Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkään tapailitte ennen seurustelua?

Vierailija
06.07.2026 |

Ollaan nyt tapailtu vapusta lähtien, mutta mies ei halua vielä tehdä seurustelupäätöstä. Itse haluaisin jo seurustella ja kutsua häntä poikaystäväksi. Tuntuu kauhealta odottaa aina vaan.

Kommentit (462)

Vierailija
261/462 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sinä voit kertoa ihan vapaasti siitä toisenlaisesta tilanteesta, jossa tunnettiin jotenkin jo ennen niitä ensitreffejä." 

Olen eri, mutta en tuntenut. Tosiaan mies tuli ensitreffeille luokseni. Treffeistä oli sovittu edellisenä iltana ravintolassa, kun ekaa kertaa juteltiin. Sen jälkeen tiesin hänestä etunimen.

Ensitreffit meni hyvin, koska seuraavana päivänä mies käytännössä muutti luokseni. Tuli vaatekassin kanssa.

Virallinen yhteenmuutto tapahtui alle 2 kk kuluttua (asunnon irtisanomisaika) ja silloin menimme myös kihloihin.

Joskus käy tuuri. Harva viitsii tulla kertomaan niistä 90% toisenlaisia lopputuloksia. Erotilastot, sinkkutalouksien ja erolasten määrä kertoo kuinka hyvin keskimäärin ne nopeat ihastumiset ja sitoutumiset toimii. Kaaosihmiset 🙄

Vierailija
262/462 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sinä voit kertoa ihan vapaasti siitä toisenlaisesta tilanteesta, jossa tunnettiin jotenkin jo ennen niitä ensitreffejä." 

Olen eri, mutta en tuntenut. Tosiaan mies tuli ensitreffeille luokseni. Treffeistä oli sovittu edellisenä iltana ravintolassa, kun ekaa kertaa juteltiin. Sen jälkeen tiesin hänestä etunimen.

Ensitreffit meni hyvin, koska seuraavana päivänä mies käytännössä muutti luokseni. Tuli vaatekassin kanssa.

Virallinen yhteenmuutto tapahtui alle 2 kk kuluttua (asunnon irtisanomisaika) ja silloin menimme myös kihloihin.

Ei voi olla mahdollista täydellisen äm män mielestä. Olette jo oikeasti eronneet. Vain täydellisen äm män tapa voi toimia.

Vaan eipä näy toimivan 😂

No ei toimikaan vaan pesää jakaa ympäri kyliä ja tapailee miehiä vaikka ei ole heihin ihastunut. Saastaa.

Just  päinvastoin. Lähdin fiiliksestä ihan suinpäin suhteeseen, ja vein lapseni mukanani. Tässä kävi hyvin, mutta ystäväpiirissä on monta tapausta jotka päättyi surkeammin. En toimisi toista kertaa enää kuten sen kymmenkunta vuotta sitten. (Tiesin tosin miehen etukäteen, joka karsi toki yllätyksen mahdollisuuksia)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/462 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen jo yleensä kolmansilla treffeillä tietää, et kiinnostaako vaiko ei.

Kyllä, muutaman kerran kun ehtii tavata niin vähän jo alkaa tuntea.

Vierailija
264/462 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus käy tuuri. Harva viitsii tulla kertomaan niistä 90% toisenlaisia lopputuloksia. Erotilastot, sinkkutalouksien ja erolasten määrä kertoo kuinka hyvin keskimäärin ne nopeat ihastumiset ja sitoutumiset toimii. Kaaosihmiset 🙄

Niin yksikään pitkään tutustunut pari ei koskaan ikinä eroa ja nopeasti edenneet eroaa aina. 

Uskomatonta mitä sontaa. 

Vierailija
265/462 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tuollaisia useiden viikkojen tai jopa kuukausien tapailuja kun pitää muka vielä miettiä ollaanko oikeasti yhdessä vai ei. En olisi katsonut tuollaista touhua vapusta saakka. Itsellä on seurustelut alkaneet erittäin nopeasti. Nykypäivänä on tuota saakelin tapailua vaikka kuinka pitkään ja siksi onkin parempi olla yksin kuin altistaa itsensä jollekin kusipäälle joka ei muka tiedä haluaako seurustella.

En ymmärrä minäkään. Joko ollaan tai ei olla. Olenkin vanhanaikainen. 

Vierailija
266/462 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On luonnollista ja okei viehättyä, mutta jos itselläsi tai potentiaalisella kumppanilla näyttäisi olevan tosi kova kiire sitoutumiseen ennen kuin vielä kunnolla tunnetaan, motivaattorina usein on kelpaamattomuuden kokemus, johon orastava suhde näyttäisi tuovan lääkettä."

Vierailija
267/462 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti tapaillaan kaksikin vuotta nykyään.

Tämä toimii sinkkuvanhempaan ohessa voi tapailla muita 

Vierailija
268/462 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Cornellin yliopisto (New York) teki tutkimuksen tästä aiheesta. Siinä haastateltiin 600 paria. Huomattiin, että erittäin nopeasti edenneet suhteet, kuten seksi ensimmäisellä treffeillä ja yhdessä asuminen muutaman viikon tai kuukauden jälkeen, eivät yleensä olleet niin onnistuneita.

Myöhempien eroamisten määrä oli korkea. Poikkeuksia oli, mutta keskimäärin tutkimus osoitti, että kiirehtiminen ei tuo onnea tai vakautta"

Vierailija
269/462 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tuollaisia useiden viikkojen tai jopa kuukausien tapailuja kun pitää muka vielä miettiä ollaanko oikeasti yhdessä vai ei. En olisi katsonut tuollaista touhua vapusta saakka. Itsellä on seurustelut alkaneet erittäin nopeasti. Nykypäivänä on tuota saakelin tapailua vaikka kuinka pitkään ja siksi onkin parempi olla yksin kuin altistaa itsensä jollekin kusipäälle joka ei muka tiedä haluaako seurustella.

En ymmärrä minäkään. Joko ollaan tai ei olla. Olenkin vanhanaikainen. 

Olen tuo jonka viestiä lainasit. Olen mäkin vanhanaikainen tämän asian suhteen. Siksi ei ole mitään toivoa enää löytää itselle miestä. Enkä edes tiedä haluanko sellaista enää.

Vierailija
270/462 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti tapaillaan kaksikin vuotta nykyään.

Tämä toimii sinkkuvanhempaan ohessa voi tapailla muita 

Miksi ihmeessä sinkkunvanhemman pitäisi hyväksyä se, että toinen saa tapailla muita? Kyllä se sinkkuvanhempi voi haluta, että tapailla vain toisiaan. Toisen sinkkuvanhemmuus ei oikeuta mitenkään tapailemaan ja panemaan muita. Vain mulkku ajattelee tuolla tavalla ja pitää sinkkuvanhempaa pelkkänä panopuuna tms. Kuvottavaa.

Ei, en ole sinkkuvanhempi. En vain siedä tuollaisia mulkkuja.

Vierailija
271/462 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä pyysit kertomaan. Minä olen vastannut. Ei meillä mitään kaaosta ole ollut ja tiedän useita samanlaisen suhdetaustan omaavia. Hyvin toimii suhteet.

Minusta kuulostaa enemmän kaaokselta se, että tapaillaan useita ihmisiä ilman mitään ihastumisia, ettei vaan menisi "aikaa hukkaan". Hirveällä paniikilla ilmeisesti.

Itse suosittelisin rennompaa tapaa. En minä väkisin ketään etsinyt, en etsinyt ylipäätään. Silti löytyi ja ihan ilman tindereitä ja muita nykyajan höpötyksiä.

Tosin, ehkä se tekeekin sen paniikin. Tinderissä kun saanee sellaisen olon, että voi siitä vaan valita, kuin kaupan tiskiltä, haluamansa. Ja sehän ei toimi.

Vierailija
272/462 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä hitto on seurustelupäätös?

Eikö säännöllinen tapailu ole enää seurustelua? 

Ei näköjään, kun pitää saada tapailla muitakin samalla kun odottelee mahdollista ihastumistaan.

Mulle oli kyllä täysi yllätys, että jotkut oikeasti voi puolustellakin tällaista käytöstään. Olen toki tiennyt että jotkut miehet pitää jotain suhdetta yllä vaikka eivät ole oikeasti edes kiinnostuneita, siis yleensä ihan laastarimielessä, mutta että joku keski-ikäinen nainen ihan tosissaan selittää ettei voi tietää herääkö ihastus johonkin ihmiseen vielä joskus vai ei, ja siksi täytyy tavata monia samaan aikaan 😳

Mitä kummallista tuossa on... ihan hyvä katsoa rauhassa. 

Ei aikuisella ole mitään kiirettä sitoutua. 

Ei ole kyllä mitenkään normaalia alkaa tapailemaan jotakin ihmistä johon ei ole edes ihastunut. Hyi hitto.

Eihän siitä ole kyse. Jos on kiinnostusta/toiveita, voi arvioida ilman stressiä ja kartoittaa mahdollisuudet.

Vierailija
273/462 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näköjään, kun pitää saada tapailla muitakin samalla kun odottelee mahdollista ihastumistaan.

Mulle oli kyllä täysi yllätys, että jotkut oikeasti voi puolustellakin tällaista käytöstään. Olen toki tiennyt että jotkut miehet pitää jotain suhdetta yllä vaikka eivät ole oikeasti edes kiinnostuneita, siis yleensä ihan laastarimielessä, mutta että joku keski-ikäinen nainen ihan tosissaan selittää ettei voi tietää herääkö ihastus johonkin ihmiseen vielä joskus vai ei, ja siksi täytyy tavata monia samaan aikaan 😳

Ei ole kyllä mitenkään normaalia alkaa tapailemaan jotakin ihmistä johon ei ole edes ihastunut. Hyi hitto.

Eihän siitä ole kyse. Jos on kiinnostusta/toiveita, voi arvioida ilman stressiä ja kartoittaa mahdollisuudet.

Siitähän tuossa nimenomaan oli kyse. Aletaan tapailla ihmistä johon ei ole ihastunut. 

Vierailija
274/462 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei taida olla tosissaan sun kanssa? Roikottaa varalla, kun ei ole parempaakaan saatavilla.

Mulla on kerran sattunut yks samantapainen sankari elämään eikä mies ollut tosissaan.

Vierailija
275/462 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä edelleenkään tajua mikä se on se kosketuspinta mihin ihastutaan kun käydään pressossa yhdessä tunnin verran juomassa kahvia? Ne tilanteet missä tunnetaan jo etukäteen on asi  erikseen, mutta että ensitapaaminen ja halutaan jo luvata puolin toisin uskollisuutta.. kuulostaa melko..päättäväiseltä. Itse suhtautuisin hieman varovaisesti mieheen, joka ensitreffien jälkeen ajattelisi että tämä on nyt seurustelusuhde. Ja jälleen, mikäli joku ei tajunnut, niin aivan eri asia jos treffit venyy kolmen päivän mittaiseksi kuherteluksi. Tosin siinäkin on aina mahdollista että ensihuuman perään selviää jotain mikä estää suhteen jatkumisen 🤔

Just näin. 

Täällä tuntuu olevan mustasukkaisia ja jotenkin lapsellisia ihmisiä, joilla on mustavalkoinen maailmankuva. 

Vierailija
276/462 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kesäfestarit ovat tyypillinen tilanne rakastua villisti ja päätyä nopeasti yhteen. Mutta sitten kun pitäisi olla kahdestaan Kontulan S-marketissa, kaikki voikin tuntua oudolta, taika on poissa.

– Päätön rakastuminen on aina vaarallista. Silloin toimitaan pelkkien fantasioiden varassa, kun toista ei juurikaan tunneta. Kehollisuus vie, Saarinen sanoo.

Jos on ollut pitkään yksin, voi olla epätoivoinenkin jo. Silloin voi haluta tarttua suhteeseen nopeasti valtavalla intensiteetillä.

"Jos suhteeseen ryhtyy tuntematta toista kunnolla, saattaa myöhemmin huomata, että emmehän me sovikaan yhteen. Silloin joudutaan tyytymään ja ollaan ehkä yhdessä vain siksi, että on sosiaalisesti tärkeää olla liitossa.

Saarisen mukaan moni ei täysin hahmota, kuinka iso päätös parisuhteeseen ryhtyminen on.

– Jopa ajokorttiin vaaditaan enemmän osaamista kuin parisuhteen aloittamiseen."

https://anna.fi/ihmiset/suhteet/tosirakkautta-vai-alkuhuuman-aiheuttama…

Vierailija
277/462 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne sanoo. "Testata markkina-arvoaan"? Verkot sinne tänne. Ja sitten ihmetellään kun tulee syydettyä vaan sydänsuruja sinne tänne. Minähän vaan testailin.

Vierailija
278/462 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä voit tietää, että eronneet ovat juuri niitä nopeasti ihastuneita? Nehän voivat olla niitä pitkään tapailleita, jotka eivät löytäneet parempaakaan. 

Vierailija
279/462 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä edelleenkään tajua mikä se on se kosketuspinta mihin ihastutaan kun käydään pressossa yhdessä tunnin verran juomassa kahvia? Ne tilanteet missä tunnetaan jo etukäteen on asi  erikseen, mutta että ensitapaaminen ja halutaan jo luvata puolin toisin uskollisuutta.. kuulostaa melko..päättäväiseltä. Itse suhtautuisin hieman varovaisesti mieheen, joka ensitreffien jälkeen ajattelisi että tämä on nyt seurustelusuhde. Ja jälleen, mikäli joku ei tajunnut, niin aivan eri asia jos treffit venyy kolmen päivän mittaiseksi kuherteluksi. Tosin siinäkin on aina mahdollista että ensihuuman perään selviää jotain mikä estää suhteen jatkumisen 🤔

Just näin. 

Täällä tuntuu olevan mustasukkaisia ja jotenkin lapsellisia ihmisiä, joilla on mustavalkoinen maailmankuva. 

Yhtälailla on mustavalkoista kuvitella, että ihmiseen ei voi ihastua ilman tapailua ja jos ihastuukin, niin kyse on pelkästään ulkonäöstä. Mustavalkoista on myös se, että kuvitellaan jokaisen tapailevan jotakin tyyppiä siltä varalta, että tähän voisi ihastua. Mustavalkoista on myös se, että ei ymmärrä toisten erilaisia tapoja.

Mulle on ihan sama miten kukin tekee, mutta sitä en siedä, että aletaan sanelemaan muiden tekemisistä ja olettamaan ties mitä sontaa.

Vierailija
280/462 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voi tietää? Siitä on tutkimuksia, yhtä on lainattu tuolla yllä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi