Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtuu kuoleman jälkeen? Mihin itse uskot?

Vierailija
19.05.2007 |

Itse en usko taivaaseen ja helvettiin. Enkä enkeleihin, jotka tulevat hakemaan kuolleen taivaaseen.

Itse uskon sielunvaellukseen. Ihmisen kuollessa sielu pääsee vapaaksi ja liittyy universumiin ja jatkaa elämää muussa muodossa.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei hyvin käy.

Vierailija
2/61 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, joiden nimi on elämän kirjassa, pääsevät ikuisesti paratiisiin täydellisyyteen. Toivon suuresti, että nimeni on siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoleman jälkeen ihmisen energia eli " sielu" yhtyy maailmankaikkeuden suureen energiavirtaan, josta saa alkunsa myös uusi elämä.

Aaveet ovat juuri tätä energiaa, joka ei vaan ole päässyt jostakin syystä yhtymään virtaansa.

Vierailija
4/61 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen, että kun kuolen niin minusta tulee henki. Jos olen käyttänyt elämäni mahdollisuudet kehittyä ja olen vielä " raakile" , joudun palaamaan oppiakseni elämään paremmin. Jos olen osannut pelata lappuni oikein, pääsen ihanaan " valoon" , hyvään oloon, rauhaan. Uskon että kaikki uskonnot puhuvat samasta asiasta eri nimellä. Ajatelkaa 10 käskyä. Myös muissa uskonnoissa on samoja teemoja. Älä tapa, alä tee huorin, kunnioita lähimmäisiäsi. Elä hyvin elämäsi, kiteytettynä. Uskon enkeleihin, Taivaanisään, Jeesukseen, ja uskon että se on minun nimeni sille suurelle rakkaudelle ja armolle mikä maailmankaikkeutta pyörittää. Joku kutsuu sitä Allahiksi, joku Budhaksi, jne. En ole mikään lahkolainen. Tunnen. Uskon. Sen vain aistii ja tuntee omakseen. Minun ei tarvitse miellyttää muita uskonnon ryhmän jäseniä. Riittää että olen mikä olen ja tunnen sen sydämessäni oikeaksi. Arvostan ja kunnioitan elämää.

Vierailija
5/61 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin samaa mieltä kanssasi :))

Ihanaa " tavata" ja huomata etten ole ihan kummajainen ;)

:)))))

Vierailija
6/61 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuollessaan ovat joutuneet tunneliin, jota pitkin kulkeneet valoa kohti Jumalan tykö tai sitten helvettiin jossa kuuluu hirveä pauke ja kova kylmyys ja paha olo. Uskotteko että ne tarinat ovat kaikki päästä keksittyjä??

Vierailija
7/61 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siihen, että kun kuolen niin minusta tulee henki. Jos olen käyttänyt elämäni mahdollisuudet kehittyä ja olen vielä " raakile" , joudun palaamaan oppiakseni elämään paremmin. Jos olen osannut pelata lappuni oikein, pääsen ihanaan " valoon" , hyvään oloon, rauhaan. Uskon että kaikki uskonnot puhuvat samasta asiasta eri nimellä. Ajatelkaa 10 käskyä. Myös muissa uskonnoissa on samoja teemoja. Älä tapa, alä tee huorin, kunnioita lähimmäisiäsi. Elä hyvin elämäsi, kiteytettynä. Uskon enkeleihin, Taivaanisään, Jeesukseen, ja uskon että se on minun nimeni sille suurelle rakkaudelle ja armolle mikä maailmankaikkeutta pyörittää. Joku kutsuu sitä Allahiksi, joku Budhaksi, jne. En ole mikään lahkolainen. Tunnen. Uskon. Sen vain aistii ja tuntee omakseen. Minun ei tarvitse miellyttää muita uskonnon ryhmän jäseniä. Riittää että olen mikä olen ja tunnen sen sydämessäni oikeaksi. Arvostan ja kunnioitan elämää.

Mieheni, joka on hindu, uskoo samoin. Tapaamisemme jälkeen juttelimme näistä asioista ja kappas vaan, samat olivat ajatukset. Siksi meillä ei ole mikään hätä " käännyttää" toisiamme. Minä uskon Jumalaan " kristilliseen tapaan" ja hän hindujen tavalla. Molemmat kuitenkin uskomme, että korkein olento, maan ja taivaan luoja, on yhteinen ja sama kaikilla uskonnoilla vaikka hänellä onkin eri nimi eri uskonnoissa. Tyttärellemme kerromme omista tavoistamme ja hän saa sitten valita miten uskoo. Pääasia, että hänestä tulee hyvä ja onnellinen ihminen.

Vierailija
8/61 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ties kuinka kauan ja heidät on saatu takaisin elävien kirjoihin.

Vierailija
9/61 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmistä elvytetään, siinä sydäntä pidetään " käynnissä" keinotekoisesti ja ihminen voi virota. Jos sydän on täydellisesti liikkumatta jonkin aikaa (yksilöllistä), se ei tasan tarkkaan siitä mihkään käynnisty.

Ketään ei julisteta kuolleeksi vain sillä perusteella, ettei sydän lyö.

Vierailija
10/61 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille joita aihe kiinnostaa, voisin suositella Ritva Fagerströmin kirjaa Portti elämän jälkeen. Hän kirjoittaa asiasta " järkeen käypästi" : )

Vierailija
11/61 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
12/61 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue myös Raamattua!

Vierailija
13/61 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tai toivon, että pääsen taivaaseen rakkaiden luokse, Jumalan luokse. En tiedä tarkalleen mitä tapahtuu, tuleeko siinä portilla jokin " kuulustelu" :D, ja saavatko kaikki mahdollisuuden vielä uskoa Jumalaan vaikka eläissään eivät olisikaan uskoneet.. En tiedä.

Mutta uskon, että Jumala sen tietää.

Luin netistä ihanan kertomuksen kuinka pappi oli joutunut onnettomuuteen ja päässyt " taivaan porteille" . Hän kertoi kokemuksestaan ja kuvailu oli todella kaunista. Se laulu ja ylistys ja valo...

Vierailija
14/61 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä ajatella kuolemaa ja sen jälkeisiä asioita kun on elämä kesken. Minuakin pelottaa ja ahdistaa joskus paljon, vaikka uskonkin Jumalaan ja taivaaseen.

Vierailija
15/61 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen agnostikko. Luulen, oletan että kuoleman jälkeen ei ole mitään. Mutta mistäpä tuota tietää, mistä me tulemme ja mihin menemme.

Luotan siihen, että normaalin, hyvän elämän eläminen on ihmiselle riittävä. Kunnioitan elämää, lähimmäisiäni ja itseäni. Jos jumala olisi olemassa, en voi uskoa että helvettiin joutuisi vain siksi, että ei ole kuullut hänen kutsuvan.

Sielunvaellus, uudelleensyntyminen olisi ajatuksena kiehtova :) Mutta agnostisesta maailmankatsomuksestani johtuen en osaa _uskoa_ mihinkään 100%.

Vierailija
16/61 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinua pelottaa kuolema? Eikö edes usko tuo sinulle turvallista mieltä? Vai onko se juuri usko joka saa sinut kuolemaa ja helvettiä pelkäämään?

Vierailija
17/61 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ja 5, ajattelen ehkä samoin. Johonkin tämä energia, sähkö, mikä meissä on, täytyy mennä. Itselläni on välillä kauhea kuolemanpelko siitä, ettei itseä enää ole olemassa.

Vierailija
18/61 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet keskustelee kuolemasta ihan kuin puhuttais mitä tykkää syödä leivän päällä. Minä pelkään kuolemaa, en siis mitään kuoleman jälkeistä aikaa, siihen olen luottavaisesti lapsenuskoinen mutta pelkään sitä itse kuolematilannetta. En pelkää fyysistä kipua niinkään vaan sitä kauheaa ikävää joka minulla on omaa perhettä ja rakkaita kohtaan. TUlee ihan paha olo, toivon etten olisi lukenut koko keskustelua... ;(

Tällä hetkellä ystävä nimittäin sairastaa syöpää ja nämä kaikki asiat pyörivät hänen mielessään. Siksi tulee itsekin normaalia enemmän ajateltua kaikkie tällästä elämään ja sen loppuun liittyvää vaikka ei todellakaan saisi jos aion säilyttää mielenterveyteni edes jotenkin...

Vierailija
19/61 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, tämä kuulostaa kylmältä, mutta sanoisitte ihan samaa, jos olisitte katselleet rakkaan isänne kuolin kamppailua pari viikkoa, vaikka mitään ei ole enää tehtävissä.

ap

Vierailija
20/61 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pääsen sellaiseen paikkaan, jossa on hyvä ja rauhallinen olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi