Mitä tapahtuu kuoleman jälkeen? Mihin itse uskot?
Itse en usko taivaaseen ja helvettiin. Enkä enkeleihin, jotka tulevat hakemaan kuolleen taivaaseen.
Itse uskon sielunvaellukseen. Ihmisen kuollessa sielu pääsee vapaaksi ja liittyy universumiin ja jatkaa elämää muussa muodossa.
Kommentit (61)
Ajatus tuntuu minusta hyvälle ja jopa miellyttävälle.
> Luotan siihen, että normaalin, hyvän elämän eläminen on ihmiselle
> riittävä. Kunnioitan elämää, lähimmäisiäni ja itseäni. Jos jumala olisi
> olemassa, en voi uskoa että helvettiin joutuisi vain siksi, että ei ole
> kuullut hänen kutsuvan.
Raamatun mukaan on taivas ja helvetti ja taivaaseen pääsee vain Jeesuksen sovistustyön vastaanottamiseen suostumalla omalle kohdalle, ei tartte olla hyvä eikä olemalla hyvä pääse taivaaseen.
Nyt Jumala siis kutsuu sinua. Anna elämäsi Jeesukselle.
Nyt et enää voi sitten vedota siihen, ettet ole kuullut Jumalan kutsuvan :) (vai :( ?) eli nyt olet itse vastuussa.
Kandee pistää heti taivasasiat kuntoon, sillä kuolema voi tulla niin yhtäkkiä, ettei ehdi enää siinä vaiheessa. Kun antaa elämänsä Jeesukselle, ei kuolema enää ahdista. Tulee rauha sydämeen ja perusluottamus.
lyhyesti sanottuna kadonnut lemmikki löytyi uskomattomalla tavalla juuri äskettäin tänä yönä. Kiitos Luojalle ja naapureille.
ihmiset elävät " tunteettomina" , ei heillä riitä innostus tai tarve etsiä Jumalaa, kaikki korvataan hetken mielihyvää tuottavilla asioilla ja joka paikasta tarjotaan vaihtoehtoja, erilaisia ismejä uskon tilalle.
Moni sanoo ettei vain kiinnosta. Se on surullista... usein kuitenkin todellisen hädän keskellä ihminen turvautuu rukoukseen ja saa avun! Sen vaan niin helposti sitten taas unohtaa kun asiat ovat " omissa käsissä" .
Viattomia lapsia kuolee, sotia syttyy, lapsia sairastuu syöpiin ym. ja kuolee jne. jne. jne. Jos kerta Jumala on olemassa ja rukoukset muka auttaisi, niin noita asioita ei yksinkertaisesti olisi olemassa. Ja miksiköhän te uskovaiset tuputatte aina tota paskaa muille? Ja kaikkien pitäisi uskoa samaan?
uskoa Jeesukseen. Ota ihan rauhassa (taitaa tosin syyllisyys uskomattomuudestasi tai pelko helvettiin joutumisesta soida taustalla, kun noin kiihkoilet).
vielä enemmän järkytyin kun kuulin, että se olisi pudonnut parvekkeelta alas ja nyt virunut nääntyneenä 2 päivää ulkona. Oli suuri ihme, että se löytyi ja pääsi kotiin toipumaan. En tiedä selviääkö, mutta tärkeintä on että saa olla kotona nyt ja levätä. Uskosta eikä toivosta saa luopua hetkeksikään, pienessäkään asiassa.
Eipä paljon heikommissa kantimissa voi usko olla jos se pelkoon perustuu.
on myös muita kirjoja kuin raamattu, joten älä sinä kapeakatseinen hihhuli tule selittämään sitä ainoaa totuuttasi.
T:34
Vierailija:
Viattomia lapsia kuolee, sotia syttyy, lapsia sairastuu syöpiin ym. ja kuolee jne. jne. jne. Jos kerta Jumala on olemassa ja rukoukset muka auttaisi, niin noita asioita ei yksinkertaisesti olisi olemassa. Ja miksiköhän te uskovaiset tuputatte aina tota paskaa muille? Ja kaikkien pitäisi uskoa samaan?
Koska sinulla on vapaa tahto! Tiedätkö miksi kaikkea pahaa tapahtuu? Siksi koska ihmisillä on vapaa tahto tehdä mitä haluavat. Jumala ei vaikuta meidän tahtoomme ja tekemisiimme, voi vain johdattaa meitä oikealle tielle.
Pahuutta tapahtuu koska pahuutta on maailmassa. Paholainen on myös olemassa siinä missä Jumala! Vain turvaamalla Jumalaan olemme turvassa.
Joskus vastoinkäymisiä ja koettelemuksia tapahtuu kaikille, myös uskoville! Ne kasvattavat meitä ihmisinä ja auttavat meitä kehittymään. KAIKELLA ON TARKOITUS minkä Jumala tekee. Mutta ihminen voi tehdä typeryyksi paholaisen houkuttelemana tahtoessaan. Jumala pitää kyllä huolen omistaan, vaikka kaikkea pahaa tapahtuukin.
kun pohdiskelee elämää ja pitää " korvat kuulolla" . Itse ainakin aina jälkikäteen huomaan, että elämäni on ollut suurta johdatusta. Enkä todellakaan tuputa mitään, kerroinpa vain oman mielipiteeni.
koska sen tietää todeksi! Taivas on lohdullinen asia joka antaa turvallisuutta kun olemme tässä maallisessa maailmassa, jossa pahuutta ja kärsimystä.
Vierailija:
Jos sä olet päättänyt tappaa jonkun, niin rukoukset eivät auta siinä, jos päätät tehdä murhan. Koska ihminen on paha, maailmassa on pahuutta. Ei Jumala ole mikään jyrä, joka pakottaa ne, jotka haluavat tehdä pahaa, tekemään hyvää. Kyllä ihminen saa tehdä mitä haluaa. Uskoa tai olla uskomatta, hyvää tai pahaa. Siinä sen selitys on.
meille vapaan tahdon!! Myös juuri sinulle! Sen vuoksi saat itse valita miten elät elämäsi ja mihin uskot! Saat myös valita teetkö hyvää vai pahaa.
Kuulet Jumalan sanaa ja eteesi tuodaan " arjen enkeleitä" kertomaan Jeesuksesta ja Jumalasta. On OMA PÄÄTÖKSESI tahdotko kuulla ja uskoa, vai tahdotko sulkea korvasi ja päättää että uskikset on typeriä.
Vierailija:
on myös muita kirjoja kuin raamattu, joten älä sinä kapeakatseinen hihhuli tule selittämään sitä ainoaa totuuttasi.
T:34
Jos yhtään tunnet psykologiaa, nyt pitäisi hälytyskellojen soida, kun tutkit omaa tunnemaailmaasi. Tasapainoinen ihminen ei hermostu tai kiihkoile tuolla tavoin.
erittäin kielteisesti ja torjuin kaikki ajatukset siitä. Mutta tuli ns. etsikkoaika, jolloin aloin etsiä yhteyttä Jumalaan. Tein uskonratkaisuni ja sitä en kadu!
ajatuksissa mitä on ,kun on kuollut.
Koskaan ei tullut kenenkään uniin tai muihin juttuihin.
Kuollut mikä kuollut.
Kuoleman jälkeen ei ole mitään. Ei mitään.
Se on samaa kuin menet nukkumaan ja et näe mitään unta.
Jos tiedätte, että kotinne tulee palamaan 5 %:n todennäköisyydellä seuraavan vuoden aikana, jättäisittekö palovakuutuksen ottamatta?
Jos on niin, että Jeesus, taivas ja helvetti on totta 5 %:n todennäköisyydellä, jättäisitkö tulematta uskoon (vain sen takia, että saat olla itsepäinen)?
Taidat olla varsinainen satusetä. Jeesuksestahan kertovat maalliset historiankirjatkin.
se oli lempeä tapahtuma ja oli tyytyväinen, että sai olla pitämässä kädestä kiinni. Itse uskon ja toivon, että kuoleman jälkeen pääsen taivaaseen Jumalan luo, mistä olen tänne tullutkin.