Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te ummistatte silmänne huono-osaisille Suomessa?

Vierailija
02.07.2026 |

Miten pystytte unohtamaan itsemurhat, runsaan työttömyyden, äärettömän huonot tuet yms? Miten saatte aikaan sen, ettei empatia nosta päätään? Olisi ihanaa, kun ei miettisi mitään tuollaisia.

Kommentit (236)

Vierailija
181/236 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en halua verojani tuhlattavan rikkaisin, jotka eivät niitä tarvitse.  Esim: Yritystuet, yhteisöveron alennukset, suurituloisten vero-alet, kotitalousvähennykset jne. 

Näistä ainoastaan yritystukiin menee veroja, muut eivät maksa kaltaisillesi ahneille paskoille mitään. Jokainen maa maksaa yritystukia, koska yrityksistä kilpaillaan globaalisti. Jos näitä ei maksettaisi, työttömyys räjähtäisi maassamme. Sitähän te vasurit haluatte. 

Vierailija
182/236 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet pystyy siihen sen vuoksi, että he ovat itsekeskeisiä narsistisia piirteitä omaavia perskokkareita. Eivät he näe maailmassa kuin itsensä. Valitettavasti minun ikäpolveni on kasvattanut tuollaisen sukupolven, vaikka meidät itsemme kasvatettiin ihan toisin. N48

Suomessa on maailman suurimmat tulonsiirrot ja kovin veroprogressio, mutta mikä riittäisi vassarille?

Oikeudenmukaisuudesta ja empatiassa olisi hyvä aloittaa. 

Yritätkö sanoa, että veroilla rankaisemista pitäisi keventää ja olisi oikeudenmukaista, että ihmiset saisivat päättää itse rahojensa käytöstä ilman, että leijonanosa ulosmitataan virkarälssille haaskattavaksi?

Se on kummallista, kun useimmiten erittäin varakkaat ihmiset kiitävät veroista, tajuamatta paljonko itse saatte yhteiskunnalta.  Sinulla on sairaus nimeltään ahneus!  Minä mielelläni maksan veroja, että yhteiskunta pyörisi, mutta en halua verojani tuhlattavan rikkaisin, jotka eivät niitä tarvitse.  Esim: Yritystuet, yhteisöveron alennukset, suurituloisten vero-alet, kotitalousvähennykset jne. Yhteiskunnan tehtävä on taata jokaiselle ihmiselle ihmisarvoinen elämä! Täällä ei kaivata slummeja, eikä ruokajonoja edes pitäisi olla olemassa, että rikkaat saavat enemmän! Priorisointi pitäisi olla terveydenhuollon, koulutuksen ja sosiaaliturvan turvaamisessa. Mutta juuri noista ydintehtävistä leikataan ja suunnataan varat jo valmiiksi pärjääville!

Ei ihmisten tehtävä voi olla kannatella ja auttaa sellaisia, joista ei ole eläjiksi. Jokaisen ihmisen tärkein tavoite ja oikeus pitää olla tavoitella omaa menestystään ja onneaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/236 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No millainen on ihminen  joka välittää muista ja varsinkin  vähäosaisista? 
Jos henkilö ei toimi missään  järjestössä tai virassa, jossa ottaa tuollaisiin kantaa julkisesti, miten hänen pitäisi näyttää omassa elämässään, että ei ole itsekäs ja välittää erityisen paljon  huono-osaisists tai omaa ainakin hyvin ymmärtäväiseen  asenteet tuollaisiin? 

Keneltä kysyt tuota kysymystä? Miten hön on näyttänyt, että ei välitä.ja on  itsekäs? 
Oijoi ensin väitetään, että joku on tuollainen ja siyyen järjestetään kostona, että joutuu itse tuollaisiin tilanteisiin missä ei välitetä rahaongelmista.  Pieleen menee, jos joku luulee näyttävänsä  sillä että antamalla laittomia (sabotoiden ja lavastaen) päätöksiä tahalleen  ja sanotaan; Tällaosts  se on kun on huonossa asemassa? 

Tosiasiassa  tuollainen asema ei ole kenelläkään. Se on vain lavastettu tökerösti ja rikollisesti. 

Esim. kenellekään ei anneta päätöksiä, missä

Jäisi 100€ elämiseen asumiskulujen jälkeen,

Jos halutaan rikollisesti huijata jotsin,  ehkä jollekin annetasn tuolloin  tuollaisia pääätösiä? . Mutta miten tuo liittyisi vähäosaisten asemasn? 

Vierailija
184/236 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on hyvä sosiaaliturva, mutta monella rahat eivät riitä peruselämiseen ihan sen takia, että rahaa kuluu muuhun kuin pitäisi kuten esimerkiksi tupakkaan ja alkoholituotteisiin. Jos perheen toinen tai molemmat vanhemmat polttavat tupakkaa jo siinäkin häviää rahaa taivaan tuuliin kuukaudessa useampi satanen. Minua säälittää yhtä jos toista asiaa vaille jäävät lapset, kun perheen vanhemmat tekevät vääriä valintoja, mutta en ainakaan minä osaa asialle tehdä mitään eikä minulla ole itselläni ylimääräistä rahaa millä voisin näitä lapsia auttaa joten minun on vain suljettava silmänsä tältä ikävältä asialta.

Vierailija
185/236 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt niin monta asiansa sössinyttä. Aina ollaan käsi toisten taskulla. Toisaalta mun ei tarvitse kantaa koko maailman pahuutta harteillani. Riittää ihan omassa elämässä murehdittavaa: terveys nyt ennen kaikkea. Eipä tarvitse toivoa, että yhteiskunta maksaisi koskaan minulle sitä, mitä olen laittanut mielenterveyteni hoitoon. Enemmän huolettaa globaalit uhat kuin jonkun toimeentulotuensaajan elämä. 

Vierailija
186/236 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin on väki ihan terveen ja hyvin syöneen näköistä, ei ole tarvinnut sulkea silmiään.

Vierailija
187/236 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet pystyy siihen sen vuoksi, että he ovat itsekeskeisiä narsistisia piirteitä omaavia perskokkareita. Eivät he näe maailmassa kuin itsensä. Valitettavasti minun ikäpolveni on kasvattanut tuollaisen sukupolven, vaikka meidät itsemme kasvatettiin ihan toisin. N48

Suomessa on maailman suurimmat tulonsiirrot ja kovin veroprogressio, mutta mikä riittäisi vassarille?

Yritätkö sanoa, että veroilla rankaisemista pitäisi keventää ja olisi oikeudenmukaista, että ihmiset saisivat päättää itse rahojensa käytöstä ilman, että leijonanosa ulosmitataan virkarälssille haaskattavaksi?

Se on kummallista, kun useimmiten erittäin varakkaat ihmiset kiitävät veroista, tajuamatta paljonko itse saatte yhteiskunnalta.  Sinulla on sairaus nimeltään ahneus!  Minä mielelläni maksan veroja, että yhteiskunta pyörisi, mutta en halua verojani tuhlattavan rikkaisin, jotka eivät niitä tarvitse.  Esim: Yritystuet, yhteisöveron alennukset, suurituloisten vero-alet, kotitalousvähennykset jne. Yhteiskunnan tehtävä on taata jokaiselle ihmiselle ihmisarvoinen elämä! Täällä ei kaivata slummeja, eikä ruokajonoja edes pitäisi olla olemassa, että rikkaat saavat enemmän! Priorisointi pitäisi olla terveydenhuollon, koulutuksen ja sosiaaliturvan turvaamisessa. Mutta juuri noista ydintehtävistä leikataan ja suunnataan varat jo valmiiksi pärjääville!

Ei ihmisten tehtävä voi olla kannatella ja auttaa sellaisia, joista ei ole eläjiksi. Jokaisen ihmisen tärkein tavoite ja oikeus pitää olla tavoitella omaa menestystään ja onneaan. 

Mitta ei voi syyttää henkilöä itseään, jos on älyttömästä tilanteessa ja on pitämyt puoliaan ja toimimut normaalisti. 

Kysellyt asioiden perään  kuten kuuluu. 
Otetaan nyt esimerkkinä se että on saanut väärän Kela päätöksen vahingossa. Päätöksen missä aivan  selvästi on annettu liian vähän sitä rahaa, mitä lain mukaan kuuluisi.

Voidaan esittää seuraavat väitteet:

- Kyllähön tuollaiset selviää, jos vain jaksaa vähän selvitellä ja jos ei ole liian tyhmä tajutakseen laittomat väärät päätökset? 

Ihan totta ja tällaisissa tapauksissa Kela korjaakin väärät laskelmansa, kun asiakss ottaa yhteyttä ja perustelee. miksi laskelma on väärin. 

Jos ei korjaa asialkasn  kyselyistä huolimatta, voisiko olla jotain muuta kyseessä?  Annetaanko hänelle tshsööisedti laittomia päätöksiä? Tutkisin silloin kuka ja miksi, mitta ei lsi rikostutkijans ja oikeustoimiksma pidä toimia asiakas  itse tuolloin? 

Mitä tulee laillisuuksiin niin ei pitäisi olla tulkintaa sellaisten tukien kohdalla, kuten TT-tuki, ei Suomi ole länsimainen oikeusvaltio, jos noin olisi.  Eihön henkilön rahat riippua päätöksen tekijän  tulkinnasta tuollaisessa tuessa, joka on hakijan ainoa  tulo mikä takaa hönelle joysin rahaa elääkseen? 

Jos joku väittää  että nykyinen lainsäädäntö sallii tehdä laskelman, missä  henkilölle jäisi asumiskulujen jälkeen  reippaasti vähemmän kun se 600€, mielelläni näkisin sen lainkohdan? 

Onko oikeasti lämsimaisessa  valtiossa mahdollista olla laki, missä voidaan evätä rahat joltain kokonaan? Ihmettelen jos Suomessa näin voisi olla? 

Vierailija
188/236 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ku Mumbain slummissa tai Sao Paulon favelassaki elää lapsia köyhyydessä. Ei tästä maailmasta murheet koskaan lopu.

Jos minulta revittäisiin enemmän veroja ja sille huono-osaisen lapsen yhoo äidille annettaisiin 50e/kk enemmän niin se menis röökiin ja siideriin eikä lapsi hyötyisi mitään. Että ei kiinnosta!

Vierailija
189/236 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tulee ammatillinen etäisyys. Tarpeeksi moni kun tekee itsemurhan, sitä vain toteaa ettei pystynyt auttamaan ja valinta oli ihmisen itsensä tekemä. Sama pätee köyhyyteen ja muuhun kurjuuteen. Me jokainen olemme itse vastuussa elämästämme. 

Vierailija
190/236 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ku Mumbain slummissa tai Sao Paulon favelassaki elää lapsia köyhyydessä. Ei tästä maailmasta murheet koskaan lopu.

Jos minulta revittäisiin enemmän veroja ja sille huono-osaisen lapsen yhoo äidille annettaisiin 50e/kk enemmän niin se menis röökiin ja siideriin eikä lapsi hyötyisi mitään. Että ei kiinnosta!

Lapsihan saisi vain äidin jolla on varaa mennä useammin baariin! Sossutuesta pitäis osa laittaa maksukortille jolla saa ostettua vain elintarvikkeita ja hygieniatarvikkeita.

Vierailija
191/236 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perskokkareet nauttivat ihmisten ahdingosta. Saavat siitä

perverssiä tyydytystä. 

Tällaiset kommentit juuri lisäävät vastenmielisyyttä vasemmistolaisia kohtaan.  Ketähän nämä perskokkareet edes ovat?  Oikeistolaisesti  ajattelevia?  Kannattaako purra ruokkivaa kättä?  

Vierailija
192/236 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät ovat niin rumia, ap erityisesti.

Vierailija
193/236 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suljen molemmat silmät yhtäaikaa. Jotkut sulkevat ensin yhden ja vasta sitten toisenkin mutta minusta se ei ole oikea tapa.

Vierailija
194/236 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä tarkoitat samalla Te? Miten tämä silmien ummistaminen näkyy käytännössä? 

Vierailija
195/236 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perskokkareet nauttivat ihmisten ahdingosta. Saavat siitä

perverssiä tyydytystä. 

Tällaiset kommentit juuri lisäävät vastenmielisyyttä vasemmistolaisia kohtaan.  Ketähän nämä perskokkareet edes ovat?  Oikeistolaisesti  ajattelevia?  Kannattaako purra ruokkivaa kättä?  

Vai perskokkareet. Helppohan sitä on halveksia meitä jotka tekevät kovin töitä ja maksavat helkkaristi veroja. Ihan tavallisia ihmisiä me olemme emmekä mitään ahneita pyrkyreitä, meidän mielestämme vaan olisi mukava jos ihan kaikki kovalla työllä tehdyt eurot eivät valuisi valtiolle.

Vierailija
196/236 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsihan saisi vain äidin jolla on varaa mennä useammin baariin! Sossutuesta pitäis osa laittaa maksukortille jolla saa ostettua vain elintarvikkeita ja hygieniatarvikkeita.

Voi lsittaa lapselle varatut rahat kortille mitä äiti ei voi köyttää, mitta muistaa pitää, että sille äitille kuuluu myös se 600€ asumiskulujen jälkeen ihan omiin tuhlailuihin. Siis mitä matikkaa  on se, että jos on xxxx summa äidin käytettävissä 90% lapsille ja 10% äitille?

P.s tsrkoituksella t eikä d, kun kuulostaa niin hassulle. 

Vierailija
197/236 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä huvittaa kun jonkun mielestä kotitalousvähennystä saavat vain rikkaat.Eläkää elämänne niin että teillä on varaa siihen myös aivan taviksena.

Vierailija
198/236 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä huono-osaiset ovat äänestyskäyttäytymisellään ja päihteillä aiheuttaneet huono-osaisuutensa. Jokainen on oman onnensa seppä.

Minun huono-osaisuuteni johtuu kyllä ainakin vakavasta sairastumisesta ja sairaseläkkeelle joutumisesta 21-vuotiaana.

Vierailija
199/236 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitta ei voi syyttää henkilöä itseään, jos on älyttömästä tilanteessa ja on pitämyt puoliaan ja toimimut normaalisti. 

Kysellyt asioiden perään  kuten kuuluu. 
Otetaan nyt esimerkkinä se että on saanut väärän Kela päätöksen vahingossa. Päätöksen missä aivan  selvästi on annettu liian vähän sitä rahaa, mitä lain mukaan kuuluisi.

Voidaan esittää seuraavat väitteet:

- Kyllähön tuollaiset selviää, jos vain jaksaa vähän selvitellä ja jos ei ole liian tyhmä tajutakseen laittomat väärät päätökset? 

Ihan totta ja tällaisissa tapauksissa Kela korjaakin väärät laskelmansa, kun asiakss ottaa yhteyttä ja perustelee. miksi laskelma on väärin. 

Jos ei korjaa asialkasn  kyselyistä huolimatta, voisiko olla jotain muuta kyseessä?  Annetaanko hänelle tshsööisedti laittomia päätöksiä? Tutkisin silloin kuka ja miksi, mitta ei lsi rikostutkijans ja oikeustoimiksma pidä toimia asiakas  itse tuolloin? 

Mitä tulee laillisuuksiin niin ei pitäisi olla tulkintaa sellaisten tukien kohdalla, kuten TT-tuki, ei Suomi ole länsimainen oikeusvaltio, jos noin olisi.  Eihön henkilön rahat riippua päätöksen tekijän  tulkinnasta tuollaisessa tuessa, joka on hakijan ainoa  tulo mikä takaa hönelle joysin rahaa elääkseen? 

Jos joku väittää  että nykyinen lainsäädäntö sallii tehdä laskelman, missä  henkilölle jäisi asumiskulujen jälkeen  reippaasti vähemmän kun se 600€, mielelläni näkisin sen lainkohdan? 

Onko oikeasti lämsimaisessa  valtiossa mahdollista olla laki, missä voidaan evätä rahat joltain kokonaan? Ihmettelen jos Suomessa näin voisi olla? 

Totta kai näin voi olla. Jos ei ole esim. työtön, opiskelija, sairaspäivärahalla tai eläkeläinen ja on puoliso, niin mitään ei kelasta tipu. 

Vierailija
200/236 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskenten hva:lla sotessa terveyteni uhalla kokoaikatyössä tehden kaiken mitä ihminen tuossa asemassa voi lievittääkseni kärsimystä. Sitten saan palkan, josta maksan rökäleverot noiden ongelmien lievittämiseksi. Sukuni traumat katkaisen itseeni ja olen ensimmäinen päihteetön ja väkivallaton vanhempi lapsilleni ties moneenko sukupolveen. Olen sukuni ensimmäinen yliopistokoulutettu (tai edes ylioppilas) Kasvatan lapseni hyvin. Hoidan ongelmalliset ikääntyvät vanhempani siten, että  yhteiskunnalle ei koituisi heistä enempää haittaa.

Riittääkö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme