Hei 30-40 -vuotiaat, älkää nyt vielä pukeutuko mummokuteisiin!
Meidän toimistossa on muutamia noin 35v ikään asti päässeitä (itse olen 43v) ja pahasti ne alkaa mummoutumaan pukeutumisessa. Marimekon unikot on pahimmasta päästä, kun pitäisi ehkä olla enemmän vielä tuossa iässä rock. Vaivihkaa se pääsee näissä naisissa valloilleen tuossa iässä. Johtuukohan omien lapsien vanhenemisesta, halutaan ehkä pitää sukupolvien ero? Vai oisko kellään muuta selitystä? Itselläni vasta yksi 4v lapsi, joka nuorentaa myös. Onko kukaan muu törmännyt samaan ilmiöön?
Kommentit (56)
Miksi ostaisin uudet muodinmukaiset, kun nämä ovat vielä ihan ehjät?
Ei kaiken tarvitse olla muodinmukaista, 7 vuotta vanhat kävelykengät voi olla " epämummot" , jos ne on ehjät ja siistit eikä näytä pahalta. tuskin keskivertopulliainen uusii koko vaatekaappiaan sesonkien mukaan, vaan trendeistä napataan joitain pikkujuttuja kuten esim. nyt on muodissa kiilakorkokengät, aion hankkia sellaiset postimyynnistä espadrillos-versiona. Ei niiden ole tarkoitus kestää 7 vuotta. Jakkupuku on taas asia erikseen...siihen voikin satsata rahaa
-46
ja pukeutuu kuten haluaa sekä ostaa vaatteensa mistä haluaa. Nuoremmat saavat rauhassa vinkua. Nuoret mussuttajat muistuttavat hieman vanhoja mummoja, jotka kylillä katselevat arvostellen rollaattoriensa kanssa köpötellen... ;-) Kolmikymppisenä ei tarvitse olla jatkuvasti nälvimässä muita, koska on oppinut keskittymään itseensä.
Filippa K, Malene Birger ja Marc o' Polo, ulkoiluvaatteissa Peak Performance. Vaatteet kestävät ja kestävät ja ovat mukavia, hyvin leikatttuja ja joskus jopa yleellisiä päällä. Trendivärisen teepaidan tai pari hankin sitten Espritiltä, benettonilta, mangosta, Zarasta tai jopa parjatusta Henkasta -- Vero Moda on mielestäni laadultaan ehdottomasti huonoin. SEppälän ja Kappahlin kuteet ovat kaukana muodikkaista ja Lindexin mitoitus on liian isoa. Mexx ja Esprit ovat ihan ok merkkejä muutenkin, halvempia, mutta hinta-laatusuhde on kohdallaan.
Mustat housut, musta neuletakki, bleiseri, puolihame, farkut, ulkotakit ja kengät kestävät vuosia kun ostaa klassikoita ja mallistojen neutraalimmasta päästä. Niihin voi käyttää surutta rahaa, että saa istuvat ja tyylikkäät. Trendikästä kamaa saa sitten halvemmalla, sen ei tarvitsekaan kestää. Ja eism. klassikkotakista saa trendikkään kauden tyylisellä ja värisellä huivilla ja pipolla tms...
ilman pelkoa siitä, että joku pitäisi minua teininä tai lapsellisena. Aikuisen ei tarvitse välittää mitä muut ajattelee koska on aikuinen.
Vierailija:
vaatteet EIVÄT ole oikeasti tyylikkäitä. Missä helvetin lävessä te oikein asutte, kun luulette, että nuorekas on joku H&M ja kalliimmat merkit mummoja. Te ilmeisesti elätte jossain perslävessä, jossa ainoat kaupat ovat ruotsalaiset rättiliikkeet ja Irman pitämä mummoputiikki kylällä.Tulkaa joskus käymään Helsingissä, niin huomaatte, että kaupunki on pullollaan liikkeita (STokkakin kelpaa), missä myydään HYVÄLAATUISIA, TRENDIKKÄITÄ JA HYVÄNNÄKÖISIÄ vaatteita nuorille aikuisille. Ne eivät ole mummoja, mutta ovat nimen omaan fiksunnäköisiä vaatteita.
Köyhät luuserit luulevat näyttävänsä hyviltä halparäteissä, vaikka oikeasti niille nauraa variksetkin.
Vierailija:
vaatteet EIVÄT ole oikeasti tyylikkäitä. Missä helvetin lävessä te oikein asutte, kun luulette, että nuorekas on joku H&M ja kalliimmat merkit mummoja. Te ilmeisesti elätte jossain perslävessä, jossa ainoat kaupat ovat ruotsalaiset rättiliikkeet ja Irman pitämä mummoputiikki kylällä.Tulkaa joskus käymään Helsingissä, niin huomaatte, että kaupunki on pullollaan liikkeita (STokkakin kelpaa), missä myydään HYVÄLAATUISIA, TRENDIKKÄITÄ JA HYVÄNNÄKÖISIÄ vaatteita nuorille aikuisille. Ne eivät ole mummoja, mutta ovat nimen omaan fiksunnäköisiä vaatteita.
Köyhät luuserit luulevat näyttävänsä hyviltä halparäteissä, vaikka oikeasti niille nauraa variksetkin.
huh huh mitä idiootteja av päällään kantaa.
sääliksi käy.
Mutta oikeasti, onneksi mua ei haittaa, jos joku ei mun vaatemausta tykkää!
Vierailija:
on onnistunut esimerkki tyylikkäästi ja nuorekkaasti pukeutuvasta vanhemmasta naisesta.
Tuo gallerian nainen oli just tyyppiesimerkki huonosti, mauttomasti ja ei- ikänsä mukaisesti pukeutumisesta. Nainen näytti noin 70-vuotiaalta ja tiukka toppi ja tiukat farkut.. Elää uutta nuoruutta?
Vaatteet kuin vaatteet ja mitä oudommat, sen hauskempaa. Ja mä vihaan beessejä bleiserinaisia - siis niiden habitusta.
Eivät nuo isojen tyttöjen merkit, joita mm. stockalla myydään, ole yhtään sen tyylikkäämpiä kuin henkkamaukka... Itseni on vaikea löytää Stockalta vaatteita, koska putoavat päältäni...
Mummomaista on epäseksikkyys, jämähtäminen menneille vuosikymmenille pukeutumisessa. Välinpitämättömyys, tylsä pukeutuminen, laatikkomaiset jakut
EI- mummomaista minun makuuni:
-omalle vartalolle sopivat vaatteet
-sopivasti paljastavat
-on selvillä, mikä on muodissa
-merkeistä/kaupoista esim. Serpenttiinin maahantuomat vaatteet, Esprit (katsokaa nettisivut), Mexx, Guess, Tommy Hilfiger, Vero Moda, parjattu H&M ja jotkut nuorisoputiikit (niistä ostokset valikoiden)
-edustusvaatetta: Sand, Rils
-kengät on tärkeät