Mitä tapahtuu kuoleman jälkeen? Mihin itse uskot?
Itse en usko taivaaseen ja helvettiin. Enkä enkeleihin, jotka tulevat hakemaan kuolleen taivaaseen.
Itse uskon sielunvaellukseen. Ihmisen kuollessa sielu pääsee vapaaksi ja liittyy universumiin ja jatkaa elämää muussa muodossa.
Kommentit (61)
Oikeastaan vakuutusyhtiö maksaa asiakkaallepäin (rauhan sydämeen, lisää voimaa ja intoa rakastaa, elämäniloa, tasapainoisuutta jne.) Aika hyvä diili siis.
Vierailija:
Raamatun mukaan on taivas ja helvetti ja taivaaseen pääsee vain Jeesuksen sovistustyön vastaanottamiseen suostumalla omalle kohdalle, ei tartte olla hyvä eikä olemalla hyvä pääse taivaaseen.
Nyt Jumala siis kutsuu sinua. Anna elämäsi Jeesukselle.
Nyt et enää voi sitten vedota siihen, ettet ole kuullut Jumalan kutsuvan :) (vai :( ?) eli nyt olet itse vastuussa.
Kandee pistää heti taivasasiat kuntoon, sillä kuolema voi tulla niin yhtäkkiä, ettei ehdi enää siinä vaiheessa. Kun antaa elämänsä Jeesukselle, ei kuolema enää ahdista. Tulee rauha sydämeen ja perusluottamus.
" Kandee pistää taivasasiat kuntoon..." ?? En voi ryhtyä uskovaiseksi noin vaan, ilman mitään tunnetta jumalan olemassaolosta. Miten niin en voi enää vedota siihen, että en ole saanut kutsua? Tässä ketjussako se mielestäsi tuli? En voi antaa elämääni jeesukselle, jos en usko. Jos jumala on olemassa, eiköhän hän osaa istuttaa uskon sydämeeni.
Minua ei kuolema ahdista, minulla ON jo rauha sydämessäni. Olen aivan onnellinen ja tyytyväinen elämääni näin. Mutta jos jumala on olemassa ja pistää sydämeeni uskon tunteen, sittenpähän uskon. Siihen saakka tallaan ihan tällä entisellä tyylillä.
22 (muistaakseni...se, jota lainasit viestissäsi)
Vierailija:
Jos tiedätte, että kotinne tulee palamaan 5 %:n todennäköisyydellä seuraavan vuoden aikana, jättäisittekö palovakuutuksen ottamatta?
Jos on niin, että Jeesus, taivas ja helvetti on totta 5 %:n todennäköisyydellä, jättäisitkö tulematta uskoon (vain sen takia, että saat olla itsepäinen)?
Aivan käsittämätöntä tuubaa. Minusta uskoon tulemista ei voi vaan päättää " okei....no ehkä mun on parempi sitten uskoa, siltä varalta että en joudu helvettiin...joo, selvä nyt uskon siis jumalaan. Alanpa tässä sitten rukoilemaan ja kuuntelemaan hengellisiä lauluja" . Ei se voi mennä noin!
Minä en ole _jättänyt_ tulematta uskoon mukamas itsepäisyyttäni tms. Minkä sille voi, jos ei kilahda ei kilahda!
22
Vierailija:
Vierailija:Jos tiedätte, että kotinne tulee palamaan 5 %:n todennäköisyydellä seuraavan vuoden aikana, jättäisittekö palovakuutuksen ottamatta?
Jos on niin, että Jeesus, taivas ja helvetti on totta 5 %:n todennäköisyydellä, jättäisitkö tulematta uskoon (vain sen takia, että saat olla itsepäinen)?
Aivan käsittämätöntä tuubaa. Minusta uskoon tulemista ei voi vaan päättää " okei....no ehkä mun on parempi sitten uskoa, siltä varalta että en joudu helvettiin...joo, selvä nyt uskon siis jumalaan. Alanpa tässä sitten rukoilemaan ja kuuntelemaan hengellisiä lauluja" . Ei se voi mennä noin!
Minä en ole _jättänyt_ tulematta uskoon mukamas itsepäisyyttäni tms. Minkä sille voi, jos ei kilahda ei kilahda!
22
Siis niinkuin:
- taivaaseen ei pääse hyvillä teoilla
- taivaaseen pääsee vain Jeesukseen uskomalla
- uskoon ei voi tulla teoilla, vaan se on Jumalan tahto
- uskoon tullakseen pitää tehdä jotain muuta, mitä?
Näitä olen tässä itsekin miettinyt, enkä ole viisaammaksi tullut.
Vierailija:
Siis niinkuin:
- taivaaseen ei pääse hyvillä teoilla
- taivaaseen pääsee vain Jeesukseen uskomalla
- uskoon ei voi tulla teoilla, vaan se on Jumalan tahto
- uskoon tullakseen pitää tehdä jotain muuta, mitä?Näitä olen tässä itsekin miettinyt, enkä ole viisaammaksi tullut.
Eli onko Jumala sitten alun perinkin valinnut ne ihmiset, jotka saavat tulla uskoon? Vai miten tämä pitäisi käsittää?
Itsekin uskon, mutta tarviiko sitä alkaa käännyttämään joka ketjussa? Nyt kysymys oli, että mitä tapahtuu kuoleman jälkeen. Sen kun kerrotte vakaumuksenne, mutta aina koko ketju menee jankkaamiseksi. Ärsyttävää.
> " Kandee pistää taivasasiat kuntoon..." ?? En voi ryhtyä uskovaiseksi
> noin vaan, ilman mitään tunnetta jumalan olemassaolosta.
Usko ei ole ensisijaisesti tunneasia, vaan ihan päätös. Tunteitakin voi ilmaantua, mutta yleensä vasta jälkikäteen. Voit ryhtyä uskovaiseksi siis ihan tosi yksinkertaisesti tuosta vain.
Teepä testi. Rukoile tosissasi (ja ehkä jopa ääneen, niin on helpompi keskisttyä) seuraavasti:
" Jeesus, en tietdä, oletko olemassa, mutta haluan uskoa niin. Siksi rukoilen tässä nyt. Pyydän, että tule sydämeeni asumaan ja hallitse minua ja elämääni kokonaan. Antaudun sinulle ja tarvitsen sinua, koska olen tehnyt monenlaista syntiä (nimeä jokin tai muutamia). Anna kaikki syntini anteeksi. Kiitos, että rakastat minua, annoit syntini anteeksi, hallitset minua ja haluat näyttää minulle, että olet olemassa."
Tämän rukouksen jälkeen sinusta tuntuu edelleen melko tai jopa täysin samanlaiselta. Vähitellen asiat alkavat muuttua, alkaa tapahtua mielenkiintoisia juttuja. Ja siitä se seikkailu alkaa, sillä Jumala alkaa toimia elämässäsi. Eli sinun ei tarvitse alkaa yrittää leikkiä jotain, mitä luulet, että uskovaisten pitäisi olla, koska kyseessä on Jumalan teko, ei sinun suorituksesi.
Näin yksinkertaista - jopa lapsellista - on uskoontulo. Ja tämän rukouksen jälkeen olet uskova ja pelastut taivaaseen. Ei mitään yrityksiä, virityksiä eikä suorituksia. Ihan vaan nautit elämästä.
niin kuolee, eli kaikki sinusta loppuu eikä mitään jää - maadut pois. No elämä jatkuu lapsissa ja lastenlapsissa ja heidän muistoissaan sinusta. Toivottavasti jää paljon hyviä muistoja!
Taivaaseen saattaa joku haluta esim. siksi, ettei halua helvettiin. Tiedättehän näitä kliinisesti kuolleita, jotka on todettu siis lääketieteellisesti kuolleksi, mutta onkin vironnut henkiin. Eräs kaveri sai nähdä tällaisen kuolemassa käväisyn aikana, millaista on helvetissä. En muista tarkkaan kaikkia yksityiskohtia, mitä hän kertoi, mutta mieleen jäi se, että ihmisille aiheutettiin tuskaa siten, että heidän luitaan murrettiin jatkuvasti heidän eläessään. Käsiä ja jalkoja katkottiin. Sitten saman tien ne palasivat taas ehjäksi ja taas sama uudestaan. Tätä loputtomasti ja ikuisesti. Aika tuskallista.
Taas eräs kaveri, joka kävi taivaassa, kertoi monien muiden asioiden lisäksi ensivaikutelmakseen sen, että " aivan kuin olisi kotiin tullut. Siis täältähän mä olenkin kotoisin." Jeesus oli vastassa ja " Hän oli niin täynnä rakkautta, että se oli vähän kuin yhdistettynä isän täydellinen hyväksyntä pojalleen, äidin hellyys ja huolenpito ja koko suvun ylpeys pojastaan ja kaikki samaan aikaan ja potenssiin miljoona." Tällaista rakkauden määrää emme varmasti pysty kuvittelemaan, mutta minusta kuitenkin aika hyvä yritys häneltä (vaikka totesikin, ettei sitä täysin pysty kuvailemaan).
Hyvä pointti, ei se ollutkaan tämä sama ruumis, vaikka yhtä todellinen. Ilmeisesti se ns. ylösnousemusruumis, jonka kaikki saame. Sattui kuitenkin ihan samalla kuulemma ilmeistä ja äänistä päätellen.
Ihmiset näkee mitä sattuu kun aivotoiminta hiipuu ja on vähässä hapessa. Kukaan ei kuitenkaan mene kristinuskon mukaan taivaaseen ennen tuomiopäivää, että nämä taivaspuheet saa ihan suoraltakädeltä leimata aivotoiminnan häiriöksi, jopa kristityt.
Vierailija:
En pelkää kuolemaa. Uskon että lakkaan vain olemasta.
Ajatus tuntuu minusta hyvälle ja jopa miellyttävälle.
Sanoisin samoin. En usko jumalaan, enkä taivaaseen tai helvettiin. Jeesukseen uskon, tai siis siihen että täällä on pari tuhatta vuotta sitten asunut joku tyyppi, joka on itseään jumalan pojaksi kutsunut ja on kuollut ristiin naulaamalla, kuten siihen aikaa oli tapana ihmisiä tappaa. Onhan täällä asunut muitakin " jumalien lapsia" historian aikana. Ainakin ovat itse siihen uskoneet.
Vierailija:
ajatuksissa mitä on ,kun on kuollut.
Koskaan ei tullut kenenkään uniin tai muihin juttuihin.
Kuollut mikä kuollut.
Kuoleman jälkeen ei ole mitään. Ei mitään.
Se on samaa kuin menet nukkumaan ja et näe mitään unta.
nähnyt ja vieressä olen ollut että kun ihminen viimeisen kerran henkäisee ei mikään lähde mihinkään. ihminen on vain KUOLLUT ja kuoleman hetki voi olla myös kaunis....
uskovat ihmiset taivaaseen eli tapahtuu ylöstempaus. Maan päällä antikristus pääsee valtaan. Silloinkin on vielä mahdollisuus tulla uskoon ja pelastua, mutta joutuu tapetuksi.
Raamatun satukirjaksi nauraminen, yms. halveksunta.
Vierailija:
Taivaaseen saattaa joku haluta esim. siksi, ettei halua helvettiin. Tiedättehän näitä kliinisesti kuolleita, jotka on todettu siis lääketieteellisesti kuolleksi, mutta onkin vironnut henkiin. Eräs kaveri sai nähdä tällaisen kuolemassa käväisyn aikana, millaista on helvetissä. En muista tarkkaan kaikkia yksityiskohtia, mitä hän kertoi, mutta mieleen jäi se, että ihmisille aiheutettiin tuskaa siten, että heidän luitaan murrettiin jatkuvasti heidän eläessään. Käsiä ja jalkoja katkottiin. Sitten saman tien ne palasivat taas ehjäksi ja taas sama uudestaan. Tätä loputtomasti ja ikuisesti. Aika tuskallista.
Taas eräs kaveri, joka kävi taivaassa, kertoi monien muiden asioiden lisäksi ensivaikutelmakseen sen, että " aivan kuin olisi kotiin tullut. Siis täältähän mä olenkin kotoisin." Jeesus oli vastassa ja " Hän oli niin täynnä rakkautta, että se oli vähän kuin yhdistettynä isän täydellinen hyväksyntä pojalleen, äidin hellyys ja huolenpito ja koko suvun ylpeys pojastaan ja kaikki samaan aikaan ja potenssiin miljoona." Tällaista rakkauden määrää emme varmasti pysty kuvittelemaan, mutta minusta kuitenkin aika hyvä yritys häneltä (vaikka totesikin, ettei sitä täysin pysty kuvailemaan).
hassulta, niin e ikö olisi järkevää vaikka vain varmuuden vuoksi, itsensä takia uskoa Jeesukseen!
Jos lopulta huomaattekin, että Jumala onkin totta niin eikö olisi kurjaa joutua maallisen ylpeyden ja itsepäisyyden takia kadotukseen? Eikö olisi parempi päästä taivaaseen ja nyt täällä maallisessa elämässä antaa sen verran periksi, että ottaisi tämän " henkivakuutuksen" edes varmuuden vuoksi :)