Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+++ ENSIKOT viikoilla 21-22 +++

20.05.2007 |

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos

esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]

[color=FF69B4]Adette

[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita

Yritystä takana: Syyskuusta 2005

Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4

kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle

hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.

[color=FF69B4]AnnaLeena78

[color=CD1076]Ikä: 28 v, mies 31

Asustellaan etelä-suomessa.

Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.

Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.

[color=FF69B4]Buumi73

[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 01/06

Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minulla hormonihäikkää. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI, ja ensimmäinen yritys on huhti-toukokuun vaihteessa.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu

pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin

sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta

eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete

simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia

järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076] Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Ensimmäistä inssiä odotellaan.

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED

[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei

ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella

puolella.

[color=FF69B4]hapö2

[color=CD1076]Ikä: molemmat -78

Kotipaikka: pääkaupunkiseutu

Yritys aloitettu: ¿tositoimiin¿ 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.

Hoito: yksi inssi touko-kesäkuussa ja sitten ICSI

[color=FF69B4]hellikki

[color=CD1076]Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35

Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan

Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.

Tutkimukset ja hoidot: kaikki ensivaiheen tutkimukset takana ja toukokuussa on tarkoitus tehdä ensimmäinen inssi.

[color=FF69B4]hyntty-

[color=CD1076]Ikä: Ikää mulla on 22 ja miehuudella 23

Kotipaikka: asustellaan täällä melkeen pääkaupunkiseudulla

Yritys alotettu: 3/06 ja eilen oli sitten ensimmäinen polikäynti lääkärillä.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076] Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Mulla todettu PCO 05/06, miehen simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Kolme viimesintä kiertoa syönyt terojen lisäksi clomeja, Clomit eivät saaneet muniksia kasvaan eli en ovuloi ollenkaan. Kesän hoidot tauolla ja syksyllä aloitetaan Menopurin pistely ja toivottavasti päästään ensimmäiseen inssiin.

[color=FF69B4]Keiju

[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. " Tositoimiin" ryhdyttiin

2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Clomit aloitettu 01/07. Siemenneste erinomaista.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty. Vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin ekaksi hoidoksi. Hoidot aloitettiin huhtikuussa -07.

[color=FF69B4]käärö

[color=CD1076]Ikä: minä 24 ja mies 27

Kotipaikka: Pohjois-suomi

Yritys aloitettu 06/04

Tutkimukset: mulla on todettu etten ovuloin tai sitten ovuloin todella harvoin, endo epäily. Clomeja syöty 3 kiertoa 50mg ja 100mg, ilman ovista ja tulosta. Miehen simppatestin tulosta odotellaan

[color=FF69B4]-marge-

[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26

Kotipaikka: hämeessä asustellaan.

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 11/06. Simpat ok, kierronkartoitus mahdollisimman pian. Clomit ja puregon kokeiltu, ei sopineet (sekoittivat tuotannon täysin). 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle puolelle, yksityisen vastausta odotellaan. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Naksu

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampere

Yritys aloitettu: 09/2005

Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi > ivf suunnitteilla JO vkolle 26!

[color=FF69B4]-ninnuli1-

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.

Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.

[color=FF69B4]-piggeliina

[color=CD1076]Ikä: minä 32v ja mies 31v.

Kotoisin Etelä-Suomesta

Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01

Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta

02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien

aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista

ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.

[color=FF69B4]Rouwa

[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu: 06/06

Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,

clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden

lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis

ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös

takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies

clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi

yritys.

[color=FF69B4]sannuli-80

[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi

Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta

Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004

Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.

Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.

[color=FF69B4]tuutimari

[color=CD1076]Ikä: Ollaan miehen kanssa molemmat 31 v.

Mistä päin: asustellaan Pohjoisessa Suomessa.

Yritys aloitettu: Ensimmäinen lapsi ollut toiveissa jo yli kaksi vuotta ja " todellinen" yritys aloitettu 10/05 (kun huomattiin, että ei se tullutkaan kun on tullakseen... :).

Tutkimukset: Viime syksynä on tehty kaikki perustutkimukset (siittiöt ok, hormonilabrat ok, munatorvet ok) ja siis selittämättömiä ollaan.

Hoidot: Muutaman kierron ajan Lugesteroni loppukierrossa (lyhyeen kiertoon ja tiputteluun) ja nyt kevään ajan Clomifeneja. Kesän jälkeen ollaan päätetty lähteä järeämpiin hoitoihin, jos ei vielä sittenkään tulosta ole tullut.

[color=FF69B4]Vannis

[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)

hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF tulossa 4/07 [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta

5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä

10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.

[color=FF69B4]YksityinenAsia

[color=CD1076]Ikä: Minä -71 ja mies -69 (siis patavanhoja molemmat)

Sijainti: Yhdysvallat

Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 (siis vuosiin ei olla yritettykään)

Hoitoja: ei vielä mitään, menossa ollaan kyllä

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=CD1076]milka1

[color=FF69B4]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.

[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79

Kotoisin: Pohjois-Suomesta

Yritys aloitettu: tammikuussa 2005

Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.

Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)

LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿

[color=CD1076]Bianco

[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.

Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07

[color=CD1076]Tuittu78

[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.

[color=CD1076]trixie2

[color=FF69B4]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.

Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07

[color=CD1076]kille75

[color=FF69B4]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07

[color=CD1076]Tuiskutiusku

[color=FF69B4]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.

Hoito: ICSI huhtikuussa

Kommentit (139)

Vierailija
41/139 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas sentään kun täällä on taas käynyt kuhina! Saa oikein olan takaa lukea, että pysyy edes jotenkuten kärryillä. Itselläni tämä viikko meni konttorilla asuessa, on tullut tehtyä sellaista 12-14h päiviä - siitä huolimatta että tammikuussa hoitojen alkaessa päätin että tämä tyttö lopettaa stressaamisen tyystin ja keskittyy ihan muihin ;-) asioihin...

Piggeliinakin oli lomaillut, ihanaa! Missäs päin te käväisitte? Kyllä se aina ihmeesti piristää kun pääsee vähän irtautumaan näistä tavallisista arkipäivän kuvioista :) En itse asiassa ole ihan varma siitä inssistä, eli onko se sitten tarvittaessa seuraava askel vai siirrytäänkö suoraan muihin hoitoihin. Ajattelin kyllä taas jossakin vaiheessa kysäistä hieman enemmän, mutta mennään nyt näillä eväillä.

Tsempit ja peukutukset piinailuun - toivottavasti tämän viikon viikonloppureissu vie ajatukset aivan muuhun!

Hellikki: sielläkin on piinailupäivät meneillään! Oikein paljon ++++++tuulia sinne!

YA: Apua, karhujako siellä liikuskelee - ja vielä ihan pihapiirissä :-o Kuulostaa kivalta tuo Formula kisoihin meneminen! Itse katson aina kisoja toisella silmällä telkkarista, vaikka miehuus se täälläkin on niistä enemmän innostunut. Me ollaan joskus puhuttu, että vois mennä Monacon kisoja katsomaan. Muutama vuosi oltiin siellä just ennen kisoja kun ne rakenteli varikkoa ym ja on se kyllä varmaan aika makeeta olla varsinaisessa happeningissä paikan päällä. Kiva myös kuulla, ettei kokeista löytynyt mitään häikkää!!

Juliaana: tervetuloa mukaan! Ihanan piristävää tuo sun värien käyttö :) Itse olen niin tumpelo, että tuskin saisin aikaan mitään muuta kuin pelkkää mustaa tekstiä valkoisella pohjalla ;-)

Brookella rupeaa olemaan ihan huippujännät paikat! Mä olen jo ihan täpinöissä sun puolesta ja peukutan ihan sikana!

Dese: hyvä että ON todettiin terveeksi :) ja tarvittavat paperit sen puoleen on nyt saatu. Siitä se homma lähtee rullaamaan!

Me ei olla meidän vauvanhankintaprojektista kerrottu kenellekään (minä yhdelle kaverille) joten se mitä mies asiasta juttelee hoituu ihan meidän kahden kesken. Luulen myös, että se on vähän sitä sorttia että se ei pahemmin lehdistä noita vauva/lapsi juttuja edes lue. Mies on kyllä ihan täysillä mukana näissä jutuissa - tosin antaa aika kiitettävästi mun olla ohjaksissa ja tekee sitten niinkuin minä käsken ;-) Myös silleen meissä on asian suhteen eroa, että eilen se tuli poikien illanvietosta kotiin silmät säihkyen ja kertoi, että yks sen parhaimmista kavereista saa syksyllä vauvan. Siitä se jaksoi sitten hölöttää useampaan otteeseen ja oli hirveän iloinen - musta taas tuntui tosi pahalta, TAAS yks pari tuttavapiiristä, jolla tärppäsi...Ei siis ettenkö ole iloinen heidän puolestaan, mutta sieltä se kateuden poikanen taas nosti päätään...

Tuutimari: Juups, tavallaan ilahduin siitä että lääkärin mielestä kannattaa noinkin monta kertaa yrittää pelkillä piikeillä - tulkitsin sen niin, että ei sen mielestä olla ihan toivottomia tapauksia. Toisaalta taas, ihan niinkuin sanoit, olo on kärsimätön ja mietin myös minkä takia me ei heti voida hypätä inssiin kun se kerta tehostaa hommia ja nostaisi mahdollisuuksia - varsinkin kun tuntuu että kaikille muille tehdään inssi ihan tosta vaan...no, ehkä ei turhaan kannata pähkäillä liikaa vaan luottaa lääkäreihin...

Killa se siellä kanssa piinailee, jospas noi lorahtelut olisi oire jostakin mukavasta... ;-)

Marge: siis kamala toi teidän lekuri! Hyvällä lääkärillä on kyllä ihan mieletön merkitys näissä jutuissa, enkä siis nyt vaan tarkoita lääkityspuolta vaan myös sitä, että se osaa olla huomaavainen eikä mikään töksäyttelevä idiootti! Itse tekisin varmaan niin, että kävisin vielä yhden " kokeilukerran" sen luona ja jos vieläkin tuntuu ettei yhtään synkkaa niin pyytäisin vaihtoa. Vois kuvitella että onnistuu mukisematta. Isot tsempit ja halaukset sinne!

Naksulla suunnittelukäynti lähestyy isoin askelin :) Mullakin on nyt iltapäivästä edessä kukkapenkin möyhentäminen, ei tosin kauheesti innosta kun mulla tosiaankin on pienoinen mato ja ötökkäkammo...Lisäksi pitäisi vähän yrittää kohentaa nurmikon kuntoa, se kun kärventy viime kesänä vähän ikävästi - eli eikun siemeniä viskelemään!

Pirteän punaiselle Diinalle vilkutuksia! Ihanalta kuulostaa tuo häiden suunnittelu :)

\o/ myös kaikille muille Enskoille!

ON: Ultrassa on nyt käyty parikin kertaa viikon aikana ja Menopur annos tuplattiin että saadaan asioihin toivon mukaan hieman vauhtia eikä mun tarttis tälläkin kertaa piikitellä sitä reilua paria viikkoa. Edelleenkin siellä siis näkyi kaksi - vielä pientä - mutta potentiaalista munista. Seuraavan kerran tsekkaukseen tiistaina.

Nyt partsille kylmän oluen ja juorulehden kera - sitten pihalle töitä tekemään!

-Buumi

Vierailija
42/139 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille Ihanaiset, kun olette puolustaneet minua ja meitä! Ihan sydäntä lämmittää! Luin uudelleen tuon kirjoittamani viestin ja ihan taas pikkasen rupesi v*****aa! Kaiken tämän kohtelun jälkeen en edes tiedä mihin tarkalleen päädyttiin! Ei löyty siis mitään lukkoon. Nythän ei siis enää kesällä mitään tehdä. Elokuussa voin soitella aikaa ja se menee tod.näk. syyskuulle. Sitten tutkitaan tilanne ja lääkäri kai haluaisi kokeilla clomeilla, mutta mä olen jo siirtynyt siitä eteenpäin ja olen sitä mieltä, että seuraava askel olisi se ivf. Saa nähdä mitä sitten saadaan...

Olen samaa mieltä kuin Naksun lääkäri, että ollaan sen verran herkällä alueella, että lääkärit saisi varpaillaan olla! Tämä on edelleen niin kova paikka, että itkuksi usein menee tästä puhuttaessa. Kuitenkin minä olen se jolle ne lääkkeet annetaan ja kyse on mun kropasta, niin eikö silloin ole oikeus päättää mitä tehdään¿Tai ainakin kertoa mielipide niin, ettei heti tule tyrmätyksi¿

Kävin perjaintaina itse hakemassa siltä yksityiseltä lekurilta mun paperit, kun tuo sairaalan lääkäri halusi ne tarkat kpt ja follikkeleiden koot. Kerroin millaista kohtelua saatiin, niin se lekuri arvasi kuka meitä oli hoitanut. Sanoi, että jos en nyt ihan yllytä kanteluun, niin ainakin johonkin valitukseen! Sanoi myös suoraan, että kohtelu johtui varmasti heidän välisistä ongelmista ja huonosta suhteesta! Mutta ei oikeuta kohtelemaan potilasta välikappaleena. Sairaalassa on toinenkin lääkäri ja on kuulemma ihana sekä välittävä. Ajattelinkin, että syksyllä pyydän häntä. Syksy tuleekin ihan huomaamatta, mutta ensiksi nautitaan kesästä täysillä!

Piggis reissaa, joko kotona? Tuleekohan ensiyönä unta? Täällä bdbd =)

Ja Brookelle myös isot bdbd!

Killa, mäkin ihastuin tuohon uuteen äippäpakkaukseen! Oli tosi nättejä vaatteita¿Olisihan se ihana itselle saada, mutta jokin olennainen puuttuu¿Mikäs pp siellä oli menossa?

Tuutimari, teillä siellä sujuu kivasti ja saa oman mielipiteen mukaan mennä! =) Hyvä niin¿

Yksis, hyvä että kokeet nyt napattu ja ei sen suurempia löytynyt¿Mitäs seuraavaksi?

Diinalle ihanaa, lämmintä ja rentouttavaa kesää! Ja nauti häiden suunnittelusta¿ :)

Buumi, siellä kuulostaa ultrakatsaus ihan lupaavalta. Toivottavasti munikset on saaneet kasvupyrähdyksen ja ti olis sitten jo hienoja =) Sitten vain pupunkorvia kasvattelemaan ;)

Nyt nauttimaan säästä ja sunnuntain leppoisuudesta!

-marge-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/139 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pitkään kadoksissa olleena, heti pahoittelut, etten pysty nyt kaikille kommentoimaan. Poimin muutaman jutun tuosta piiiiitkästä pinosta ja muille sitten yhteisesti *huiskutuksia * ja piinailijoille peukutuksia. Lupaan olla ahkerampi kirjoittelija kunhan kevätkiireet töissä hälvenevät.

Desellä ainakin oli masispäivä tädin takia ¿ tsempit sinne! Tiedän miltä tuntuu....=(

Jessicakin oli palannut linjoille! Moi.

Ja tietysti hurjasti onnea Tuiskulle jos en ole muistanut vielä onnitella!!

Ninnulille myös *huiskutus* ja kiva kun olet saanut perheeltä tukea.

Killa ¿ harmi kun inssi oli kivulias. Toivottavasti tuottaa kuitenkin hyvän tuloksen!! Piinapäivät lähestyvät.

Yksis ¿ kiva että hoidot pääsivät alkamaan. Mitenkähän myooma ja kysta eroavat toisistaan?? Mietin vain kun itsellä on se kysta....Puhuiko lääkäri sulle mitään että se poistetaan jos tulosta ei hoidoilla rupea tulemaan? Mullahan on hoidot tauolla sen takia, että ne hormonit saattais vaan kasvattaa sitä kystaa. Hyvä juttu jos myooma ei esta hoitoja.

Joko Brooke testasit?

Harmi Juliaana että tännepuolelle tiesi vei. Mutta porukka on kyllä niin kivaa että koskaan ei tarvitse yksin kärvistellä. *huiskutus*.

tuutimari ¿ onko sulle selvää miksi sulla on niin lyhyet kierrot? Onko sitä tutkittu? Kiinnostaa kun omat kierrot on nyt yhtäkkiä lyhentyneet huomattavasti...

margelle pahoittelut inho-lääkäristä! Mulla on joskus ollut myös tunne, ettei ne oikeesti taida tietää miltä meistä tuntuu =(

ON: Täti kaarsi paikalle kesken ulkomaan työmatkan eli oli sielläkin sitten loppuviikko kärvistelyä. Tiesin kyllä nyt jo varautua siihen kun viime aikoina kierrot ovat jääneet tuskaisen lyhyiksi. Nytkin kierto oli vain 23 pv.(Edellinen 20). Yritän huomenna taas saada varattua gynelle aikaa, että kystan tilanne voitaisiin taas tarkistaa. Siinä mielessä tietysti lyhyet kierrot ovat ok, että tarkistuskin (2. kierron välein) tulee aina nopeammin. Kaikki kaverit ovat taas raskaana, joka taas on ¿raskasta¿ minulle. Kovin on jäänyt yhteydenpito heihin. Olen yrittänyt alitajuntaisesti valmistaa itseäni siihen, että lapsia ei ole minulle tarkoitettu ja keskittyä muihin juttuihin elämässäni. Kaipa se on ruettava tuosta puutarhanhoidostakin kiinnostumaan =)

t. Afternoon kp 4

Vierailija
44/139 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killa luulen, että mä oon ite pyytäny poistaan itteni listoilta kun pidin pitkään taukoa koko sivuilta tai koko vauva-aiheesta. Itse raskaudet ja vauvat ympärillä eivät ole koskaan satuttaneet, vaan päinvastoin olen niistä aina saanut uskoa ja toivoa paremmasta ja voimaa niistä pienistä ihmeistä. Mutta muuten tää meiän lapsettomuus meinas tulla raskaaks kaikinpuolin ja kun ei sitä oikein itekkään tiedetty mihin sitä oltiin menossa..

Mutta kiitos kun sain " palata" takaisin listoille..oon siellä varmaan meistä enskoista viimesenä..kun tuntuu ettei tuo oma kroppa oikein ota toimiakseen ja sitten kun henkinen puoli ei oo mikään kovin vahva pelottaa kaikki hoidot, clomitkin kun sai jo ahistusta aikaan. Mutta eletään päivä kerrallaan ja nyt ootellaan ensin ne miehen simppatestin tulokset. Jotain ollaan jatkosta keskusteltu, mutta vasta alustavia suunnitelmia mietitty miehen kanssa.

Anteeksi omanapaisuuteni, mutta sänky kutsuu päivän ulkona olon vuoksi ja aamulla pitäs jaksaa herätä kukon laulun aikaan töihin..

Kovasti teille piinailijoille peukutuksia!!! olkoon onni myötä ja kevät vauvat aluillaan!!!

Hoitotaipaleen jokaiseen vaiheeseen, missä kukin onkaan toivon kovasti onnea ja onnistumisia.

Hoitotaukoa pitäville lähettelen lämpimiä ja aurinkoisia ilmoja, nauttikaa elämästä ja läheisistä!

käärö kp15/26-29

Vierailija
45/139 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terveisiä muailmalta! Tuli sitten taas kävästyä kaupunkilomalla ja otettua kiinni yhdessä menetettyä aikaa :o) Oli kyllä kivaa olla vaan ja naatiskella!

KILLA ja NAKSU: nyt on tosiaan pp14 ja kyllä jännittää, voi rähmä sentään!! Uskokaa tai älkää, mutta meitsi on ajattelut olevansa viilipytty¿ en siis testaa tänään!

DESE: mun mies on kyllä hirmuisen positiivinen ihminen ja välillä enemmän mukana tässä koko touhussa kuin mä, potkii siis mua välillä persuksille ja valaa uskoa muhun että kaikki kyllä järjestyy ja meillekin se oma vauva joskus tulee, tavalla tai toisella.

TUUTIMARI: vilkutukset sulle :o)

KÄÄRÖ: vilkutukset myös sinulle!

YKSIS: ihanaa, kun oli kaikki kunnossa!

DIINA: kiva kun kävit moikkaamassa! Tsemppiä häiden järjestelyyn, siinä kuluukin aika mukavasti :o)

BUUMI: Sun miehuus kuulostaa yhtä innokkaalta kuin mun oma kotona :o)

Ja nyt sitten toivotaan, että ne munikset siellä kasvais sopivan kokosiks!

MARGE: meinaatko viedä ton lekuriasian eteenpäin? ilmeisesti on tuttua käytöstä, kun osasivat arvata, että kuka on kyseessä! Jestas millanen lääkäri, suututtaa sun puolesta vieläkin!

AFTIS: Älähän vielä luovuta ajatusta omasta nyytistä! Toisilla se vaan tuntuu sujuvan liiankin helposti. Älä kuitenkaan unohda, että meitä on monta, jotka tarvii hieman apuja tässä prosessissa ja onnistuukin loppujen lopuksi. Haleja sulle!

BROOKE: mun piinailukaveri!!!! ootko testannu, vai piinailetko vielä?? Tuu heti kertoon tilanne, kun mua niin jännittää sun puolesta!!

ON: kuten tuossa edellä jo kirjoitin, niin tänään on pp14 ja meikäläinen on itse rauhallisuus tällä hetkellä. Ootellaan¿ josko tää iloks muuttuu tai sitten rankemman puoleiseks v****kses!!

Jaahas Enskat, hauskaa alkavaa viikkoa joka iikalle!

Terkuin piinaileva Piggeliina :o)

Vierailija
46/139 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diina: Kiva että puuhaa riittää, häiden valmistelu on varmasti mukavaa puuhaa!!

Buumi: Siellä ne munikset kypsyttelee pikkuhiljaa! Toivottavasti lisäannos saa niihin potkua ja pian alkais tapahtumaan!

Marge: Oon tuota teidän juttua tässä miettinyt kyllä enemmänkin ja edelleen tuntuu käsittämättömältä tuo lääkärin käytös! Sinun sijassasi ottaisin kyllä yhteyttä tuonne klinikalle jo pikapuoliin, en odottelisi syksyyn. Jos tilanne jäi noin epäselväksi, niin minusta teillä on oikeus uuteen käyntiin tai edes selvitykseen siitä, mihin oikein päädyttiin. On kurjaa jos sitten syksyllä otatte uudelleen yhteyttä ja silloin vasta aletaan selvittelemään tilannetta tuon typerän lääkärin takia... Murr, että pistää vihaksi vieläkin!

Aftis: Huiskutukset sinne! Pahuksen täti kun työmatkallakin sut löysi! :(

Käärö: Jaksuja hoitotaipaleelle! Kyllähän nuo raskaita asioita on, mutta pitää vaan ajatella, että niillä voidaan saada käsittämättömiä juttuja aikaan!

Pigge: Hui, miten ihmeessä pystyt odottelemaan? Nyt testiä kouraan ja kertomaan meille miten kävi! :D

Brooke: No, jokos siellä olisi uutisia? :) Ehkäpä hiljaisuus on hyvä merkki, mutta tulehan nyt säkin kertomaan jo mikä tilanne!!! bd bd

Ja Killalla taitaa olla jo pp9 jos oikein laskin... Sielläkin alkaa siis olemaan varmaan jo murkkuja housuissa niin ettei paikallaan pysy, vai?!

Ja täällä sitten on jo perhosia vatsassa, tasan viikko suunnittelukäyntiin! Ovulaatio on selvästikin ollut jo, kun tisut on kipeinä... Pupuilua ei nyt sitten ajoitettu tuohon kohtaan, nyt on tuo S siis täällä ihan vaan huvinpitoa ja luovutettu " vauvanteossa" - enää ei siis ajoituksia ja pakkopupuiluja täällä! ;)

Niin laimeat ovisoireet on kyllä ollut tällä kertaa, ettei ole hajuakaan koska se tarkalleen ottaen ois ollut... Toivottavasti tuo on hyvä merkki siinä mielessä, ettei niitä jäänteitä nyt sitten tuonne olisi jäänyt!

No, nyt jatkan jälleen yhtä sateisen harmaata vapaapäivää, huomenna kun työt taas jatkuu niin varmasti paistaa! ;)

Vierailija
47/139 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi kertaa testattu ja molemmat negaa. Lauantaista asti on tullut vähän rusehtavaa vuotoakin. Nyt lopetin Luget, niin eiköhän se ala kunnon vuotokin sitten.

Olinkin kyllä ihan varma, että nega tästä tulee. Kyllä sen jotenkin varmaan aavistaisi, jos olisi tärpännyt. Ihan rauhallisesti olen tämän ottanut, ei tullut itkua eikä mitään. Vähän vaan on tyhjä olo, mutta toisaalta ajatukset jo ensi syksyssä ja seuraavassa yrityksessä.

KILLA mulla oli kanssa tuollaista lorahtelua muutaman viimeisen piinapäivän, mutta eipä se mulla ainakaan mitään positiivista merkinnyt. Toivottavasti se sulla kuitenkin olisi plussan enne! Ja PIGGELIINAlle myös peukut ja varpaat pystyssä plussan puolesta! Ja tietty kaikille muillekin piinailijoille, sori jos en muista kaikkien tilannetta!

Meillä tulee nyt sitten taukoa hoitoihin syksyyn asti, joten ehkäpä yritän pysytellä vähän enemmän poissa tältä palstaltakin. Luulisin että elokuussa tai viimeistään syyskuussa olisi uusi yritys. Meillehän ei jäänyt pakkaseen mitään, joten koko ICSI tehdään alusta asti uudestaan.

Oikein ihanaa kesää teille kaikille ja vaikka on hassua toivotella näin niin toivottavasti emme tapaa ainakaan tällä palstalla enää silloin!

Brooke

Vierailija
48/139 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, ei oo totta! Mä niin luotin siihen ivf:n voimaan! :( Tosi kurja juttu, koitahan jaksaa - vaikka hyvinhän tunnut tämän ottavan! Sulta odotin kyllä aivan varmaa plussaa, jotenkin varmaan tuo oma tilanne, ivf tulossa, vaikuttaa siihen myös... Sitä niin haluaisi, että ne hoidot olisi sitten 100%!! Ethän kokonaan palstoilta katoa?

Vierailija
49/139 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äkkiä vaan tulin kurkkimaan, oliko sinusta jo kuulunut, ja nyt olikin noin ikäviä uutisia!

Olen tosi tosi pahoillani *iso hali* . Rentouttavaa kesää kaikesta huolimatta, ja tulethan takaisin, kun siltä tuntuu. Jaksuja vaan kovasti!

Jessica

Vierailija
50/139 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, eihän noissa IVF/ICSI hoidoissakaan ole kuin n. 30 % onnistumismahdollisuus per hoito, eli kannattaa kyllä varautua että ekalla kerralla ei välttämättä tärppää. Mutta meillähän on paljon huonompi tilannekin kuin teillä monilla muilla, kun meissä molemmissa on vikaa ja ikääkin alkaa jo olla. Eli kyllä se hyvinkin voi heti tärpätä teillä nuoremmilla ja vähemmän viallisilla!

Vierailija
51/139 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokonaan palstalta kadota, mutta koitan ehkä vähentää palstailua ihan oman mielenterveyden takia.

Seuraava projekti mulla onkin nyt saada hevoseni kantavaksi! Noin viikon päästä se lähtee sulhastaan tapaamaan. Toivottavasti se sujuisi helpommin kuin emännän raskautuminen!

Vierailija
52/139 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, onhan se noin että %lukuja jos katsotaan niin ei todellakaan ole varmoja hoitoja nuokaan, kuten ei mikään muukaan... Mutta sitä vaan niiiiin paljon on nyt laittanut toivonsa ja luottamuksensa tuohon ivf:ään (alusta asti kun on ajatellut, että jos ei muuten niin ivf:llä sitten!), että ei enää halua uskoa ettei se tepsisi - ja heti! Ja kyllä se niin on, että jos meille noita muniksia saadaan hedelmöitettyä ja ne siitä jaksavat jatkaakin, niin kyllä kova pettymys tulee olemaan jos ei raskaus ala - sen tiedän jo näin etukäteen!

Tietysti jokainen onnistumiskertomus lämmittää mieltä siis tässäkin mielessä, harmi että teillä nyt kuitenkin noin! :(

Vierailija
53/139 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Brooke!! Oon tosi pahoillani teidän puolesta. Hirmu paljon sulle tsemppiä jatkossa *halaa lujaa*

Ei oo mullakaan " sellanen olo" , että nyt tärppäs, vaikka kuinka sitä toivotaankin. Kai sen jossain tuolla sisällä tietää ja aavistaa??

Vielä ei siis oo täti tänne saapunut, vaikka mahassa juiliikin silloin tällöin menkkamaisesti ja pitää tehä tarkistuskäynti vessassa. Mitään, ei niin mitään oireita ole nännikivun lisäksi ja nekin alkaa jo pikkuhiljaa olemaan normaalit itsensä, eli mitäköhän se sitten tarkoittaa.. huoh... se omasta navasta!

Piti vaan tulla täältä töiden lomasta kurkkimaan Brooken tilanne ja harmin paikka, kun ei plussaa nyt tullut. Toivotaan, että ens kerralla sitten.

Piggeliina

Vierailija
54/139 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin sormet ja varpaat pystyssä tänne lueskelemaan, josko olisi plussia siunaantunut. Mutta voi kurjuuksien kurjuus. Halaus ja lohturutistus täältäkin Brooke! Ikävää, että kävi näin.

Piggeliina säästelee testejä... Ymmärrän tämän kyllä ihan hyvin. Itse ainakin mieluummin odottelen tätiä kuin katselen masentavaa testitikkua. Voit kyllä uskoa, että toivoisin sulle (ja tietysti kaikille muillekin) sellaista erityisen positiivista testitikkua enkä tädin vierailua. Odotellaan!!!

Huiskutuksia muillekin! Yritän palailla enemmän paremmalla ajalla. Menee luultavasti huomiselle, kun olen taas yksikseni kotosalla. Aurinkoa kaikille!

ON sen verran, että mieli on taas kirkas ja elämä hymyilee. Olin perjantaina kupittelemassa työkavereiden kanssa ja oli ihan aikuisten oikeasti ihanaa vaan olla ja nauttia elämästä ilman lapsia (lue: ilman kotiintuloaikaa ja huolta). Jos jotain positiivista siis pitää hakea siitä tädin viimeviikkoisesta vierailusta, niin sitä myöten pääsin osallistumaan superhauskoihin pippaloihin. Toki olisin mieluummin jättänyt pippalot väliin ja napannut sen plussan, mutta menihän tämä näinkin. Vyöhykehoidossa on taas käyty ja kyllä se välillä muistuttaa enemmän jotain itämaista kidutusmuotoa kuin mitään muuta. Toivottavasti siitä tökkimisestä on taas hyötyä reilun viikon päästä, kun ovista pitää metsästää.

\o/ -dese

Vierailija
55/139 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ollutkaan iloisia uutisia täällä! Pahoittelut Brooke! :( Tosi ikävää ettei plussaa sitten teille vielä tullutkaan! Älä kuitenkaan luovu toivosta ja tule palstalomaltasi kuitenkin joskus meitä moikkaamaan! Onneksi Suomen kesä on lyhyt....

Piggis: ihmeen sitkeä sissi olet, kun et testaa! Mä peukutan sun puolesta vielä ihan täysillä! bdbdbdbdbd

Dese: o/ Kiva, että siellä löytyy jo positiivisiakin puolia tästä kurjuudesta! :)

Naksu: juhuu, siellä se suunnittelukäynti senkun lähenee! :)

Käärö: no mulla on kyllä vähän sama olo, vaikka kroppa onkin aika kivasti viime aikoina toiminutkin *koputtaa puuta* eli luulenpa että mä tulen tätä pinoa pitämään pystyssä vielä pitkään...

Buumi: toivotaan, että molemmat munikset kasvaa sitten isoiksi niin onnistumistodennäköisyys tuplaantuu! :)

Diina: moikka! Lisäilen tuon tekstin! :)

Aftikselle manaan täällä kystan karkoitusloitsua! *mumisee* Hiiteen siis kysta ja tositoimiin taas teidät sieltä! Ymmärrän hyvin tuon että lähipiirin raskaudet ottaa koville. Itselläni usein samoja fiiliksiä ja valitettavasti välit raskaana oleviin alkavat helposti viiletä. :/

Sitten omaan napaseen: hienosti oli Naksu osannut laskea -toisin kuin asianomainen itse viime viikolla ;) - eli pp 9 on tänään menossa! Lorahtelut loppuivat jo ja lopulta tänään ne tissit kipeytyivät. Outoa sinänsä sillä yleensä ne kipeytyvät melko tarkkaan viikon kuluttua oviksesta. Noh, mitään tavallisuudesta poikkeavaa ei täältä löydy, joten erityisen toiveikas en ole minäkään. En mä näköjään osaa nauttia edes piinailusta, ikuinen pessimisti kun olen. Kai mulle sitten vaan on niin paljon helpompaa varautua siihen pahimpaan, niin ei sitten tipu niin korkealta... Lauantaina olen aikeissa testata, jos ei täti sitä ennen yllätä (ja tuskin yllättää, kun luget viimeksikin pidensi kiertoa selvästi).

Killa pp 9

56/139 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brooke: voi ei, todella ikävää! Ihanan rauhallisesti jaksat ottaa. Kesä tekee tehtävänsä, koittakaa saada nollattua tilanne ja syksyllä sitten uudella innolla eteenpäin!

Piggeliina: jännittää niin sun puolesta! Mulla peukut pystyssä täällä koko ajan. Ymmärrän kyllä sun rauhallisuuden. Itsekin olen muutaman kerran (kun käyttänyt Lugeja ja kierrot pidentyneet) vain halunnut odottaa ja katsoa tilannetta. Miehellekin kerran sanoin, että haluan edes hetken kantaa sitä onnen tunnetta, että josko sittenkin... :)

Buumi: Onnea huomiseen ultraan, toivotaan kunnon kasvupyrähdystä! Tunnistin niin sun tunteen kateudesta toisten raskauksia kohtaan. Mulla mies kerran hehkutti kuinka työkaveri oli käynyt työpaikalla näyttämässä vastasyntynyttä lastaan ja se oli niiiiin suloinen. Minä sitten vain kyynisesti totesin, että niinhän se muilla muttei meillä... Mies oikein suuttui, että pitäiskö kertoa, että voi että oli ruma lapsi! Huomasin heti oman typeryyteni.

Marge: toivottavasti todellakin saatte toisen lääkärin syksyllä. Voit kerätä vaikka adressin asian puolesta meiltä enskattarilta. :)

Afternoon: Mulla aina olleet lyhyet kierrot (n.23-26), mutta viimeisen kahden vuoden aikana mukaan tullut tiputteluvuoto muutama päivä ennen varsinaista vuotoa. Syksyllä mun lääkäri sanoi, että voisi olla keltarauhasen vajaatoimintaa ja aloin käyttämään Lugeja, jotka korjasivatkin tilannetta. Välillä kävin toisella lääkärillä, kun oma oli vapaalla, ja tämä toinen sanoi ettei sellaista vajaatoimintaa ole olemassakaan... ??? Sanoi, ettei Luget yksistään voi raskausasiaan auttaa. Että mielipiteitä on monia.

Yksis: teillä tosi perusteellisia tutkimuksia. Jännä seurata, että tehdään niin erilailla eri maailman kolkissa. Hyvä ettei ole löytynyt mitään. Toisaalta itse ajattelin joskus, kun mitään selittävää syytä ei löytynyt, että olisiko helpompi ymmärtää tämä tilanne, jos olisi selkeä vika, jota aletaan hoitamaan/korjaamaan. Joku kyselikin jo, että mitäs teillä seuraavaksi?

Dese: mukava, että siellä jo paremmalla mielellä. Itsekin " ulkoilin" viikonloppuna kavereiden kanssa, mukavaahan se on!

Naksulla hoito lähenee. Kohta jo käynnissä ennen kuin huomaatkaan!

Diinalla ihanat hääsuunnitelmat meneillään. Mukava saada positiivisia asioita ja ajatuksia elämään, helpompi jaksaa näitä lapsettomuusasioitakin sitten ja unohtaakin välillä taustalle.

Killalle peukkuja piinailuun, viikonloppu tulee nopeaa, usko pois! :)

Huiskutukset ja terveiset myös kaikille muille enskattarille!

ON: kp5 meneillään, ovistuntemuksia alan odottelemaan.

Suunnittelukäynti parin viikon päästä, alan jo suuntautumaan syksyyn ja inssiin.

Luin muuten juuri jostain, että n.85% tulee raskaaksi ensimmäisen yritysvuoden aikana. Miten ihmeessä sitä on joutunut siihen 15% joukkoon?! Jos töissä 15% saisi palkankorotuksen, niin enpä uskoisi pääseväni joukkoon.... :) Tai monessa muussakaan asiassa ole koskaan kuulunut (päässyt) vähemmistöön, mutta nyt on käynyt " tuuri" . Niinpä niin!

Tuutimari

Vierailija
57/139 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sen näin pitänyt mennä. Voi harmi!! Onneksi tunnut olevan ihan ok. Toivottavasti hevosesi astutus menee hyvin. Ens keväänä on sitten varsa ja hei ehdithän säkin samaan syssyyn, kun hevosethan kantaa pidempään.

Kaikille muillekin vilkutuksia! Täällä edelleen seurailen teidän kuulumisia ja jännäilen.

Kille

Vierailija
58/139 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuulkaa niin, että mun oli pakko testata aamulla pettymyksen uhallakin.

Ja ei voi olla totta!!!!!!!!!!!!!!!!

Mä sain elämäni ensimmäisen vahvan plussan testiin ja juoksin vahtaamassa niitä kahta viivaa kerta kerran jälkeen, kun tuntuu NIIN epätodelliselta.

Me ollaan yritetty 6 VUOTTA ja koettu pettymys toisensa jälkeen ja saatu nega monen monta kertaa. Nyt viime vuosina en oo edes testannnu enää, kun on miettiny et se kuitenkin on turhaa.

Mut miten mä nyt tänään uskalsinkin testata? Varmaankin kun tehtiin eka inssi ja lääkäri niin sanoi ajotuksen olevan kohdallaan ja kaikki edellytykset kunnossa :o) Kyllä se nostatti toivoa aika lailla.

Oireina mulla oli tosiaan ne kipeet nännit ja nyt kun jälkikäteen ajattelen, niin välillä mua tosin vilutti viime viikolla, mut kun on flunssa päällä niin luulin se johtuvan siitä.

Kiitoksia KAIKILLE peukuttajille ja plussatuulten puhaltajille!! Tässä sitä ollaan ja ensimmäinen plussa koskaan saatu testiin!!

ihan päästään pyörällään oleva Piggeliina

Vierailija
59/139 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti aamulla!

[color=fuchsia] ONNEA VALTAVASTI PIGGE!!!!! [/color] Huh, miten pitkä yritys nyt sitten palkittiin, loistava juttu! Onnea vaan masun kasvatukseen, kiskohan mahdollisimman moni täältä perässä tuonne o-puolelle!!!! :D

Vierailija
60/139 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Sinulle ja miehellesi roppakaupalla! Olette kyllä onnenne ansainneet ja ihanaa kuulla että pitkä odotus palkitaan!

Nyt vaan ämpärikaupalla vauvaliimaa matkaan ja pidä kyytiläinen tiukasti mukana seuraavat 9 kuukautta!

Olen NIIN ONNELLINEN sun puolestasi!

Ja kaikki muutkin, otetaanhan Piggeliinasta mallia :)

-Diina-