Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ ENSIKOT viikoilla 21-22 +++

20.05.2007 |

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos

esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]

[color=FF69B4]Adette

[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita

Yritystä takana: Syyskuusta 2005

Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4

kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle

hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.

[color=FF69B4]AnnaLeena78

[color=CD1076]Ikä: 28 v, mies 31

Asustellaan etelä-suomessa.

Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.

Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.

[color=FF69B4]Buumi73

[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 01/06

Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minulla hormonihäikkää. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI, ja ensimmäinen yritys on huhti-toukokuun vaihteessa.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu

pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin

sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta

eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete

simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia

järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076] Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Ensimmäistä inssiä odotellaan.

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED

[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei

ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella

puolella.

[color=FF69B4]hapö2

[color=CD1076]Ikä: molemmat -78

Kotipaikka: pääkaupunkiseutu

Yritys aloitettu: ¿tositoimiin¿ 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.

Hoito: yksi inssi touko-kesäkuussa ja sitten ICSI

[color=FF69B4]hellikki

[color=CD1076]Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35

Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan

Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.

Tutkimukset ja hoidot: kaikki ensivaiheen tutkimukset takana ja toukokuussa on tarkoitus tehdä ensimmäinen inssi.

[color=FF69B4]hyntty-

[color=CD1076]Ikä: Ikää mulla on 22 ja miehuudella 23

Kotipaikka: asustellaan täällä melkeen pääkaupunkiseudulla

Yritys alotettu: 3/06 ja eilen oli sitten ensimmäinen polikäynti lääkärillä.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076] Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Mulla todettu PCO 05/06, miehen simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Kolme viimesintä kiertoa syönyt terojen lisäksi clomeja, Clomit eivät saaneet muniksia kasvaan eli en ovuloi ollenkaan. Kesän hoidot tauolla ja syksyllä aloitetaan Menopurin pistely ja toivottavasti päästään ensimmäiseen inssiin.

[color=FF69B4]Keiju

[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. " Tositoimiin" ryhdyttiin

2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Clomit aloitettu 01/07. Siemenneste erinomaista.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty. Vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin ekaksi hoidoksi. Hoidot aloitettiin huhtikuussa -07.

[color=FF69B4]käärö

[color=CD1076]Ikä: minä 24 ja mies 27

Kotipaikka: Pohjois-suomi

Yritys aloitettu 06/04

Tutkimukset: mulla on todettu etten ovuloin tai sitten ovuloin todella harvoin, endo epäily. Clomeja syöty 3 kiertoa 50mg ja 100mg, ilman ovista ja tulosta. Miehen simppatestin tulosta odotellaan

[color=FF69B4]-marge-

[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26

Kotipaikka: hämeessä asustellaan.

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 11/06. Simpat ok, kierronkartoitus mahdollisimman pian. Clomit ja puregon kokeiltu, ei sopineet (sekoittivat tuotannon täysin). 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle puolelle, yksityisen vastausta odotellaan. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Naksu

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampere

Yritys aloitettu: 09/2005

Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi > ivf suunnitteilla JO vkolle 26!

[color=FF69B4]-ninnuli1-

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.

Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.

[color=FF69B4]-piggeliina

[color=CD1076]Ikä: minä 32v ja mies 31v.

Kotoisin Etelä-Suomesta

Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01

Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta

02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien

aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista

ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.

[color=FF69B4]Rouwa

[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu: 06/06

Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,

clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden

lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis

ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös

takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies

clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi

yritys.

[color=FF69B4]sannuli-80

[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi

Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta

Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004

Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.

Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.

[color=FF69B4]tuutimari

[color=CD1076]Ikä: Ollaan miehen kanssa molemmat 31 v.

Mistä päin: asustellaan Pohjoisessa Suomessa.

Yritys aloitettu: Ensimmäinen lapsi ollut toiveissa jo yli kaksi vuotta ja " todellinen" yritys aloitettu 10/05 (kun huomattiin, että ei se tullutkaan kun on tullakseen... :).

Tutkimukset: Viime syksynä on tehty kaikki perustutkimukset (siittiöt ok, hormonilabrat ok, munatorvet ok) ja siis selittämättömiä ollaan.

Hoidot: Muutaman kierron ajan Lugesteroni loppukierrossa (lyhyeen kiertoon ja tiputteluun) ja nyt kevään ajan Clomifeneja. Kesän jälkeen ollaan päätetty lähteä järeämpiin hoitoihin, jos ei vielä sittenkään tulosta ole tullut.

[color=FF69B4]Vannis

[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)

hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF tulossa 4/07 [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta

5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä

10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.

[color=FF69B4]YksityinenAsia

[color=CD1076]Ikä: Minä -71 ja mies -69 (siis patavanhoja molemmat)

Sijainti: Yhdysvallat

Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 (siis vuosiin ei olla yritettykään)

Hoitoja: ei vielä mitään, menossa ollaan kyllä

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=CD1076]milka1

[color=FF69B4]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.

[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79

Kotoisin: Pohjois-Suomesta

Yritys aloitettu: tammikuussa 2005

Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.

Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)

LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿

[color=CD1076]Bianco

[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.

Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07

[color=CD1076]Tuittu78

[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.

[color=CD1076]trixie2

[color=FF69B4]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.

Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07

[color=CD1076]kille75

[color=FF69B4]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07

[color=CD1076]Tuiskutiusku

[color=FF69B4]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.

Hoito: ICSI huhtikuussa

Kommentit (139)

Vierailija
81/139 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIGGELIINAlle suuren suuret onnittelut! Ihanaa että jollakin sentään onnistuu jo ekassa hoidossa!

TUISKUTIUSKU sekoitit varmana minut nyt johonkin toiseen. Kyllä meidän lapsettomuuden syy oli tiedossa jo ennen hoitoja, eli miehen huonot siittiöt + siittiövasta-aineetja minun korkea FSH-taso. Siksi meille tehtiinkin suoraan ICSI-hoito.

KILLAlle on peukut pystyssä, nappaa sinäkin nyt sitten se plussa!

Meillä on viikon päästä mun jälkitarkastus ja jatkon suunnittelukäynti klinikalla. Ihan mukavalta tuntuu kun päästään näin pian jo suunnittelemaan jatkoa, vaikka luulenkin että tositoimiin ei enää ehditä ennen klinikan kesätaukoa. Mutta kiva kuitenkin että aikataulu on selvillä.

Vilkutukset kaikille muille ja tervetuloa uusille, toivottavasti visiittinne tänne jää lyhyemmäksi kuin minulla!

Brooke (kp 6)

Vierailija
82/139 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minusta ainakin kuulostaa ihan loogiselta että jos vikaa ei kummastakaan löydy tai viat ovat lieviä, niin ensin tehdään muutama inssi ja sitten vasta siirrytään rankempiin hoitoihin. Itse olisin ainakin ilomielin mennyt insseihin jos meillä olisi mahdollisuus niillä onnistua, mutta kun ei ole. Kyllähän inssit olisi niin paljon halvempia eivätkä elimistölle niin rasittavia kuin IVF/ICSI hoidot. Mutta eihän niitä inssejä varmaan loputtomiin kannata tehdä jos ei ne auta. Yksityisellä puolella ainakin luulisi olevan itsellä sananvaltaa päättää, montako kertaa niitä haluaa yrittää.

YKSIS minuakin hieman mietitytti mistä se miehen ejakuloimattomuus johtuu, mutta nytpä se selvisikin. Eipä tullut edes mieleen että ympärileikkaustakin jossakin päin maailmaa edelleen harrastetaan! Jos vielä saa kysellä niin minkä takia se oikein tehdään? Anteeksi huono yleissivistykseni tässä asiassa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/139 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on ollut sellaista menoa ja melskettä niin työssä kuin vapaa-ajallakin etten palstailemaan ole ehtinyt. Pinoakin olette kasvattaneet niin kiitettävästi että pika läpi lukaisulla ainakin puolet meni ohi.

Mutta parasta uutista ei voinut olla huomaamatta eli [b]Piggeliin[/b] oikein kovasti onnea plussasta!! Tosi pitkän matkan olette taivaltaneet, joten kaikkea hyvää odotus matkalle =) sekä tarratöppösiä matkaan.

Brooke: pahoittelut ettei tärpännyt ja iso hali. Hieno homma kuitenkin että pääsette heti suunnittelemaan uutta yritystä.

Killa ja Hellikki teillä testailu lähestyy suuri +++++++++puhallus että pääsette hyppäämään piggeliinan matkaan tuonne o-puolelle!

Juli ja s-k: heippa ja tervetuloa minunkin puolesta tälle puolelle turisemaan, harmillista kuitenkin että tänne..

Omaa napaa sitten eli eka (ja vika) inssi tehtiin eilen keskiviikko aamuna. Toimenpide meni ihan hyvin, ei tuntunut missään mutta munarakkula oli ehtinyt jo puhjeta!! Maanantaina ultrassa se vielä näkyi ja illaksi sain määräyksen pistää irrotus pistoksen. Eli jossain välissä se on ehtinyt puhjeta ennen inssiä. Ja fiilistä talloo lisää vielä se että miehen simpat olivat vieläkin huonompia kuin alku tutkimuksissa. Tuntuu tosi turhalta lekurikaan ei onneksi kauheasti yrittänyt hehkutta totesi vain että ei kovin hyvä tilanne. Suuntaa otetaan kohti ICSI:ä. Saatamme ehtiä suunnittelu käynnille vielä ennen klinikan- sekä omaa kesälomaa, tai ainakin toivon niin.

Täytyy palata vielä töiden pariin, pläääh! Onneksi mökki viikonloppu kolkuttelee jo ovella =) Tai työleireiksi olemme nuo viikonloput ristineet koska on mökin rakennus projekti meneillään ja puuhaa riittää!!

Vilkutusta o/ vielä kaikille muillekin!

-hapö- pp1

Vierailija
84/139 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas kaunis aamu ja edessä uusi päivä.

Brookelle ja muista asiasta kiinnostuneille...

Miesten ympärileikkaus on maailmalla ihan kohtuullisen yleinen toimenpide ja esim. täällä Yhdysvalloissa suurin osa poikalapsista ympärileikataan heti syntymän jälkeen vielä sairaalassa olessa... eli siis esinahkaa leikataan pois. Syy täällä on siis kulttuurisidonnainen vaikka toki tänä päivänä asiaa perustellaan myös hygieenisyyssyillä.

Syyt ovat siis useimmiten kultturisidonnaiset tai uskontoon liittyvät. esim. juutalaisilla se kuuluu asiaan ihan itsestään selvyytenä. Suomessa taasen miesten/poikien ympärileikkaukseen tulee olla lääketieteelliset syyt eli esim. liian tiukka esinahka.

Pienellä prosentilla ympärileikatuista miehistä toimenpide johtaa ejakulaatio ongelmiin, mutta valtaosalla siis homma toimii ihan normaalisti ympärileikkauksesta huolimatta.

Toivottavasti tämä selvensi asiaa... kyse ei siis ole vastaavasta silpomisesta kuin tyttöjen ympärileikkauksen yhteydessä vaan ihan rutiinitoimenpide.

Nyt täytyy lähteä vetämään hynttyyt niskaan kurvailla palaveriin... Viikonlopuksi lähdemme beachille eli hyvää viikonloppua armaat Enskat!

Yksis

Vierailija
85/139 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, taas yksi työpäivä takana ja perjantai lähestyy suurin askelin! Pitkästä aikaa tiedossa ihan vapaa viikonloppu ilman mitään sen kummempaa ohjelmaa, jos säät antaa myötä voisi yrittää raahautua vuoden ensimmäiselle golfkierrokselle :)

Selasin muuten tuossa posteja ja laskujen ja muun sälän joukossa oli myös oikein nimellä tullut Vauva-lehden kampanjakirje - enpä nyt sattuneista syistä taida tarttua tarjoukseen..." kiva" kun muistavat meitä lapsettomiakin...

YA: ihan mielenkiintoista kuulla tuosta ympärileikkauksesta, ei sitä täällä koti-Suomessa tuollaisia asioita oikein tule mietittyä. Ja rentouttavaa beach-reissua teille o/ ainakin ilmat kuulostivat suotuisilta!

Juliaana se siellä odottelee kauhunsekaisella (??) innolla polttareita! Mun kaverit kyllä pari vuotta sitten onnistu höynäyttämään mut ihan totaalisesti vaikka kuinka muka olin varautunut asiaan - meni mun hienot arviot polttaripäivästä ihan pieleen eli saivat yllätettyä oikein kunnolla. Ettei vaan joku kolkuttaisi teidän oveen nyt tulevana viikonloppuna :-o Jännää!!

Brookekin pääse heti jatkamaan hommia suunnittelukäynnin merkeissä, hienoa! Mietin tuota sinun kommenttia hoidoista, eli että jos on " pienempää vikaa" niin kokeillaan ensin inssejä ennenkuin siirrytään tuhdimpiin hoitoihin. Olen asiasta ihan samaa mieltä, pisti vaan miettimään että mikäköhän se meidän tilanne sitten on kun ei kerta edes inssiin päästä vielä, hmm...pitäiskö mun nyt sitten tulkita tämä positiivisesti, eli että toivoa raskautumisesta pitäisi olla aika suurestikin...?? Öh, no turha herätellä liikoja toiveita - tiputaan sitten vaan korkealta ja kovaa kun on taas piinailun aika.

Häpöllä inssi takana, hyvä että itse toimenpide meni ongelmitta. Pirun rakkula vaan joka oli ehtinyt puhjeta :( Mutta eipä vielä heitetä kirvestä kaivoon - peukut pystyyn vaan ja toivotaan oikein suuresti plussaa!

Nyt telkka päälle ja silittelemään - ihan hirveä pyykkikasa odottaa tuossa vieressä, ARGH!!!!

-Buumi

Vierailija
86/139 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit menkkaoireet ja tänään uutena tuhruttelu alkanut... :( No säästän testaamisen lauantaiksi kuitenkin, niin ei tarvi sitä negaa itkeä töissä huomenna. Harmittaa kamalasti, ihan turha näköjään toivoa mitään. Mieskin on sopivasti loppuviikon reissussa, niin että joudun itkemään täällä ihan yksikseni. Olen pitänyt itseni niin kiireisenä, ettei ole ehtinyt piinailemaan, joten levottomia raskausunia olen nähnyt pari yötä. Valitettavasti ei vaan ole todellinen se toissaöinen plussa testissä...

Sori omanapaisuus, koitan palata paremmalla ajalla (ja mielellä).

Killa pp 12

Vierailija
87/139 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt näyttää uhkaavasti siltä, että tällä kertaa luget ei viivytäkään niitä menkkoja, sillä tuhruttelu senkun pahenee. Eiköhän ne päivän mittaan, tai viimeistään huomenna, ne hanat aukea. :( En mä vaan ymmärrä miten tää luteaalivaihe nyt jäi näin lyhyeksi, kun viimeksi oli melkein viikkoa pitempi?!

Killa pp 13 (vielä toistaiseksi)

Vierailija
88/139 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taustailijalta *hali jospa jospa kuitenkin...

Muillekin tutuille (ja tuntemattomille) tsemppiä ja vilkutuksia, käyn teidän kuulumisia aina lukemassa. Meillä tutkimukset on alkaneet ja tuskin ennen syksyä tapahtuu kummempaa, joten taustalla taidan pysyäkin. Mutta hengessä ollaan mukana!!

Kesäterveisin Aqua

Vierailija
89/139 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killa: Voi ei voi ei voi ei!!!! Mitä tuo nyt on?! Toisaalta kuulostaa erikoiselta, että nuo luget ¿toimisivat¿ nyt erilailla kuin viime kierrossa, luulisi että niiden vaikutus on samalla henkilöllä aina samanlainen kierrosta riippumatta..? Ennen ei luovuteta kun kunnon vuoto tulee, jookosta? Mukana elän täällä teidän tilannetta...

Oona: Olit käynyt kurkkimassa, kiva! Joko selvis mikä sitä kroppaa vaivaa, raskaus vai muu? ;)

Hellikki: Mikäs siellä on tilanne?

s-k-: Tervetuloa vaan aidan tälle puolelle! :) Ikävää että tilanne on se, että tänne ¿jouduit¿ loikkaamaan, mutta parempaa tukea et voisi kyllä muualta saada!

Marge: Onko tietoa koska tulee postissa tarkempaa tietoa? Heh, vai ei tullut mieleen... Mä sitten taas täällä jo suunnittelin oikeen sotasuunnitelman, mitä oisin voinut sanoa sille sun lääkärille tai sitten hoitsulle, kuka nyt vastaakin ¿ niin paljon pisti ketuttamaan tuo miten sua kohdeltiin!!!

ElisaDay: Kyllähän sut muistetaan, käyhän vaan useemminkin moikkailemassa!

Tuisku: Voi mikä pieni herne se siellä masussa köllii! :) Oli varmaan ihana tunne nähdä tuo ihme ruudulla!!!

Buumi: Sä se siellä pikkuhiljaa kypsyttelet ¿ hitaasti hyvää tulee! :) Hienoa että ¿uskalsit ¿kertoa ystävälle teidän tilanteesta, varmasti vältyt näin monilta ikäviltä ja raskailta jutuilta!

Yksis: Onko Josea näkynyt?! :D

Brooke: Vahva nainen oot kun noin hienosti selvisit pahimman yli! Uuttaa suunnitteluun vaan, kyllä se siitä!

hapö: No voi, kurjaa että tilanne oli tuo! Mutta siis tuonko takia ette enää useampia inssejä yritä? Sori kun en ihan tarkalleen muista teidän tilannetta *punastelee* ... Mietin vaan että kun eihän tuo muniksen irtoaminen noin nyt joka kierto tapahdu... Vai oliko simpat niin heikkoja että sen takia menette suoraan icsiin seuraavaksi? Oh, nyt meni jo uteluksi, sorppa!

Pigge: montakos testiä on tullut tehtyä? ;) On sitä varmaan vaikea uskoa mutta usko pois, teille tulee vauva!!

Tänne ei kummempia - maanantaita odotellessa! :) No sen verran erikoista kuitenkin (ällövaroitus!!!) että tuossa pari päivää sitten tuli sellaista, mitä kuvittelin ovislimoiksi - eli just teidän joidenkin kuvausten mukaista kananmunalimaa... Mutta kun sitten seuraavana päivänä tuota tuli VIELÄ ENEMMÄN, niin johan siinä loksahteli leuat mullakin! Ja vielä kun olin ajatellut, että ovis oli jo tuossa vaiheessa ohi (tisut nääs kipeytyneet)... Kaikkea sitä kanssa vielä bongailee uutta, vaikka yritystä on jo reilusti yli 1,5 vuotta! ;)

Nyt tämä likka menee takapihalle myllertämään, vihdoinkin kesä on tullut Treellekin!!!

Vierailija
90/139 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa alkavaa viikonloppua itse kullekin! Tiedättehän, että Enskojen pino aiheuttaa vakavaa riippuvuutta¿.

ELISADAY: Moikka! Kiva kun kävit morjestamassa :o)

TUISKU: ei tätä vielä kyllä ymmärrä. Mä testasin, viilipytty kun luulin olevani, kun menkkoja ei kuulunu pp15. Just sinä päivänä ja sitten seuraavana oli menkkamainen olo aika tavalla, mut nyt se vaihtelee eli välillä on menkkaolo ja välillä ei mitään. Mutta hyvä jos sun ultrassa kaikki hyvin toukalla :o). Mä en edes halua vielä miettiä koko asiaa, kun mitä tahansa voi vielä sattua. Toivottaan kuitenkin parasta.

BUUMI: Sullahan oli tänään lääkäri! Mitä ne nyt sano? Oliko jo munikset kasvaneet suuremmiksi? Tsemit sinne kasvatteluun.

YKSIS: Kiitti kun vastasit mun kyssäriin siitä sun miehen ongelmasta. Oikeestaan tosi ¿mielenkiintoista¿ miten sitä onkin eri tapoja noissa jutuissa. En kuitenkaan uskonut, että siellä Jenkeissä ne ympärileikkauksia tekee tolleen niinku yleisesti.

JULIAANA: Teillä häät lähestyy. Jee! Varmaan on paljon hässäkkää ja järjestelmistä! Onnee teille!

BROOKE: Kiva, kun kuulostit positiiviselta ja kohta jo tiedätte miten jatkuu hoidot.

HAPÖ: Teilläkin sitten inssi takana. Miten mä muistaakseni oon lukenu, et kyllä silti voi hyvin tärpätä, vaikka munasolu oiskin jo ehtinyt puhjeta. Saatan kyllä olla väärässäkin; sama pää kesät talvet.. Ja mitä simppoihin tulee, niin niitä tarvitaan vain se yksi urhea sissi!! Tsempit!

KILLA: Älähän vielä luovuta jos ei oo kunnon vuoto alkanut! Tuhru ei vielä merkitse sitä, ettei ois voinu tärpätä. Mun siskon kaverilla oli ihan kunnon menkat ja silti oli raskaana!

HELLIKKI: Heiiiii! Tuu kertoon tilanne!!!! Täällä jo kärsimättömänä odotan¿

NAKSU: No joo, täytyy myöntää, et oon tehny kolme testiä; kaks aamulla ja yhden iltäpäivällä ja samaa asiaa näyttivät :o) Vieläkään en usko asiaa todeks eli mun pitää odottaa vielä pari viikkoa ultraan ennen kuin näkee mikä tilanne on oikeesti!

Mutta hei!!! Sullahan on selvä ovulaatiotilanne meneillään: JEEEE!! Kuka sitä joskus aikasemmin kertoi, että noi tisujen kipeytymiset ois kans yks merkki, et ovis on varmasti tapahtunut! Toivottavasti viuhahditte peiton alla¿. ;o)

Terkkuja kaikille ja hyvää alkavaa viikonloppua!

plussatuulia kaikille puhalteleva Piggeliina

Vierailija
91/139 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikavisiitillä taas kerran, tulin vaan toivottamaan kaikille Enskattarille oikein ihanaa ja rentouttavaa viikonloppua!

Töissä niin kova kiire ettei ehdi juuri palstailla, ja kotosalla kaikki aika menee pihaa rakentaessa, joten pahoittelen etten ole nyt täysillä teidän menossa mukana *vajoaa maan alle häpeilemään*

Palailen ensi viikolla!

Jessis (kp12/28-32 ja ovis tuloillaan)

Vierailija
92/139 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killa, Killa - voi ei :( Jos nyt vielä kuitenkin toivotaan parasta, täällä pidetään vielä sormia ja varpaita ristissa - ei kyllä luovuteta ennenkuin kunnon vuoto alkaa. Etkös sä huomenna aatellu testata kuitenkin? Voimia ja isot halaukset sinne *rutistaa oikein kunnolla*

Naksulla ihan selvää ovismeininkiä!! Eikun vällyjä heiluttelemaan ja vauhdilla :) Joo, olen itsekin ihan tyytyväinen kun sain kerrottua näistä meidän hoitokuvioista, voipahan sitten kaffella puhua sekä kaverin odotuksesta että meidän yrityksestä.

Piggeliina, vieläkin tulee hymy huulille kun ajattelen että teillä tärppäsi noin pitkän tsempin jälkeen! Mä kyllä kanssa testaisin varmaan sata kertaa - olis niin hienoa aina nähdä se selkeä ++++ siinä tikussa :)

ON: Kiitos muniksenkasvatus tsempeistä, kyllä ne hienosti oli tehonnut eli kaksi munista tän päiväsessä ultrassa edelleenkin näkyi! Tänään vielä tökitään Menopuria napaan ja huomenna onkin sitten irroituspiikin vuoro. Onneks tosiaan on ihan tyhjä kalenteri viikonloppuna - nyt se nimittäin onkin sitten täyteen buukattu...makkarin puolella nimittäin ;-)

Vilkutukset myös Jessikselle, Aqualle ja kaikille muille ihanille Enskoille!

Nyt töistä kotiin ja viikonlopun viettoon!

-Buumi

Vierailija
93/139 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis edelleen kuvioissa mukana, vaikkei hetkeen ole mitään kuulunutkaan. Nyt on todistukset kirjoitettu, kevätjuhlapuku silitetty ja muutama ruusukin jo saatu. Vähitellen alkaa kiireet olla mennyttä elämää -ainakin taas hetkeksi. Ensi viikosta alkaen terrorisoin enskapinoa ihan urakalla, ainakin jos sataa vettä.

Huiskutuksia ja auringon paistetta kaikille! Palaan " rakentavien" komenttien kera myöhemmin.

~dese

Vierailija
94/139 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pp 13 ja pientä tuhruttelua havaittavissa :( Voi vitsit Killa, kyllä mä olisin meille vähän positiivisemmat piinailuhetket suonut. Ja kiitokset kaikille muille kanssapiinailijoille, olisipa ollut kiva kertoa vähän mukavampia uutisia.

Käännämme taas huomenaamulla auton nokan kohti möksää, joten siellä on hyvä puusavotassa riehua ja viime niitiksi saunan lauteilla rutistaa hien mukana tämä pettymys pois... Mulla ei siis ole testejä kotona, joten ennen maanantaita ei ollut aikomuskaan testata, mutta eipä niitä tikkuja taida tarvitakaan hankkia. Kesä luomuillaan (hah!) ja syksyllä jatketaan hoitoja. Kesäkuussa käyn kuitenkin vielä tähystyttämässä tuubit, jottei se vika siellä olisi. Nyt tyntyy, että vika on korvien välissä -miksi sitä lähtee tähän rumbaan kerta toisensa jälkeen mukaan? No tiedänhän sen toki, sen oman vauvan tpoivossa. Sori täälläkin omanapavuodatus, mutta te ymmärrätte, tiedän sen.

Töissä on ollut tällä viikolla sellainen lomanalusrutistus, etten ole kunnolla ehtinyt palstaa ja kirjoittelua seurata. Sen verran mieleen on jäänyt, että on ollut niin ihana lueskella meidän enskojen ikiomien mammojen eli Tuiskun ja Piggiksen kuulumisia -kummasti se tuo valoa näihin synkempiinkin hetkiin.

Peukut on nyt pystyssä Hapölle, vaikka lähtöasetelma inssiin ei paras mahdollinen ollutkaan -nappaahan se plussa.

Buumilla munikset kasvaa, hyvähyvä -varmaan ottaa loppukirin ennenpitkää. Mulla mies on pelannut tuota kolopalloa jo pitkään ja jossain vaiheessa itsekin jopa raahauduin rangelle ja suoritin green cardin, mutta en sitten lopulta innostunut niin paljon kuin tällä lahjattomuudella olisi pitänyt :) Mutta varmasti ihana tapa viettää kaunis kesäpäivä.

Yksis taisi livahtaa jo beach houselle miehen kanssa -kuulosta ihanalta. Mielikuvat " rantatalosta" on kyllä noista amerikkalaisista saippuasarjoista, mutta jos on edes hitusen sinnepäin, niin kateudesta vihreänä kuin ruoho ollaan.

Naksulla oli ovis ilmiselvästi -toivottavasti hyödynsitte tilanteen :)

Brooke, kiva kuulla, että suunnittelette jo hoitojen jatkoa. Kummasti auttaa, kun on muuta ajateltavaa. Meidän karvakasa astutettiin silloin kun oma yritys oli aluillaan ja toiveet huipussaan. Kyllä oli silloin ihana piinailla oman koiran kanssa; käytiin läpi kaikki kiimatestit ja ultrat ja muut hienoudet -ja vaivan palkaksi saatiin muutama karvapallo lisää tähän maailmaan :)

Hoitomuotojen ja niiden etenemisen suhteen olen myös sillä kannalla, että vaikka onnistumisprosentit insseissä on aika matalat, niin jotenkin tuntuu loogiselta aloittaa hoidot niillä. Mutta juuri nyt pettymyksen suossa rypiessäni ajattelin, että kyllä kolme tai neljä inssiä on se raja, jonka jälkeen itse tahtoisin jo siirtyä toisiin hoitomuotoihin.

Mulla tosiaan alkoi liki kahden kuukauden kesäloma tällä viikolla ja aikakin ensi viikoksi luvassa niin ihanaa ilmaa, että iiK ihanuutta! Kiva päästä pois työympäristöstä ja niiden kasvavien mahojen valtakunnasta -jostain syystä raskausuutisia on tipahdellut työpaikalla kuin sieniä sateella viime aikoina.

Vilkutukset ja hyvät viikonloput koko ihanalle enskapoppoolle -palailen taas viikonlopun jälkeen, toivottavasti vähän miellyttävämpä seurana kuin tänään.

hellikki

Vierailija
95/139 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä viesti haihtui äsken kuin tuhka tuuleen, kun aloin sekoilla tän koneen kanssa... Kaiken muun kurjuuden lisäksi siis! No koitetaan vielä muistella mitä siinä oli, jos ois terapiaa tämä kirjoittaminen...

Tuhruttelu siis senkun pahenee, joten peli on oikeesti menetetty! En vielä ihan kunnon vuotoa kuitenkaan, joten odottelen vielä huomista ja katson alkaako oikea tulva kuten tavallista ja lasken sen sitten vasta kp 1:ksi.

Hellikille pahoittelut, että sielläkin näyttää huonolta! :( Älkääkä muuten nyt muut masentuko, inssi on ihan hyvä hoito, mutta näköjään täällä ennakkoaavistus siitä ettei se ole meidän juttu, osoittautui oikeaksi...

Täällä on jotenkin ottaa nyt yllättävän koville tää epäonni, vaikka luulin tähänkin varautuneeni! Suoraan sanottuna aika paskana olen! :( Mieskin vaikutti pettyneeltä, mikä on sikäli yllättävää, että se niin nihkeesti näihin hoitoihin ylipäänsä silloin lähti. Ahdistaa tässä kaiken muun lisäksi sekin, että vaikka vikaa kummastakaan ei löytynyt, niin minussa se vika sitten lopulta kuitenkin lienee. Kamala ajatus, että en voisi miehelle sitä omaa lasta antaa! :(

No, varasin aamulla kuitenkin jo ensi viikolle ajan lekuriin, kai se kolmas inssi on sitten " pakko" vielä tehdä: itse jo haluaisin suoraan sanottuna IVF:ään (kun kuitenkin vähän isommalla vaivalla ja rahalla saisi paljon paremman onnistumisprosentin), mutta mies on sitä mieltä että tehdään vielä kolmas inssi, kuten lääkäri alkuun ehdotti.

Anteeksi taas tämä inhottava omanapaisuus, mutta olen vaan aika hajalla... :( Mutta eiköhän täältä suosta taas joskus nousta, koitan sitten kommentoida teidän muidenkin meininkejä! No S-K:lle tervetulotoivotukset, mutta toivotaan että lyhyeksi jää visiitti!

Killa pp 13 (vielä toistaiseksi...)

Vierailija
96/139 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Isooooo virtuaaaalihali Killalle *

Muista että ollaan täällä sulle aina tukena kun tarvitset !!

Vilkutukset muillekin, pakko rientää....

t. Afternoon

Vierailija
97/139 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

isot virtuaalihalaukset täältäkin molemmille jos nyt todellakin on niin ettei kummallekaan plussaa tule. :( Mutta eihän ihan kaikki toivo vielä ole mennyt kummallakaan, jos ei kunnon vuoto ole alkanut. Pidän vielä peukkuja.

Mullahan ei myöskään Luget viivästyttäneet vuotoa vaan päin vastoin tuo hoitokierto jäi lyhyemmäksi kuin mun normaalit kierrot koskaan. Mutta tämä oli eka kerta kun Legeja käytin eli ei mitään käsitystä siitä tehoaako ne joka kerta samalla tavalla samalla ihmisellä.

Ensi torstaina meillä on jatkon suunnitelukäynti klinikalla ja sitten on edesä kesätauko. Se meidän klinikka muuttaa juhannusviikolla uusiin tiloihin ja aukeaa siellä vasta 6.8. Eli seuraava hoito on sitten mun kierroista riippuen joko elo- tai syyskuussa. Pitkältähän se aika nyt tuntuu, mutta toisaalta kesäthän menee kyllä aina tosi nopeasti, eli eiköhän se elokuu ole käsillä ennen kuin huomaakaan! Mulla on nyt tämä kesäkuu hirmuisen kiireistä aikaa töissä, ja heinä-elokuussa sitten lomailen.

Nyt kun ei omassa navassa ole mitään seurailemista niin onneksi saan seurailla hevosen napaa! Ensi viikolla se menee ensimmäisen kerran tapaamaan sulhastaan.

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille enska-ystäväisille,

toivoo Brooke (kp 8)

98/139 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killa ja Hellikki: voi ei, jos nyt todellakaan ei ole onnistunut! Olen surullinen puolestanne, lähettelen lohduttavia halauksia teille molemmille.

Killalle vielä Lugeista: mullahan ollut pelkät Luget käytössä tasoittamaan kiertoja ja vaikutus ei ole ollut läheskään sama joka kierrossa. Eli mullakin välillä vuoto pysynyt poissa niin kauan kuin olen tabuja ottanut ja toisissa kierroissa vuoto alkanut lääkityksestä huolimatta.

Tuiskutiusku: ihania uä-tuloksia sulla! Voin vain kuvitella, jos itse olis vastaavassa tilanteessa, että kuinka pakahduttava onnen tunne olis nähdä, että kohdussa on vihdoin se kaivattu elämän alku! Kerrohan vastakin kuulumisia.

Piggeliinan uä jännittää muakin, vielä pitää jaksaa odottaa hieman! Plussat tuo kaivattua toivetta tänne. Olisi aivan turhauttavaa, jos kukaan ei tästä joukosta koskaan plussaisi, kuvitelkaa... :)

Brooke: jaksat olla niin positiivinen, kiva kuulla. Mukavaa, että teillä suunnitelmat selvillä, se auttaa aina menemään eteenpäin etapin kerrallaan. Hei, toivottavasti sulle ei käy hevosen kanssa samalla lailla kuin sinkkuelämässä sille koiran (Elisabeth Taylor) emännälle, kun koira tuli raskaaksi. Sehän oli niiiin kateellinen sille koiralle ettei voinut katsellakaan sitä... Kärsi itse lapsettomuudesta. :) Toivottavasti olet katsonut ohjelmaa joskus, tiedät mistä puhun. :)

Buumi: sullahan hyviä uä-tuloksia! Et taidakaan nyt ehtiä viikonloppuna paljon tänne koneelle... Taitaa olla muita kiireitä... :)

Marge: hyvä tyttö, toimit omia asioitasi puolustaen! Toivottavasti saat pian vastauksen kirjeeseesi!

Yksiksellä aivan kadehdittava beach-viikonloppu! Teillä voisi olla hyvät mahdollisuudet hoidoissa (nyt kun kerroit syistä enemmän). Ajattelin vain, että jos ainoa syy olisi ejakulaation puute, kun muutakaan ei ole löytynyt. Saadaan vain hedelmöityminen aikaiseksi, niin johan alkaa tapahtua... :)

Naksulla selvät ovulaatio-oireet! Taitaa teilläkin pitää nyt kiireitä... :) Vai taisit jo kertoakin, että olitte nyt vältelleet raskausmahdollisuutta sumutteen vuoksi... :(

Häpölle mulla on peukut pystyssä! Ikävää, että ajoitus ollut ihan kohdallaan, lannistaa varmasti toiveita. Mutta tuskin kaikki maailman lapset on saatu aikaiseksi juuri ennen ovulaatiota... :) Varmasti teilläkin kaikki mahdollisuudet onnistua!

s-k: tervetuloa joukkoon ja toivotaan sinunkin visiittiä lyhyeksi täällä. :)

ON: kp10 menossa ja täällä myös ovistuntemukset vahventumassa. Täytyy taas alkaa lämmitteleen ukkokultaa. Olen välillä yrittänyt olla kertomatta mistään sopivista kierron vaiheista, että olisi hieman " spontaanimpaa" tämä touhu. Mutta niin se on vain sekin oppinut kyseleen, että onkos nyt otollista, että se siitä... :)

Oikein mukavaa viikonvaihdetta teille kaikille enskoille!

Tuutimari

Vierailija
99/139 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi hämmentynyt Enska ihmettelee! :o Edelleen siis tuhruttelee ajoittain, mutta kunnon menkkavuoto ei olekaan alkanut. No eipä siinä mitään, kun on tällaista tuhruttelua mulla ollut ennenkin. Kaikenlaiset tätiä enteilevät oireet (ja samoin " raskausoireet" ) on katoamassa, mutta koska edelleen tänä aamuna tissit vähän kipeät ajattelin piruuttani testata kuitenkin. Acon 10-testiin tuli heikko vaaleanpunainen viiva, haamu kai sitten?! Oikein piti sitä tihrustella moneen kertaan, mutta kyllä se mun silmään on haamu, eikä viivanpaikka kun siinä oli vaaleanpunaista väriä. Mies on valitettavasti siellä reissussa, joten ei ollut toista silmäparia viivaa ihmettelemässä... Viiva tuli siis ihan testiajan sisällä, mutta haalistui kuivuessaan kuitenkin ihan harmaaksi.

Mä en ikinä ole testiin minkäänlaisia viivoja kontrolliviivan lisäksi ole saanut, joten kyllä mä sitten tulkitsin sen positiiviseksi, mutta raskaana en kyllä vielä uskalla olla... hain apteekista pinon erilaisia testejä (kassaneiti piti mua varmaan hulluna ;) ) ja jatkat testailua. Toivotaan että haamu siita vahvistuu, eikä haalistu!

Harmittaa, että lopetin ne lugetkin jo torstaina, kun tuhruttelu alkoi! Toivotaan, ettei se nyt vie multa viimeistäkin toivoa!

Ja kiltit, älkää onnitelko vielä! Mulla on varma aavistus siitä, että korkeintaan kemiallinen raskaus tässä on menossa! Pettymys tulee takuulla olemaan hirveä, jos ei tästä mitään tulekaan, mutta tällä hetkellä olo on aika hyvä. Uskon että siellä on munasolu ja simppa toisensa kuitenkin kohdanneet, vaikkei alkio sitten olisikaan kiinnittynyt! :)

Killa pp 15

Vierailija
100/139 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikainen visiitti vain ja sitten takaisin ulos aurinkoon.

Mikäs Killalla ja Hellikillä on tilanne?

TUUTIMARI: heh, enpä ollut ajatellutkaan että sitä voisi olla eläimellekin kateellinen raskaudesta! Täytyy toivoa ettei niin käy! Onhan tuo mun hevonen tehnytkin jo yhden varsan aikaisemmin, mutta siitä on jo 10 vuotta ja itselläni ei silloin vielä ollut yritys päällä. Mutta tällä hetkellä kyllä mulla on sellaiset ajatukset että toivon hirmuisesti edes hevosen kohdalla tämän homman onnistuvan helposti, kun itsellä on niin vaikeaa. Hevosen lapsentekoa ei sentään onneksi tarvitse maksaa kokonaan etukäteen, vaan se maksetaan vasta sitten kun varsa on syntynyt. Olisipa näissä ihmistenkin hoidoissa niin!

NAKSUlle mun on pitänytkin jo aikaisemmin kommentoida, mutta en ole muistanut: eli mä en kyllä usko että sumutushoidon aikana on juurikaan riskiä tulla vahingossa raskaaksi, jos ei muutenkaan ole luomusti tullut. Mä olen ymmärtänyt että se sumute nimen omaan jarruttaa munasarjojen toimintaa ja estää munasoluja irtoamasta, eli tuskin on kauhean isoa riskiä tapahtua vahinkoa? Me ainakin harrasteltiin petipuuhia ihan normaalisti koko ICSI-hoidon ajan. Eilä meille kyllä lääkärikään mitään puhunut ettei niin saisi tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi