Hei 30-40 -vuotiaat, älkää nyt vielä pukeutuko mummokuteisiin!
Meidän toimistossa on muutamia noin 35v ikään asti päässeitä (itse olen 43v) ja pahasti ne alkaa mummoutumaan pukeutumisessa. Marimekon unikot on pahimmasta päästä, kun pitäisi ehkä olla enemmän vielä tuossa iässä rock. Vaivihkaa se pääsee näissä naisissa valloilleen tuossa iässä. Johtuukohan omien lapsien vanhenemisesta, halutaan ehkä pitää sukupolvien ero? Vai oisko kellään muuta selitystä? Itselläni vasta yksi 4v lapsi, joka nuorentaa myös. Onko kukaan muu törmännyt samaan ilmiöön?
Kommentit (56)
kymppinen mamma, joka pukeutuu johonkin ylikireisiin lantiofarkkuihin ja H&M:n rätteihin.
Ei nyt tarvitse unikkoa olla, mutta kyllä kolmekymppisellä pitäisi olla jo laatu-ja tyylitajua, ettei teiniräteissä kuljeta.
Uskallanko nyt ollenkaan kokeilla uusia tyylejä, etten vaan lipsahda mummoilun puolelle?
Tänään yritin laittaa jotain aikuismaista päälleni, kun lähdin teinityttöni kanssa kaupungille ostoksille. Pistin ensin mustat housut, paitapuseron, bleiserin ja avokkaat, mutta juuri ennen lähtöä vaihdoin sitten farkkuihin, tennareihin, t-paitaan ja huppariin, kun en vain osaa olla " aikuisten" vaatteissa. Pitäisi jo osata, kun ikää on 47. Enkä tiedä, missä menee raja teinivaatteiden, aikuisten vaatteiden ja mummovaatteiden välillä. Pidän niitä, missä itse viihdyn, eikä tarkoitus ole yrittää esittää nuorekasta.
Olen 2:n lapsen äiti, hiukka yli 3kymppinen ja todellakin pukeudun " henkkamaukka" &" veromodaonly" -rätteihin koska ne ovat oikeasti fiksunnäköisiä ja nuorekkaita. En nyt ihan äärimmäisen lantiomallisia vatsamakkaran vuoksi voi pitää (näyttää iha karseelta mulla). Pukeudun mielestäni ikääni sopivalla tavalla (olen kotiäiti vielä hetken), en liian tanttamaiseksi ja tuulipukuäidiltänäyttäväksi.
En halua näyttää miltään " teinipimulta" , mutta haluan näyttää kuitenkin aikaani seuraavalta ja nuorekkaalta.
ei enää halua eikä voi käyttää teinien napapaitoja ja lantiofarkkuja muttei pukeutua tätimäisesti jakkupukuunkaan.. itse olen 33v kolmen lapsen äiti ja pukeudun yleensä farkkuihin ja vartalonmyötäisiin mutta ei ylikireisiin t-paitoihin tai pitkähihaisiin trikoopaitoihin. hupparia käytän kesällä kevyenä takkina ja minihamettakin joskus. siistimpänä vaatteena käytän usein naruolkaintoppia ja neuletakkia samettihousujen kanssa.
sopivan nuorekkaiden ja muodikkaiden mutta ei liian pissiksien vaatteiden löytäminen on tosi hankalaa. useimmiten ostan vaatteeni henkkamaukalta ja lindexiltä mutta ei niidenkään mallistosta kaikki vaatteet käy. espritin vaatteista tykkäisin mutta niiden mitoitus ei oikein istu minulle satunnaisia löytöjä lukuunottamatta.
mutta ei ole :) Ihan sama ongelma vaivaa. Ja minä kun luulin vain olevani liian ronkeli!
Olen ratkaissut omalta osaltani ongelman niin, että lakkaan välittämästä ja käytän esim. ystäväni ompelemia keskiaika- ja viktoriaanisvaikutteisia vaatteita arkenakin ja jätän huomiotta tuijotukset.
Olen 33v. ja tietoisesti pukeudun nuorekkaasti. Tietysti napapaidat ja minihameet on pois laskuista, mutta tykkään esim. Vero Modan, H&M:n, Onlyn, JC:n ja Espritin vaatteista.
vaatteet EIVÄT ole oikeasti tyylikkäitä. Missä helvetin lävessä te oikein asutte, kun luulette, että nuorekas on joku H&M ja kalliimmat merkit mummoja. Te ilmeisesti elätte jossain perslävessä, jossa ainoat kaupat ovat ruotsalaiset rättiliikkeet ja Irman pitämä mummoputiikki kylällä.
Tulkaa joskus käymään Helsingissä, niin huomaatte, että kaupunki on pullollaan liikkeita (STokkakin kelpaa), missä myydään HYVÄLAATUISIA, TRENDIKKÄITÄ JA HYVÄNNÄKÖISIÄ vaatteita nuorille aikuisille. Ne eivät ole mummoja, mutta ovat nimen omaan fiksunnäköisiä vaatteita.
Köyhät luuserit luulevat näyttävänsä hyviltä halparäteissä, vaikka oikeasti niille nauraa variksetkin.
Henkka Maukan rääsyissä. Lähinnä menneisyyteen jämähtäneeltä reppanalta, jolla ei varaa kunnon vaatteisiin.
voi yli kolmekymppinenkin löytää jotain pihavaatteiksi esim. T-paidat ovat kertakäyttökamaa.
jos siinä viihtyy niin ei kai sillä ole väliä minkä ikäinen on? T. 45v ja käytän hupparia ja monen värisiä ;)
on onnistunut esimerkki tyylikkäästi ja nuorekkaasti pukeutuvasta vanhemmasta naisesta.
Näin hoitovapaalla pukeutuminen on yksi asia mistä olen valmis tinkimään, siis nimenomaan vaatteiden laadusta ja hinnasta. Tottakai vaatekaappi menee uusiksi, kun hoitovapaa loppuu. Mutta nyt ei tosiaan ole varaa ostella merkkikuteita pikkuputiikeista.
Itselläni ikää 37v. En ole tullut ajatelleeksi, etten voisi enää käyttää lyhyttä hametta (uupuu n.10cm polvesta) . Mikä siis on tälläiselle " Mummolle" liian lyhyt hamemitta?
RUMAT NE VAATTEILLA KOREILEE!!!!
Ja mä maksan mieluusti tuollaisista haukkumistasi " räteistä" vähän kun muutenkaan en kovin pitkään samaa paitaa kaapissani pidä vaan vaatekaappi uusiutuu kyllä melko nopeasti muodin mukana.
Kyllähän se on fakta, että jos ihmiset ostavat tiettyjen vaateketjujen vaatteita enempi kuin marginaalikaupoista niin sehän tarkoittaa sitä, että se on oikeasti MUOTIA. Eli jos katukuvassa näkyy 100:sta naisesta 80:llä henkkamaukan paita päällä, se ei tarkoita sitä että kauppavalikoima kyseisessä paikassa niin pieni vaan se, että vaatteet ovat oikeasti hyvännäköisiä ja kauniita.
Mulle on ihan sama mistä tekstiilipirkot hankkivat vaatteensa ja kuinka kalliita ne ovat. Mä käytän sitä mikä mielestäni on ok mun päällä ja missä minä näytän hyvältä.
näyttävät hyviltä vielä vuosien jälkeen - toisin kun H&M:n rätit, joita käyttää max 2 kuukautta. Siinä eron huomaakin parhaiten. Vielä kaupassa joku H&M:n vaate voi näyttää ihan ok:lta (niin kuin tietysti kuvastossakin). Nopeasti vaate on kuitenkin roskiskamaa, kun huono laatu ei kestä käyttöä. Pahin trauma on jäänyt tilanteesta, kun ostin hätäpäissäni työpaikan risteilylle hameen H&M:stä. Kun nousin laivan ruokapöydästä, koin järkytyksen. Hame oli istuessa menettänyt täysin muotonsa. Oli täysin kummallisesti rypistynyt edestä ja levinnyt sivusta. Täysin käsittämätöntä tekokuitua. Samoin hirveitä kokemuksia VeroModan halpis tekokuituneuleista; materiaalia, joka hikoiluttaa ja paleluttaa samaan aikaan. Karmeita rättejä! Siksi panostan vain laatuun. Hyvistä materiaaleista tehdyt vaatteet on mukava vetää päälle vuosienkin käytön jälkeen.
tulevat kiittämään älykkäästä äidistään, joka kulutusvalinnoillaan tulee edesauttamaan maapallomme tuhoutumista.
10 pointsia tämän ketjun älykkäimmälle kirjoitukselle.
mut mikään ei oo niin nolon näköistä ku vanha haahka joka yrittää näyttää teiniltä!