Nelikymppinen nainen, mitä käytät peittämään ihon virheitä LUONNOLLISEN näköisesti?
Itselläni on paljon punaisuutta (pinnallisia verisuonia) ja poskissa suurentuneita ihohuokosia. En ole koskaan kauheasti meikannut enkä varsinkaan nyt vanhempana, kun tuntuu ettei meikkivoide istu kasvoihin luonnollisesti. Tuntuu, että se vain pakkautuu ihohuokosiin ja korostaa niitä. punaisuuttakaan en osaa peittää ilman että se meikkivoide on mielestäni liian näkyvä. Mieluummin olen punainen kuin näytän siltä, että on hirveä kerros pakkelia. Mielestäni minulla on enemmän kuiva kuin rasvainen iho, mutta sitten muutaman tunnin jälkeen saattaa nenä myös kiiltää. Mitkä tuotteet sopisivat tällaiselle aikuiselle iholle ja toisivat luonnollisen näköisen lopputuloksen?
Kommentit (115)
Misshan Perfect Cover bb-voidetta. Mutta teen kyllä paljon muutakin iholleni kuin laitan sitä, eli aamuin illoin puhdistus, sitten hoitovesi, seerumit, aha-kuorinta, yö/päivävoide jne. Kaikki noi auttavat pitämään ihoni tasavärisempänä ja kosteutettuna. Tästä ei tosin av:lla pidetä vaan vähänkin pidemmät ja enemmän kuin kaksi tuotetta sisältävät ihonhoitorutiinit alapeukutetaan unholaan😄
Ei voi antaa yleispätevää ohjetta. Meikki ja kasvot, lopputulos riippuu ihon laadusta.. Iäkkäällä kuiva iho... vaikeuksia löytää sellaista meikkiä joka on luonteva.
Yörasvan kanssa tippa itseruskettavaa öljyä, aamulla ihanan tasaisen värinen iho.
Vierailija kirjoitti:
Hoidan ihoani hyvin, joten siinä ei ole virheitä. Suosittelen sinuakin laittamaan ihonhoidon ensin kuntoon ja katsomaan sen jälkeen onko enää "peitettävää".
N42
Minulla on ollut ainakin ala-asteikäisestä asti pinnallisia verisuonia ihossa. Se on ominaisuus.
itse käytin sinun iässä mineraalimeikkejä....
nyt tässä 55 iässä en käytä mitään meikkejä enää vaan näkyköön kuivuus tai jos on jotain iholla punaisia läiskiä. kyllä vanheta saa ihan rauhassa eikä tarvitse enää märehtiä ulkonäköä.
Kuulostaa että sinulla on pintakuiva mutta rasvoittuva sekaiho. Hoida sitä asianmukaisin kosteuttavin tuottein päivittäin niin meikkivoidekin sulautuu ihoon ja istuu paremmin. Laita alle huokosia häivyttävä primer eli meikinalusvoide. Korealaisten sarjojen BB ja CC voiteet antavat luonnollisen hehkun ilman pakkelimaista vaikutusta, blurraavat huokosia sekä pitävät ihon mattaisena pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Hoidan ihoani hyvin, joten siinä ei ole virheitä. Suosittelen sinuakin laittamaan ihonhoidon ensin kuntoon ja katsomaan sen jälkeen onko enää "peitettävää".
N42
Couperosa ei ole ihon virhe vaan ominaisuus. Sitä ei voi kokonaan häivyttää millään hoitotuotteilla ja konsteilla. Ainoastaan vähentää ja estää uusien katkenneiden pintaverisuonten syntyä.
Ei auta kuin kokeilla voiteita ja peiteaineita ja valikoida kaupasta sopiva sävy.
Ja kannattaa hankkia vähän eri värejä eri vuodenaikoina niin että sekoittaa eri sävyistä kulloinkin ihoon sopivan sävyn.
Hyvä aurinkosuojaa sisältävä päivävoide kesällä tasoittaa ihoa melkoisesti.
Lumenella on edullinen CC peitevoide pienessä litteässä purkissa joka toimii esim nenänpielissä jos niissä on verisuonia näkyvissä.
Itse löysin parhaan meikkivoidesävyn Lancomelta jota tupsuttelen paikallisesti.
Käytän voidemaisia poskipunia puuterin alla.
Lumenella on ihan hyvä ja jos haluan reippaammin sävyä käytän voidemaista poskipunapuikkoa.
Punaisuutta taittava CC- voide siveltimellä tosi ohuesti levitettynä.
Mulla ongelma juuri verisuonet. Muuten iho ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N42
Couperosa ei ole ihon virhe vaan ominaisuus. Sitä ei voi kokonaan häivyttää millään hoitotuotteilla ja konsteilla. Ainoastaan vähentää ja estää uusien katkenneiden pintaverisuonten syntyä.
Tämähän ei ollut ap:n ainoa ongelma, muihin auttaa kyllä ihonhoito ja punoituskin vähenee asianmukaisilla tuotteilla.
Mäkin tarttisin apua peittämiseen, mulla on vieläkin näppyjä. Ollut teinistä lähtien. Kyllä ne meikillä saa peittoon, mutta iho on kuiva pinnasta (paitsi nenä joka kiiltää vaikka mitä tekisi) ja meikki erottuu sitten tosi pahasti. Ei ole oikein rahaa ostella toimivia tuotteita eikä käydä kosmetologilla, kun kaikki ylimääräinen menee lapsiin. Ihon puhdistus kosmetologilla kyllä on aina auttanut ihon kuntoon huomattavasti.
Pintakuiva iho voi kiiltää vaikka se onkin kuiva. Silloin etenkin T-alue loistaa. Kannattaa siis keskittyä ihon kosteuttamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin tarttisin apua peittämiseen, mulla on vieläkin näppyjä. Ollut teinistä lähtien. Kyllä ne meikillä saa peittoon, mutta iho on kuiva pinnasta (paitsi nenä joka kiiltää vaikka mitä tekisi) ja meikki erottuu sitten tosi pahasti. Ei ole oikein rahaa ostella toimivia tuotteita eikä käydä kosmetologilla, kun kaikki ylimääräinen menee lapsiin. Ihon puhdistus kosmetologilla kyllä on aina auttanut ihon kuntoon huomattavasti.
Sinäkin hoidat ihoasi väärin.
Vierailija kirjoitti:
N42
Minäkin hoidan ihoa hyvin mutta silti se on hirveä. Kirjava, jäätävät ihohuokoset koko naamassa, rasvainen ja tällä hetkellä varmaan 100 näppyä.
Käytän Lumenen CC-meikkivoidetta vain punoittaville poskille. En siis koko naamalle meikkivoiteena - olen sitäkin kokeillut ja herramunjee minkä näköistä mulla - vaan ainoastaan peitevoiteena. Toki ei peitä ihan kokonaan punakkaa ihoa. Mutta on todella luonnollisen näköistä ja häivyttyy hyvin verrattuna että oikeaa peitevoidetta levittäisi noin suuren alan. Lisäksi suojaa selvästi ihoa päivän aikana. Esim. talvella kuivassa ilmassa toimistolla iho ei reagoi ollenkaan yhtä voimakkaasti (pahemmalla punoituksella) kuin ilman voidetta.
En mitään.
Lopetin vähäisenkin meikkaukseni kokonaan korona-aikoina, enkä aio siihen typeryyteen palata.
Suosittelen kaikille, ihanan vapauttavaa, säästää monelta pelolta ja itseinholta, kun pääsee meikeistä eroon.
Hyvälaatuinen meikkivoide, siihen yhdistettynä hyvälaatuinen kasvovoide 50% 50%, sekoitus kämmenselällä, siitä siveltimellä kasvoille, sienellä tuputus reunoihin ja häivitys korvien päälle, hiusrajaan, kaulaan. Meikkivoiteen värin voit testata kaulaan. Valitettavasti näin vanhetessa millään markettimeikkivoiteella ei oikein tee mitään, pitää mennä kalliimpiin merkkeihin, muut on liian "pakkelia" ja pakkautuu...
Minä käytän:
Retinolia sisältävää yövoidetta tai seerumia kolmena iltana viikossa (minulla käytössä yleensä joko apteekissa myytävä Bella-yövoide tai The Ordinaryn retinoliseerumi)
Niinä iltoina kun en käytä retinolia, laitan The Ordinaryn C-vitamiinivoidetta saman merkin Natural Moisturising Factors-kosteusvoiteeseen sekoitettuna.
Aamulla laitan samaa The Ordinaryn kosteusvoidetta, mutta sekoitan siihen muutaman tipan ruusunmarjaöljyä.
Päälle aurinkosuojavoide (minulla korealainen Missha Sun Milk).
Silmänympärysvoiteena niin ikään korealainen Cosrx Snail Peptide Eye Cream.
Putsaan kasvot aina ensin puhdistusöljyllä ja sitten vaahtoavalla putsarilla.
Kuorin noin kerran viikossa The Ordinaryn AHA-happokuorinnalla.
Toimii hyvin. Sanoisin, että retinoli ja aurinkosuoja ovat olleet tärkeimmät.
N42