Miten te ummistatte silmänne huono-osaisille Suomessa?
Miten pystytte unohtamaan itsemurhat, runsaan työttömyyden, äärettömän huonot tuet yms? Miten saatte aikaan sen, ettei empatia nosta päätään? Olisi ihanaa, kun ei miettisi mitään tuollaisia.
Kommentit (236)
Vierailija kirjoitti:
mutta en halua verojani tuhlattavan rikkaisin, jotka eivät niitä tarvitse. Esim: Yritystuet, yhteisöveron alennukset, suurituloisten vero-alet, kotitalousvähennykset jne.
Näistä ainoastaan yritystukiin menee veroja, muut eivät maksa kaltaisillesi ahneille paskoille mitään. Jokainen maa maksaa yritystukia, koska yrityksistä kilpaillaan globaalisti. Jos näitä ei maksettaisi, työttömyys räjähtäisi maassamme. Sitähän te vasurit haluatte.
Suurin yritystuki on ruoan alennettu alv noin 5 miljardia, jota ei makseta mihinkään vaan verotetaan vähemmän, lisämiljardi lääkkeiden, matkalippujen jne. alennetuista alveista. Näistä hyötyjäna on jokainen tavis.
PS . Selvittäkää itsellenne ennen avautumisia mitä ovat yritystuet. Tosin moni teidän äänestämänne kansanedustajakaan ei sitä ymmärrä, kuulunee opposition agendaan.
Jokainen on oman onnensa seppä.
Teen töitä mm. heidän parissaan. Valtaosa on kohteliaita, mutta osa syyllistää meitä/muita omista ongelmistaan, mitä pidän rasittavana.
Kohtelen kaikkia empaattisesti, vaikka empatia voi olla haastavaa, kun kuuntelee kiroilevia raivoajia.
Olen ollut vakavasti sairas, kuolemassa ja esim. rahansa ryypänneet tai korkeakorkoisia lainoja matkustamiseen ottaneet ovat vihaisia meille, jotka autamme heitä. Noloa.
Maksan joka kk lähes 27prosenttia veroja. Se riittää
Olen yksinhuoltaja ja ei ole oikein aikaa miettiä työttömiä tms. Mietin miten itse selviän niin että lapsi saa olla täysin huoleton
Voi kun sossutukia nostava heikko aines painuisi hiiteen Suomesta. Kukaan ei jää kaipaamaan työtä vieroksuvia omahyväisiä saatanoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet pystyy siihen sen vuoksi, että he ovat itsekeskeisiä narsistisia piirteitä omaavia perskokkareita. Eivät he näe maailmassa kuin itsensä. Valitettavasti minun ikäpolveni on kasvattanut tuollaisen sukupolven, vaikka meidät itsemme kasvatettiin ihan toisin. N48
Suomessa on maailman suurimmat tulonsiirrot ja kovin veroprogressio, mutta mikä riittäisi vassarille?
Tuskinpa tuo pitää kuitenkaan paikkaansa. On vain propagandaa ja sanahelinää.
Suomessa ei ole erityisen hyvät sosiaalietuudet, ja Suomi onkin saanut moitteita siitä, etteivät sosiaalietuudet ole riittävän suuria.
Plus miten kauhean vaikeaa on päästä lääkärin vastaanotolle tai saada hoitoa.
Tää on kanssa yksi asia mikä vituttaa ihan huolella. Mätisäkit jumalauta seisoo piiska kourassa vaatimassa paljon tekemättä itse mitään. Ylipainon kustannukset on enemmän kuin päihteiden, tupakoinnin ja ilmastonmuutoksen yhteensä.
Syrjäytyneissä on enemmän miehiä. Turhaan naisia tästä syytät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen matkustellut paljon ja nähnyt sellaista köyhyyttä, mitä ei Suomesta löydy. Enemmän murehdin niitä lapsia, jotka nukkuvat kaatopaikoilla pskan peitossa ja keräävät kaiket päivät romumetallia saadakseen edes vähän riisiä syödäkseen, kuin ketään suomalaista. Täällä on mahdollista olla täysin vailla omaisuutta ja silti on joka päivä ruokaa, katto pään päällä, vaatteita ja mahdollisuus peseytyä.
Suomessa ei ole edes mahdollisuutta tonkia kaatopaikoille. Siksi moni suomalainen lapsi menee nälkäisenä nukkumaan. Pulloja/tölkkejäkään ei ole enää paljoa kerättäväksi. Se on suomalainen vastine tuolle sinun kaatopaikoilla tonkimiselle.
En ole köyhä, mutta minun on vaikea ymmärtää, missä tilanteessa lapsen pitäisi Suomessa nähdä nälkää, jos hänen vanhemmillaan on vain halua ruokkia häntä? Lapsen voi ruokkia vaikka eurolla päivässä. Aamulla kaurapuuroa ja kananmuna, koulussa ruokaa (tai kesäisin vaikka puistoruokailussa), illalla laittaa lapselle vaikka riisiä ja linssikastiketta. Voitko auttaa minua ymmärtämään, miten tämä ei onnistu, jos vanhempi ei esim ryyppää kaikkia rahojaan? Jos taas vanhempi ryyppää rahansa, mikään määrä empatiaa ei auta siihen. Jos saa toimeentulotukea, varmasti on mahdollista budjetoida siitä muutama kymppi lapsen ruokiin? Jos taas ei saa toimeentulotukea, kun omistaa kesämökin, tms, niin aina voi luopua mökistä, jotta lapsi voisi syödä?
Puhumattakaan siitä, että jos sinulla on Suomessa lapsi, saat lapsilisää sen verran, että kykenet sillä summalla helposti ruokkimaan kyseisen lapsen. Jos lapsi näkee nälkää, miksi näillä rahoilla ei osteta ruokaa? Mikä voi olla tärkeämpää?
Sulla ei taida teinipoikia olla? Ei meinaan riitä heidän ruokkimiseen alkuunkaan tuo lapsilisä, syövät kuin hevoset! Ihan nauratti tää sun kommentti. Toki pikkulapsille tuo varmaan riittää ruokaan. Kyllä se niin on että lapset tulee niin kalliiksi että omille aikuisille lapsille en kyllä suosittele jälkikasvua tällaisessa työmarkkinatilanteessa. Aika paljon saa muuttua ennen kuin tänne kannattaa lapsia tehdä.
Kyllä aikuinen mieskin selviää noin eurolla päivässä, jos syö lähinnä papuja ja riisiä. Jos tämäkin ehdotus naurattaa, se kertoo ainoastaan korkeasta elintasostamme. Oikeasti köyhissä maissa tällainen ruokavalio on ihan arkipäivää monille, myös teinipojille. Ei vaan ole vaihtoehtoja, eikä rikas naapuri tule kustantamaan pitsoja, vaikka köyhiä kuinka naurattaisi.
Maissa joissa noin pienet eväät kuolee paljon ihmisiä nälkään myös.
Humanitaarinen kriisi on maailmalla noin 10 000 lasta kuolee joka päivä nälkään.
Höpön löpön. Pavut ja riisi ovat oikein täyttävää ja hyvää ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen matkustellut paljon ja nähnyt sellaista köyhyyttä, mitä ei Suomesta löydy. Enemmän murehdin niitä lapsia, jotka nukkuvat kaatopaikoilla pskan peitossa ja keräävät kaiket päivät romumetallia saadakseen edes vähän riisiä syödäkseen, kuin ketään suomalaista. Täällä on mahdollista olla täysin vailla omaisuutta ja silti on joka päivä ruokaa, katto pään päällä, vaatteita ja mahdollisuus peseytyä.
Suomessa ei ole edes mahdollisuutta tonkia kaatopaikoille. Siksi moni suomalainen lapsi menee nälkäisenä nukkumaan. Pulloja/tölkkejäkään ei ole enää paljoa kerättäväksi. Se on suomalainen vastine tuolle sinun kaatopaikoilla tonkimiselle.
En ole köyhä, mutta minun on vaikea ymmärtää, missä tilanteessa lapsen pitäisi Suomessa nähdä nälkää, jos hänen vanhemmillaan on vain halua ruokkia häntä? Lapsen voi ruokkia vaikka eurolla päivässä. Aamulla kaurapuuroa ja kananmuna, koulussa ruokaa (tai kesäisin vaikka puistoruokailussa), illalla laittaa lapselle vaikka riisiä ja linssikastiketta. Voitko auttaa minua ymmärtämään, miten tämä ei onnistu, jos vanhempi ei esim ryyppää kaikkia rahojaan? Jos taas vanhempi ryyppää rahansa, mikään määrä empatiaa ei auta siihen. Jos saa toimeentulotukea, varmasti on mahdollista budjetoida siitä muutama kymppi lapsen ruokiin? Jos taas ei saa toimeentulotukea, kun omistaa kesämökin, tms, niin aina voi luopua mökistä, jotta lapsi voisi syödä?
Puhumattakaan siitä, että jos sinulla on Suomessa lapsi, saat lapsilisää sen verran, että kykenet sillä summalla helposti ruokkimaan kyseisen lapsen. Jos lapsi näkee nälkää, miksi näillä rahoilla ei osteta ruokaa? Mikä voi olla tärkeämpää?
Sulla ei taida teinipoikia olla? Ei meinaan riitä heidän ruokkimiseen alkuunkaan tuo lapsilisä, syövät kuin hevoset! Ihan nauratti tää sun kommentti. Toki pikkulapsille tuo varmaan riittää ruokaan. Kyllä se niin on että lapset tulee niin kalliiksi että omille aikuisille lapsille en kyllä suosittele jälkikasvua tällaisessa työmarkkinatilanteessa. Aika paljon saa muuttua ennen kuin tänne kannattaa lapsia tehdä.
Kyllä aikuinen mieskin selviää noin eurolla päivässä, jos syö lähinnä papuja ja riisiä. Jos tämäkin ehdotus naurattaa, se kertoo ainoastaan korkeasta elintasostamme. Oikeasti köyhissä maissa tällainen ruokavalio on ihan arkipäivää monille, myös teinipojille. Ei vaan ole vaihtoehtoja, eikä rikas naapuri tule kustantamaan pitsoja, vaikka köyhiä kuinka naurattaisi.
Humanitaarinen kriisi on maailmalla noin 10 000 lasta kuolee joka päivä nälkään.
Ei ne ole pienet eväät, kun niitä vaan syö tarpeeksi. Kun ostaa isoja pusseja kuivattuja papuja, saa valtavasti proteiinia edullisesti. Samoin isoja riisipusseja. Voi syödä vaikka 3000 kaloria päivässä, eikä tule kalliiksi.
Tämmösen trollin jauhantaan ei kannata vastata yhtään mitään.
En ymmärrä, miksi pidät tuota trollaamisena. Minä harrastan pitkänmatkan juoksua ja syön usein riisiä ja papuja, tai linssikeittoa. Niissä on reilusti energiaa ja proteiinia ja maistuvatkin hyvältä. Hieman kauden kasviksia sekaan, niin saa vihanneksia ruokavalioon myös. Tarjouksesta saa kalaa halvalla, ja kanan koipireidet maksavat alle 4€/kg. Yhdestä koipireidestä syö kaksi kertaa.
Ihminen, joka dissaa papuja on kyllä tottunut aivan liian lihapitoiseen ruokavalioon. Pavut ovat hyviä ja terveellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ole pienet eväät, kun niitä vaan syö tarpeeksi. Kun ostaa isoja pusseja kuivattuja papuja, saa valtavasti proteiinia edullisesti. Samoin isoja riisipusseja. Voi syödä vaikka 3000 kaloria päivässä, eikä tule kalliiksi.
Tämmösen trollin jauhantaan ei kannata vastata yhtään mitään.
Voi kuulostaa trollaukselta, mutta olen tosissani. Aloituksessa anottiin empatiaa köyhille suomalaisille, mutta enemmän empatiani on niiden puolella, joilla ei ole varaa edes papuihin ja riisiin, toisin kuin kaikilla suomalaisilla. En näe suomalaisia mitenkään parempina tai arvokkaampina ihmisinä, kuin ketään muutakaan, tai että lähtökohtaisesti ansaitsisimme parempaa ruokaa kuin kukaan muukaan.
Kuten jo totesin aiemmin niin:
1. Emme elä kehitysmaassa
2. Lastensuojelu on taatusti kimpussasi jos ruokit lapsesi pelkällä riisillä ja pavuilla
Kuka nyt pelkästä puhui? Kyllä se päivän lämpimänä ateriansa on oikein hyvä. Kauden hedelmiä välipalaksi, aamiaiseksi puuroa ja kananmuna, jne. Siitä saa oikein hyvän ja tasapainoisen ruokavalion.
Helposti. Kun itse on tehnyt vuosikausia raskasta työtä duunarina, maksanut veroja ja velkoja, on mielestään oman osuutensa yhteiskunnassa tehnyt.
Minä autan heikompiosaisia maksamalla reilusti veroja, ja myös käyttämällä palveluita. Käyn ravintoloissa, hierojalla, kampaajalla jne. Näistä menee ALV valtion kassaan, ja työllistäminen on paras mahdollinen tapa auttaa. Ostan suomalaista kun voin vaikka maksaakin hieman enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on kerjäläiset lisääntyneet Suomessa. Ei pysty Tampereella Hämeenkatua kävelemään päästä päähän etteikö joku tule ruinaamaan rahaa.
En ole antanut. Menisivät töihin.
Kokopersehallitus aiheutti 100,000 uutta työtöntä ja tuhansia konkursseja, joten...
Kyllä tuo oli edellisen hallituksen aikaansaannoksia. Nyt, kun nykyhallitus on tehnyt töitä, niin talous on lähtemässä nousuun. Tai on jo lähtenytkin.
Koska tällä lainsäädännöllä ko. ongelmia on mahdotonta poistaa tai edes vähentää. Ensin pitäisi aloittaa siitä, että kaikilla ei ole mahdollisuutta tehdä lapsia. Yhteiskunnan varoja valuu koko ajan enemmän ja enemmän lasten huostaanottoihin yms. ja niihinkin päädytään vai pienen osan kohdalta. Sosiaalihuolto on jo kaatuneen maidon pyyhkimistä kun sen pitäisi estää se purkin kaatuminen (mikä on mahdotonta tällä lainsäädännöllä). Suurin osa ongelmista on henkilöiden itse aiheuttamia tai heidän vanhempiensa jatkumoa. Mitä siinä ulkopuolinen voi asioille tehdä?
Olkoon vaan jonkun lapsia. Kaikki vanhemmat ei paljon välitä niistä lapsistaan ja jos nämä lapset ovat murhaajia/pedofiileja/sarjapahoinpitelijöitä/ kännikuskeja, jotka tappaa sivullisia/kouluampujia jne. niin kukaan ei häviä mitään jos poistuvat kierrosta ja menevät madon sapuskaksi.
Ei ole mitään tarvetta hakea apua, mutta mene itse terapiaan, jos et kestä tosiasioita.