minkäs sille voi.

Kyllä sille voi ja voitava. Selkeä syrjintä etnisen taustan vuoksi on laissakin kielletty. Kalliiksi tulee työnantajalle jos/kun evää työpaikan rasis tisin perustein.

Sata olen torpannut jo nimen perusteella.  Palkka juoksee.

Regina Lindgren  ja Hasan Mohammed  suoraan roskakoriin. 

Ja sitten raivoat täällä palstalla että "Suomessa ei ole rasismia!! Mikä on kun eivät kotoudu??!!"

Aika ikävää koska ite oon ainakin ihan suomalainen mutta mulla sattuu olemaan gren päätteinen sukunimi ja etunumikin on sellanen et näköjää joku voi luulla romaniks :o suurin osa luulee suomenruotsalaiseks kun näkee mut. Pitäskö tässä nyt sit nimee ruveta vaihtaa..

Vierailija
153/219 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on useampi tatuointi, mutta en mäkään pidä kaula- ja kasvotatuoinneista. Sellaiset on välitön turn off miesten kohdalla. Miehellä saa olla tatuointeja, mutta ei vain sytytä kaula- ja kasvotatuoinnit. 

Koulutuksesta, ammattitaidosta, käytöstavoista ja elämäntavoista tatuoinnit ei automaattisesti kerro yhtään mitään. Työkaverilla voisi aivan hyvin olla kaulassa tai kasvoissa tatuointeja.

No kyllä kertoo. Mene kampukselle esim, oikeustieteellisen tiedekunnan pariin. Yhdelläkään ei ole.

Ei kerro ja se on ihan fakta. 

Vierailija
154/219 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se joku ei sitten käy täysillä jos ei kykene sietämään erilaisia mielipiteitä ja näkemyksiä. Tatuointi on valinta. Ei mikään syntymämerkki.

Sinun mielipiteesi on valinta. Ei syntymässä saatu.

Käytkö sinä täysillä jos et pysty sietämään erilaisia ulkoisia olemuksia ja tyylejä?

Vierailija
155/219 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsellä ei ole tatuoinnin tatuointia, mutta silti  jatkuvasti "valinta ei kohdistunut sinuun". Sama vaikka iskisi naaman täyteen tatuointeja.

Vierailija
156/219 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tyhmää tuomita kirja kannen perusteella.

Kyllä se jotain ihmisestä kertoo. Mun lähipiirissä kaikki ovat töissä . Yhdelläkään ei ole suttuja joita ei saa piiloon.

Mä en ole töissä ja mulla ei ole ainuttakaan tatuointia.

Vierailija
157/219 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen täysin tatuoimaton, mutta mieluummin olisin tekemisissä ystävällisen, tatuoidun henkilön kanssa, kuin ilkeän ja ahdasmielisen muiden ulkonäköä arvostelevan tyypin kanssa.

Vierailija
158/219 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologisesti kypsä aikuinen tajuaa, että jokainen omistaa oman kehonsa. Jos toisen tatuoinnit ärsyttävät, taustalla on lapsellinen egokeskinen ajatus siitä, että maailman ja muiden ihmisten pitäisi näyttää vain siltä, mikä miellyttää hänen omaa silmäänsä.

Vierailija
159/219 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykologisesti kypsä aikuinen tajuaa, että jokainen omistaa oman kehonsa. Jos toisen tatuoinnit ärsyttävät, taustalla on lapsellinen egokeskinen ajatus siitä, että maailman ja muiden ihmisten pitäisi näyttää vain siltä, mikä miellyttää hänen omaa silmäänsä.

Tuo on kaunis ajatus yleismaailmallisesti, mutta yleensä se keskimääräisesti niin on että jotka työelämässä ovat siinä asemassa että työntekijöistä päättävät, he eivät itse ole niitä tussattuja tyyppejä. Heidän tuttavapiiristäänkään heitä tuskin liiemmin löytyy.  En yhtään ihmettele, että jos se vaikuttaa mielikuvaan, kun kaulatatuoitu Veeti astelee lätsä päässä haastatteluun.

Vierailija
160/219 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme