HS: Mies hämmästelee, kun naiset eivät halua muuttaa korpeen
Jutussa Juha-Antti kertoo, miten haluaa asua Kuhmossa ja työ haukkaa liikaa aikaa. Onko ihme, että naista ei ole löytynyt? Kuka nainen haluaa miehen, jonka perässä pitäisi muuttaa korpeen ja mies vielä viettäisi suuren osan vuorokaudesta töissä?
Nämä miehet eivät ymmärrä, että naiselle ei ole kiva diili muuttaa miehen mieltymyksen vuoksi paikkaan x. On eri asia, jos mies haikailisi maalla asumista ja yhdessä etsittäisiin jostain päin Suomea se paikka, jossa molemmat haluavat asua. Mutta on ahdistavaa, jos asuinpaikka pitäisi valita vain toisen osapuolen mieltymysten vuoksi.
Kommentit (586)
"Kyllähän siinä ennen Kempelettä on jo 10km päässä Oulun keskustasta jo aivan peltomaisemaa. "
Ja jos lähtee itään niin Hiukkavaaran jälkeen on pelkkää metsää. Eikä sinne ole edes 10 kilometria keskustasta.
Vierailija kirjoitti:
"Minusta näillä Juha-Anteilla on se ongelma, että käsitys parisuhteesta ja perhe-elämästä on jäänyt jonnekin 50-luvulle. Kuvitellaan, että nykynainen muuttaa miehen "kotitilalle" kuten ennen vanhaan. "
Kun lukee itse jutun niin ei ainakaan tällä miehellä ollut sellainen käsitys. Hän ei syytä ketään vaan toteaa vain että omat valinnat (joista suurin oli panostaa kovati työntekoon ja viettää paljon aikaa maalla) ovat vaikuttaneet hänen elämäänsä. Ei hän missään sanonut kuvittelevansa että naiset kilvan muuttaisivat hänen perässään.
Oisi helpompi lukea juttu, jos se olisi linkattu aloitukseen
Vierailija kirjoitti:
"Kun ikää alkaa tulemaan lisää, sairaalassa joutuu tihenevään tahtiin "juoksemaan". Myös lapset ikävä kyllä tarvitsevat synnynnäisten vikojen, tapaturmien ja infektioiden vuoksi usein sairaalaa."
Itse pidän kerran vuodessa käymistä sairaalassa jo varsin tiheänä. Sillä en vielä hoitaisi ihan arjen ostostarpeita jos silloin vain kaupungissa kävisin.
Jos lapsella on esim. tapana saada hengenahdistuskohtauksia jokaisen flunssan yhteydessä (yleistä etenkin pojilla), niin kyllä siellä sairaalassa joutuu ravaamaan avaavaa hoitoa saamassa monta kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
"En jaksaisi olla näin joustava ilman omaa rauhaa. Mies ei tätä ymmärrä, hän ei näe ollenkaan, että mä joustan jo nyt omista tarpeistani ja tavoistani. "
Parisuhdehan toimii yleensä silloin kun siinä ei ole kaksi ihmistä omine tapoineen vaan jos siinä luonnolisesti muodostetaan ne uudet yhteiset tavat jotka tuntuvat molemmille hyviltä.
Olen viisikymppinen, lapseni kasvattanut aikuisiksi, joustanut ja tehnyt kompromisseja tarpeeksi yhteen elämään. Enää en jaksa. Jos tämä asumisjärjestely ei miehelle sovi, niin hän on vapaa hakemaan uuden kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facessa näkyy sinkkuryhmiä, jotka siis näkyy kaikille vaikket niihin kuuluisikaan. AIna kun kun joku nainen postaa kuvansa, 10 peräkylän perttiä vastaa siihen että tule tänne mun luokse Kälviään/Nilsiään/Peräkylään/..
Kukaan ei ole valmis tulemaan naisen luo Turkuun/Tampereelle/Lahteen
Niin se Lahden nainen asuu vuokralla siellä neukkukuutiossaan. Mies sukutilallaan Nilsiässä. Ei tarvitse tarvitse olla raketti-insinööri tajutakseen kumman kannattaa muuttaa ja kummanko luokse.
Miksi naisen pitäisi otttaa mies noin kaukaa ja lähteä kodistaan ja menettää samalla työpaikkansa?
Toki, jos nainen rakastuu mieheen, joka asuu kaukana, niin silloin hän voi muuttaa hänen perässään.
Mutta miksi nainen edes aloittaisi suhdetta mieheen, joka asuu liian kaukana, jos hän ei halua muuttaakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minusta näillä Juha-Anteilla on se ongelma, että käsitys parisuhteesta ja perhe-elämästä on jäänyt jonnekin 50-luvulle. Kuvitellaan, että nykynainen muuttaa miehen "kotitilalle" kuten ennen vanhaan. "
Kun lukee itse jutun niin ei ainakaan tällä miehellä ollut sellainen käsitys. Hän ei syytä ketään vaan toteaa vain että omat valinnat (joista suurin oli panostaa kovati työntekoon ja viettää paljon aikaa maalla) ovat vaikuttaneet hänen elämäänsä. Ei hän missään sanonut kuvittelevansa että naiset kilvan muuttaisivat hänen perässään.
Oisi helpompi lukea juttu, jos se olisi linkattu aloitukseen
https://www.hs.fi/elama/art-2000012033874.html
Olisit kyllä itsekin varmasti osannut etsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En jaksaisi olla näin joustava ilman omaa rauhaa. Mies ei tätä ymmärrä, hän ei näe ollenkaan, että mä joustan jo nyt omista tarpeistani ja tavoistani. "
Parisuhdehan toimii yleensä silloin kun siinä ei ole kaksi ihmistä omine tapoineen vaan jos siinä luonnolisesti muodostetaan ne uudet yhteiset tavat jotka tuntuvat molemmille hyviltä.
Olen viisikymppinen, lapseni kasvattanut aikuisiksi, joustanut ja tehnyt kompromisseja tarpeeksi yhteen elämään. Enää en jaksa. Jos tämä asumisjärjestely ei miehelle sovi, niin hän on vapaa hakemaan uuden kumppanin.
Sen verran voi mieskin tosiaan suhteessa joustaa, että nainen saa pitää suhteen alussa olleen asumisjärjestelyn, jos nainen on ainoa, joka joustaa lähes kaikissa muissa asioissa.
"Jos lapsella on esim. tapana saada hengenahdistuskohtauksia jokaisen flunssan yhteydessä (yleistä etenkin pojilla), niin kyllä siellä sairaalassa joutuu ravaamaan avaavaa hoitoa saamassa monta kertaa vuodessa."
No ei tuo niin yleistä ole että sen varaan voisi sen maalla kaupassakäynnin laskea ainakaan ihan joka perheen kohdalla. Itse asiassa en tunne yhtään poikaa jolla olisi tuo ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Aika kamala, kun joku Hesarin kommenttikentässä totesi: "Kuulostaa julmalta, mutta maaseudulla asuva, ylipainoinen ja kaljuuntuva mies on harvan naisen silmissä haluttava kumppani." "
Tuo mies oli kuitenkin todella fiksu, koulutettu ja kulttuurisuuntautunut ammattia myöten. Joten luulisin että hänessä ei ole mitään varsinaista vikaa saman ikäisten naisten näkökulmasta. Mutta tuo maaseutu on tosiaan se isoin este.
Ulkonäkö on hänen isoin esteensä.
No ei ole. Tuollaisia tavallisen näköisiä miehiä pariutuu joka päivä.
"Olen viisikymppinen, lapseni kasvattanut aikuisiksi, joustanut ja tehnyt kompromisseja tarpeeksi yhteen elämään."
Tarkoitin että kun löytää itselleen sopivan kumppanin, ei niitä kompromisseja tarvitse kamalasti edes tehdä. Tai ainakaan ne eivät tunnu sellaisilta kompromisseilta joissa luopuisi jostain itselleen tärkeästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälläkin palstalla on keskusteluja joissa naiset itkevät ettei mistään löydy pieniä täysin syrjässä metsässä olevia mökkejä heille.
Niin, heille.
Nainen voi haluta maalle yksin omaan mökkiin.
Ei jonnekin miehen suvun maatilalle, missä miehen sukulaiset ja naapurit ramppaavat, "koska se on ollut tapana".
Siinä liitossa tulisi kylkiäisenä 100 tuntematonta ihmistä.
Koska yhteisöllisyys on pa-ha asia 🤦
Yhteisöllisyys on täysin eri asia kuin se, että miehen sukulaiset, naapurit ja satunnaiset kylänmiehet ramppaavat kotonasi alvariinsa ja mitään ennalta ilmoittamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääh taas näitä juttuja, ei mitään tuoretta näkökulmaa. Haluaisin välillä lukea jutun siitä miten Helsingissä asuvat akateemiset miehet ajautuvat tahtomattaan lapsettomiksi.
Akateeminen lapseton mies Helsingissä on oksymoroni. Ensinnäkin akateemisista miehistä on pulaa ja toisekseen lisääntyminen on nykyään luokkakysymys eli kouluttautuneet hankkivat lapsia. Akateemisessa miehessä pitää olla jokin tosi paha ongelma, esim psykoosi tai huumeriippuvuus, jos hän ei kelpaa.
No ei tarvi olla mitään isoa ongelmaa. Jos tämä akateeminen mies ei tee juuri muuta kuin käy töissä ja harrastaa vaikka lukemista kotona, niin ei hän tapaa niitä naisia, keitä voisi treffata.
Nuoremmilla tämä ongelma on yleinen, he eivät tapaa vastakkaista sukupuolta eivätkä osaa lähestyä heitä luontevasti.
Vierailija kirjoitti:
Intersektionaalinen ideologia laittoi miehen ja naisen vihaamaan toisiaan. Sitten ihmetellään, että mites näin kävi.
Älä kuule käytä sanoja, joita et ymmärrä. Nolaat vaan itsesi.
Vierailija kirjoitti:
"Olen viisikymppinen, lapseni kasvattanut aikuisiksi, joustanut ja tehnyt kompromisseja tarpeeksi yhteen elämään."
Tarkoitin että kun löytää itselleen sopivan kumppanin, ei niitä kompromisseja tarvitse kamalasti edes tehdä. Tai ainakaan ne eivät tunnu sellaisilta kompromisseilta joissa luopuisi jostain itselleen tärkeästä.
Tarkoitat kumppania, joka on se joustava osapuoli lähes aina, jolloin itse ei joudu pahemmin kompromisseja tekemään? Muutenhan parisuhde on useinkin tuntuvien kompromissien tekemistä, etenkin lapsiperheissä. Hyvässä parisuhteessa niitä tekevät molemmat puolisot tasapuolisesti.
Vierailija kirjoitti:
"Jep. Yhtäkkiä puhutaan maalla, täysin korvessa asumisesta, jos ihminen asuu Rovaniemellä tai Seinäjoella"
Rovaniemi on pinta-alaltaan Suomen suurin kaupunki.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Rovaniemi
Voit asua Rovaniemellä ja olla silti ihan korvessa.
Ja esim. Kouvolaan fuusioitiin kuntaliitoksella Kymenlaakson pikkupitäjiä, ei siellä korvessa ole mitään Kouvostoliitto-Cityä nähtykään
Vierailija kirjoitti:
"Neukkukuutiot ei ole hyviä paikkoja kasvattaa lapsia missään. "
Olet niin ihastunut tuohon sanaan "neukkukuutio" että et osaa ajatella mitään muuta.
Lapsien kasvattaminen ei ole edes mitenkään ulkoisista puitteista kiinni. Lapsuus voi olla hyvä vaatimattomassa asunnossa ja huono luksuslinnassa. Omakotitalo tai oma piha ei tee lapsuudesta hyvää vaan rakastavat vanhemmat, hyvät kaverit ja omaa kasvua tukeva kasvatus.
Samaa mieltä, tuo neukkukuutio on kulunut ja tyhjänpäiväinen termi.
Olen asunut ok-talossa, rivitalossa ja nyt kerrostalossa ja kerrostalo on ehdottomasti paras asumismuoto minulle. Kaikki palvelut lähellä, luonto lähellä,lasten kouluun ja harrastuksiin helppo päästä ja lapsilla paljon kavereita. Lapset myös eivät pelkää olle yksin kotona kuten ok-talossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mikää noista ei oo maaseutus vaan kaikki on kaupunkeja"
Siellä maaseudulla ei ole nykään enää yläkouluja joten viimeistään sinne mennään isompaan keskukseen jossa on kyllä potentiaalisesti ihan se sama huono seura ja huumeet kuin isommissakin kaupungeissa.
No ei kyllä. Hailuoto on 1000 asukkaan kunta ja sielläki on luokat 7-9. Näytä mulle joku kunta jossa ei oo omaa yläastetta.
Pukkila ja Myrskylä Itäisellä Uudellamaalla ainakin. Ja on niitä varmaan muitakin vastaavia kuntia ympäri Suomea.
Niinku nuo eteläsuomen kunnat on nii pieniä pinta-alalta nii bussi kulkee 8km naapurikuntaan. Ei ne muuta 12-vuotiaana himasta
Miehelle ei ulkonäkö merkitse?
Juuri näin kun keski ikäinen rullatuolissa istuva puolipultsari yritti iskeä hyvännäköistä 25 v r kioski myyjää. Ainakin 5 minuuttia siinä meni ja pitkä jono
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän mielestäni arvostellut naisia siteitä, vaan totesi vain tilanteen, ja harmitti että näin se on mennyt.
Sen sijaan naiset arvostelee miestä. Tämän takia muinaiset kansat pyrki että nainen pysyy keittiössä. Esim. suomen media on naisvaltainen joten jutut on sen mukaisia.
Heh, eli naisten on pitänyt pysyä keittiössä, koska miehet eivät ole kestäneet pientä kritiikkiä? SUlla on hassu historian tuntemus
1. Miten tämä liittyy asiaan?
2. En ole nähnyt yhtäkään tuollaista keskustelua