Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kouluttauduit matalapalkka-alalle?

Vierailija
19.07.2026 |

Kysymys on tietoisesti hieman provokatiivinen, mutta miksi valitsit tietoisesti pienemmän tulotason korkeapalkkaisemman alan sijaan? Oliko kyseessä vahva kutsumus alalle, vai painoiko vaakakupissa enemmän se, että opintoaika oli lyhyt ja opiskelu tuntui helpolta verrattuna korkeapalkkaisten alojen pidempiin tutkintoihin? Vai oliko taustalla jokin muu käytännön syy, joka oli sinulle tärkeämpi kuin raha? Oletko ollut tyytyväinen valintaasi, työhösi ja saamaasi palkkaan? 

Kommentit (126)

Vierailija
121/126 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vaimo ilmoitti, etten olekaan steriili, piti hankkia semmoinen koulutus, jolla pääsee varmuudella töihin. Tästä on aikaa yli 30 vuotta. Työ oli mielekästä kotonaan asti, sen jälkeen pelkkää paskaa. Vaihtamaan ei kannata enää yrittää, eläkkeelle viisi vuotta.

. . .koronaan. . .

Vierailija
122/126 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ymmärrä!

Olen tyhmä!

Siksi en haleutunut parempi palkkaiseen hommaan lukemaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/126 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin alaa.

Nyt minä voin mennä töihin, ei tarvitse oikeastaan vieläkään hakea töitä. Ja hups, olen kuitenkin keskipalkkainen, joka on noin tonnin enemmän kuin asiantuntijatyöstä Suomessa.

SH

Vierailija
124/126 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä elämässä on muutakin tärkeää kuin työteko. Haluan nauttia. Siksi perusduuni, jolla saa ruuan ostettua ja vuokran maksettua, riittää. Peruskoulusta keskiarvo 8,9, lukiosta keskivertopaperit (2L, 3E, 2M), Sitten vain päätin pitää välivuoden. Vuosi välimeren rannalla selvitti päätäni, hain maalariksi raksapuolelle amikseen ja pääsin. Ihan hyvin on töitä. Eikä tarvitse niitä kotiin illalla kantaa.

Vierailija
125/126 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä elämässä on muutakin tärkeää kuin työteko. Haluan nauttia. Siksi perusduuni, jolla saa ruuan ostettua ja vuokran maksettua, riittää. Peruskoulusta keskiarvo 8,9, lukiosta keskivertopaperit (2L, 3E, 2M), Sitten vain päätin pitää välivuoden. Vuosi välimeren rannalla selvitti päätäni, hain maalariksi raksapuolelle amikseen ja pääsin. Ihan hyvin on töitä. Eikä tarvitse niitä kotiin illalla kantaa.

Mä olen ollut matalapalkkaduunissa, ja mulle se oli taas kaikkea muuta kuin elämästä nauttimista niin työnkuvan kuin palkan suhteen. Pystyn nauttimaan elämästäni enemmän nyt, kun mulla on korkeampipalkkaisempi työ ja kiinnostavampi työn sisältö. Mutta henkilökohtaisia juttujahan nämä ovat ja mikä sopii toiselle ei sovi toiselle.

Vierailija
126/126 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muut asiat oli siinä iässä mielenkiintoisempia, eikä mulla ole mitään suurta kunnianhimoa tms. Lähikoulun linja vaan riitti mulle, opisto oli kätevän matkan päässä, enkä tarvinnut suurta opintolainaa. Palkan pienuutta tai suuruuttahan ei myöskään silloin miettinyt tai ainakaan tajunnut, kun kaikki palkka oli isompaa kuin se opintuella sinnittely :D noh, hyvin olen sentään työllistynyt ja pitänyt lähes kaikista matalapalkkaisista työpaikoistani :)

Olitko menevä j ännätyttö??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi