Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei 30-40 -vuotiaat, älkää nyt vielä pukeutuko mummokuteisiin!

Vierailija
20.05.2007 |

Meidän toimistossa on muutamia noin 35v ikään asti päässeitä (itse olen 43v) ja pahasti ne alkaa mummoutumaan pukeutumisessa. Marimekon unikot on pahimmasta päästä, kun pitäisi ehkä olla enemmän vielä tuossa iässä rock. Vaivihkaa se pääsee näissä naisissa valloilleen tuossa iässä. Johtuukohan omien lapsien vanhenemisesta, halutaan ehkä pitää sukupolvien ero? Vai oisko kellään muuta selitystä? Itselläni vasta yksi 4v lapsi, joka nuorentaa myös. Onko kukaan muu törmännyt samaan ilmiöön?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten täällä aina löytyy näitä hiton hienohelmoja joilla on rahaa kuin roskaa ja vaatteet ostetaan hienoista putiikeista!? Oikeasti kun teidät näkisi niin taitaisi olla ne cittarin, prisman ja h&m ym. vetimet päällä;) Täällä vaan on niin helppo kirjoitella ihan mitä vaan ( niitä toiveunia)

Vierailija
22/56 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaas, lähes kaikissa halpiskaupoissa ja tavarataloissa ihan jotain erikoisliikkeitä lukuunottamatta, löytyy niin tyylikkäitä, nuorekkaita, teinipissisvaatteita, kuin mummomaisempiakin vaatteita, ja isojen tyttöjen mallistoa myös. Ja tällä listalla on mm. H&M, Only, Vero Moda, Aleksi 13, Seppälä, Stockmann, River Co, Anttila, Kappahl, Lindex.

Merkkivaatteissa sitten on kamalasti mummomaiseksi miellettyjä vaatteita, johtuen ehkä siitä, että harvalla teinipissiksellä on varaa hankkia kallita merkkivaatteita, vaikka haluaisivatkin. En tiedä kun en käytä näitä burberryjä ja marimekkoja ja ikää 30v. En voisi kuvitella käyttäväni edes mummona. Kuljen silloinkin edelleen sellaisena kuin haluan. Rock tai sport vapaa-ajalla ja klassisen tyylikäs töissä. Mutta makunsa kullakin. Käyttäköön joku Marimekkoa jos huvittaa, ikä saa olla mikä hyvänsä.

Ei ne tuulipuvutkaan ole minulta pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnetusti helvetin huonosti pukeutuvia ja laittavat vähän rahaa vaatteisiin. Menepä katsomaan Pariisin kaduille, kuinka monella 30-vuotiaalla siellä on H&M:n rätti päällä.

Ja toisekseen kyllä tuo on fiksuuskysymys. Teinithän nyt pukeutuvat samankaltaisesti, mutta kyllä koulutettujen ihmisten piireistä saa H&M:n vaatteita etsiä suurennuslasin kanssa. Fiksut ihmiset tunnetusti panostavat enemmän vaatteisiinsa ja näyttävät paremmilta.

Vierailija:

Kyllähän se on fakta, että jos ihmiset ostavat tiettyjen vaateketjujen vaatteita enempi kuin marginaalikaupoista niin sehän tarkoittaa sitä, että se on oikeasti MUOTIA. Eli jos katukuvassa näkyy 100:sta naisesta 80:llä henkkamaukan paita päällä, se ei tarkoita sitä että kauppavalikoima kyseisessä paikassa niin pieni vaan se, että vaatteet ovat oikeasti hyvännäköisiä ja kauniita.

Vierailija
24/56 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä se tietyissä tapauksissa on totta, että se jolla on rahaa on myös varaa ostaa kalliita merkkivaatteita ja " laatua" . Mä teen hyvää tiliä töissä ja talous kunnossa, silti mun vaatemaku on kuitenki noissa kammoksuttavissa ketjuissa jotka miellät huonoiksi.

Vierailija
25/56 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteiden kauppojen pysyvän pystyssä? Ja eivät kaikki ole kaltaisiasi luusereita. Minun tuttavapiiriini kuuluu hyväpalkkaisia ihmisiä, joilla on varaa ostaa kunnon vaatteet. Tulee sitä paitsi halvemmaksikin pidemmän päälle, kun ei tarvitse uusia vaatevarastoa joka kuukausi.

Vierailija
26/56 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää makua.

Vierailija
27/56 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää makua.

Vierailija
28/56 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekologisuutta, että ostaa laadukasta ja pitkäikäistä.

Mutta eihän tällaiset pikkuasiat ikinuorta henkkamaukkapissistä kiinnosta. Kunhan vain on viimeisintä pintamuotia olevat kledjut päällä

Vierailija
29/56 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muoti/Laatu/Hinta/Tyyli eivät todellakaan aina kulje käsikädessä...

Ammattiani en tässä tarkemmin kerro, mutta se kyllä erittäin läheisissä tekemissä on muodin kanssa ja väittäisin tietäväni asioista ehkä tavistallaajista enemmän...

29

Vierailija
30/56 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertakäyttökamaa turhamaisuutesi vuoksi sen sijaan, että panostaisit pitkäikäiseen tuotteeseen.

Vierailija
31/56 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertakäyttökamaa turhamaisuutesi vuoksi sen sijaan, että panostaisit pitkäikäiseen tuotteeseen.

Vierailija
32/56 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun tarvitse vaatekaappini sisältöä joka kuukausi uusia vaikka se suurimmaksi osaksi H&M ym. räteistä koostuukin. Kyllä ne mun käytössä vuosiakin kestää, jos niin kauan oikeasti tykkään samoja vaatteita pitää. Todellakin, mulla on yksi H&M:stä v. 2000 ostettu paita edelleen käytössä, eikä ole vieläkään mikään kulahtanut riepu, vaikka sitä olen paljon pitänytkin.

Mitä te niille vaatteille oikein teette?

Vierailija
33/56 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäidin arkivaatteet joutuvat kovalle kulutukselle, siis ne joita pidetään kotona ja ulkoillessa lasten kanssa. usein vaatteet lentävät pesuun yhden käyttökerran jälkeen, koska niissä on jokin tahra. Sisävaatteeisiin en todellakaan satsaa, postimyyntikuvaston trikoopaidat kelpaavat. En usko, merkkipaita kestäisi sen kauempaa jatkuvaa pesua ja ties mitä tahroja.

Ok, ulkovaatteet ja kengät valitsen merkin perusteella ja niihin satsaan.

Vierailija
34/56 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

isommalla rahalla saa paremmasta materiaalista tehdyn vaatteen, joka kestää pidempään. Ei tietysti pidä olla idiootti ja uskoa, että joku designtekokuitukittana olisi laadukas vain sen takia, että on kallis merkki ja sikakallis. Järki toki kannattaa pitää mukana, mutta naiivia on myös väittää, ettei hinnalla olisi mitään merkitystä laadun ja tyylikkyyden kannalta ja pistää epäilemään, ettei ko. kirjoittaja ole todellisuudessa asian kanssa missään tekemisissä.

Vierailija
35/56 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä merkkisiä ja tyylisiä? Täällä kun haukutaan samassa keskustelussa henkkamaukka, burberry ja marimekko, jotka ovat kaikki aivan eri kategorioita minun mielestäni.

Vierailija
36/56 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin raivostuttavaa, kun huonolaatuinen paita, joka muutaman pesun jälkeen ulottuu max napaan.

Otetaan esimerkiksi nyt sitten vaikka parjatun Marimekon (kun se on ilmeisesti ainoa " kallis" merkki, jonka av-mamma tuntee) pallopaita. Satojen pesujen jälkeen vielä täysin saman mallinen ja pituinen kuin ostettaessa. Ohjeen mukaan pestynä väri max. aivan hitusen haalistunut. Haluaisinpa nähdä H&M:n trikoopaidan kolmen vuoden pesujen jälkeen.

Vierailija:

Kotiäidin arkivaatteet joutuvat kovalle kulutukselle, siis ne joita pidetään kotona ja ulkoillessa lasten kanssa. usein vaatteet lentävät pesuun yhden käyttökerran jälkeen, koska niissä on jokin tahra. Sisävaatteeisiin en todellakaan satsaa, postimyyntikuvaston trikoopaidat kelpaavat. En usko, merkkipaita kestäisi sen kauempaa jatkuvaa pesua ja ties mitä tahroja.

Ok, ulkovaatteet ja kengät valitsen merkin perusteella ja niihin satsaan.

Vierailija
37/56 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin H&M:n, koska H&M:hän kopioi tietysti vaatemallistonsa salamannopeasti johtavien merkkien vaatteista.

Ratkaiseva ero syntyy siitä, että paremmat merkit käyttävät parempia materiaaleja. sillä on suuri merkitys vaatteen istuvuuteen, sen ulkonäköön, kestävyyteen ja mukavuuteen.

Vierailija
38/56 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan erittäin harvoin uusia vaatteita, oikeastaan silloin, kun vanhat on jo niin kulahtaneet, ettei niitä viitsi töissä enää pitää. Ja kuvitelkaa, voin aivan hyvin pitää yli 5 v. vanhoja vaatteita, jos ne vaan ovat ehjiä! Mitä se kenenkään napaa kaivaa, millasissa vaatteissa tuolla kulkee? Kunhan nyt joku rätti päällä on. Kolme syytä, miksi en juuri vaatteita ostele: 1) Uusiin vaatteisiin tuhlaantuu paljon luonnonvaroja, 2) asuntomme vaatekaapit ovat pienet eli ei mahdu, 3) vaateostoksilla ravaaminen on yksi inhottavimmista puuhista mitä tiedän. Eli kukin tyylillään!

Vierailija
39/56 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän sellaisia vaatteita kuin missä tunnen oloni kotoisaksi ja yleensä ne ei näytä muotilehdestä napatuilta vinkeiltä.

H&M:n yms. vaatteisiin olen liian paksu, mielestäni ne on suunniteltu laihemmille ihmisille. Toisaalta en kyllä niistä juuri tykkääkään, joten ei harmita ettei ne käy mulle.

Eniten vaatteita taidan ostaa Stockalta, mutta myös muualta, kun jotain sopivaa ja kivaa (siis mun mielestäni, työkavereista yms. mielipiteistä en juurikaan välitä) löytyy.

En tajua tämän kirjoitusketjun pointtia, miksi ihmeessä minun pitäisi pukeutua sillä lailla kuin joku toinen haluaa, miksi ihmiset eivät saisi itse päättää ja määrätä omasta pukeutumisesta. Ok, kannatan kyllä siistejä vaatteita töissä ja ihmisten ilmoilla, mutta muuten jokainen saa valita mieleisensä omilla perusteillaan (oli se sitten raha tai tyyli tai joku muu).

Hippa toivoisin suvaitsevuutta tämän ketjun kirjoittajilta (useimmilta).

Vierailija
40/56 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M on joku maailman johtava muotitalo, joka luo trendejä. H&M:hän ainoastaan kopio mallistonsa muilta, ompeluttaa sen halvoista materiaaleista halvalla työvoimalla (niin kuin toki kalliimmatkin merkit - ikävä kyllä) ja teettää vaatteita mielettömällä volyymilla massoittain.

Pitää sotkuiset rättikauppansa sellaisina, että siellä on vain nuoria ihmisiä töissä, joille ei tarvitse maksaa paljoa ja karsii palvelusta. H&M:n myyjältähän ei voi kysyä mitään, koska he eivät tiedä mitään. Eli palvelun puute alentaa myös hintoja.