Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vanhempasi sanonut sinulle ettei olisi välttämättä halunnut lapsia?

Vierailija
09.07.2026 |

Minun on, useampaan kertaankin. Kuulemma kaikki lapset hankittiin pääosin siksi, kun kumppani halusi. Rahallinen panostus ehkäisyyn ei tosin tällä valittavalla vanhemmalla tainnut aikanaan olla edes punaista puupenniä.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani ei käsittääkseni ole muille lapsille vuodattanut kuinka vastenmielistä vanhemmaksi tulo on hänelle ollut. En ole puhunut siitä sisaruksille, koska olen halunnut suojella heitä.

Mutta tämä on vaikuttanut minun ja vanhemman väleihin. Pitäisikö tästä puhua sisarusten kanssa? Tämä on ollut raskas taakka kantaa yksin.

Miten sinä toimisit? Ei ole kohtuullista, että yksi lapsista joutuu vuosikymmenten ajan pitämään tällaisia salaisuuksia vain sen takia, jotta vanhempi näyttäytyy muiden perheen lasten silmissä kivana tyyppinä.

Vierailija
42/90 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle faija sanoi aikanaan ihan suoraan, että minä pilasin hänen ja äitini välit, voiko sitä enää sen suoremmin sanoa miten toivottu olin siis hänen mielestään? 

Itse laski siemenet ja ei hoksaa syyllistä peilistä etsiä

Jotkut henkisesti kypsymättömät vanhemmat ovat lapsilleen sairaalloisen mustasukkaisia siitä, että muka joutuvat jakamaan kumppanin lapsen kanssa.

Ikäänkuin suhdetta olisi edes teoriassa ollut mahdollista jatkaa samanlaisena kuin sen alussa, jos toinen lapsia haluaa ja toinen ei. Tuollaisessa tilanteessa ihmisten pitäisi vain ymmärtää erota.

Kun vietti vie, järki vaikenee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti sanoi ihan yleisesti, että ei pidä lapsista (silloin kun minä olin lapsi). Erityisesti hän sitten sanoi, että mun isäni on paska, ja että mä olen ihan kuin isäni.
Joidenkin ihmisten ei kannata vanheta ja haurastua, ajatella, jos lapset eivät vaikka haluakaan pitää heistä huolta.

Vierailija
44/90 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle faija sanoi aikanaan ihan suoraan, että minä pilasin hänen ja äitini välit, voiko sitä enää sen suoremmin sanoa miten toivottu olin siis hänen mielestään? 

Mikä ihmistä oikein vaivaa, kun hän kokee tarvetta purkaa paskaa oloaan tuolla tavalla omaan jälkikasvuunsa? He eivät ole syntymästään olleet päättämässä, vanhempi sen sijaan olisi voinut osaltaan asiaan vaikuttaa huolehtimalla ehkäisystä ellei lapsia halua.

Omat välini isääni parani avoimella ja rehellisellä, keskustelulla. Jos minulla on daddy issues, isälläni on ollut koko elämä issues.

Hienoa jos vanhempasi on ollut kuitenkin kykenevä avoimeen ja rehelliseen keskusteluun. Moni ei ole, vaan alkaa kaasuvalottaa ettei mitään ole ollut jne.

Vierailija
45/90 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä olisi halunnut pojan. Saikin hädin tuskin hengissä selvinneen tytön. Äiti halusi tytön.

Vierailija
46/90 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä isä sanoi, että 1950-60 -luvun vaihteessa olivat päättäneet, ettei lapsia hankita tänne maailmaan kärsimään. 

Vierailija
47/90 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sanonut, että minä olin niin kauhea kokemus vauvana, että ei olisi toista halunnut ja seuraava sisarukseni oli vahinko.

Vierailija
48/90 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sanonut, että minä olin niin kauhea kokemus vauvana, että ei olisi toista halunnut ja seuraava sisarukseni oli vahinko.

Onko koskaan selvinnyt miksi vanhempasi on kokenut tarvetta purkaa tällaista sinulle?

Vierailija
49/90 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti sanoi ihan yleisesti, että ei pidä lapsista (silloin kun minä olin lapsi). Erityisesti hän sitten sanoi, että mun isäni on paska, ja että mä olen ihan kuin isäni.
Joidenkin ihmisten ei kannata vanheta ja haurastua, ajatella, jos lapset eivät vaikka haluakaan pitää heistä huolta.

Ajatella. Itse olen ajatellut tuollaisessa tilanteessa todeta, etten pyytänyt syntyä tänne kenenkään kääkän omaishoitajaksi. Vanhempi saakoon nyt vihdin elää sitä lapsetonta unelmaelämäänsä ja pärjäillä itsekseen.

Vierailija
50/90 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutt minun äitini kysyi vastakysymyksen: mitä minä olisin sitten tehnyt? Hän oli ammatiltaan hammaslääkäri.

N58

Vierailija
51/90 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko koskaan selvinnyt miksi vanhempasi on kokenut tarvetta purkaa tällaista sinulle?

Äitini on narsisti.

Vierailija
52/90 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä isä sanoi, että 1950-60 -luvun vaihteessa olivat päättäneet, ettei lapsia hankita tänne maailmaan kärsimään. 

Oletko saanut selville mikä muutti mielen? Vai sanottiinko että olet vahinko?

Vierailija
53/90 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei koskaan sanonut mitään sellaista. Isä taas oli sitä mieltä, ettei lapsia kannata tehdä tähän maailmaan. Hån oli muutenkin usein aika negatiivinen.

Vierailija
54/90 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta käytös on kyllä osoittanut että lapset nähtiin ennemminkin kulueränä ja vaivana kuin että haluttaisiin oikeasti panostaa siihen että lapsilla on hyvä elämä, jne. Näin aikuisiällä suhteista ei oikein saa enää mitään, kun se pakollinen suoja ja ruoka -vaihe on ohi.

Vierailija
55/90 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti huusi ja hakkas "älä ikinä hanki kakaroita ja pilaa elämääs"

Vierailija
56/90 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä lässytä. Ei tommoset keskustele. Sä oot niin kermaperse ettet tajuu.

Vierailija
57/90 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti ei koskaan sanonut mitään sellaista. Isä taas oli sitä mieltä, ettei lapsia kannata tehdä tähän maailmaan. Hån oli muutenkin usein aika negatiivinen.

Onhan tuo silti aika tyhmää selittää omille lapsilleen tuollaista. Ehkäisy on keksitty ja itse siinä on kuitenkin tämä henkilö ollut se aktiivinen osapuoli näiden lasten maailmaan saattamisessa.

Jos jälkikäteen kaduttaa, niin pitäisi kuitenkin ymmärtää pitää turpansa tukossa asiasta lasten kuullen. Ei kukaan lapsi halua kuulla vanhemmaltaan ettei hänen olisi pitänyt syntyä.

Vierailija
58/90 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini haukkui jo lapsena minut siitä että olen syntynyt. Kuulema pilasin hänen elämänsä ja minun syytä oli että isä oli väkivaltainen. Haukkui minut huoraksi myös. Hakkasi, repi hiuksista ja huusi. En saanut kuulua, en näkyä. Ja paljon muuta. Ei jäänyt epäselväksi mielipide. Narsisti.

Vierailija
59/90 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutt minun äitini kysyi vastakysymyksen: mitä minä olisin sitten tehnyt? Hän oli ammatiltaan hammaslääkäri.

N58

WTF. Ei lisääntyminen ole pakollista.

Vierailija
60/90 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa on.

Nimittäin minua ei kuulemma olisi olemassa, ellei isosisko olisi koulun aloitettuaan ilmoittanut, että haluaa pikkusiskon.

Vielä epäilyttää, mitä olisi tapahtunut, jos olisinkin ollut pikkuveli tai frans tai joku muu woke

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme