Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulostaa siltä, että perheenisä vetäisi tarkoituksella jäteautoa päin perhe kyydissään

Vierailija
17.07.2026 |

Tai sitten sairaskohtaus. Kuitenkin kuinka todennäköistä saada sairaskohtaus just siten, että ajat vastaantulijoiden kaistalle ja vetäiset täysillä just sattumoisin jäteautoa päin?

"Kaksi ihmistä kuoli ja kaksi loukkaantui vakavasti, kun henkilöauto ja jäteauto kolaroivat Virroilla perjantaiaamupäivänä. Loukkaantuneet ovat lapsia, Pirkanmaan poliisilaitoksesta kerrotaan Iltalehdelle.

Pirkanmaan poliisilaitoksen rikoskomisario Kari Aaltion mukaan kuolleet olivat täysikäisiä, toinen nainen ja toinen mies. He istuivat henkilöauton etupenkillä, lapset takana.

Poliisi tutkii tapausta törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena ja kuolemantuottamuksena. Epäiltynä on henkilöauton kuljettaja, mutta rikosnimikkeet voivat tarkentua esitutkinnan edetessä."

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0ea74d9a-2760-4aa3-acc5-07e0b4d9326c

Kommentit (384)

Vierailija
321/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai et sairaskohtaus ei voi olla? Oletko ap ihan järjissäsi.

Pienten lasten isät ja äidit tosiaan tapaavat kuukahdella kesken lomamatkan. Kyllä tässä hyvinvointiyhteiskunta rakoilee.

Missä sanottiin että pienet lapset? vanhemmat kuuskymppisiä ja lapset syntyneet 2000 luvulla. Eli lapset voi olla parikymppisiä

Vierailija
322/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään sairauskohtaus ei saa autoa ajatumaan määrätietoisesti vastaan tulevien kaistalle suoraan raskaan ajoneuvon keulaa kohti. 

Sairauskohtauksen saanut ei ohjaa autoa sen paremmin tien sivuun kuin mahd vastaantulijan kaistallekaan. Monesti myös jalka saattaa painua kohtauksen tullessa kaasulle ja  vauhtikin voi kiihtyä. Toki jokainen on tässä asiantuntija . T . Hoitsu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mitä oli, syy mikä tahansa. Eniten ihmettelen, että puhutaan "lapsista", siis alle murrosikäisistä ja vanhempien iäksi mainitaan 60 vuotta. Vanhat vanhemmat. Oli minullakin vanhat vanhemmat, mutta ei kuitenkaan näin vanhat.

Vierailija
324/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri isä?

Yleensä isät tekee näitä laajennettuja itsemurhia tai no, perhesurmia.

Ja yleensä isät eivät suostu päästämään naista rattiin.

Missä ihmeen 50-luvulla te elättä? Kyllä meillä ajan useammin minä kuin mies. En myöskään ymmärrä kommentti "päästä" siis teilläkö mies antaa teille, aikuiselle täysivaltaisille ihmisille käskyjä ja te hypitte niiden mukaan? 

Vierailija
325/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annas kun arvaan, ero varmaan ollut jommalla kummalla mielessä? Keski-iän kriisiä, lapset lähes aikuisia - ei enää mitään yhdistävää jäljellä. Toinen sitten erouutisesta kimpaantunut ja todennut että sinähän et mua jätä vaan yhdessä lähdetään. 

Sun ns havainnolle ei ole totuuspohjaa

Voi että, tämä oli puhdas arvaus eikä mikään havainto. Mustasukkaisuus ja läheisriippuvuus ovat vieneet täältä yhden jos toisenkin mullan alle.

Voisi tosiaan hyvin sopia muualta meille tulleiden kunniakulttuurien piirissä tapahtuvaksi tuo.

Eikös totta?

Vierailija
326/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti teille spekuloijille tapahtuu jotain yhtä traagista ja pääsette itse keskustelupalstalle spekuloitaviksi. Karma. 

Ehkäpä sillä spekuloinnilla saataisiin edes yksi ”toistaiseksi tuntemattomasta syystä” estettyä? Moni ei edes tajua tietynlaisia psykologisia vaaranmerkkejä, mitä toinen on näytttänyt jo pitkään.

Vierailija
327/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todenäköisempää  on, että autossa oli isovanhemmat  ja lapsenlapset. 

Vierailija
328/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap siis tietää että menehtyneet ja loukkaantuneet oli samaa perhettä vaikka poliisikaan ei sitä vielä tiedä tai ei ainakaan vahvista.

Eikä ole kerrottu sitäkään kumpi autoa ajoi. Saattoi olla yhtälailla nainenkin kuskin paikalla ja se mies joku panokaveri ja tuleva uusioperheen iskä.

No ei tämä sentään nyt mitään rakettitiedettä ole.

Ihan selkeästi tässä on ollut kyseessä perhe ja teko on tahallinen. Mies ratissa.

Kesäloma-aika.

Todennäköisimmin sairauskohtaus, koska ajoi jonon keulassa normaali nopeudella eikä kiihdyttänyt. 

Sydämen pysähdys, tajunnan menetys tms. 

Keho menee sillon lötköksi ja kaasujalka hiipuis. Joku epilepsiakohtaus vois olla mahdollinen, enne sitä saattaa mennä tajunta mutta siten että kuitenkin toimii ja tekee jotain (esim ite riisuutunu ja lähteny kerrostalon käytävälle seikkaileen. Ja jos tulee kouristus niin sillon raajat tosiaaan jäykistyy ja noin vois käydä. Mut noista kumpikaan se ei kyllä voi olla

Entä jos vakionopeuden säädin ollut päällä

Nykyautoissa kaistavahti pitää auton omalla kaistalla viivojen välissä.

Lukiko jutussa auton vuosimalli?🤔

Vierailija
329/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli mitä oli, syy mikä tahansa. Eniten ihmettelen, että puhutaan "lapsista", siis alle murrosikäisistä ja vanhempien iäksi mainitaan 60 vuotta. Vanhat vanhemmat. Oli minullakin vanhat vanhemmat, mutta ei kuitenkaan näin vanhat.

Kyllähän sitä joku somettajakin hankki ja hylkäsi lapsen yli 40 vuotiaana… 😉

Vierailija
330/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti teille spekuloijille tapahtuu jotain yhtä traagista ja pääsette itse keskustelupalstalle spekuloitaviksi. Karma. 

Sairasta toivoa noin

Vierailija
331/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapea ja mutkainen tie tuo on, 100 km/h on tuossa liikaa!  Näkeehän tuon!

Vierailija
332/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todenäköisempää  on, että autossa oli isovanhemmat  ja lapsenlapset. 

Kun ei ole. 
-Virroilla sattuneessa kolarissa kuolivat perheen vanhemmat

Takapenkillä olleet lapset loukkaantuivat vakavasti.- 

Vierailija
333/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta toivoa noin

Minusta aika normaali reaktio. Sen verran sakeaa settiä täällä jotkut pakkomieleisesti suoltavat.

Vierailija
334/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai et sairaskohtaus ei voi olla? Oletko ap ihan järjissäsi.

Tuskin vetäiset sairaskohtauksessa vastaantulijoiden kaistalle sata kilsaa tunnissa ja suoraan jäteauton keulaan.

Tarkoituksella tuo on tehty. 

Miten siinä voi vetästä jos on sairaskohtaus?

Niinpä niin. Sairauskohtauksen aikana pysytään hallitusti omalla kaistalla ja ajetaan liikennesääntöjä noudattaen sairaalaan. Eiku...

Vierailija
335/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusikymppiset mieskuskit tuntien väitän, että kuskin puhelin soi, vaimo kielsi vastaamasta, mies kaiveli puhelimen esiin taskusta ja ryhtyi sitä avaamaan, että kuka soittaa ja sitten rysähti. Ei kenenkään vika, siellä nyt sattui olemaan jäteauto liikenteessä, kun kaveri soitteli kalajuttujaan.

Vierailija
336/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maantie näyttää kuvissa kapealta pikkutieltä. Miten siinä voi olla satasen nopeusrajoitus? 

Ihan on normaalin levyinen tie. Usein ajellut siitä ja 100 km/h on ihan ok rajoitus sille tielle.

HUOMAATTEKO miten mutkainen tie on .  

-Aaltio kertoi IS:lle perjantaina, että onnettomuus tapahtui suoralla tiellä ja sääolosuhteet olivat hyvät- 

Juuri onnettomuuspaikan kohdalla on suoraa, mutta tiessä on mutkia ja mielestäni se on aika kapea, lisäksi mäkiä. Muistoni tietä kymmenen vuoden takaa. Ja tämä kolarihenkilöauto ajoi autoletkan ensimmäisenä. Sekin kertoo, että hyviä ohituskohtia ei ehkä paljon ole. Toisaalta ajovauhti oli maksimi 100 km tunnissa, joten ohittamiselle ei olisi ollut syytäkään. 

Vierailija
337/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap siis tietää että menehtyneet ja loukkaantuneet oli samaa perhettä vaikka poliisikaan ei sitä vielä tiedä tai ei ainakaan vahvista.

Eikä ole kerrottu sitäkään kumpi autoa ajoi. Saattoi olla yhtälailla nainenkin kuskin paikalla ja se mies joku panokaveri ja tuleva uusioperheen iskä.

No ei tämä sentään nyt mitään rakettitiedettä ole.

Ihan selkeästi tässä on ollut kyseessä perhe ja teko on tahallinen. Mies ratissa.

Kesäloma-aika.

Todennäköisimmin sairauskohtaus, koska ajoi jonon keulassa normaali nopeudella eikä kiihdyttänyt. 

Sydämen pysähdys, tajunnan menetys tms. 

Sillon yleensä lihakset menee veltoks ja vauhti pysähtyy yms. Yks nainen yritti kanssa käyttää eräässä murhadokumentissa tota syytä kun ajo 100 km/h mutkasen tien jälkeen päin taloa ja sen poikaystävä ja kaveri kuoli. Sen naamastakin näki että oli syyllinen, mutta selitys tosiaan sairaskohtaus jossa lihakset myös veltostuu. Joku epilepsia vois aiheuttaa tollasta koska sillon saattaa aivot pimetä hetkeks vaikka kroppa toimii ja jäykistelee

Oletko kuullut vakionopeudensäätimestä koskaan ? Tiedätkö miten toimii? 

Olen myös kuullut, että Suomessa on vielä suurin osa autoista niin vanhoja, ettei niissä ole mitään automatiikkaa.

Joten housuissas on vakionopeudensäädin😅

Vierailija
338/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä saadaan klikkauksia. Sitten myöhemmin tule tarkennus "aikuiset lapset"

Vierailija
339/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri isä?

Yleensä isät tekee näitä laajennettuja itsemurhia tai no, perhesurmia.

Ja yleensä isät eivät suostu päästämään naista rattiin.

Missä ihmeen 50-luvulla te elättä? Kyllä meillä ajan useammin minä kuin mies. En myöskään ymmärrä kommentti "päästä" siis teilläkö mies antaa teille, aikuiselle täysivaltaisille ihmisille käskyjä ja te hypitte niiden mukaan? 

Mä ihmettelin tätä kans. Mitä helvettiä? En mä ainakaan kysele äijältä saanko ajaa. Meil ajaa molemmat omia autojaan ja yhdessä ku liikutaan niin useammin ollaan mun autol liikkeellä kun se on parempi (myös äijän mielestä) eikä mun autoo kyl aja kukaan muu kun mä ellei ole pakko. Pakko on ollu vaan sillon kun en ole pystynyt ajaa, eli viimeksi 2 vuotta sit on ukko ajanu mun autoa jokusen viikon ku katkasin käteni liukastuessa ja omansa oli rikki. Tollanen ukko joka latelis mulle sääntöjään lentäis niska perse otteella pihalle. Mä ku en todellakaan ota käskyjä vastaan enkä kysele mitä mä saan ja mitä mä en saa aikuisena ihmisenä tehdä.

Vierailija
340/384 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat samaa ikäluokkaa kun me. Kuopus 22-vuotias ja synnytin hänet kun olin 39- vuotias eli kyydissä oli nuoret aikuiset. Voi olla että sai sydärin sillä tuossa iässä miehet kärsii sydänvaivoista. No lapsia nekin on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme