Asiantuntija tyrmää suomalaisten yleisen iltapalan
Suomalaiseen kulttuuriin on iskostunut tapa syödä illallista jo alkuillasta. Unilääkäri Henri Tuomilehto kyseenalaistaa tämän tavan.
Maailmanlaajuisesti katsottuna suomalainen ruokailurytmi on hyvin aikainen. Suomessa syödään päivällinen, eli lämmin ruoka, jota kutsutaan myös illalliseksi tyypillisesti neljän–viiden aikaan illalla.
Monessa Euroopan maassa siihen aikaan ei saa ruokaa, ravintolat eivät ole auki. Suomessa taas syödään iltapalaa, ja monessa maassa ei edes tiedetä, mitä sana iltapala merkitsee.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/460c22cb-9d71-4d4b-a4d9-284aa…
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, meillä ei syödä neljän–viiden aikaan illalla. Töiden jälkeen urheillaan, käydään pesulla, syödään ruokamja mennään nukkumaan.
Mutku neljältä on jo ihan hirvee nälkä😭
Ja aamulla on nälkä😭 Ja yöllä on nälkä😭 Ja päivällä on nälkä😭 Ja illalla on nälkä😭
Vaikeaa olisi Suomessa muuttaa mitään kun suurimmalla osalla kansaa on IKINÄLKÄ. Se lienee ihan geeneissä suurimmalla osalla.
Asiaa Suomessa kerrankin. Iltasyömistä on harrastettu Euroopassa iät ajat eikä kukaan ole sen takia lihonut.
Suomessa pitää mennä nälkäisenä nukkumaan, ettei vaan liho.
Itse olen aina syönyt iltapainotteisesti. Nukun hyvin ja hoikkana olen pysynyt. Laihdutuskuureja en ole tarvinnut koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Muualla ei ole mitään välipalaloja vaan tukeva aamiainen eli brunssi klo 8-10, lounas klo 12-14 ja illallinen klo 20-24. Ja suoraan illalliselta mennään nukkumaan. Jostain syystä täällä Suomessa on päädytty vammaiseen ateriarytmiin ja viiteen päivittäiseen ateriaan (3 lämmintä ja 2 välipalaa) jotka pitävät kansaa ylipainoisena ja lihottaa.
Missäpäin muualla maailmassa on tukeva brunssi aamiaisena? Hotelleissa kun olet lomalla käynyt?
Töissä käydään, että saadaan se toimeentulo.