+++ ENSIKOT viikoilla 21-22 +++
[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.
[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!
[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos
esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.
[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]
[color=FF69B4]Adette
[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita
Yritystä takana: Syyskuusta 2005
Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.
[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]Afternoon
[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73
Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa
Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05
Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4
kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle
hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.
[color=FF69B4]amalia78
[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia
Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen
Yritys aloitettu 04/05
Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.
[color=FF69B4]AnnaLeena78
[color=CD1076]Ikä: 28 v, mies 31
Asustellaan etelä-suomessa.
Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.
Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]_apila_
[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83
Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan
Yritystä takana: tammikuusta 06
Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.
[color=FF69B4]Buumi73
[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.
Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu
Pillerit jätetty pois 01/06
Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...
[color=FF69B4]Brooke73
[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.
Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta
Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minulla hormonihäikkää. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI, ja ensimmäinen yritys on huhti-toukokuun vaihteessa.
[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese
[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.
Yritys aloitettu 09/05
Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu
pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin
sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta
eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete
simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia
järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.
[color=FF69B4]-Diina-
[color=CD1076] Ikä: minä 26, mies 27
Asuinpaikka: Etelä-Suomi
Yritys aloitettu: 10/05
Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Ensimmäistä inssiä odotellaan.
[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED
[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31
Mistä kotoisin: pk-seudulta
Koska yritys aloitettu: 02/05
Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei
ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella
puolella.
[color=FF69B4]hapö2
[color=CD1076]Ikä: molemmat -78
Kotipaikka: pääkaupunkiseutu
Yritys aloitettu: ¿tositoimiin¿ 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin
Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.
Hoito: yksi inssi touko-kesäkuussa ja sitten ICSI
[color=FF69B4]hellikki
[color=CD1076]Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35
Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan
Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.
Tutkimukset ja hoidot: kaikki ensivaiheen tutkimukset takana ja toukokuussa on tarkoitus tehdä ensimmäinen inssi.
[color=FF69B4]hyntty-
[color=CD1076]Ikä: Ikää mulla on 22 ja miehuudella 23
Kotipaikka: asustellaan täällä melkeen pääkaupunkiseudulla
Yritys alotettu: 3/06 ja eilen oli sitten ensimmäinen polikäynti lääkärillä.
[color=FF69B4]Jessica
[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34
Kotipaikka: Turun seutu
Yritys aloitettu: 05/05
Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]Kathy@
[color=CD1076] Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78
Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta
Yritys aloitettu 09/05
Mulla todettu PCO 05/06, miehen simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Kolme viimesintä kiertoa syönyt terojen lisäksi clomeja, Clomit eivät saaneet muniksia kasvaan eli en ovuloi ollenkaan. Kesän hoidot tauolla ja syksyllä aloitetaan Menopurin pistely ja toivottavasti päästään ensimmäiseen inssiin.
[color=FF69B4]Keiju
[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)
Kotipaikka: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. " Tositoimiin" ryhdyttiin
2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Clomit aloitettu 01/07. Siemenneste erinomaista.
[color=FF69B4]Killa
[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v
Kotipaikka: Helsinki
Yritys aloitettu: 8/05
Perustutkimukset tehty. Vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin ekaksi hoidoksi. Hoidot aloitettiin huhtikuussa -07.
[color=FF69B4]käärö
[color=CD1076]Ikä: minä 24 ja mies 27
Kotipaikka: Pohjois-suomi
Yritys aloitettu 06/04
Tutkimukset: mulla on todettu etten ovuloin tai sitten ovuloin todella harvoin, endo epäily. Clomeja syöty 3 kiertoa 50mg ja 100mg, ilman ovista ja tulosta. Miehen simppatestin tulosta odotellaan
[color=FF69B4]-marge-
[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26
Kotipaikka: hämeessä asustellaan.
Yritys aloitettu 05/06
Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 11/06. Simpat ok, kierronkartoitus mahdollisimman pian. Clomit ja puregon kokeiltu, ei sopineet (sekoittivat tuotannon täysin). 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle puolelle, yksityisen vastausta odotellaan. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]Naksu
[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.
Kotipaikka: Tampere
Yritys aloitettu: 09/2005
Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi > ivf suunnitteilla JO vkolle 26!
[color=FF69B4]-ninnuli1-
[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.
Mistä päin: Kaakkois-suomi
Yritys aloitettu: 04/05
Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.
Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.
[color=FF69B4]-piggeliina
[color=CD1076]Ikä: minä 32v ja mies 31v.
Kotoisin Etelä-Suomesta
Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01
Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta
02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien
aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista
ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.
[color=FF69B4]Rouwa
[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.
Kotipaikka: Pirkanmaa
Yritys aloitettu: 06/06
Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi
Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,
clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden
lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.
[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)
[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23
Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...
Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois
Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis
ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös
takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies
clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi
yritys.
[color=FF69B4]sannuli-80
[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi
Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta
Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004
Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.
Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.
[color=FF69B4]tuutimari
[color=CD1076]Ikä: Ollaan miehen kanssa molemmat 31 v.
Mistä päin: asustellaan Pohjoisessa Suomessa.
Yritys aloitettu: Ensimmäinen lapsi ollut toiveissa jo yli kaksi vuotta ja " todellinen" yritys aloitettu 10/05 (kun huomattiin, että ei se tullutkaan kun on tullakseen... :).
Tutkimukset: Viime syksynä on tehty kaikki perustutkimukset (siittiöt ok, hormonilabrat ok, munatorvet ok) ja siis selittämättömiä ollaan.
Hoidot: Muutaman kierron ajan Lugesteroni loppukierrossa (lyhyeen kiertoon ja tiputteluun) ja nyt kevään ajan Clomifeneja. Kesän jälkeen ollaan päätetty lähteä järeämpiin hoitoihin, jos ei vielä sittenkään tulosta ole tullut.
[color=FF69B4]Vannis
[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26
yritys aloitettu: 3/05
tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)
hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF tulossa 4/07 [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]VihervaaranAnna
[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.
Paikka: Lounais-Suomi
Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.
Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta
5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä
10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.
[color=FF69B4]YksityinenAsia
[color=CD1076]Ikä: Minä -71 ja mies -69 (siis patavanhoja molemmat)
Sijainti: Yhdysvallat
Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 (siis vuosiin ei olla yritettykään)
Hoitoja: ei vielä mitään, menossa ollaan kyllä
[color=FFC0CB]*********************************************************
[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]
[color=FFC0CB]*********************************************************
[color=CD1076]milka1
[color=FF69B4]Ikä: 32
Mistä kotoisin: pk-seutu
Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06
Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.
[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE
[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79
Kotoisin: Pohjois-Suomesta
Yritys aloitettu: tammikuussa 2005
Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.
Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)
LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿
[color=CD1076]Bianco
[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32
Kotipaikka: pk-seutu
Yritys aloitettu 03/05
Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.
Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07
[color=CD1076]Tuittu78
[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30
Kotipaikka: Espoo
Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.
[color=CD1076]trixie2
[color=FF69B4]Ikä: Minä 27 ja mies 24v
Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.
Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.
Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.
Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07
[color=CD1076]kille75
[color=FF69B4]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita
yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)
tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07
[color=CD1076]Tuiskutiusku
[color=FF69B4]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.
Mistä päin: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: 08/05
Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.
Hoito: ICSI huhtikuussa
Kommentit (139)
Täällä pimennossa ollut Jessis palaa ruotuun : )
En päässyt näille sivuille varmaan pariin viikkoon, mutta nyt onneksi tuntuvat taas pelittävän!
Eli ei mitään dramaattista ole minulle tapahtunut. Mitä nyt pari vuotta yritystä hupsahti täyteen, joten kyllä sekin veti mielen vähän surkeaksi, ja teki ihan hyvää nollailla ajatuksia/fiiliksiä hetken verran. Ja tänään kp1 taas kerran, oiskos sitten 25. kierto alkanut jos oikein laskin. Nonih, se omasta navasta taas.
Pikapikaa lueskelin vanhoja kuulumisia, Brookella ja Killalla ainakin tosi jännät paikat bd bd bd
Killa, musta toi 7 mm limis olisi jo ihan riittävä kiinnittymisellekin. En nyt ihan tarkkaan muista mitä tyksin lekuri on siitä tuumaillut, mutta muistaakseni mulla on ollut kp12 vain 5 mm alimmillaan, niin se on ollut hänen mielestään ok.
Kiitos taas pinon päivityksestä!
Kaikille muillekin huiskutukset ja mukavan uuden viikon toivotukset! Toivottavasti kuultaisiin jo pian taas plussauutisia meidänkin pinosta.
Nyt töitä...
Jessis (ja enää kaksi kiertoa ennen ivf-piikittelyn aloittamista, jeeee)
Oli vaan pakko tulla kertomaan, että soitto klinikalle pelasti mun päivän: inssiä edeltävänä päivänä limis oli 8.5mm joka kuulemma oli oikein hyvä! Jee! :D Toiveet taas taivaissa, täältä ei pääse kuin alas päin ja lujaa! Toivotaan, ettei tiputa! :)
Ja jee toisenkin kerran, kun Jessiskin löytyi! :) Ehdittiin sua jo kaipailla! Kohta sielläkin taas asiat etenee, nyt vaan rentouttava kesäloma tähän väliin! :)
Nyt taas painetaan duunia, joten palaillaan!
Tulkaahan nyt muutkin kertomaan kuulumisia, ettei tää mene mun yksinpuheluksi... ;)
Killa pp 2
Tulin vaan ilmoittamaan, ettei kannata enää meikäläisen puolestä jännäillä. Täti löysi tiensä tänä aamuna jälleen kerran meidän osoitteeseen. Mieli on maassa ja fiilikset kaiken kaikkiaan p**kamaiset. Kaivaudun nyt jonnekin nurkkaan nyyhkimään ja tulen takaisin kun elämä voittaa. Luultavasti olen linjoilla jo huomenna, mies kun suuntaa kulkunsa taas ulkomaille muutamaksi päiväksi.
Parempaa onnea teille muille!
~dese kp1
Voi Dese! Pahoittelut ja lämmin halaus! Ei tässä tilanteessa ole oikein muuta sanoa, kuin että uskothan että me täällä tiedetään tuo tunne! :( Koita jaksella ja tulla kertomaan kuulumisia taas!
Killa
Onnea tuiskulle plussasta!!
Ja Killalle ainakin kaikki peukut ja varpaat pystyssä!!! Oli nyt pakko jo tulla ilmottautumaan että elämä alkaa taas voittaa.
Kiitos kaikille myötätunnosta ootte ihania!!!
Eli mulle tehtiin lääkkeellinen " tyhjennys" ja sitä en kyllä enää ikinä halua kokea... Viikkoja piti olla 8+5, mutta sikiö oli menehtynyt 6+ viikoilla. Mutta miehen kanssa juteltiin että yritystä jatketaan ja toivottavasti tärppää.
Oma hoitohistoria ei nyt alakkaan vielä, koska lääkäri sanoi että oli positiivista että tulin raskaaksi niin luomuna mennään vuoden loppuun. Jos ei ole tärppiä tullut sitten ruveaan avittamaan.
Jotain galluppia oli ollut kertomisesta läheisille. Me tosissaan jäätiin kiinni perheillemme kun en suostunut ottamaan mitään ja kerroin sitten kuinka ollaan 2v yritetty. Kommentit oli aika saman suuntaisia: " miksi ette ole kertoneet, oletteko kellekkään pystyneet puhumaan, ja että on varmaan utelut satuttaneet jne."
Nyt kävi näin ja tukea on saatu ja vastaisuudessa eivät kuulemma utele vaikka en ottaisikaan mitään, kerrotaan kun on sen aika!
Positiivista asennetta :)
Anteeksi omanapainen teksti taas kerran, \o/ kaikille!!!
-ninnuli-
Ah niin ihanan rentouttavalta mökki viikonloppu reissulta palattu, ei niin rentouttavan arjen pariin ;) Oli niin ihana vain olla ja tulipa talviturkkikin heitettyä!
Oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille enska kamuille, niin ja kiitoksia kovasti kaikille piikkien saatavuus infosta.
Alkuun heti omaa napaa eli piikkejä olen saanut pisteltyä mutta kyllä se inhottavaa on!! Saa nähdä miten irrotus pistoksen kanssa (aikanaan) käy, arggg. Minussa ei ole hoitsun vikaa sitten yhtään. Olenko ainoa jolle pistäminen on tosi inhottavaa ??!!
Tänään kp9 ultrassa kaksi munarakkulaa kasvamassa n.9mm:siä ja limis muistaakseni 6mm, joka kuulemma ihan hyvä. Pistos annosta hieman lisättiin UI42->50 ja toivotaan ettei enempää muniksia rupea kasvamaan ja torstaina taas ultraan. Eli inssiä kohden kovasti mennään =)
SanniAnniina: kiitoksia piikki tiedoista ja tervetuloa vaan mukaan joukkoon turisemaan.
Buumi: samoja aikoja piikitellään toivottavasti saat lääkärin käännytettyä insiin!
piggeliina: kyllä siitä lyhyestä kierosta kummasti ilahtuu vaikkei sitä tättärää millään luokseen huolisi. ++++++++++++puhallusta piinailuun!
Yksis: siellä myös vauhtiin päästy, hieno juttu! Aika herkkää tuo amerikkalainen hienovaraisuus =)
Brooke: siellä piinaillaan matalallaprofiililla bdbdbdbd
Hellikki: inssi takana ja piinailu edessä joten kovasti ++++++++pöllytystä!
Meillä hoidoista ei tiedä oikeastaan kukaan. Parhaalle ystävälleni olen kertonut että hoidot on ¿aluillaan¿ mutta hän ei kysele tietää että avaudun sitten kun tarve vaatii.
Killa: sinne myös ++++++++++++++pöllytystä ei kyllä kuulostanut kovin kivalta inssi kokemukselta. Täällä panikoin jo valmiiksi kun minulla aukiolotutkimuskin oli yhtä tuskaa!
Naksu: onnittelut tädistä niin hullulta kun se kuulostaakin! Matka kohti ivf:ää on alkanut bdbd
dese: voi itkujen itku, suuri ((halaus)) ja kovasti tsemppiä eteenpäin rämpimiseen kyllä ne askeleet taas kummasti kevenee kun kierto etenee usko pois!
ninnuli: heippa ja kiva kuulla että olet hyvillä mielin =)
Jotain muutakin piti vielä kommentoida mutta nyt ei muistu mieleen¿ Kaikille vielä vilkutusta o/
-hapö-
...pahoittelut ja se kuuluisa virtuaalihalaus päälle. Kömmihän pian kolostasi tänne entistäkin sisuunteneempana.
Piinailufrendini Killa se jaksaa porskuttaa kadehdittavan positiivisena ;) Peukutukset meille, vaikka täällä olo onkin kaikkea muuta kuin optimistinen... *ja siellä lensi kirves...viuhhh*
Sain miehen taas kotiin, joten palstailukin jäänee tällä viikolla vähän lyhyenlännäksi. Pakko todeta, että kylläpä tilanteet vaihtelee -kaksi viikkoa sitten olin ihan fiiliksissä kun " sai" aloittaa Puregonin piikittelyn ja näin päästiin tositoimiin. Nyt nautin suunnattomasti, kun ei tarvitse olla kello kaulassa pistämässä ja pissimässä :) Huomenna sitten astuvat luget tosin mukaan kuvioihin, mutta jotenkin tuntuvat vähemmän päiväjärjestystä hallitsevilta. Hapölle tsemppaukset noiden piikkien kanssa.
Loistavaa uutta viikkoa kaikille!
Oon pudonnut auttamattomasti kyydistä. En ole päässyt seurailemaan tilanteitanne sitten äitienpäivän! Sivu ei vain lataudu, kunnes tänään yllätti päästämällä minut tänne. Joku muukin valitteli samaa. Voi että olen ollut pistoksissa! Juuri, kun opin tietämään vaiheitanne... :) No, aloittelen taas alusta ja yritän päästä vauhtiin (ellei tämä himputan sivu ala taas kenkkuilemaan... :)
Hellikki, Brooke ja Killa: oikein kovasti piinistelyhermoja sinne. Pidän peukut pystyssä teille (yhdeksän kuukautta on aika pitkä aika vai pitää niitä pystyssä.... :)
Naksulle: myös onnea tulevaan koitokseen, mukavaa että hoitoaikataulu alkaa selviämään.
Deselle: lohtuhali ja voimia!
ON: ovisoireet tuli ja meni kp9-10, eli tosi aikaisin, mutta iloinen olin todetakseni oman toiminnan palanneen. Nyt mennään kp18 ja hieman kivistelyä alavatsalla, tuttuja menkkamaisia tuntemuksia, joten eiköhän se vuoto sieltä pian ala... Viimeksi tuli kp19 (mutta silloin ei ollut kyllä ovistuntemuksia...). Sovin jo lääkärin kanssa, että ainakin yhden Clomi-kuurin vielä otan ja uä-kontrolliin tulemme miehen kanssa yhdessä, jotta voidaan jo jutella samalla syksyn suunnitelmista (inssistä) ja saan samalla reseptit valmiiksi. Pessimististä, aivan. Mutta pitäähän sitä varasuunnitelmia olla.... :)
Joku oli kysellyt lapsettomuuden kertomisesta muille. Minä olen jakanut asian aika harvan kanssa. Omille vanhemmille en ole pystynyt kertomaan, tuntuu ettei ole tullut oikeaa hetkeä. Ja pelkään (varsinkin äidille kertoessani) murtuvan ihan kokonaan. Jotenkin toisaalta on helpompi, kun eivät tiedä eivätkä ole koko ajan kyselemässä missä vaiheessa ollaan menossa (heidät tuntien tiedän etteivät osaisi vain odotella meidän kertovan, vaan haluaisivat olla koko ajan hengessä mukana... :). Parille hyvälle ystävälle olen kertonut, mutta nyt viime aikoina huomaan etten olekaan halunnut heidänkään kanssa jakaa tarkkoja tietoja, tuntunut helpommalle mietiskellä yksikseen. Väsyttää, kun he uskovat niin lujasti meidän onnistuvan ja silloin epäonnistuminen tuntuu aina kahta kauheammalle.
Terkut teille kaikille enskattarille, yritän tosiaan päästä vielä useamman vaiheista selville.
Tuutimari
Hengissä ollaan ja niin ihanaa, kun pääsen teidän pariin! Ihan ollut jo ikävä ja vierotusoireita! Tosin oli niin kovasti sitä ohjelmaa, että päähän ei tainnut mahtua muuta¿Nyt hommat on hoidettu työn ja vapaa-ajan osalta (järkkäilin siis polttarit ystävälle). Palautumiseen menikin muutama päivä, mutta nyt uutta energiaa taas täynnä. Mitähän tänne mahtaa kuulua? Olen niin ulapalla kuin vain voi olla¿Kahlailen pinon läpi ja katsotaan mitä jää muistiin =)
Tuutimari, kyselit silloin noista meidän suunnitelmista, kauan aikaa sitten¿Meillä tulossa syksyllä todennäköisesti eka ivf. Torstaina ensikäynti polille =) Nyt siis menty helmikuusta asti luomuillen eli kovasti jo odotetaan!
Buumille sinne vilkutuksia! Olit jo kerinnyt tätiä kestitsee ja vielä äitienpäivänä, mutta nyt jo piikittely täydellä teholla...Mitäs sinne?
Mikäs Piggiksen tilanne on? Siellä vielä edelleen positiivisissa merkeissä?
Kathy ja Diina, ettehän ole kokonaan kadonneet? Mulla myös pco-tyyppiset sarjat ja nyt mietiskelen tuota kierron heittelyä. Onko teillä suurtakin eroa kiertojen välillä? Vaihteleeko lyhyestä pitkään vai tuleeko vain pituutta kiertoihin? Mulla nyt todella suuret heittelyt ja mietinkin, että mitä apua niihin¿Diina, nauti häiden järjestelystä!
Hapökin oli sitten ottanut tädin vastaan inhottavasti juuri äitienpvänä, mutta nyt jo uudet tuulet puhaltaa kunnolla! Ei se piikittely kyllä mitään herkkua täälläkään ole ollut. Vaikka ei yökötä tms. mutta viimeksi iski sellainen ärsytys niitä piikkejä kohtaan, että näinkö meillä se lapsi tulisi, kun muut pääsevät niin helpolla...
Killa on jo kerinnyt inssissä käymään ja nyt piina päällä! Kylläpä oli nopeaa toimintaa =) Täällä jännään taas sata lasissa! Ja hyvä, että pidit ohjat omissa käsissä, toivottavasti ajoitus oli nyt paras mahdollinen :)
Hellikkikin oli ¿pyörähtänyt¿ inssissä! Hienoa, että sielläkin pääsitte toimiin! Annappa minulle intoa tuohon pihapuuhaan. Miehuuden kanssa laitettiin aika tiukkaan tahtiin etupihaa, mutta nyt pitäs sitten tosiaan taimia ja kukkia katsella. Kun vain aika, rahat ja into riittäisi!
Brooke, oot ollut näinä päivinä paljon mielessä! Mites siellä menee?
Deselle suuren suuria halituksia lähettelen!
Mitäs Naksulle kuuluupi? Sinne täti hiipi, nyt onneksi tervetulleena¿=)
OmastaNavasta sen verran, että me mennään ensimmäiselle polikäynnille torstaina! Hiukan jännittää, vaikkei siellä mitään tapahdukaan. Ehkä tehdään aukiolotutkimus, kun se multa uupuu. Muuten kai turinoidaan ja suunnitellaan jatkoa. Hiukan mietityttää, että josko ne haluaa vielä kokeilla joitain hormonihoitoja ja inssiä, mutta olen vakaasti päättänyt, että niihin en suostu! Se on jo nähty, että kroppa sekoaa vain. Noh, katsoo nyt. Torstaina viisaampia kaikesta =) Mutta, ihana olla taas teidän parissa!
Kaikille vilkutuksia
-marge-
Kokonaan en ole teitä jättämässä, taustailemassa oon melkein joka päivä, mutta kun nää meiän hoidot on nyt kesän tauolla, niin luulen ettei hirveesti tuu kirjoteltua. Syksyllä sitten yritän viimeistään olla aktiivisempi.
Noista kierroista sen verran, että kun reilu puoltoista vuotta sitten jätin pillerit pois ei menkkoja kuulunut puoleen vuoteen, eikä olis varmaan kuulunut silloinkaan, mutta kävin sillon gynellä ja se määräs Teroluteja. Niitä oon tähän päivään asti sitten syönyt ja kierrot on pysynyt niillä 28-30 päivässä. Viime kesänä kokeilin yhdessä kierrossa, josko menkat tulisi ilman, mutta ei niitä näkynyt 50 päivän jälkeen, niin aloitin Terolutit uudestaan.
Toivottavasti tosta mun sekavasta selostuksesta oli jotain apua.
-Kathy-
Hello ihanaiset!
Toisella puolella on kovin orpoa ilman teidän seuraa..... Teidän seuranne ja tukenne oli kyllä niin mahtavaa, että on ihan surkuolo. Kiitokset siis mahtavasta tuesta ja ymmärryksestä!
Täällä on niin jänniä piinailuja nyt monella. Mites Brooke? Oliko tällä viikolla jo testausta? bdbdbd vai se tais olla vasta ensi viikolla. Killakin piinailee ja ketäs kaikkia muitakin oli.
Deselle pahoittelut tädin hyökkäyksestä ja muillekin, jotka sen ryökäleen uhreiksi oli joutuneet.
Naksulla alkaa kohta ivf, JEE!!! Hassua tuulettaa tällaisilla asioilla, mutta täällä se on sallittua. ;-)
Yksikselläkin etenee asiat rapakon toisella puolella.
Ja Buumin on nyt kyllä päästävä inssiin!!! Ei enää mitään ilman inssiä. (olihan se sinä Buumi, jolle lääkäri ei suostu inssiin?? lahopää)
Ninnuli: kiva, että olet päässyt ylös mutakuopasta! Nyt vaan uutta yritystä ja seuraava varmasti päättyy hyvin. *halaa*
Seuraavaksi pika omanapa (hypätkää yli reilusti jos ette halua lukea raskaana olevan omaanapaa): tänään oli ultra ja viikkoja on nyt 10 +3. Pikku heppuli näytti jo ihan ihmiseltä ja oli erittäin vilkas. Huomenna eka neuvola. Tulkaa pian perässä kaikki!!!
Kille
Tänne ei kuulu sen kummempia... mies lähti taas aamulla reissuun, ilma on lämmin ja kaunis ja huomenna on jo keskiviikko. Sunnuntaina alotin clomit (2x50mg) ja vielä en ole huomannut mitään sivuvaikutuksia (tarkoittaakohan etteivät toimi?) Perjantaina on edessä uusintaverikoe, tiistaina miehen simppatesti ja sitten odotellaankin taas jo seuraavaa kiertoa. Kyselin hoitsulta siitä myoomasta ja se sanoi ettei ole mitään huolta, kun lääkäri ei sanonut että pitää poistaa... myooma on siis hyvänlaatuinen kasvain kohtulihaksessa ja sen sijainti vaikuttaa siihen onko siitä haittaa. Koska meikäläisen patti on kohdun ulkoreunalla se on ok, mutta seuraavat kuitenkin sen kasvua...
Brookelle ja Killalle ja Hellikille onnekkaita piinapäiviä ¿ toivottavasti tuottaisivat tulosta!
Dese: Voi kurjuuksien kurjuus :( ... Hali täältäkin vielä lohduksi!
Noihin yksin vietettyihin öihinkin tottuu kyllä... muistan silloin joskus kun en osannut nukkua yksin ja oli kaiken maailman ¿turvaviritykset¿ käytössä. Nykyään, kun mieheni on todella vähintäänkin jokatoisen viikon reissussa (ti-pe) ellei jopa kahta kolmesta olen oppinut olemaan yksinkin ja toisaalta jos toinen on pidempään kotosalla huomaa sitä jo vähän kaipaavansakin ns. omaa aikaa.
Käärökin ihmettelee labratuloksiaan, mulle onneksi vielä soittivat perään ja selittivät kaiken... ja perjantaina sitten takaisin labraan seuraaviin kokeisiin.
Jessis ja Tuutimari: Tervetuloa takaisin! Tietokoneongelmat on tylsiä :(
Ninnulille jaksamista ja lohdutushaleja...
Hapö: Kurjaa että pistäminen tuntuu vaikeelta... en osaa sanoa miltä se itsestä tuntuisi, kun en vielä ole moiseen joutunut, mutta unissa olen kyllä pistellyt eikä se edes unessa ollut helppoa.
Margelle antoisaa poliklinikkakäyntiä... toivottavasti pääsette asiassa mukavasti eteenpäin ja saatte teitä miellyttävän suunnitelman :)
Killelle vilkutuksia ja huiskutuksia! Kivaa kun jaksat käydä näitä meidän juttuja lukemassa :)
T.Yksis
Pikainen piipahdus kun niin moni oli kaipaillut. :-) Töissä pukkaa kiirettä, kun olin yli viikon poissa. Ja koko ajan saa varoa noita kesätyöntekijöitä etteivät tule niskan taakse kurkistelemaan!
Piinailu täällä jatkuu, nyt pp 9. Testaus mulla olis virallisesti vasta ensi maanantaina (pp 14), mutta ajattelin kyllä ehkä testailla jo viikonloppuna. Olen kyllä täysin varautunut negaan, sillä mitään mainittavia oireita ei ole. Jotain pientä vatsakipua silloin tällöin, mutta se nyt voi olla vielä punktiosta johtuvaa tai sitten Lugejen aiheuttamaa. Mitenkään raskautunut olo ei missään tapauksessa ole!
Mekin ollaan laitettu pihaa aika ahkerasti, ja maalattiin navetta ulkopuolelta. Meidän pihapiiri ei kyllä koskaan valmiiksi tule, kun on tuollainen hehtaarin kokoinen ala ja monta vanhaa rakennusta... Yhden paikan kun valmiiksi saa niin toinen kaipaa jo remonttia.
Monella teillä onkin miehet reissutyössä. Mullakin on kyllä kokemusta yksin nukutuista öistä, sillä asustelin peräti 10 vuotta yksin tuossa ex-miehen ja nykyisen välillä (tosin toki silloinkin aina välillä joku tilapäinen unikaveri oli...) Ja nykyisen miehen kanssakin muutama eka vuosi seurusteltiin niin että tavattiin yleensä vain viikonloppuisin. Nyt ollaan kohta pari vuotta asuttu yhdessä ja kyllä sitä osaa todella arvostaa että saa illalla käydä nukkumaan ja aamulla herätä toisen kainalossa! Mun mies ei juuri koskaan käykään missään, kun työ ei juuri vaadi reissaamista ja muutenkin se on tuollainen kotona viihtyvä maajussi. Minä itse tykkäisin reissata enemmänkin, mutta tuo eläinlaumani (hevoset, kissat ja koira) rajoittavat melko tehokkaasti matkustelua, kun niille pitää aina hommata hoitaja.
Nyt on pakko jatkaa töitä, anteeksi omanapaisuus. Palaan paremmalla ajalla sitten kommentoimaan muiden juttuja!
Oonalle hurjasti huiskutuksia täältä, kiva että teillä on asiat taas kunnossa!!
Killa: Sä se siellä piinailet oikein kunnolla! Hyvä homma ¿ loistavahan tuo limis on ollut, turhaan huolehdit!
Jessis: Kiva kuulla susta pitkästä aikaa! Siellä lasketaan jo ivf:n aloittamista, ymmärrän kyllä! ;)
Dese: Voi ei, pahoittelut sinne! Miten se voi aina vaan käydä noin...? Halauksia ja jaksuja sulle!
Ninnuli: Hienoa että elämä alkaa taas voittamaan! Varmasti kyllä yksi kamalimmista kokemuksista teillä takana... :( Täällä toivotaan tosissaan teille pikaista uuttaa tärppiä!
Tuutimari: Pian tänne taas kärryille pääsee, mukaan vaan! :)
Marge: Kiitti kysymästä, ihan hyväähän tänne! Mutta teilläpäs onkin huomenna aika lääkärille, tsemppiä sinne! Onko kp:t just niin sopivasti että saatte samalla hoidettua ssg:n kun suunnittelette jatkosta? Sehän ois loistavaa, ei tarvitsisi jatkuvasti ravata lääkärillä! Tuuhan kertomaan miten kävi ja mihin päädyitte!
Kille: Kiva kun piipahdit ¿ ja kiitos tuuletuksista!:) Oli varmaan upea tunne nähdä pienen pieni tyyppi siellä masussa, voin kuvitella! Ja tosiaan, enpä ois vuosi sitten uskonut, että oon aivan innoissani menossa ivf:ään, silloin se lähinnä vielä oli yksi pahimmista kauhukuvista... Niin se aika muuttaa asioita! Mukavaa odotusta ja käy toki täällä kertomassa kuulumisia, niitä on aina kiva lukea!
Yksis: Kyllä ne clomit siellä tekevät varmasti tehtäväänsä vaikkei vielä missään tuntuisikaan. Itsellä nuo tuntemukset ovat ainakin vaihdelleet kierrosta toiseen hyvinkin erilaisina!
Brooke: Huiii, sullahan alkaa olemaan totuuden hetket käsillä!!! Jännääää, pidän peukkuja!
ON: Täällä vasta kp7 (olisin kuvitellut että ois jo enemmän kun äsken tarkistin kalenterista) ja kovasti odotellaan jo kesäkuun alkua! Odotukset on kyllä kovat ivf:n suhteen - siis siinä tapauksessa että kroppa toimii ja saadaan pikkuinen alkio matkaan! :) Että toisaalta meillä on tässä vielä pitkäkin aika ennen kuin voi oikein kunnolla päästää itseään intoilemaan... Sitä odotellessa ja kaiken maailman vauvasivuja lueskellessa! ;)
Ootteko muuten käyneet katsastamassa uuden äippäpakkauksen? Mitä mieltä ootte? (Hei, mäkin sain jonkun gallupaiheen kerrankin aikaan!)
Suosta on siis jälleen kerran noustu ja kirveskin haettu kaivosta. Elämä ei toki vielä liiemmin hymyilytä, mutta eiköhän sekin päivä taas tule. Iso kiitos kaikille lohdutuksista. Tuntuu hyvältä, kun välitätte.
Killalle superpeukutukset! Onneksi soittelit sinne klinikalle tuosta limisasiasta. Sait itsellesi mielenrauhan eikä tarvitse siis turhia stressailla. Usko pois, olen täällä sormet ja varpaat pystyssä puolestasi.
Ninnulille huiskutus. Mukavaa, että jaksoit taas tulla turisemaan. Pidän peukkuja tietysti myös teille! Toivotaan, ettei teidän tarvitsisi aloittaa koko hoitotaivalta vaan Herra Haikara löytäisi tiensä teille ilman apuja.
Häpökin piikittelee... Tulehan kertomaan huomisen ultran kuulumiset. Tilannehan vaikuttaa ainakin nyt ihan hyvältä.
Mikäs on Hellikin tilanne? Joko on fiiliksiä suuntaan tai toiseen? Tsemppiä!
Kiva, että Tuutimari löysit taas tiesi tänne seuraamme. Mikä on tilanne tädin suhteen? Voi jospa se pysyisi poissa...
Margelle vilkutus! Onnea huomiseen lääkärikäyntiin. Toivottavasti pääsette pian aloittamaan, mitä ikinä sitten aloitattekaan. :)
Yksis. Hyvä, että se myooma on harmiton juttu. Olishan se nyt ihan käsittämättömän epistä, jos joku sellainen pääsisi vielä suunnitelmia sotkemaan. Ei mullekaan clomeista tullut sivuvaikutuksia joka kierto ja siitä huolimatta ne toimivat. Tai siis ainakin ovistesti näytti plussaa. Toivottavasti näin on myös sinulla. Sivuvaikutus, joka tapahtui joka kierto ja vielä clomikuurin jälkeenkin, tuntuu olevan painonnousu. Maha senkun kasvaa ja ihan väärästä syystä. Pitäis kaiketi aloittaa joku tehokuuri.
Brookella piinailu jatkuu, ei enää tosin kovin kauaa. Toivottavasti ne mahanippailut olisivat nyt " sitä" . bd
Naksu: En ole äippäpakkausta käynyt katselemassa enkä taida hetkeen mennäkään. Olishan se toisaalta hyvää siedätyshoitoa, kun ei tässä maailmassa vauvoja ja raskauksia pakoonkaan pääse. Eipä ole pitkää odotusta teilläkään, viikon päästä alkaa kesäkuu. =D
Vilkutuksia tietysti myös Kathylle ja Killelle! Voikaahan hyvin.
ON: Kuten tuossa alussa kirjoittelinkin, on pahimmasta kuopasta taas noustu. Karkkia on tosin kulunut ihan hirvittävä määrä. Toin laivalta tuliaisia, jotka olin ajatellut viedä oppilaille kouluun, mutta kuinkas sitten kävikään. Tuossa vieressähän se pussi on melkein tyhjänä. Eipä siis oppilaat saaneet mitään. :( Täti tuli ja melkein jo meni. Eipä täti yleensäkään kovin pitkään viihdy, mutta nyt se näyttäisi tekevän lähtöään, vaikka tänään on vasta kp3. Tuli vaan sellainen mieleen, että onkohan limis riittävän paksu, koska vuoto on niin vähäistä. Eipä se lekuri koskaan ole mitään siihen viittaavaa sanonut, mutta kyllähän tässä tilanteessa kaikki asiat mietityttävät vuorotellen. Sen verran toki uutta tapahtuu, ei OmassaNavassa vaan OmassaSydämessä, että olen menossa huomenna lääkärille hankkimaan lääkärintodistusta adoptiohakemuksen liitteeksi. Samaan asiaan liittyen soitin maistraatista virkatodistukset. Jospa me nyt sitten aloitettaisiin se projekti ihan tosissaan, kun ei taida se haikara meille tietänsä löytää. Pakko kai se on vähitellen hyväksyä.
Huiskutuksia kaikille ja aurinkoista viikon jatkoa!
~dese
Sinnikäs sissi olet sinäkin kun aina vaan jaksat kiipustaa ylös sieltä kuopasta! Hyvä juttu!!!
Tulin tuohon limakalvojutskaan heti kommentoimaan.. Mulla on vuoto yleensä ainakin käsittääkseni niukkaa ja kestää vaan 1-2 pvää (ei nyt hirmuisesti ole vertailukohteita kun en muiden pöksyihin ole kurkkinut :D) ja limakalvot on aina olleet oikein hyvät. Eli paksuimmillaan on olleet muistaakseni 10mm (en muista oliko tuo ennen inssiä vai inssin aikaan) ja siltikään en kyllä muista yhtäkään kiertoa, että olisi ollut muuta kuin korkeintaan normaaliksi luokittelemaani vuotoa. Eli älä huoli, varmasti on limikset ihan tarpeeksi paksut, tuo vuodon määrä kai riippuu sitten monista eri asioista...
Pikainen ilmoittautuminen - eli Suomessa ollaan taas, oli tosi onnistunut reissu (käytiin siis Roomassa jos en ole huomannut mainita). Sai oikein hyvin ajatukset muihin asioihin, eli tädin aiheuttama pettymys kaikkosi taivaan tuuliin ja nyt jo piikitellään reippaina uutta satsia Menopuria :)
Tästä tulee harvinaisen lyhyt ja ON-keskeinen kirjoitus, mutta istun vielä konttuurilla ja töitä on aivan järkyttävästi - palailen sitten paremmalla ajalla kommentoimaan. Eli ).( sen verran, että Menopuria siis piikitetty nyt torstaista lähtien ja tänään oli eka ultra. Ei mitään hirveän radikaalia muutosta, kaksi munista näytti lupaavilta, joten piikityksiä jatketaan ja perjantaina taas ultraan.
Tällä kertaa mulla oli eri taktiikka (inssi takaraivossa) ja kyselin kovasti yleisesti hoitojen kulusta, miten päätetään mikäkin hoito sopii kenellekin jne ja selvisi sitten, että koska mulla ongelmana on ovuloimattomuus niin ekaksi yritetään pelkillä piikityksillä 4-6krtaa ja sitten mietitään jatkoa - eli ei siis vielä inssiä meille...Tosin lääkäri oli ihan hirmu mukava ja kyseli kovasti mun vointia ja lohdutteli muutenkin tosi kivasti kun yritys meni pieleen, eli kaiken kaikkiaan fiilis oli hyvä kun lähdin vastaanotolta. Kait se sitten on jatkettava näin kun käsketään.
Mutta nyt siis takaisin työn pariin, palailen paremmalla ajalla! Isot vilkutukset \o/ kaikille - kiva taas olla maisemissa :)
-Buumi
..eli kaupunkiloma vietetty ja arkeen taas palattu. Oli kyllä ihana vaan olla lomalla Kullan kanssa, syödä hyvin ja shoppailla sujuvasti... Tää viikko on töissä ollu taas pelkkää hulinaa ja täytyy yrittää pitää langat tiukasti käsissä näinä viimisinä päivinä. Nuoret kun tuppaa tulla aina levottomiks ennen lomia, kun noi kotiolot ei oo mitä parhaimpia ja sillä kotona se kaaos usein sitten onkin. No, onneks pääsee kohta ansaitulle kesälomalle! Eikös Deselläkin jo kohta lomaa pukkaa ;o)
Mä luin viimeviikkoisen pinon ja kiejottelusta ei tulis ikinä loppua jos siletä asti kommentoin, joten siirryn sujuvasti tän viikon kuulumisiin.
KILLA: hihii.. säkin oot päässy piinailemaan!! Jeee!
JESSIS: Kiva, kun ei oo enää sullakaan pitkä aika, kun pääset itse asiaan. Siitä se lähtee :o)
DESE: no voi itku kun se ei toivottu sukulainen teille tiensä löysi! Samperin akka! Mut kiva kun on suosta selvitty ja kirves vielä talella :o) Onko teille muute tehty inssiä tai harkitsetteko IVF:n mahdollisuutta?
NINNULI: oikein isot pahoittelut sulle *halaa* Ihanaa, kun oot kuitenkin miehesi kanssa positiivinen tuleville yrityksille ja jatkolle.
HAPÖ: superkiitokset ++++++puhalluksista. Toivottavasti ne nyt sitten vihdoin ja viimein tänne asti jaksavat leijailla ;o)
HELLIKKI: kivaa, kun oot saanut miehes kotiin. Omani oli VAAN 9kk reissussa joten nyhvääminen on kyllä iiiihaaaanaaa välillä...
TUUTIMARI: onpa sulla lyhyet kierrot, lyhentääkö clomit niitä vai onko sulla aina ollu?
MARGE: moikka!! Tuuhan sitten kertoon klinikkakuulumiset huomenna jookos. Mä oon täällä vieläkin ja yhä edelleen pilvilinnoissa monestakin eri syystä ja tapahtumista :o) Joskus vaan tuntuu kaikki asiat niin valosalta ja hyvältä. Kumpa tätä oloa jatkuis vielä himpun verran pidempään ¿ tai sitten tulee kunnon v****us...
KILLELLE oikein palkon vilkutuksia. Ihanaa kun teillä meni kaikki hyvin ja pikkunen on kyydissä :o)
YKSIS: kai noista clomeistä oireilu on ihan yksilöllistä eli ei varmaan kannata huolestua, jos ei hirveetä hikoilua oiskaan...
BROOKE: tervehdys piinailukaverini, samoissa siis mennään :o) Meinaatko uskaltaa testata jo viikonloppuna. Ite ajattelin olla viilipytty (just joo) ja odottaa ja katsoa. Musta tuntuu, et mulle on vaikeenpaa testata nega kuin se, että menkat alkaa.. hmm..?
NAKSU: kohtahan on jo kesäkuu, eli kohta pääsette vauhtiin :o)
BUUMI: Kiva kun oot palannu muailmalta! Ja hyvä kun sulla on kuitenkin ok fiilis. Onko inssi siis kokonaan poissuljettu vaihtoehto teillä?
Pari gallupiakin pisti silmään matkan varrella:
eli me ollaan oltu avoimia meidän tilanteesta sekä vanhemmille että kavereille. Ollaan koettu se parhaaks vaihtoehdoks just meille ja ei olla ikinä kyllä koettu, että muut ois ollu ¿liian kiinnostuneita¿ ja koko ajan kyselemssä tilannetta. Ollaan sitä vastoin vältytty monelta ikävältä tilanteelta, varsinkin kun kaikilla kavereilla on jo jälkikasvua tai ainakin tulossa.
Naksun kyssäriin äitiyspakkauksesta, niin mä oon kyllä ihan ummikko näissä asioissa. En tiedä siis mistään mitään, enkä edes tiedä mitä pakkaus sisältää.. Oonkohan mä ainoo??
Sit ON: eli pp9 meneillään ja ainoona ¿oireena¿ mulla on se, että nännit on tullu kipeeks. Mut niihän mulla on aikasemminkin ollu joissain kierroissa eli ihan rauhassa täällä oon tän mun ainoon oireeni suhteen.
Nyt oon jo vieny kamalan paljon palstatilaa eli toivotan heti hyvät yöt Enskoille ja painun itekin pehkuihin. Alkaa luomi oleen raskas...
Piggeliina
Ehdinpä sittenkin tässä potkupallon lomassa kuulumiset lukemaan. Töissä on ollut viime päivät aika haipakkaa, sillä olen jäämässä lomalle kesäkuun heti alkupuoliskolla ja kaikki hommat on levällään kuin enon eväät. Sitten kun tuo mieskin pyörii taas jaloissa -kamalasti ne muuten saa sotkua aikaiseksi pelkällä olemassaolollaan :) Yksiksen tavoin pakko myöntää, että kaipaan ajoittain sitä omaa aikaa.
Tuutimari, tämä on kyllä tosiaan sen verran aktiivista porukkaa, että jo muutaman päivän palstatauon jälkeen tilanteen tasalle pääseminen vie aikaa. Mutta sehän on vaan mukavaa, että voi luottaa täältä aina tarvittaessa löytyvän olkapää. Lisäksi täytyy vielä kehua enskoja siitä, kuinka avosylin uudet tähän porukkaan mukaan toivotetaan. Niin, sitä vielä, että toivottavasti Tuutimarin nipistely olisi sitä kaikkeista parhainta nipistelyä!
Margella huomenna eka polikäynti -toivottavasti suunnitelmat jatkon osalta selviää ja ovat mieluisia. Tulehan kertomaan terveiset.
Yksiksellä tutkimukset etenee vauhdilla. Hyvä juttu myös, jos tuon myooman takia ei tarvitse unettomia öitä viettää. Pullat vaikuttaa siis olevan hyvin uunissa -ja eikun sitä pullaa uuniin yrittämään :)
Brookessa havaittavissa ilmiselvää piinailua, jee! Ja lupaavaa nipistelyä, loistavaa *peukutukset potenssiin ziljoona*
Naksulle kans tsemppiä ivf:n odotteluun -ei oo tosiaan enää pitkä aika.
Mitäs Killalle kuuluu? Toinen piinailija eli Piggeliina ottaa aika lunkisti -peukutukset molemmille.
Buumi, tervetuloa takaisin! Aah, Rooma on iiiiiihana kaupunki *vihertyy* Onnea munisten kasvatteluun ja perjantain ultraan.
Kiva, että desekin on kammennut itsensä taas maanpinnalle kirveen kera :) Mielelläni kuulisin enemmänkin teidän adoptioprojektin etenemisestä, sillä mekin ollaan alustavasti, mutta vakavasti keskustelleet adoption mahdollisuudesta. Interpedian ja vastaavien organisaatioiden sivuilla on tullut aina silloin tällöin pyörähdettyä. Onko teillä toiveissa kv. adoptio vai täällä kotimaassa? Toivottavasti en utele liikaa...
OmassaNavassa ei mitään uutta, tuolta kaulan ja polvien välistä se edelleen löytyy :) Inssistähän on vasta neljä päivää, joten ei kai kummoisia voi odottaa, mutta täällä ei edes sitä -olo on harvinaisen tavanomainen. Pikkasen jännittää tietty, että jospa se tästä päivien kuluessa muuttuisi.
Vilkutukset kaikille enskoille ja hyvää yötä!
t.hellikki
Laitoin nyt vielä tällaisen 2 viikon pinon, kesällä sitten varmaan vähän hiljenee, joten kuukausipinot on varman ok?! Toivottavasti kaikki toivomanne päivitykset tuli oikein!
Linkki vielä edelliseen pinoon
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10251246&p=1&tmode=1&smod…
Hellikki: mä vähän ihmettelen tota mulle annettua ohjetta lugejen aloittamisesta... Täytyy soitella hoitajalle huomenna ja kysellä vähän tarkemmin, että miksihän se noin ne määräsi! Mutta hei, älä hermoile tuota ajoitusta: kuulosti siltä että se oli mitä mainion! Eikös ole juuri ihanteellista, jos munis on vähän ennen irronnut ja sopivasti odottelemassa simppoja?!
Käärö: apua, olenkos mä tiputtanut sut listalta?! Siis ei ole ollut tarkoitus, sori, korjasin tilanteen! Ilman muuta tänne mahtuu harvemminkin kirjottelevat! :) Joo täälläkin toi mies pisti silloin alkuun kapuloita rattaisiin, mutta on se nyt sentään lähtenyt täysilla mukaan noihin hoitoihin. Tai no, välillä on enemmän innoissaan ja välillä vähemmän... Mutta tärkeintä on, että on mukana omasta tahdostaan, eikä vain mun mieliksi! :) Eiköhän teilläkin mies lopulta lämpene hoidoillekin, kunhan saa edetä omaa tahtiaan.
Oona: voihan vitsit kun hauskaa kuulla, että teillä menee hyvin! :) Toivotaan vielä sitä plussaa ihan luomusti, kyllähän niitäkin tarinoita aina kuulee, että toivosta on jo luovuttu mutta sitten tuleekin plussa! Nähdään siis o-puolella, eikö vaan! ;)
Sitten kysyisin vielä limakalvon paksuudesta, kun tosi vaikeeta löytää mitään tietoa asiasta: onko kellään hajua miten toi limis kierron aikana kasvaa, minkä paksuinen sen pitäisi olla ovishetkellä ja kiinnittymishetkellä ja kasvaako se siitä oviksesta vielä kiinnittymishetkeen asti?
Tässä vaan toiveikkuus vaihtui jo epätoivoon, kun mietin että varmaan mulla oli ihan liian ohut limis kun se oli 3 pv ennen inssiä jotain vajaa 7mm. Silloin lääkäri kyllä sanoi, että " hieno limakalvo" mutta jos se tarkoitti, että siihen päivään nähden, mutta ei kuitenkaan kiinnittymistä ajatellen... Huh, mä tuun kai hulluksi!
Killa pp 1