Onko vanhempasi sanonut sinulle ettei olisi välttämättä halunnut lapsia?
Minun on, useampaan kertaankin. Kuulemma kaikki lapset hankittiin pääosin siksi, kun kumppani halusi. Rahallinen panostus ehkäisyyn ei tosin tällä valittavalla vanhemmalla tainnut aikanaan olla edes punaista puupenniä.
Kommentit (64)
Ei. Mä olen tekemällä tehty, neljä vuotta mun vanhemmat kuulemma yrittivät. Sitten mutsi sanoi mulle, että "Tiedätkö sen sanonnan, että hiljaa hyvä tulee?" Pitkä arvioiva katse mun suuntaani. "Ei muuten pidä aina paikkaansa".
Vttu kiitos, äiti 😂
Isoveli on vain 1v. 10kk. vanhempi ku mä. Äiti on kertonu, ettei olisi millään vielä halunnu toista lasta niin pian, mutta isovanhemmat sanoi, että pojalle pitää saada kaveri 😅
On. Äitini sanoi että on kateellinen mulle joka uskalsin olla tekemättä lapsia. Oli aika ikävä kuulla ja etenkin kun itse en ole lapseton omasta halustani.
Mitä väliä sillä on. Nyt olet täällä. Jos eläinkunnasta haluat mallia, niin hylkää vanhempasi ja muuta kauas omilleen.
Yhteyttä ei tarvitse pitää, jos et halua.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Isoveli on vain 1v. 10kk. vanhempi ku mä. Äiti on kertonu, ettei olisi millään vielä halunnu toista lasta niin pian, mutta isovanhemmat sanoi, että pojalle pitää saada kaveri 😅
Täh. Isovanhemmatko teillä päättivät lastenlasten hankinnasta? Hämmentävää.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Mä olen tekemällä tehty, neljä vuotta mun vanhemmat kuulemma yrittivät. Sitten mutsi sanoi mulle, että "Tiedätkö sen sanonnan, että hiljaa hyvä tulee?" Pitkä arvioiva katse mun suuntaani. "Ei muuten pidä aina paikkaansa".
Vttu kiitos, äiti 😂
Auts.
Vierailija kirjoitti:
Täh. Isovanhemmatko teillä päättivät lastenlasten hankinnasta? Hämmentävää.
Se oli 70-lukua se 😄
Äitini olisi halunnut pojan. Vieläkin itkee, kun tulikin kaksi tyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on. Nyt olet täällä. Jos eläinkunnasta haluat mallia, niin hylkää vanhempasi ja muuta kauas omilleen.
Yhteyttä ei tarvitse pitää, jos et halua.
Ei kai sillä sinulle mitään väliä olekaan. Sinun lapsuutesi ja nuoruutesi ei kulunut vanhempani voivottelua kuunnellessa. Voisit siis lopettaa vähättelyn kun asia ei sinua kosketa.
Ei. Mutta olen ainut lapsi. Äitini ei halunnut enempää koska huono parisuhde. Minulla on 2 lasta suunnitellusti. Onneksi onnistui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vttu kiitos, äiti 😂
Auts.
En ymmärtänyt lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
On. Äitini sanoi että on kateellinen mulle joka uskalsin olla tekemättä lapsia. Oli aika ikävä kuulla ja etenkin kun itse en ole lapseton omasta halustani.
Kuulostaa hyvin ikävältä.
Mun isoveljeni on syntynyt tammikuussa, minä joulukuussa. Samana vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Jos se yhtään lohduttaa, niin ihmiskunnan historiassa se on ollut yleinen tapa vastaanottaa tyttölapsi. "Se on vain tyttö". "Pahoittelen, mutta se on tyttö" (kätilö, lääkäri, paikalla ollut sukulainen). "Ehkä teillä on parempi onni ensi kerralla!" Vielä yksi asia edelliselle palstalaiselle: sinä ja sisaresi saitte sentään jäädä eloon.
Vain? Eikö parin vuoden ikäero lapsilla ole aika perus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vttu kiitos, äiti 😂
Auts.
En ymmärtänyt lainkaan.
Auts = siinäpä aikamoinen kipeä tölväisy vanhemmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se yhtään lohduttaa, niin ihmiskunnan historiassa se on ollut yleinen tapa vastaanottaa tyttölapsi. "Se on vain tyttö". "Pahoittelen, mutta se on tyttö" (kätilö, lääkäri, paikalla ollut sukulainen). "Ehkä teillä on parempi onni ensi kerralla!" Vielä yksi asia edelliselle palstalaiselle: sinä ja sisaresi saitte sentään jäädä eloon.
Saitte sentään jäädä eloon? Kuinka häiriintynyttä porukkaa täällä kirjoittelee?
Vierailija kirjoitti:
Vain? Eikö parin vuoden ikäero lapsilla ole aika perus?
On joo ihan perus, meidän kaikkien ikäero on n. 2-4v. Mutta silloin se oli äitin mielestä liian pieni 🤷
synnyin 6kk häitten jälkeen, ja siihen aikaan au-lapsi oli häpeällinen asia, pikkukylissä varsinkin, mutta koskaan en kuullut vanhempieni mitään asiasta sanovan...
Ei. Äiti on usein sanonut, että halus 2 lasta, tytön ja pojan.
Sai neljä.