+++ ENSIKOT viikoilla 21-22 +++
[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.
[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!
[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos
esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.
[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]
[color=FF69B4]Adette
[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita
Yritystä takana: Syyskuusta 2005
Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.
[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]Afternoon
[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73
Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa
Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05
Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4
kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle
hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.
[color=FF69B4]amalia78
[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia
Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen
Yritys aloitettu 04/05
Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.
[color=FF69B4]AnnaLeena78
[color=CD1076]Ikä: 28 v, mies 31
Asustellaan etelä-suomessa.
Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.
Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]_apila_
[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83
Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan
Yritystä takana: tammikuusta 06
Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.
[color=FF69B4]Buumi73
[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.
Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu
Pillerit jätetty pois 01/06
Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...
[color=FF69B4]Brooke73
[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.
Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta
Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minulla hormonihäikkää. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI, ja ensimmäinen yritys on huhti-toukokuun vaihteessa.
[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese
[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.
Yritys aloitettu 09/05
Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu
pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin
sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta
eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete
simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia
järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.
[color=FF69B4]-Diina-
[color=CD1076] Ikä: minä 26, mies 27
Asuinpaikka: Etelä-Suomi
Yritys aloitettu: 10/05
Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Ensimmäistä inssiä odotellaan.
[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED
[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31
Mistä kotoisin: pk-seudulta
Koska yritys aloitettu: 02/05
Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei
ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella
puolella.
[color=FF69B4]hapö2
[color=CD1076]Ikä: molemmat -78
Kotipaikka: pääkaupunkiseutu
Yritys aloitettu: ¿tositoimiin¿ 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin
Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.
Hoito: yksi inssi touko-kesäkuussa ja sitten ICSI
[color=FF69B4]hellikki
[color=CD1076]Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35
Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan
Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.
Tutkimukset ja hoidot: kaikki ensivaiheen tutkimukset takana ja toukokuussa on tarkoitus tehdä ensimmäinen inssi.
[color=FF69B4]hyntty-
[color=CD1076]Ikä: Ikää mulla on 22 ja miehuudella 23
Kotipaikka: asustellaan täällä melkeen pääkaupunkiseudulla
Yritys alotettu: 3/06 ja eilen oli sitten ensimmäinen polikäynti lääkärillä.
[color=FF69B4]Jessica
[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34
Kotipaikka: Turun seutu
Yritys aloitettu: 05/05
Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]Kathy@
[color=CD1076] Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78
Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta
Yritys aloitettu 09/05
Mulla todettu PCO 05/06, miehen simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Kolme viimesintä kiertoa syönyt terojen lisäksi clomeja, Clomit eivät saaneet muniksia kasvaan eli en ovuloi ollenkaan. Kesän hoidot tauolla ja syksyllä aloitetaan Menopurin pistely ja toivottavasti päästään ensimmäiseen inssiin.
[color=FF69B4]Keiju
[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)
Kotipaikka: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. " Tositoimiin" ryhdyttiin
2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Clomit aloitettu 01/07. Siemenneste erinomaista.
[color=FF69B4]Killa
[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v
Kotipaikka: Helsinki
Yritys aloitettu: 8/05
Perustutkimukset tehty. Vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin ekaksi hoidoksi. Hoidot aloitettiin huhtikuussa -07.
[color=FF69B4]käärö
[color=CD1076]Ikä: minä 24 ja mies 27
Kotipaikka: Pohjois-suomi
Yritys aloitettu 06/04
Tutkimukset: mulla on todettu etten ovuloin tai sitten ovuloin todella harvoin, endo epäily. Clomeja syöty 3 kiertoa 50mg ja 100mg, ilman ovista ja tulosta. Miehen simppatestin tulosta odotellaan
[color=FF69B4]-marge-
[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26
Kotipaikka: hämeessä asustellaan.
Yritys aloitettu 05/06
Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 11/06. Simpat ok, kierronkartoitus mahdollisimman pian. Clomit ja puregon kokeiltu, ei sopineet (sekoittivat tuotannon täysin). 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle puolelle, yksityisen vastausta odotellaan. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]Naksu
[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.
Kotipaikka: Tampere
Yritys aloitettu: 09/2005
Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi > ivf suunnitteilla JO vkolle 26!
[color=FF69B4]-ninnuli1-
[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.
Mistä päin: Kaakkois-suomi
Yritys aloitettu: 04/05
Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.
Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.
[color=FF69B4]-piggeliina
[color=CD1076]Ikä: minä 32v ja mies 31v.
Kotoisin Etelä-Suomesta
Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01
Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta
02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien
aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista
ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.
[color=FF69B4]Rouwa
[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.
Kotipaikka: Pirkanmaa
Yritys aloitettu: 06/06
Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi
Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,
clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden
lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.
[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)
[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23
Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...
Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois
Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis
ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös
takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies
clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi
yritys.
[color=FF69B4]sannuli-80
[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi
Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta
Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004
Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.
Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.
[color=FF69B4]tuutimari
[color=CD1076]Ikä: Ollaan miehen kanssa molemmat 31 v.
Mistä päin: asustellaan Pohjoisessa Suomessa.
Yritys aloitettu: Ensimmäinen lapsi ollut toiveissa jo yli kaksi vuotta ja " todellinen" yritys aloitettu 10/05 (kun huomattiin, että ei se tullutkaan kun on tullakseen... :).
Tutkimukset: Viime syksynä on tehty kaikki perustutkimukset (siittiöt ok, hormonilabrat ok, munatorvet ok) ja siis selittämättömiä ollaan.
Hoidot: Muutaman kierron ajan Lugesteroni loppukierrossa (lyhyeen kiertoon ja tiputteluun) ja nyt kevään ajan Clomifeneja. Kesän jälkeen ollaan päätetty lähteä järeämpiin hoitoihin, jos ei vielä sittenkään tulosta ole tullut.
[color=FF69B4]Vannis
[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26
yritys aloitettu: 3/05
tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)
hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF tulossa 4/07 [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]VihervaaranAnna
[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.
Paikka: Lounais-Suomi
Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.
Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta
5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä
10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.
[color=FF69B4]YksityinenAsia
[color=CD1076]Ikä: Minä -71 ja mies -69 (siis patavanhoja molemmat)
Sijainti: Yhdysvallat
Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 (siis vuosiin ei olla yritettykään)
Hoitoja: ei vielä mitään, menossa ollaan kyllä
[color=FFC0CB]*********************************************************
[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]
[color=FFC0CB]*********************************************************
[color=CD1076]milka1
[color=FF69B4]Ikä: 32
Mistä kotoisin: pk-seutu
Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06
Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.
[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE
[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79
Kotoisin: Pohjois-Suomesta
Yritys aloitettu: tammikuussa 2005
Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.
Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)
LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿
[color=CD1076]Bianco
[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32
Kotipaikka: pk-seutu
Yritys aloitettu 03/05
Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.
Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07
[color=CD1076]Tuittu78
[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30
Kotipaikka: Espoo
Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.
[color=CD1076]trixie2
[color=FF69B4]Ikä: Minä 27 ja mies 24v
Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.
Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.
Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.
Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07
[color=CD1076]kille75
[color=FF69B4]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita
yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)
tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07
[color=CD1076]Tuiskutiusku
[color=FF69B4]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.
Mistä päin: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: 08/05
Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.
Hoito: ICSI huhtikuussa
Kommentit (139)
Aivan ihania uutisia, ONNEA ONNEA ONNEA kauheasti!!!! Todellakin kylmät väreet tuli ja kyyneleet silmiin, kun luin sun uutiset! Niin kauan olette tätä onnea odottaneet, että nauttikaa nyt täysin siemauksin! Uskon, että tämä vauva on teille tarkoitettu, ja kaikki menee hyvin. Olet aina ollut niin kannustava ja ystävällinen toisille, että olen toivonut plussaa sulle enemmän kuin kenellekään muulle! Halauksia rakas ystävä ja suojelusenkeleitä pikkuiselle masuasukillesi!!! Voikaa hyvin![color=deeppink]♥♥♥♥♥[/color]
-Q- pesueineen
sattumalta ajattelin kurkata tälle palstalle että mitähän kuuluu ja eipä vois parempia uutisia olla, onnea hirvittävästi ja toivotaan että masukki pysyy matkassa visusti, olette sen ansainnut!
nauku ja tyttönen 2kk ja 4 pv
Heikkohermoinen testaaja ei saanut tänä aamuna testeihin (x2!) kuin juuri ja juuri havaittavat viivat ja välillä jo vähentynyt tuhruttelu pahenee uudestaan... Tää ei tule päättymään hyvin, kyllä tässä vaan kävi nyt niin, että huonot ennakkoaavistukset piti paikkaansa. :(
No kun tulisi nyt sitten tosiaan pois, eikä vaan olisi missään väärässä paikassa. Mua se kohdunulkoinen pelottaa, kun munis irtosi oikealta, jossa muistaakseni se aukiolo ei ollut ihan varmaa... Ja tulisi pian sitten, vielä kamalampaa olisi, jos tulisi sitten kuitenkin km joskus kun olisi jo ehtinyt " olla raskaana" ! Mä en oikein ole vielä niin pitkälle uskaltanut edes ajatella, vaikka eilen tyhmyyksissäni annoin vähän periksi ja laskin jo raskausviikkojakin...
Itkettää kamalasti, mutta mä yritän ajatella positiivisesti, että onpa sentään jotain tapahtunut kuitenkin kun kropan sisällä. Ehkä sit seuraavalla kerralla onnistaa...
Halit kaikille vanhoille tutuille!
Killa pp 17
Voi Killa, toivotaan nyt että kaikki sujuu hyvin! Voin vain kuvitella miten sun mielessä myllertää, oikein isosti voimia sinne - ei kyllä vielä luovuteta, täällä niiiiin kovasti toivotaan sulle plussaa!
Vilkutukset myös YA:lle ja tervetuloa takaisin rentouttavalta viikonloppureissulta! Kuulosti tosi ihanalta... :)
Hellikille pahoittelut pieleen menneestä yrityksestä *halaa kovasti* Hyvä kuitenkin, että katse on jo suunnattu eteenpäin ja mieli on nousussa - oikein ihanaa ja rentouttavaa kesää!!
Isosti haleja ja \o/ myös Piggikselle, Naksulle, Nuutille ja kaikille muille Enskoille!
ON ei kuulu kummempaa, makkarin puolella on touhuiltu joka päivä joten tästä se piinailu taas alkaa. Hieman tosin huolestuttaa, että mulla ei pahemmin ollut mitään ovis tuntemuksia tällä kertaa - viimeksihän jo pelkkä käveleminen tuotti tuskaa kipujen takia, nyt sen sijaan vaan ihan lieviä tuntemuksia alavatsassa...no, turha murehtia asiaa, kaipa ne tuntemukset voi vaihdella kuukaudesta toiseen?!?
Ihanan aurinkoista ja lämmintä kesäpäivää kaikille!
-Buumi
Killa, iso Enska-hali täältä *virtuaalirutistus*
Ethän luovuta vielä, ethän?
Samaan syssyyn kaikille ihquille vanhoille Enska-kamuille vilkutuksia, ihanaa että taustailette ja jännäätte vielä meidän ikuisuus-Enskojen puolesta : )
Nyt töitä ja kurkkimista tähän pinoon viiden minsan välein tilannekartoituksen merkeissä tietysti...
Jessica
Soitin klinikalle, hoitaja ei antanut mitään toivoa... HCG 19 ei kuulemma pp 16 ole ollenkaan tarpeeksi. Arveli, että vuoto alkaa mulla ihan lähiaikoina. Seuraava verikoe vasta viikon kuluttua maanantaina ja uutta hoitoa ei voida nyt sitten seuraavaan kiertoon tehdä, kun pitää saada arvot nollille ensin.
No seuraava kiertokin menee sitten hukkaan klinikan kesäloman vuoksi. Että sekin harmi nyt tähän päälle, en ois halunnut mitään taukoja tässä pitää vaan paahtaa vaan eteenpäin. Jotenkin olen ihan hukassa, kun mussa on vähän kontrollifriikin vikaa eli haluan aina, että on selvät suunnitelmat jotka pitää... No pieleen meni mun suunnitelma 3 peräkkäisesti inssistä, joten ehkä tää on sitten vaan opiksi siinäkin asiassa, että turha tässä elämässä on mitään suunnitelmia löydä lukkoon.
Harmittaa sekin, kun olisin vähän halunut jutella hoitsun kanssa mieltä askarruttavista asioista, mutta sattui se ainoa tympeä hoitaja olemaan puhelimessa. Se on niin jotenkin kiireinen ja nihkeä, että mulla menee ihan jauhot suuhun sen kanssa. :/
Sellaista kysyisin vielä, kun päivitän tuota listaa omalta osaltani, niin oliko tää nyt sitten kemiallinen raskaus vai tuleeko keskenmeno? Mikähän olisi oikea termi käyttää?
Kiitos vaan ihan kauheesti kaikille kannustuksesta! Kaikki vanhatkin muistan hyvin ja tuntuu tosi mukavalta, että tekin muistatte vielä meitä viallisia täällä! :)
Killa
Miten sua nyt noin koetellaan?! Kunpa vaan voisin sanoa tai tehdä jotain, mikä helpottais sun oloa... :( Mitään ei ole kuitenkaan vielä menetetty, mutta voin kuvitella, miten voimille ottavaa tuo on... Mä lähetän täältä kaikki voimat ja onnenpirskeet sinne, josko ne sut tavoittais.
Mutta huomaatkos mitkä taustatuet sulla on?! Harva saa tuollaista tulvaa " vanhoja enskoja" tänne onnittelemaan ja tukemaan!!!
Koitahan jaksaa, täällä olet ajatuksissa ihan joka sekunti!!!
... isot pahoittelut, jos nyt tosiaan näin huonosti kävi:( Lohduttavia sanoja on niin vaikea löytää, joten iso rutistus. p.s. Pientä ihmettä kuitenkin vielä kovasti toivotaan...
ON kp 2. Soitin juuri VL:oon ja varasin ajan ensi viikolle tuubien aukiolotutkimukseen. Samalla mietitään hoitojen jatkamista ja aikataulua -nopeasti laskeskellen seuraavan kerran jotain tapahtuu vasta elokuussa, kun VL tosiaan on kiinni (kriittiset) viikot 27 ja 28.
Hyvää tässä tauossa on se, että voidaan kesä vedellä kaurapuuroa naamaan ja säästää syksyn hoitoja varten -vanha karvaturrimme pisti nimittäin kertaheitolla, (vai pitäisikö sanoa kertohypyllä :) viikonloppuna budjetin uuteen järjestykseen eli eläinlääkäriin kannetaan nyt hoitoihin varatut eurot. Mutta näitä lemmikkeihin liittyviä asioitakaan ei voi vain rahalla tai järjellä ajatella, joten selvää oli, että koira kursitaan kuntoon, maksoi mitä maksoi.
Nyt ulos, siellä on ihana lomasää!
hellikki (kp 2)
Siis ei voi olla totta!!! Niin väärin, ei sulle saa noin käydä!! :`( Täällä kuule itken, eikä sanoja nyt löydy! Olet rakas...
Olin ihan ihmeissäni tämän pinon pituudesta, kun pitkästä aikaa koneen avasin. Toivoin tietysti, että olisi jotain superihanaa... Mutta voi Killa, kuinka teidän perhettä koetellaan! En osaa sanoa mitään lohduttavaa tähän tilanteeseen, ei tällaista murhetta oikein voi selittää eikä positiivisiakaan asioita löydy. Tuntuu vaan niin kovin pahalta puolestanne. Jaksamista ystäväni!
Huiskutuksia muillekin! Toivottavasti elämä taas joskus hymyilee tänne meidänkin pikkupinoon.
~dese (kp 16, ovistikussa vasta haalea viiva)
Suuri halaus ja iso annos myötätuntoa.
Eihän tuo nyt ole mahdollista... Jaksamista kovasti sinne! Ja valonpilkahdus näkyy siinä, että ainakin raskaus on sinulle ihan mahdollinen, on vain ajan kysymys koska se tapahtuu ja kestää sen 9 kk.
Olet mielessäni <3
-Diina-
Voi ei, hirmuisesti haleja sinne teille ja pahoittelut sydämen pohjasta. Mitä tunteiden vuoristorataa oot joutunu käymään läpi ihan muutaman päivän aikana. Tsemppiä ja jaksamista.
Jos jotain positiivista tästä tilanteesta etsii, niin ainakin tiedät, että kaikki mahdollisuudet on olemassa. Plussa se on haaleakin plussa, vaikka tää vaan ei ollut just " se" , mutta ehkä seuraava sitten *halaa oikein kovasti*
Terkut myös muille!
Piggeliina
en tiedä, mitä lohdutuksensanoja oikein löydän - niin harmillista on lukea tuloksestasi!! Lämmin virtuaalihali ja kovasti, kovasti jaksamista ja voimia!!! On niin älyttömän väärin, että plussa antaa odotuttaa itseään aivan tarpeettoman kauan!
isoiso halaus, rakas Killa!
-mooli-ystäväsi ja tyttö 1 kk
Just tuolta vauvapuolelta luin vihjailuja vanhan ystävän plussasta, joka aina jaksoi kaikkia kannustaa ja kiirehdin onnittelemaan ja olin varma, että se olet sinä! Ja nyt heti perään tuli taas huonoja uutisia..=/ Mulla kerkes jo pari kertaa hakata sydän vähän kovemmin..Olen todella pahoillani..=/ Ei taas keksi mitään mikä ei kuulostaisi täysin triviaalilta..=(
Iso, iso hali!
t. poppis ja Emiliina 4kk
Suuret pahoitteluni... :`(
Iso halaus sulle, ja voimia jaksaa, älä menetä uskoasi siihen että teille vielä vauva suodaan.
Onhan tässä vielä toivonkipinä, hcg-arvo oli kuitenkin viitearvojen sisällä, ihmeen nihkeä hoitsu siellä puhelimessa kuitenkin oli. En nyt halua antaa mitään " turhaa" toivoa mutta.. Niin kauan kuin on elämää on toivoa.
Halauksin,
Viipero
Voi Killa!! Täällä peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki menisi kuitenkin hyvin!!! Ja pakko oli tulla kirjottamaan oma tarinani. Mulla ekan ivf:n tuoresiirrosta hcg 7 ja hoitajan mukaan epämääräinen. Vuoto tuli ja meni ehkä oli normaalia pidempi. Välikierto oli, koska se täytyy tuon ivf:n jälkeen ollakin. Lääkärin mukaan kuitenkin oli hyvä, että jotain sentään oli yrittänyt tapahtua eli meillä siis kiinnittymistä. Ja seuraavasta ja ekasta pas:sta kyytiläinen on edelleen mukana ja viikkoja kohta 13.
Lohdutuksen sanana sanoisin, että jos nyt ei raskaus jatkuisikaan, niin yritä (tiedän vaikeata on, mutta kuitenkin) ajatella, että sentään jotain oli tapahtunut ja TOIVOA on!!!! Täällä peukutan siis ihan sata lasissa!!!!! Toivotaan, että ei tartteisi odottaa seuraavaa kertaa!
Naksulle piti kommentoida, että mielestäni ivf:ssä oli just hyvä, ettei tarvinnut huolehtia ovulaatioista eikä juuri jännätä viikonloppujen osumista ym. Toki piti muistaa sumutella, piikitellä ja käydä useampaan kertaa ultrassa, mutta ei tarvinnut enää jännäillä samalla tavalla kuin aiemmin. Tottakai jännitti kasvaako muniksia, punktio, hedelmöittyminen ja siirto. Mutta hyvin se menee, usko pois Naksuliini!! Peukkuja sinnekin!
Ja huiskutuksia kaikille muillekin enskoille! Ja aivan ihanaa aurinkoista kesää!
Kille
kyllä sua koetellaan :( Yritä (vaikka raskasta onkin) katsoa eteenpäin, positiivisuus on voimavara. Olet kuitenkin ihan oikean plussan saanut, joten tiedät, että raskautuminen on mahdollista. Koita " pitää lippu korkealla" kaiken p*skankin keskellä, älä ainakaan luovu toivosta! ♥
Meinaan kohta avata uuden pinon meille, mutta koska toivon että tästä pian taas noustaan, laitan vielä kurjuuksien kuulumiset tähän loppuun ja olla jatkossa taas vähän pirteämpi.
Kiitos ihan älyttömästi teille kaikille! Ei tiedä missä olisin, jos teitä ei olisi, eikä tätä paikkaa josta AINA saa tukea kun sitä tarvitsee. Kiitos lapsettomille ystävilleni ja lapsellisille vanhoille ystäville! En käy teitä nimeltä luettelemaan, mutta tietäkää, että joka viestin olen tarkkaan lukenut ja olen kiitollinen niistä!
Nyt pitäisi vain kerätä voimia ja kertoa lähimmille ihmisille huonot uutiset, kun en ehtinyt vielä hyviäkään kertoa! Miehen lisäksi ei siis kukaan tiedä vielä (elleivät tutut ole tunnistaneet täältä), kun halusin ensin vähän varmuutta asialle.
Erikseen haluankin vielä kiitttää kaikkia lapsettomia Ensikoita, jotka tietävät niin hyvin millaisia tunteita tähän lapsettomuuteen liittyen joutuu käymään läpi!
Ollut tosi outoa aikaa nämä päivät, kun kertaalleen ehdin masentua ennen kuin pieni toivon kipinä syttyi kadotakseen taas. Itkut on kai pakko itkeä, jotta täältä voisi nousta ja kaiken tämän kurjuuden keskellä minua kyllä lohduttaa se tieto, että ainakaan raskauden alkaminen ei ole mahdotonta. Toivottavasti se ei lisää pelkoa, että onkohan vika sitten kiinnittymisessä, kun kerran tämäkään pieni kyytiläinen ei jaksanut mukana roikkua! Ja koitan miettiä, että sentään oli hyvä, että jätti tämän kyydin nyt eikä kahden viikon tai kahden kuukauden päästä! Yritän lohduttautua ajatuksella, että luonto jörjestää, niin kuin parhaiten on.
Niin, vastaanpa vielä kysymykseeni, kun pohdin että mikä tämä mun juttu nyt oikein olikaan: kyseessä oli siis kemiallinen raskaus, sillä näin varhaisen vaiheen " keskenmenoja" ei vielä lasketa. Googlettamalla löysin tiedon, että vasta rv 6 eteenpäin puhutaan kliinisestä raskaudesta ja voi " oikea" keskenmenokin tapahtua. Valitettavasti vaan mun sydämeen tämä heikko kyytiläinen ehti jo asettua ja meni kesken tai oli kemiallinen, mulla on sitä niin kova ikävä!
Kuten sanottua avaan vielä illalla uuden pinon ja päivitetyn listan siihen alkuun. Tätä pinkkaa olenkin täyttänyt oikein urakalla, kovasti on helpottanut saada jakaa tuntemuksensa kanssanne!
Ja loppuun vielä kaunis kirjoitus, jonka löysin eräästä blogista (suosittelen muuten lapsettomille noita lapsettomien blogeja, minä olen niistä saanut lohtua kurjuuteen):
Kirjoittaja Moira
Kemiallinen raskaus
31.05.2006 - 20:37
" Minä hedelmöityin ja kiinnityinkin hetkeksi kohdun seinämään. Mutta minussa oli jotakin vikaa, enkä saanut kunnon otetta. Riipuin siinä kiinni minkä jaksoin, muutaman päivän, mutta sitten putosin. Äitini ei saanut koskaan tietää, että minua oli olemassakaan. Hänen kuukautisensa tulivat ajallaan, ehkä hieman kivuliaampina ja runsaampina kuin ennen, mutta muuten normaaleina. Minä muutin hetkeksi hänen hormonitoimintaansa niin, että hän olisi voinut saada raskaustestiin haalean viivan, joka sekin olisi haalistunut kokonaan pois testiä uusittaessa. Tämän pienen häivähdyksen takia lääkärit ovat keksineet minulle nimen kemiallinen raskaus.
Minun kohtaloni oli mikrokokoinen keskenmeno; minä olin hädin tuskin olemassa, mutta mahdollisesti äitini olisi toivonut minua kovasti. Minä, joka olin juuri vasta saanut alkuni, kuolin melkein heti. Samalla kuoli äitini unelma minusta. Kukaan ei saa koskaan tietää - en minä itsekään - kuka tai minkä näköinen olisin ollut, jos kaikki olisi mennyt toisin.
Minussa oli jo kaikki geenit, joiden pohjalta olisin voinut kehittyä ihmiseksi, mutta olisin kai ollut viallinen. Äitini kohtu irrotti minut hellävaraisesti itsestään, jotta se saisi kenties seuraavassa kuussa ravita jotakuta toista, jotakuta vahvempaa. Ehkä tällä toisella olisi minua paremmat mahdollisuudet kehittyä terveeksi vauvaksi ja lapseksi, kasvaa aikuiseksi ja elää kokonainen pitkä elämä. Minä sen sijaan sain vain hipaista elämää, jota ei ollut varmaankaan tarkoitettu minulle." (http://moira.vuodatus.net/blog/archive?m=05&y=2006)
Sitä vahvempaa odotellessa, lämpimät halaukset kaikille!
Killa
[color=deeppink]Nythän siis saa jo onnitella ;) Kyllä sinä oot plussan ansainnutkin! Oot ollut niin kannustava ja mahtava, että tuli kyllä niiiin oikeaan osoitteeseen NE kaksi viivaa! :) Kyllä tuntui huikealta lukea noita uutisia! Oikein paljon tykötarpeita vauvalle mukaan massuun, ettei vahingossakaan tipahda kyydistä!
Han ja Sampo 4kk[/color]