Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulostaa siltä, että perheenisä vetäisi tarkoituksella jäteautoa päin perhe kyydissään

Vierailija
17.07.2026 |

Tai sitten sairaskohtaus. Kuitenkin kuinka todennäköistä saada sairaskohtaus just siten, että ajat vastaantulijoiden kaistalle ja vetäiset täysillä just sattumoisin jäteautoa päin?

"Kaksi ihmistä kuoli ja kaksi loukkaantui vakavasti, kun henkilöauto ja jäteauto kolaroivat Virroilla perjantaiaamupäivänä. Loukkaantuneet ovat lapsia, Pirkanmaan poliisilaitoksesta kerrotaan Iltalehdelle.

Pirkanmaan poliisilaitoksen rikoskomisario Kari Aaltion mukaan kuolleet olivat täysikäisiä, toinen nainen ja toinen mies. He istuivat henkilöauton etupenkillä, lapset takana.

Poliisi tutkii tapausta törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena ja kuolemantuottamuksena. Epäiltynä on henkilöauton kuljettaja, mutta rikosnimikkeet voivat tarkentua esitutkinnan edetessä."

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0ea74d9a-2760-4aa3-acc5-07e0b4d9326c

Kommentit (384)

Vierailija
341/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tutkivat puhelimen lokit. Aika ankeaa, jos tuo onnettomuus tapahtui siitä syystä, että tuijotti puhelinta. Tosin itse olisin vänkärin paikalta reagoinut varmaan rattiin tarttumalla.

Vierailija
342/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri isä?

Yleensä isät tekee näitä laajennettuja itsemurhia tai no, perhesurmia.

Ja yleensä isät eivät suostu päästämään naista rattiin.

Missä ihmeen 50-luvulla te elättä? Kyllä meillä ajan useammin minä kuin mies. En myöskään ymmärrä kommentti "päästä" siis teilläkö mies antaa teille, aikuiselle täysivaltaisille ihmisille käskyjä ja te hypitte niiden mukaan? 

Mä ihmettelin tätä kans. Mitä helvettiä? En mä ainakaan kysele äijältä saanko ajaa. Meil ajaa molemmat omia autojaan ja yhdessä ku liikutaan niin useammin ollaan mun autol liikkeellä kun se on parempi (myös äijän mielestä) eikä mun autoo kyl aja kukaan muu kun mä ellei ole pakko. Pakko on ollu vaan sillon kun en ole pystynyt ajaa, eli viimeksi 2 vuotta sit on ukko ajanu mun autoa jokusen viikon ku katkasin käteni liukastuessa ja omansa oli rikki. Tollanen ukko joka latelis mulle sääntöjään lentäis niska perse otteella pihalle. Mä ku en todellakaan ota käskyjä vastaan enkä kysele mitä mä saan ja mitä mä en saa aikuisena ihmisenä tehdä.

Joillakin nuo 50-luvun roolimallit elää vahvoina. Ollaan kyvyttömiä kotirouvia jolla mies on se osaava ja pystyvä perheenpää, vaimonsa pomo ja vaimon rooli on olla kuuliainen ja avuton käskytettävä perässä kulkija. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti teille spekuloijille tapahtuu jotain yhtä traagista ja pääsette itse keskustelupalstalle spekuloitaviksi. Karma. 

Ehkäpä sillä spekuloinnilla saataisiin edes yksi ”toistaiseksi tuntemattomasta syystä” estettyä? Moni ei edes tajua tietynlaisia psykologisia vaaranmerkkejä, mitä toinen on näytttänyt jo pitkään.

Varmaan jossain 1980-90-luvun Tikkakoskella joo kun mt-ongelmaisia vanhempia oli.

Mutta ei normaalien ihmisten keskuudessa.

Vierailija
344/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös nukahtanut rattiin. Käy hyvin äkkiä.

Vierailija
345/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheen kuskina pitää pystyä ajaa vaikka kolme kiljuvaa lasta huutaisi täyttä kurkkua takapenkillä. Jos ei pysty siihen, ei pidä alkaa kuskiksi

Tuskin kuusikymppisillä on omia kiljuvia pikkulapsia takapenkillä.

Vierailija
346/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoon tullut vika. Ja olen itse 60vuotias ja minulla on yksi 2000-luvulla syntynyt lapsi. Ja niin on kavereilla kun aika monella. 

Mutta  veikkaan, että isovanhemmat menossa lastenlasten kanssa mökille. Tms. Ja olen alusta asti sanonut, ettei ole tahallinen ja uskon siihen edelleen. 

Vierailija
347/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoon tullut vika. Ja olen itse 60vuotias ja minulla on yksi 2000-luvulla syntynyt lapsi. Ja niin on kavereilla kun aika monella. 

Mutta  veikkaan, että isovanhemmat menossa lastenlasten kanssa mökille. Tms. Ja olen alusta asti sanonut, ettei ole tahallinen ja uskon siihen edelleen. 

Vanhemmat. Opettele lukemaan uutisia.

Vierailija
348/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tahallisuudesta ei saa puhua? Kyllä se rautavaarankin tapaus oli pysäyttävä, ja pistää ihmiset ajattelemaan ja miettimään omiakin perhetilanteita.

Vierailija
349/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaat että isovanhemmat oli menossa lastenlasten kanssa mökille kun on kerrottu että perheen VANHEMMAT kuolivat onnettomuudessa... Aivan.. Mitäs muuta sä veikkailet vastoin jo moneen kertaan uutisoitua totuutta? 

Vierailija
350/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko lopettaa arvailu ja sepittely ja lukea vaikkapa mitä uutisissa sanottiin? Ei tarvitsisi sekoilla ja arvailla täyttä puuta heinää. 

Vierailija
351/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ( nuoret) selviää mutta tuskin muistavat mitään. Syy nyt ei auta yhtään tilanteessa.

Vierailija
352/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri isä?

Yleensä isät tekee näitä laajennettuja itsemurhia tai no, perhesurmia.

Ja yleensä isät eivät suostu päästämään naista rattiin.

Missä ihmeen 50-luvulla te elättä? Kyllä meillä ajan useammin minä kuin mies. En myöskään ymmärrä kommentti "päästä" siis teilläkö mies antaa teille, aikuiselle täysivaltaisille ihmisille käskyjä ja te hypitte niiden mukaan? 

Mä ihmettelin tätä kans. Mitä helvettiä? En mä ainakaan kysele äijältä saanko ajaa. Meil ajaa molemmat omia autojaan ja yhdessä ku liikutaan niin useammin ollaan mun autol liikkeellä kun se on parempi (myös äijän mielestä) eikä mun autoo kyl aja kukaan muu kun mä ellei ole pakko. Pakko on ollu vaan sillon kun en ole pystynyt ajaa, eli viimeksi 2 vuotta sit on ukko ajanu mun autoa jokusen viikon ku katkasin käteni liukastuessa ja omansa oli rikki. Tollanen ukko joka latelis mulle sääntöjään lentäis niska perse otteella pihalle. Mä ku en todellakaan ota käskyjä vastaan enkä kysele mitä mä saan ja mitä mä en saa aikuisena ihmisenä tehdä.

Joillakin nuo 50-luvun roolimallit elää vahvoina. Ollaan kyvyttömiä kotirouvia jolla mies on se osaava ja pystyvä perheenpää, vaimonsa pomo ja vaimon rooli on olla kuuliainen ja avuton käskytettävä perässä kulkija. 

Olen ikäni ollut kotiäiti ja -rouva. Nyt eläkkeellä. Meillä minä olen aina ajanut enemmän autoa kuin mieheni. Esim.  eräälläkin Euroopan reissulla 6.800 kilometristä minä ajoin 5.400. Ajan edelleen ihan missä vain, ei tuota ongelmia Pariisin Riemukaaren ympäri ajaminen ja siitä pois pääseminen vaikka sisimmältä kaistalta (8 kaistaa), Espanjan A7, jolla liittymäkaistoja ei juuri ole ja nopeudet satasen luokkaa myös 80 rajoitusalueella, Autobahnilla ajan bemarilla 160 lasissa.

Vierailija
353/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tahallisuudesta ei saa puhua? Kyllä se rautavaarankin tapaus oli pysäyttävä, ja pistää ihmiset ajattelemaan ja miettimään omiakin perhetilanteita.

Koska mitään tahallisuutta ei ole vielä todettu. Kannattaisiko vetää jäitä hattuun kun eo tiedä mistään mitään? Lopettaa naurettava juoruilu ja spekulointi ja antaa poliisin tehdä työnsä? Miksi sun tarvitsee höpistä sellaisesta mistä ei ole mitään tietoa vielä. Kyllä poliisi hoitaa tutkintaa, siihen ei sun arvailuita ja jorinoita tarvita. 

Vierailija
354/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkitä. 

Sivusta

Vierailija
355/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse veikata, sillä uutisissa on jo alusta asti kerrottu, että autossa oli perhe, isä, äiti ja 2 lasta. 

Vierailija
356/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sorry en ollut lukenut tarkennuksia. Perhe sitten. Silti en usko tahallisuuteen. Vika autossa tai joku keskittyminen toiseen asiaan. 

Vierailija
357/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetissä on oma erityinen paikka teille onnettomuusbesserwissereille. Ehkä olette siellä onnettomuuden ajaneen läheisiä tai ajaja itse.

Vierailija
358/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai et sairaskohtaus ei voi olla? Oletko ap ihan järjissäsi.

Tuskin vetäiset sairaskohtauksessa vastaantulijoiden kaistalle sata kilsaa tunnissa ja suoraan jäteauton keulaan.

Tarkoituksella tuo on tehty. 

No, tuttavaperheen mies sai sairauskohtaukksen ja auto ajautui vastaantulevan keulaan. Molemmat etupenkin aikuiset ka vastaan tulleen aiton kuljettaja kuolivat. Takapenkillä istunut nuori kertoi havainneensa hetkeä ennen törmäystä, että nyt ei ole kaikki kunnossa, ehti jo kysyä kuljettajalta, että oletko kunnossa. Aivoinfarkti tai repeämä, en muista ennä että kumpi.

Itse ajoin kerran pari kilometriä auton perässä, joka seilasi tien reunasta reunaan, ja kävi pari kertaa asvafaltin ulkopuolella penkalla, loivat penkat niin palasi tielle. Toisella kerralla. Lopulta koukkasi juuri vastaan tulevan keulan editse toisen puolen penkaan ja pysähtyi pyörilleen. Myöhemmin kuulin, että  sairauskohtaus kyseessä.

Kaveri istui pelireissulta palatessa kuskin vieressä  Tämä vaikeni kesken lauseen jaauto kääntyi päin vastaan tulevia. Kaveri ehti tarttua rattiin ja kääntää auton omalle kaistalle ja sai pysäytettyä auton. Sydäro, kuski kuoli 

Että kyllä näitä sairauskohtauksia sattuu.

Vierailija
359/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaskohtaus 6 kymppisellä vahvin epäily. 

Kaverini sai sairaskohtauksen kesken ajon ja törmäsi tolppaan. Kuoli tähän kohtaukseen. Kaksi lasta takapenkillä. Sivullinen sammutti auton ja huolehti lapset pois autosta. 

Vierailija
360/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkitä. 

Sivusta

Lukisit muutakin kuin tätä palstaa. Uutisoitu useissa medioissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi