Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+++ ENSIKOT viikoilla 21-22 +++

20.05.2007 |

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos

esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]

[color=FF69B4]Adette

[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita

Yritystä takana: Syyskuusta 2005

Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4

kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle

hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.

[color=FF69B4]AnnaLeena78

[color=CD1076]Ikä: 28 v, mies 31

Asustellaan etelä-suomessa.

Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.

Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.

[color=FF69B4]Buumi73

[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 01/06

Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minulla hormonihäikkää. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI, ja ensimmäinen yritys on huhti-toukokuun vaihteessa.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu

pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin

sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta

eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete

simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia

järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076] Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Ensimmäistä inssiä odotellaan.

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED

[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei

ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella

puolella.

[color=FF69B4]hapö2

[color=CD1076]Ikä: molemmat -78

Kotipaikka: pääkaupunkiseutu

Yritys aloitettu: ¿tositoimiin¿ 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.

Hoito: yksi inssi touko-kesäkuussa ja sitten ICSI

[color=FF69B4]hellikki

[color=CD1076]Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35

Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan

Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.

Tutkimukset ja hoidot: kaikki ensivaiheen tutkimukset takana ja toukokuussa on tarkoitus tehdä ensimmäinen inssi.

[color=FF69B4]hyntty-

[color=CD1076]Ikä: Ikää mulla on 22 ja miehuudella 23

Kotipaikka: asustellaan täällä melkeen pääkaupunkiseudulla

Yritys alotettu: 3/06 ja eilen oli sitten ensimmäinen polikäynti lääkärillä.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076] Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Mulla todettu PCO 05/06, miehen simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Kolme viimesintä kiertoa syönyt terojen lisäksi clomeja, Clomit eivät saaneet muniksia kasvaan eli en ovuloi ollenkaan. Kesän hoidot tauolla ja syksyllä aloitetaan Menopurin pistely ja toivottavasti päästään ensimmäiseen inssiin.

[color=FF69B4]Keiju

[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. " Tositoimiin" ryhdyttiin

2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Clomit aloitettu 01/07. Siemenneste erinomaista.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty. Vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin ekaksi hoidoksi. Hoidot aloitettiin huhtikuussa -07.

[color=FF69B4]käärö

[color=CD1076]Ikä: minä 24 ja mies 27

Kotipaikka: Pohjois-suomi

Yritys aloitettu 06/04

Tutkimukset: mulla on todettu etten ovuloin tai sitten ovuloin todella harvoin, endo epäily. Clomeja syöty 3 kiertoa 50mg ja 100mg, ilman ovista ja tulosta. Miehen simppatestin tulosta odotellaan

[color=FF69B4]-marge-

[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26

Kotipaikka: hämeessä asustellaan.

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 11/06. Simpat ok, kierronkartoitus mahdollisimman pian. Clomit ja puregon kokeiltu, ei sopineet (sekoittivat tuotannon täysin). 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle puolelle, yksityisen vastausta odotellaan. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Naksu

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampere

Yritys aloitettu: 09/2005

Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi > ivf suunnitteilla JO vkolle 26!

[color=FF69B4]-ninnuli1-

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.

Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.

[color=FF69B4]-piggeliina

[color=CD1076]Ikä: minä 32v ja mies 31v.

Kotoisin Etelä-Suomesta

Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01

Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta

02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien

aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista

ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.

[color=FF69B4]Rouwa

[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu: 06/06

Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,

clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden

lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis

ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös

takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies

clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi

yritys.

[color=FF69B4]sannuli-80

[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi

Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta

Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004

Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.

Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.

[color=FF69B4]tuutimari

[color=CD1076]Ikä: Ollaan miehen kanssa molemmat 31 v.

Mistä päin: asustellaan Pohjoisessa Suomessa.

Yritys aloitettu: Ensimmäinen lapsi ollut toiveissa jo yli kaksi vuotta ja " todellinen" yritys aloitettu 10/05 (kun huomattiin, että ei se tullutkaan kun on tullakseen... :).

Tutkimukset: Viime syksynä on tehty kaikki perustutkimukset (siittiöt ok, hormonilabrat ok, munatorvet ok) ja siis selittämättömiä ollaan.

Hoidot: Muutaman kierron ajan Lugesteroni loppukierrossa (lyhyeen kiertoon ja tiputteluun) ja nyt kevään ajan Clomifeneja. Kesän jälkeen ollaan päätetty lähteä järeämpiin hoitoihin, jos ei vielä sittenkään tulosta ole tullut.

[color=FF69B4]Vannis

[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)

hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF tulossa 4/07 [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta

5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä

10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.

[color=FF69B4]YksityinenAsia

[color=CD1076]Ikä: Minä -71 ja mies -69 (siis patavanhoja molemmat)

Sijainti: Yhdysvallat

Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 (siis vuosiin ei olla yritettykään)

Hoitoja: ei vielä mitään, menossa ollaan kyllä

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=CD1076]milka1

[color=FF69B4]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.

[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79

Kotoisin: Pohjois-Suomesta

Yritys aloitettu: tammikuussa 2005

Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.

Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)

LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿

[color=CD1076]Bianco

[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.

Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07

[color=CD1076]Tuittu78

[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.

[color=CD1076]trixie2

[color=FF69B4]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.

Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07

[color=CD1076]kille75

[color=FF69B4]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07

[color=CD1076]Tuiskutiusku

[color=FF69B4]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.

Hoito: ICSI huhtikuussa

Kommentit (139)

Vierailija
21/139 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...luulis ettän asutaan ihan korvessa kun yks ystävätär äsken soitteli, että lapset oli käsketty hakea koulusta luokasta, kun koulun pihalla oli aiemmin päivällä pyörinyt karhu.

Lueskelin tuossa, että yhdellä jos toisellakin enskalla on lomat jo lähellä... täällä on vielä pitkä matka kesälomaan, mutta mennään sentään ensin yhdeksi viikonlopuksi beachille (ollaan siis vuokrattu beach house viikonlopuksi) ja kesäkuussa sitten katsomaan Formuloita Indianapolisiin... Jälkimmäinen on kyllä enemmän miehen juttuja, mutta kait se kerran täytyy kokea.

Brookella ja Piggeliinalla lähestyy jännät paikat... toivottavasti Brooken nipistelyt ja Piggeliinan nännin kivistykset ovat hyvä enne :)

Hellikki siellä piinailee ¿ toivottavasti aika kuluisi nopsaan ja tulokset olisivat niitä +++ positiivisia! Täällä sitä joo odotetaan ihan intopiukalla koska niitä pullia sinne uuniin saisi... toivon mukaan miehen simpat on kunnossa ja omat perjantailabrat myös, jotta päästäis heti kesäkuussa inssiin...

Naksu odottelee myös kesäkuuta ja seuraavaa siirtoa... onneksi siihen ei enää ole montaa päivää! Kyselit äitiyspakkauksesta ja pakko todeta että vaklaamassa olen käynyt vaikken sitä tänne saakkaan ¿ tai siis ainahan rahalla saa, mutta täällä lastenvaatteet ja tarvikkeet on niin edullisia, että parisataa euroa äitiyspakkauksesta tuntuu isolta rahalta.

Dese: Hyvä että olet jo käynyt hakemassa kirveen takaisin :) Onnea teille adoptiotaipaleelle... kyllä teillekin vielä lapsi saadaan ¿ haikara se on adoptiohaikarakin! Kerroit Clomien nostaneen painoa ja olen siitä muiltakin kuullut... lisäävätkö ne ruokahalua vai nouseeko paino muuten vaan (turvotusta ym.)?

Buumikin on kotiutunut Roomasta! Hyvä että sait lääkäristä vähän selvyyttä tuohon hoitosuunnitelmaan vaikka tavallaan varmaan tuntuu siltä että kaikki mahdollinen pitäis tehdä heti... Tiedän kyllä tunteen.

Muille enskoille huiskutuksia ja vilkutuksia ja muutama halikin vielä kaupan päälle :)

Yksis

Vierailija
22/139 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on peukut ihan krampissa kun jännittää niin meidän piinistelijöiden puolesta...

Mä en voi kuin ihailla Brookenkin kärsivällistä asennetta! Itse olisin tuossa tilanteessa varmasti testannut joka päivä alkaen PP5 tai jotain.

Vilkutukset kaikille ja kivaa että olette olemassa!

Naksu; mä peukutan sullekin valmiiksi täällä jo : )

Taas " töihin" *lähtee hakemaan kahvia*

Jessica

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/139 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=fuchsia]Nyt on meidän vauvaprojektissa tultu siihen vaiheeseen, että olisin siirtymässä tuolta vauvakuumepuolelta tänne teidän seuraanne jos vain sallitte :) Meillähän yritys alkoi vuosi sitten huhtikuulla ja vaikka taukoiltiinkin viime syksynä muutama kuukausi päätimme lääkärin kanssa aloittaa nyt tutkimukset ja lääkkeet, koska todennäköisesti en olisi tullut raskaaksi vaikka en olisi taukoillutkaan. Koen siis että yritystä on se vuosi takana, sen ajan olen roikkunut myös tuolla vauvakuume puolella.[/color]

[color=blue]Tästä tulee nyt tosi omanapainen viesti että saan kaiken kerrotuksi, koitan päästä kärryille jutuista pian niin pääsen kunnolla teidän kanssa tutuiksi ja kanssaelämään.[/color]

[color=fuchsia]Eilen kävin siis gynellä, kun viimeiset kuukautiset kesti 15 päivää (yleensä olleet säännölliset), ultrattiin jossa todettiin PCO, joka on onneksi lievempää muotoa eli rakkuloita oli " vain" reilu kymmenen molemmissa munasarjoissa. Sain lääkkeeksi metforemin, joiden syönnin aloitan tänään ja lääkärin mukaan sitä syön sitten niin kauan kun testi positiivista näyttää. Minullahan on myös reilusti ylipainoa ja toivon että tuo lääke auttaisi minua myös laihdutuksessa. Sain myös Clomit, jotka aloitan heti kun seuraavat menkat alkaa. Tosin niitä saa vielä odottaa, koska vaikka minulla on nyt menossa kp 21/30, tuon pitkän vuodon takia on menossa ilmeisesti vasta alkukierto ja gyne ennusti tätiä vasta juhannusviikolle. Seuraava projekti tässä tätiä odotellessa olisi miehen simppatestin vieminen labraan.[/color]

[color=blue]Toisaalta ahdistavaa kun löytyy vikaa, mutta toisaalta suuri helpotus että se vika löytyi ja päästään eteenpäin tässä asiassa. Niin turhauttavaa tämä joka kuukautinen pettymys on samalla kun tuntuu että tuolla vauvakuume-puolella kaikki tulee parista kierrosta raskaaksi.[/color]

[color=fuchsia]On jotenkin niin mukava siirtyä tänne teidän seuraan kun vanhojakin tuttuja vauvakuume puolelta on monta, erityisvilkutukset siis Killa, Jessica, Naksu, Brooke, Afternoon, Kathy@, Dese, häpö, Keiju ja Marge!![/color]

[color=blue]Killa: päivittelisitkö seuraavaan esittelyyn, joka tosin taitaa olla vasta joskus kesäkuun alussa, näin:

Juliaana-82

Ikä: vm -82, mies -78

Kotipaikka: Pohjanmaalla asustellaan

Yritys aloitettu 04/06

Tutkimukset: PCO-tyyppiset munasarjat todettu 05/07, johon aloitettu Metformiini ja Clomit. Miehen simpat tutkimuksen alla seuraavaksi.[/color]

[color=fuchsia]Laitan uuden esittelyn jos tuohon miehen simppa-asiaan saadaan piankin selvyys.[/color]

[color=blue]Nyt pitää kyllä jatkaa töitä ja kohta lompsin tuonne apteekkiin hakemaan niitä lääkkeitä että saan metforemit aloittaa jo tänään.[/color]

[color=fuchsia]Monilla oli jännät paikat menossa! Täällä peukutellaan kovasti *bdbd*[/color]

[color=blue]Mukavaa torstaita kaikille![/color]

[color=fuchsia]T. Juli[/color]

Vierailija
24/139 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on vähän kiire mutta muutama sana...

JESSIS: Mä olen ymmärtänyt että jos on pistänyt Pregnylin ja testailee liian aikaisin niin se voi näyttää väärän plussan. Joku oli tuolla toisessa pinossa oikein laskenut sen ja tullut tulokseen että pp 10 jälkeen ei enää pitäis tulla väärää plussaa. Riippuu tietysti siitäkin millaisen annoksen sitä on pistänyt, mulla oli 10 000 IU.

Mulla on nyt se pp 10 tänään, mutta ajattelin testata vasta la tai su. Jotenkin mustakin kyllä se negan testaaminen on vielä pahempaa kuin se että menkat alkaa. Ja voihan ne tässä ehtiäkin alkaa sitä ennen.

Äitiyspakkausta en ole tarkoituksella katsonut, tosin Kelan sanomissa siitä kyllä näin sattumalta kuvan. Täytyy sanoa että mä aion mieluiten pysytellä erossa kaikista tuollaisista jutuista siihen asti kunnes meille on oikeasti vauva tulossa. Siihen asti tekee vain pahaa katsella mitään vauvoihin liittyviä tavaroita. Tosin eihän niiltä tietenkään voi täysin välttyä, sen verran lähipiirissä kuitenkin on vauvoja.

DESE teillä adoptioprosessi etenee. Kauanko arviolta odotusta on vielä edessä ennen kuin on toiveita saada adoptiolapsi? Mulla ei ole noista jutuista yhtään mitään käsitystä.

Nyt on pakko jatkaa töitä! Erityisvilkutukset piinailukavereille PIGGELIINAlle ja KILLAlle! Ja kaikille muille terkut myös.

Vierailija
25/139 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikea kuukauden työntekijä...

Noh, piti vaan vielä tulla kommentoimaan:

Toi oli tosi hyvä huomio Brooke! Enhän mä noviisina tullut edes ajatelleeksi tota lääkepuolen vaikutusta tuloksiin. Ehkäpä itsekin sitten syssyllä yritän pidättäytyä liian aikaisista " haamuiluista" !

Tervetuloa Juli! Kurjaa että " jouduit" tänne, mutta Enskojen vertaistuki on vailla vertaa (olipa todella hauska sanaleikki). Jaksuja hoitojuttujen alkutaipaleelle!

Ja Killalle piti myös tsempitellä, ja Piggeliinalle - ihanaa kun on noin monta potentiaalista plussaajaa!

Hei taas (palaan luultavasti taas tunnin päästä asiaan)

Jessica

Vierailija
26/139 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wihiii, täällähän on hulina käynyt, kiva!

Buumi: Rooma oli varmaan upea! Piikittelyt siellä sen kun jatkuu, tsemppiä siihen! Kiva että lääkäri oli mukava ¿ vaikkei inssiä ¿antanutkaan¿!

Pigge: Siellä ne nännit nipistelee, hyvä hyvä! Muutama päivä vielä, sitten selviää!!

Yksis: Vastailenpa tuohon painonnousujuttuun... Mä en osaa sanoa mikä mulla sitä painoa on nostanut kun on ollut jos jonkin näköistä lääkettä tässä reilun puolen vuoden aikana, mutta noussut siis on. Ja itse asiassa aika monissa noissa lääkkeissä tuntuu olevan sivuvaikutuksena tuo ¿lihominen¿... Ruokahalu on täällä ainakin aivan valtava (koskaan en ole kyllä ruokaa vierastanut), eli voi olla, että vaikuttavat niin. Noin 5 kiloa on siis tullut painoa lisää, mikä on TODELLA PALJON kun pieni olen aina aiemmin ollut! Ja kaikki tietysti kerääntyneenä tuohon navan seudulle, kiva vararengas! Eikä kilot kyllä tunnu karisevan pois, vaikka on taukoakin lääkkeissä ollut.. :(

Voi kateus, kunpa pääsisi sinne lastentarvikeostoksille, voin vaan kuvitella sen tavaran paljouden mikä siellä on! :)

Jessis: Sä se siellä jaksat olla pirteänä vaikka ootkin töissä! Tänne vaan koko päiväks, mulla on vapaapäivä joten notkun koneella varmaan taas kellon ympäri! ;)

Juli: Heiiiiii! Kiva kuulla susta ja tervetuloa vaan joukkoon! Ikävää että näin kävi, mutta seura on hyvää ¿ kuten muistat! ;) Toivottavasti nuo lääkkeet puree nopeasti eikä sen isompia hoitoja tarvita! Ja tutut värit on edelleen käytössä, muistan ne kyllä! :)

Mun on kyllä pakko myöntää että olen pitkin kevättä käynyt kurkkimassa, joko uusi pakkaus on tullut esittelyyn Kelan sivuille! Eli mä sitten rakastan haaveilla ja katsella erilaisia vaatteita ja tarvikkeita, kumma kyllä se ei ainakaan yleensä tee mitenkään pahaa, päin vastoin! Eli haaveilija olen, kuten varmaan jo tiedätte! ;) Mutta musta tämä uusi pakkaus on aivan ihana, ainakin verrattuna viime vuoden vastaavaan!

Vierailija
27/139 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ihana taas avata kone ja huomata, että viestejä pukkaa enskapalstalla. On se vaan niiiiiiin ihanaa, että meillä on tällainen porukka, joka jaksaa pitää yhtä huonoina ja hyvinä hetkinä.

Buumin matkakuulumisia täällä lueskelin kateudesta vihreänä. Ehkäpä joskus omakin tieni vie Rooman. Eikös sinne pitäisi kaikkien teiden viedä? :) Kiva kuulla, että ultrassa kaikki näytti ihan lupaavalta.

Piggeliinakin oli lomaillut, hyvä niin. Kyllähän se maiseman vaihto aina rentouttaa. Ja kyllä täällä jo työpäiviä laskeskellaan. Meillä ei ole tänä vuonna edes kevätjuhlia (koulun rempasta johtuen), joten vähällä päästään. Oppilaillehan se oli tietysti superpettymys, kun eivät päässeet esiintymään. Täytyy varmaan heti syksyllä pitää jotkut kissanristiäiset, jotta innokkaimmat voivat sitten esiintyä. Kyselit tuosta meidän hoitotilanteesta. No, se on lyhyt ja lyhyeksi taitaa jäädäkin. Meille ei ole tehty inssiä eikä siihen varmaan lähdetäkään. Eikä sitä myöten mihinkään muuhunkaan. Tähän hoitoasiaan ei ole kovin yksiselitteistä vastausta, mutta en ole siis millään tavalla niitä vastaan. Me vain emme koe sitä meidän jutuksemme. Olemme alusta saakka ajatelleet, että meidän tie vie adoptiotoimistoon, ei klinikalle. Olen siis ehdottomasti erittäin onnellinen kaikkien puolesta, jotka hoidoista apua saa. Itse koen sen raskaaksi poluksi taivaltaa, kun lopputulosta ei kukaan kuitenkaan osaa ennustaa.

Hellikki: Kyllä adoptiosta saa kysellä. En siitä toki julkisesti vielä huutele, kun kaikki on niin alussa. Täällä sitä voi kuitenkin lörpötellä kaikesta maan ja taivaan välillä. Meillä on siis suunnitelmissa kansainvälinen adoptio. Olemme olleet yhdessä infotilaisuudessa ja nyt täyttelemme erittäin hankalaa lomaketta ja keräilemme liitteitä (mm. se lääkärintodistus). Jospa sitten syksyllä pääsisimme aloittamaan neuvonnan. Toivottavasti tuo oma seesteinen olosi tarkoittaisi hyvää... Peukutan kovasti! bd

Yksis: Kuten Naksukin kirjoitteli tuosta painonnoususta, taitaa tilanne olla täällä päässä ihan samanlainen. Syödä olisi voinut vaikka mitä ja milloin tahansa. Ja liikunnan lisäämisestäja clomien lopettamisesta huolimatta se vatsamakkara on ja pysyy. Oma olotila alkaa olla aika kurja, kun muutoksen ihan oikeasti näkee. Itselläni paino taisi nousta n. kilo/clomikierto, eli nelisen kiloa tuli niin että hupsahti. Toivottavasti jollain keinolla saan ne vielä pois. Ehkäpä sitten loman kunniaksi aloitan syömälakon ja himoliikunnan. :)

Juli: Ikävää tietysti, että tulit joukkoomme, mutta toisaalta on kiva kuulla sinustakin välillä. Toivottavasti teillä tuo metformiini auttaa, olen kyllä lukenut monta positiivista tarinaa sen lääkkeen vaikutuksista. Toit mukavaa piristystä palstalle, me kun taidetaan nykyään olla vähän musta-valkoista sakkia. =D

Brookekin kyseli tuosta adoptiosta. Sen kestosta en uskalla sanoa mitään. Ensin on odotus neuvontaan, sitten neuvonta, odotus luvan saamiseksi, papereiden lähetys kohdemaahan, odotus lapsen nimeämiseksi ja sitten odotus lapsen kotiin hakemiseksi. Odotusta on siis riittämiin. Ehkä varovaisesti voisi veikata, että tuskin alle kahden vuoden selvitään missään tapauksessa. Mua jo vähän jännittää sun testaaminen. Voi jospa.... ;)

Tulipahan taas raapusteltua. Vilkutukset tietysti myös kaikille muille! Ja plussaonnea kaikille piinailijoille! Naksu ja Jessica olivat ainakin linjoilla roikkuneet. Joko Jessis pomo on kiikuttanut diplomin " kuukauden työntekijälle" ?

ONapa on terveeksi todettu. Sain siis lääkäriltä sen todistuksen eikä mitään häikkää näyttäisi päällisin puolin olevan. Eivät onneksi tutkineet pään sisältöä... :) Yöksi odottelen miestä kotiin, eipä tarvitse enää yksin nukkua -ainakaan kok yötä. On tässä aikojen saatossa oppinut, ettei sinivalkoisillakaan siivillä aina illaksi kotiin ehdi. Harhaan johtavaa mainontaa siis. Elämä vähitellen hymyilee. Pa*kaako sitä ikuisesti itkemään, menee hyvätkin päivät hukkaan.

~dese (toinen jalka jo lomalla...)

28/139 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä käy ihanan aktiivinen kuhina!

Dese: mekin mietitty paljon adoptiota ja puheissa se vilahtelee tuon tuostakin, ihan kuin se olisi itsestään selvää, että niin meille tulee viimein se lapsi. Mihin sitä ensimmäisen kerran otetaan yhteyttä? Onko se oman kunnan sosiaalipuoli vai suoraan johonkin adoptiojärjestöön?

Buumi oli hyvillä mielin! Helpottavaa aina, kun saa jatkoja selville. Varmasti ihan hyvä lähteä etenemään " kevyesti" , jos kerta lääkäri näkee siihen mahdollisuudet. Itsekin olen halunnut edetä hissukseen ja ajatellut, että luonto hoitaa asian, mutta kyllähän sitä kärsivällisyyttä silti välillä koitellaan.

Piggeliina: mulla lyhyet kierrot, mutta Clomit jostain syystä lyhentäneet ennestään. En oikein enää tiedä kannattaisiko niitä jatkaa tämän enempää... Piinistelypinnaa sinne!

Hellikki: miehet todellakin sotkee! Miten ne ehtii, kun muuten tuntuu ettei ne tee koskaan mitään... :) Mullakin mies paljon reissussa ja koti on paljon siistimpi, kun olen yksin. Mutta enhän minä silti yksin haluaisi elellä, onpahan minunkin lapsettomassa elämässä jotain tekemistä, edes sotkujen siivouksen merkeissä... ;) Sinne myös kovasti piinispinnaa!

Naksu: minä en ole uskaltanut käydä katsomassa äitiyspakkausta. Olen myös niitä tyyppejä, joka saa vain huonomman mielen, kun käy katselemassa jotain itselle utopistista unelmaa. Miten sinulla muuten hoito aloitellaan? Tiedätkö jo tarkempaa aikataulua?

Juli: tervetuloa joukkoon! Olen itsekin liittynyt mukaan ihan vasta ja täytyy sanoa, että todella mukavaan joukkoon on saanut tulla. Ja ihanan aktiivisia kirjoittajia!

Ja ihan jokaiselle teille muillekin vilkutuksia! Niin mukava, että olette olemassa!

ON: vuoto alkoi sitten tänään kp20, että näin. Tuntemukset oli jo pari päivää sellaiset, että en kyllä isosti hämmästynyt. Nyt vain pohdin Clomien jatkoa, kannattaakohan jatkaa. Voisin siirtyä takaisin Lugesteronien käyttöön, ne kun pitivät lyhyet kierrot kurissa ja ovulaatiokin (ainakin oireiden ja testien mukaan) tapahtui varmemmin. Inssiin ollaan suunnattu ajatuksia (ehkä elokuulla). Mutta eikös inssissäkin käytetä Clomeja? Mahtaakohan tepsiä silloinkaan.

No niin, lähdenpäs kahvin keittoon. Hyvä ystävä tulee pitkästä aikaa kylään ja on onneksi sellainen, joka tietää tilanteestamme, joten voin purkaa sydäntä hänellekin teidän lisäksi.

t:Tuutimari

Vierailija
29/139 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti tulla kommentoimaan vielä sitä eilistä äippäpakkausasiaa. En siis pystynyt välttymään siltä, kun satuin selaamaan Kelan lehtisen läpi. Siellähän se oli kauniisti aseteltuna valokuvaan. Ihan hyvältä näytti. Ei meistä toki kukaan taida ehtiä tämän vuoden kiintiöön... Jospa sitten ensi vuonna olisi vielä parempi pakkaus.

Tuutimari, adoptioasioissa kannattaa ensin soittaa oman kaupungin/kunnan sosiaalivirastoon ja kysyä millä tavalla neuvonta järjestetään omalla paikkakunnalla. Osa kunnista järjestää neuvonnan itse ja osa ostaa sen Pelastakaa Lapsilta. Meillä neuvonnan antaa Pela, joten soittelin sossun jälkeen suoraan Pelaan ja sain sieltä postitse pienen infopaketin ja kutsun infotilaisuuteen, jossa sitten kerrottiin enemmän.

Huomasin tuota Kelan lehdykkää selaillessa ja itse asiassa TV-mainoksiakin katsellessa, että tämä mies ja lapsi -asetelma taitaa olla nyt " in ja pop" . Joka tuutista tuntuu tulevan, kuinka ihanaa on olla isä, kuinka isyys tekee pojasta miehen ja kuinka työelämä ei ole mitään verrattuna lasten kanssa olemiseen jne. Vaikka omakin lapsettomuus tekee tiukkaa, niin viime aikojen mies ja lapsi -jutut ovat saaneet ajatukset kääntymään myös OmanNavan ulkopuolelle. Puhuuko teidän miehet omista ikävistä tuntemuksistaan? Tuntuuko heistä nämä mainokset ja lehtijutut ikäviltä? Itsestäni tuntuu jotenkin niin pahalta ajatella, että tässä sortuu myös rakkaimman ihmisen haaveet. Itse ainakin vellon ja piehtaroin omassa surussani enkä välttämättä osaa huomioida toisen murhetta.

No, häippäsen taas hetkeksi. Taidan mennä sohvalle makaamaan ja verestämään espanjan taitoja (ts. lösähdän siis katselemaan subilta venezuelalaista telenovelaa, joka ei älykkyydellä liiemmin loista). No, saanpahan ainakin jotain muuta tekemistä kuin lasten tarinoiden tarkistaminen. Vaikka onhan sekin ihan kivaa... tai ainakin naurettavaa. Tarkistin tässä jokin aika sitten kakkosluokkalaisten koevastauksia ihmisen biologiasta. Oli niissäkin naurussa pidättelemistä. On se ihanaa, kun töissä voi olla joskus ihan naurettavan kivaa.

Adios!

-dese

Vierailija
30/139 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas meidän pino ollut ihanan vilkas tänään!

DESE, mä ajattelin ihan samoja asioita kuin sinä, kun luin sitä Kelan lehteä. Tuntuu, että todellakin hehkutetaan koko ajan ett lapset ne vasta tekee mihen/naisen, ja sitä ei oikeastaan olekaan yhtään mitään ennen kuin on pääsyt äidiksi tai isäksi. Vai ottaako sitä itse nyt vaan jotenkin niin raskaasti nämä asiat kun asia on itselle ajankohtainen. Onhan tuollaisia juttuja varmaan aina lehdissä ollut, mutta nyt ne vaan jotenkin hyppää sieltä silmille. Pahalta tuntuu kuitenkin.

Hoitoihin liittyen mä olen taas ajatellut asiat just toisin päin kuin sinä. Totta kai nämä hoidot on tavallaan rankkoja, mutta mulle olisi paljon rankempaa ollut jäädä vain odottelemaan sitä mahdollista luomuplussaa. Nyt hoitojen alettua on itsellä oikein hyvä olo, sellainen, että taistellaan viimeiseen asti ja jos ei sekään auta, niin sitten luovutetaan ja mietitään muita vaihtoehtoja. Jos oltaisiin jätetty menemättä hoitoihin, mua olisi varmaan ikuisesti jäänyt vaivaamaan ajatus että oltaisiinko sittenkin voitu saada niiden avulla ihan ikioma lapsi. Mä kun en kuitenkaan pysty ajattelemaan adoptiolasta - varsinkaan ulkomaalaista - ihan samalla tavalla omaksi lapseksi kuin biologisen lapsen.

Mutta näissä asioissahan ei ole oikeata ja väärää ajattelutapaa vaan jokainen tekee omassa päässään ja sydämessään itselleen sopivat ratkaisut.

Mun mies kyllä suree lapsettomuutta ihan siinä kuin minäkin, ja niin uskoisin että muutkin miehet tekevät. Luulepa että heille se suru voi olla vielä paljon pahempaa kuin meille naisille, koska he eivät yleensä kai keskustele siitä niin avoimesti ystävien kanssa kuin me naiset. Enkä ole ainakaan huomannut yhtään tällaista nettipalstaa lapsettomille miehille?

Vierailija
31/139 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se ei taida vaihtua ihan vuoden vaihteessa, koska Kelan lehden jutusta ymmärsi että uusi pakkaus on juuri nyt vasta tullut jakeluun. Kaverini, joka sai vauvan maaliskuussa, sai vielä sen vanhan pakkauksen, ja manaili juuri että siinä on niin poikamaisia sinisiä värejä, ja hänen vauvansa on tyttö.

Eli jos joku meistä nyt tässä ihan just heti plussaisi (tosin en kyllä itse usko niihin onnekkaisiin kuuluvani!) niin ehtisi varmaan saamaan tuon nyt jakeluun tulevan pakkauksen.

Vierailija
32/139 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat vaan kaikille! Olitte kirjoitelleet niin ahkerasti etten nyt ehdi kommentoida (oli vähän nettiongelmia pari päivää), muuta kuin tervetulotoivotukset Julille! Tosi kurjaa, että tavattiin tällä puolen, eikä o-puolella! :/ Mutta täällä on onneksi ihan parasta seuraa! :)

Huiskut kaikille, palaan paremmalla ajalla!

killa pp 6 (eikä vielä ole oikein ehtinyt piinailla)

Vierailija
33/139 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan näin alkuun OmaaNapaa; terveiset ekalta polikäyniltä! Joka tosin nyt ei ollut mitenkään kiva! Itkien sieltä ulos lähdettiin¿Aikas p**ka lääkäri. Ei kyllä sitten ottanut yhtään kuuleviin korviin mitä kerroin. Ei aiemmasta hoidoista (siis olen käynyt yksityisellä lapsettomuuteen erikoistuneella gynellä, huippu sellaisella), mitä niissä tapahtui tai meidän toiveita¿! Ihan kuin olis ilmaa ollut, saatikka mies. Lääkäri kysyi multa polttaako mies ja mitkä oli simppa-testin tulokset. Meinasin sanoa, että kysyppä ite¿ Sen nyt tiesin ja olin osannut varautua, että syksyllä sitten hoidot alkaa, mutta oli ehdottomasti sitä mieltä että vielä katsotaan mitä tehdään. Sille ei siis riittänyt toisen lääkärin mielipide. Olisihan se helpotus jos mun kroppa toimisi pelkillä clomeilla, mutta en jaksa uskoa siihen. Rypäleiset rakkulat vaan saadaan aikaan. Luulen, että näillä lekureilla (yksityisen puolen lekuri ollut keskussairaalassa ennen töissä) on joku hiertämässä keskenään, kun ei yhteistyö toimi. Kun esim. kaikkia papereita ei ollut tuo yksityisen lekuri laittanut menemään, mutta itse ne kyllä saan vastaanotolta, kun soitin sinne¿

Sanoin sitten oman mielipiteen, että en halua enää vain katsella ja odotella hormoneilla, kun ne ei ole toimineet. Taisin käyttää sanaa jaksa. Se sanoi sitten vähän ilkeen kuulosesti, että ¿kuinka sinä kestät sitten isot hoidot ja pettymykset, jos et tätä jaksa. Tai saatikka hyperin vaaran!¿ Että aha! Ihan kuin ne yrittäisi testata kuka mitäkin jaksaa ja kannattako tuolle kalliita hoitoja antaa, kun se on noin heikkopäinen! Noh, nyt hiukan jo käyrä laskenut, kun on rauhoittunut, mutta mutta...Kaiken kukkuraksi olen aika kipeä. Lääkäri teki ultaran ja molemmilla puolilla oli kymmenkunta n. 1cm kokoista rakkulaa ja voite uskoa että sattuu. Ihan tekis mieli lääkettä napata...

Kille, kiva kun piipahdit! Ihana kuulla masu-uutisia ja se että pieni kasvaa masussa =)

Yksis, älä huoli ei mullakaan ollut oikeen mitään oireita kun clomeja nappailin ja onneksi siitä myoomasta ei tarvitse huolta kantaa. Ei tullut miellyttävää käyntiä saatikka suunnitelmaa täällä! Nyt kun hiukan helpottaa tulee jo ajatus, että josko kaikki vielä menee niin kuin on suunniteltu!

Naksu, kesäkuuhan on jo ovella, ihan huomaamatta!

Dese, hyvä kun olet punertanut itsesi ylös =) Ja karkki on erittäin sallittua! Teillä onkin edessä isoja sydämen asioita. Kyllä tätä tietä taivaltaessa kaikki vaihtoehdot tulee itsekin mietittyä ja juteltua, viimeksi tänään¿

Buumilla se on osunut ihana lääkäri, toisin kuin eräillä! Kyllä sillä onkin paljon näissä asioissa merkitystä¿Kuitenkin vaikeiden asioiden kanssa painitaan, niin on se kauheaa jos sattuu kylmä tai muuten epämiellyttävä lääkäri¿

Piggiskin palaillut langoille reissusta! Ihanaa, jos oli ihanaa =) Ja lisää lomaa kohta tiedossa. Pidän niin lujaa peukkuja pystyssä,

Julille moikat! Ikävää että teidänkin polkuun on tullut mutkia, mutta täällä sitä turvaa ja olkapäätä saa, kun matka tuntuu liian vaikealta¿Olen siis kotiutunut hyvin, osin toki toivon, että en ihan juurru tänne. Katselin tuota esittelyäsi ja huomasin, että meillä onkin paljon yhteistä!

Tuutimarille halit yllätyshyökkäyksen johdosta! Onpa ihmeellistä, että heittelee noin. Onko teillä tässä keväällä vielä lekuria?

Vielä lopuksi noihin gallupeihin eli ollaan kerrottu minun vanhemmille sekä siskolle ja hänen miehelle. Tietävät tilanteen aika tarkasti. Viimeksi tänään siis äitini soitteli ja kysyi miten meni. Miehen porukoille ei olla puhuttu mitään. Siellä puolella vauvat on tulleet vain alkkareihin kurkkaamalla ja luulenpa että ymmärrystä ei oikein olisi¿Muutamalle hyvälle ystävälle olen myös kertonut.

Vauvan vaatteita tykkään katsella eikä se aiheuta mitenkään ahdistusta, mutta nyt ei ole tullut kurkattua tuota pakkausta. Taidanpa mennä ihan mielenkiinnosta katsomaan¿

Nyt menen iltapuuhiin ja tehistä katsomaan! Kiitos, kun sain purkaa...

-marge-

Vierailija
34/139 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vaan tulla korjaamaan tilanne: Tänäänhän se vasta se pp 6 on... En selvästikään ole vielä piinaillut, kun en edes ole päivistä perillä! ;)

Palaillaan!

Killa pp 6

Vierailija
35/139 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäkäisessä on selvästi vähän reissaajan vikaa ¿ taas ollaan nimittäin lähdössä viikonlopun viettoon muualle.. Pääsepähän piinailemasta kotona ja saa muuta mietittävää, rupee nimittäin ajatukset lentämään liian vilkkaasti meikäläisen kupolissa, et parempi vaihtaa maisemaa ja saada ylenpalttisesti muita virikkeitä ;o) Jestas, kun alkaa tosissaan jännittää¿ KÄÄK!

HELLIKKI: tohon ¿miessotkee¿-asiaan kommenttia :o) Mähän oli yksin 9kk ja nyt kun mies vihdoin ja viimein kotiutui, niin huomasin itsessäni hieman perfektionistin piirteitä ja olin melkein ¿unohtanu¿ millasta on kun kämpässä asuukin kaks ja kahden tavarat.. Aika helposti tuli alussa nalkutettua ihan typeristä asioista, mut sit otin itseeni niskasta kiinni ja nalkutin itselleni, että onhan miehelläkin oikeus täällä asua..

Ai niin--- ja tsemppiä sullekin piinailuuuuun¿

YKSIS: Kuulosta ihan kivalle noi teidän lomasuunnitelmat, se formulakin itse asiassa! Kiitti tsempityksestä :o)

JESSIS: välillä saat luvan hellittää peukutuksista, ettei vallan kokonaan kramppaa ;o)

JULI: harmi kun jouduit tälle puolelle ja samaan hengenvetoon lämpimästi tervetuloa munkin puolesta. Oon joskus kauan aikaa sitten käyny taustoimassa tuolla kuumepuolella ja muistan sut sieltä.

VOI BROOKE: erityisvilkutukset piinailukaverille! Ihailen kyllä sua, jos meinaat uskaltaa testata ennen pp14. Mä en kyllä taatusti uskalla, vaan odotan kiltisti ens viikoon. Oon edelleen vakaasti sitä mieltä, et mulle se negan näkeminen v*****aa enemmän kuin menkat! Mut tietenkin me se tätönen yhdessä häädetään muille maille vierahille¿

NAKSU: Moikka sullekin! Kommenttia clomeista ja kiloista; eli mulla ei noussu niistä paino, mut oireina oli hikoilu ja aallot ja sitten näin sillee sumusesti kuurin aikana ja vähän pyörrytti toisinaan.

DESE: kiitos ¿hoitovastauksesta¿. Me ajatellaan taas miehen kanssa melkein toisin päin näistä hoidoista. Eli valmiita ollaan menemään ¿loppuun asti¿, koska jos ei mentäisi, niin itseni ja mieheni tuntien jäisi meitä aina vaivaamaan epätietoisuus siitä, oisko hoidot meitä kuitenkin auttaneet. Mutta kuten Brookekin jo sanoi, niin jokainen käsittelee tätä asiaa parhaalla katsomallaan tavalla eikä ole mitään oikeaa tai väärää tapaa toimia. Tärkeintä on, että asiat tuntuu oikealta sydämessä.

TUUTIMARI: inssissä ei välttämättä tarvitse just clomia käyttää lääkkeenä jos sulla ovis tapahtuu normaalisti. Voidaanhan inssi tehä luonnolliseenkin kiertoon.

MARGE: noi voihan **kele sentään! Ohhoh, miten törppö lääkäri!!! Mihin te nyt sitten päädyitte kaiken ton jälkeen?

KILLA: terkkuja ja vilkutuksia sulle myös :o)

Ja kaikkille muillekin Enskoille hauskaa viikonloppua! Mä palailen taas maanataina asiaan, jolloin on muuten pp14!!!!!!!!!!!

iloisin terkuin piinaileva Piggeliina ( tänään pp11), joka on lähdössä viikonlopuksi karkuun ;o)

Vierailija
36/139 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitepaanpas sitten rauhoittua vähän jotain kommentoimaankin! :)

Ihania lomasuunnitelmia oli Yksiksellä, ja Buumiko se oli käynyt " ikuisessa kaupungissa" ? Ihanaa! :) Nää hoidot taitaa syödä meidän lomareissurahat, joten pisin matka joka tehdään, lienee tonne Väestöliittoon... ;) Mä haluan kuitenkin mieluiten nää inssit nopsaan alta pois, niin sit voi ehkä pitää vähän taukoa ennen IVF:iä.

Piggis: huu, siellähän on jännät paikat! Testaatko sit pp14 vai...?! *bd*

Marge: voi vitsi mikä lekuri?! :S Tosi kurjaa, kun olisi näissä asioissa tosi tärkeetä että lääkärin kanssa löytyisi se yhteinen sävel. Onko teillä mahdollisuus pyytää toiselle lääkärille? Toivotaan, että asiat järjestyy!

Tuuti: olipas lyhyt kierto sulla! Inssissä voidaan tosiaan käyttää Clomeja tai sit niitä pistettäviä hormoneja.

Jessis: kiva kun kirjoittelet, vaikkei siellä juuri tapahdu ennen syksyä (ellei luomuihme yllätä...).

Brooke: hui, menee jännäksi! Tuuhan sit heti kertomaan tulokset, mä peukutan ihan täysillä! bdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbd

Dese: kiva että olet jo vähän piristynyt ja jaksat katsella eteenpäin! :)

Juli: tervetuloa mukaan tosiaan vielä kerran! Toivotaan, että visiittisi jää lyhyeksi! :)

Hellikki: moi piinailukamu! Mikäs tilanne siellä piinailun suhteen?

Desen galluppiin miesten tuntemuksista: täällä mies ei omista tunteistaan lapsettomuuden suhteen puhu, eikä muutenkaan halua puhua hoidoista ym muuta kuin mitä on ihan pakko.

Äitiyspakkausgallupiin: no täällä sitä uutta äippäpakkausta on odotettu jo innolla koko kevään, kun kuulin huhuja että kiva on! ;) Nyt ei tarvitsisi kuin tulla raskaaksi, niin tuon saisi! :D

ON: ei ihmeempää, mutta näillä päivillä ei pitäisi vielä ollakaan. Niin, aika kovasti kyllä jotain tuolla alakerrassa lorahtelee, mutta luultavasti se liittyy lugeihin. Tosin en muista että viime kierrossa olisi ihan tällaista ollut?! Mutta nyt jäitä hattuun, sillä oikeesti tässä vaiheessa ei voi vielä mitään raskausoireita olla kuitenkaan. Odottelen siis kärsivällisesti! :)

Vaan nytpä täytyy taas rientää, joten heipat vielä kaikille muillekin Enskoille! :)

Killa

37/139 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dese: kiitos tiedoista, näin olin hieman ajatellutkin asian menevän. Tuntuu, että on niin hölmö olo, kun ei tiedä mistään mitään adoptioasioissa. Mutta eiköhän ne selviä sen infon kautta. Onko se info jokin ryhmälle pidettävä tilaisuus vai ihan vain keskustelutilanne pariskunnan ja adoptioasioista tietävän kanssa?

Marge: minkä ihmeen lääkärin luokse jouduitte? Suututtaa tuommoinen puolestanne! Tuommoisen käynnin pitäisi viedä asioita eteenpäin ja helpottaa oloa (ainakin minun mielestäni) eikä tosiaankaan saada mieltä matalaksi. Jäikö suunnitelmat nyt kuitenkin vielä auki? Kyselit meidän seuraavaa käyntiä: varasin tänään käynnin vielä kesäkuulle. Alunperin oli lääkärimme kanssa puhetta, että tulemme molemmat miehen kanssa Clomi-ultraan jotta voimme myös suunnitella jatkoja samalla syksyn varalle. Mutta nyt kun soitin, sanoin etten halua enää Clomeja ja tulisimme vain suunnittelukäynnille ja hän ymmärsi hyvin. Elokuulle sanoi inssin onnistuvan.

Piggeliina: Pitääpäs kysyä lääkäriltä tuosta luonnolliseen kiertoon tehtävästä inssistä. Se on nimittäin puhunut mulle koko ajan, että inssissä voisimme aloittaa " pelkillä Clomeilla alkuun" , mutta ei siis mitään lääkkeettömästä hoidosta. Rentouttavaa viikonloppureissua!

Pidän peukkuja teille kaikille piinailijoille, usealla jännät paikat! Ja viikonloppuvilkutukset teille kaikille enskattarille!

Tuutimari

Vierailija
38/139 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan taasen...ihan pikaisesti tulin piipahtamaan...

Kiitos noista clomi kommenteista... helpottaa kummasti kun tietää ettei se paino ihan itsestään nouse ja ainakin yritän pitää omaa ruokailua kurissa ;)

Piggeliinalle oikein hauskaa viikonloppureissua, ihanaa kun pääset lomalle piinailemasta!

Marge: Teillähän se kurja lääkäri sattui... täällä tuollaisesta käytöksestä vois jo valittaa, mutta Suomessa ei liene muuta keinoa kuin toivoa että ensi käynnillä asiat olisi paremmin - julkisella puolella kun ei niin vain lääkäreitä fvaihdella. Olen pahoillani saamastasi kohtelusta - Hali!

Kaikille piinailijoille piinapuhtia ja jaksamista... Brookella ja Piggeliinalla jännät paikat lähestyy ja Hellikki ja Killa seuraavat perästä.

Desen kyselyihin voinen todeta ettei meillä mies aktiivisesti hoidoista juttele... antaa lähinnä meikäläisen pitää ohjia käsissä ja kyselee aina välillä mitä seuraavaksi tapahtuu. On kuitenkin omalla tavallaan ihan kybällä mukana ja valmis tukevampiinkin hoitoihin.

Tervetuloa Julille (Olihan se Juli, toivottavasti meni nikki oikein!)

Vilkutuksia ja huiskutuksia ja hyviä viikonloppuja muille Enskattarille!

ON: Tänään oli siis jälkimmäinen FSH verikoe ja edellisen viikon ja tämänpäiväiset testit yhteen niputettuina oli tulos lupaava... eli suurempia vikoja ei ainakaan toistaiseksi ole löytynyt :))

T. Yksis

Vierailija
39/139 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuutimari: Meillä siis on se suunnittelukäynti 4.6. ja tässä kierrossa pitäisi alottaa ne jarrut... Punktio on suunnitteilla näillä näkymin vkolle 26, mikäli kaikki menee suunnitelmien mukaan ¿ mikä on kyllä epätodennäköistä jos meidän hoitohistoriaa katsoo taaksepäin! :) Olipas sulla kumman lyhyt kierto...

Dese: Kuten Brooke taisi jo mainitakin, sitä tämän vuoden pakkausta on vasta nyt alettu jakamaan ¿ Eli todellakin toivon että edes joku meistä ehtii sen saamaan, vuosi on aikaa! Ja tuohon miesasiaan... Meillä ei siippa ainakaan ääneen sano, mikäli nuo jutut lehdissä ym. tuntuvat pahalta... En kyllä usko että edes tuollaisia lukee, jotenkin sillä on kai sen verran vahva usko, että meille se vaavi vielä tulee. Sillä ei ole muutenkaan ollut tämän asian kanssa niin kovaa hoppua kuin meikäläisellä, joten osaa ottaa vähän rauhallisemmin! ;) Mutta nykyään on kyllä selvästi enemmän mukana tässä touhussa ja oikeasti toivoo vauvaa itsekin!

Marge: Siis ei voi olla totta, mikä kusipää se teidän lääkäri (sori vaan mutta nyt en sanoissa säästele!)!!!! Ei noin voi asiakasta kohdella, todella hävytöntä! Meidän lääkäri itse nimenomaan on painottanut sitä, miten näiden asioiden kanssa painivien kanssa pitää olla todella varovainen puheissaan, kun on kyse niin arasta asiasta! Sinuna kyllä pyytäisin toista lääkäriä ja kertoisin ihan suoraan miksi - ei pitäisi olla mahdotonta! Me ainakin saatiin nyt tuohon suunnittelukäynnille valita se lääkäri (tai siis alunperin oli toinen mutta kun pyysin juuri tiettyä niin se saatiin)... Miten teillä nyt siis jatko, ei kai vaan nyt tuohon jättänyt asiaa (vai enkö vaan muista oikein lukemaani..?)? Huh, jaksuja, kurjaa kohtelua olette kyllä saaneet!

Piggeeee! Millos testaat?! Hui miten jännää!!!

Ja Killalla kanssa, siellä jo lorahtelee! ;) Toivotaan, että on hyvä merkki eikä vaan ikävä vaiva lugeista!!!!!!

Yksis: Hieno juttu että verikokeissa asiat ok! Toivottavasti jatkokin sujuu kuin vettä vaan!

Täällä ei kummempaa, oviksen ajat on varmaan käsillä vaikkei mitenkään erikoiselta tunnukaan. Ja nyt ei kyllä tähdätäkään sekstailua tähän aikaan, kun ei ole tietoa miten ne sumut sitten vaikuttaisi, jos kumma ihme nyt tapahtuisi...

Täällä on taas kädet ollut kyynärpäitä myöten mullassa kun olen laittanut penkkejä kuntoon! ;) Vielä kun noista pirskutan voikukista pääsisi eroon niin hyvä olisi! Nyt menen mässäilemään ja löhöilemään, mukavaa lauantai-iltaa kaikille!

Vierailija
40/139 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red] Tulin vaan ilmoittamaan, että elossa ollaan vaikka taustalla olen pysytellytkin. Kiitos kaikille ihanille enskoille, jotka olitte kaipailleet! Pidän teille kaikille peukkuja yhdessä ja erikseen, että ne plussan nopsasti nappaisitte.

Killa, voisitko lisätä esittelyihini vielä tekstin: " Inssiä ei päästy tekemään kevään 2007 aikana, syynä ovuloimattomuus. Nyt kesä taukoa ja syksyllä toivottavasti nopeasti tositoimiin. Menopurit ja Clomit odottavat kaapissa klinikoiden kesätauon päättymistä."

Kyllä sitä naisella pitää aina vähintään yksi isompi projekti olla päällä. Nyt kun vauva-asia on laitettu taka-alalle olen alkanut suunnitella häitä tosi innokkaasti. Toisaalta uskon, että on tosi hyvä että suuntaan tästä asiasta vapautuvan energian (jota on yllättävän paljon) johonkin positiiviseen.

Halauksia teille kaikille ihanaisille naisille! Hengessä olen edelleen mukana, vaikka minua ei ehkä niin aktiivisesti palstalla näykään.

Aurinkoista kesää ja positiivisia plussatuulia!

<3:lla Diina