Onko vanhempasi sanonut sinulle ettei olisi välttämättä halunnut lapsia?
Minun on, useampaan kertaankin. Kuulemma kaikki lapset hankittiin pääosin siksi, kun kumppani halusi. Rahallinen panostus ehkäisyyn ei tosin tällä valittavalla vanhemmalla tainnut aikanaan olla edes punaista puupenniä.
Kommentit (129)
Isoveli on minua 1v3kk vanhempi. Sain lapsena kuulla olleeni tavallaan vahinko. Vanhemmat kyllä halusivat toisenkin lapsen, mutta ei vielä niin pian edellisen syntymän jälkeen. Kuitenkin ehkäisy oli pettänyt ja minä sain alkuni. Aborttia ei kutenkaan voitu kuuleman mukaan edes ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Isoveli on minua 1v3kk vanhempi. Sain lapsena kuulla olleeni tavallaan vahinko. Vanhemmat kyllä halusivat toisenkin lapsen, mutta ei vielä niin pian edellisen syntymän jälkeen. Kuitenkin ehkäisy oli pettänyt ja minä sain alkuni. Aborttia ei kutenkaan voitu kuuleman mukaan edes ajatella.
Miltä sinusta tuntui kuulla tuo? Ovatko vanhempasi sanoneet olevansa kuitenkin tyytyväisiä syntymääsi?
Meillä on useampi perheen lapsista samaa sukupuolta... todennäköisesti lapsia hankittiin useita sen takia, että saataisiin perheeseen myös sitä toista sukupuolta oleva lapsi. Uskonnollista syytä isoon lapsilukuun ei ole ja ilmeisen toivotun prinssin syntymän jälkeen ei lapsia enää hankittu enempää.
Ei ole sanonut, mutta muuten kyllä lapsena teki selväksi että taakka oltiin.
Onkohan ollut muistiongelmia loppua kohti? Silloin voi olla aika erikoista käytöstä. Täysissä ruumiin ja sielun voimissa olevalta ei tuollaista edes loppua kohden odottaisi kuulevansa.