Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pikkupoikien vakavaa väkivaltaa katsotaan sormien läpi?

Vierailija
01.07.2026 |

Lyömistä käsin ja astaloin, potkimista, kimppuun hyökkäämistä, kiipeilytelineestä alas tönimistä, kivien heittämistä toisen päälle. Jatkuvaa toisten satuttamista.

Ei todellakaan kaikki pojat, mutta lähes aina poika, ja koko ajan sattuu. Tytöistä tämä käytös kitketään jo pieninä, mutta ilmeisesti "pojat ovat poikia" edelleen. Ja väkivaltaisten vanhemmilla todellakin on ongelma asiaan puuttumisessa, aivan käsittämätöntä lepsuilua. Väkivallasta ei ole mitään seurauksia pojille, joten totta kai se jatkuu.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä perheen ja vanhempien vastuu? Nykyään on ihan älyttömän paljon ihan paskoja, välipitämättömiä vanhempia, jotka yrittää ulkoistaa kaiken päiväkodille tai koululle, sen sijaan että olisivat itse läsnä, välittäisi ja opettaisi pitkäjänteisesti miten yhteiskunnassa toimitaan ja miten pettymyksiä kestetään. Sit kun nää asiat hoidetaan kotona päin vittua, meillä kulkee tuolla kaduilla räjähdysherkkiä ihmisiä, joiden pettymyksensietokyky on nolla. Sit ihmetellään kun ne ei saa kavereita, eikä tule kenenkään kanssa toimeen. Haetaan penskalle joku diagnoosi ja syytetään ongelmia "neuroepätyypillisyydestä". Ei kun vaan penskoille ruutu käteen taaperona, odotetaan että varhaiskasvatuksen väki tekee taikojaan ja sit ihmetellään kun näitä tulee lisää.

Vierailija
42/91 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojat on poikia. Mikäs vellihousu se oma mukulasi on kun ei opettele pitämään puoliaan? Aina on pojilla ollut vähän rajumpia leikkejä! 

Jeppistä jee, eli itse pienempiä tyttöjä vaan turpaan, siitä on tosimiehet tehty.

No ne pojat jotka eivät noin tee, eivät ole kovin suosittuja.

-terveisin mies, joka ei ole koskaan ketään lyönyt

(eli ollut koko elämän siis yksin)

Älä silti luovuta toivoasi. On niitäkin, jotka tunnistavat helmen sen kohdatessaan. Kiitos, että olet juuri se mikä olet. 

Sulla on rima melko alhaalla jos mielestäsi tyyppi joka uskoo naisten haluavan väkivaltaa on helmi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojat on poikia. Mikäs vellihousu se oma mukulasi on kun ei opettele pitämään puoliaan? Aina on pojilla ollut vähän rajumpia leikkejä! 

Jeppistä jee, eli itse pienempiä tyttöjä vaan turpaan, siitä on tosimiehet tehty.

Ja onneksi niin, sillä viestisi hyvin alleviivaa, että nyrkkisi alkaisivat heilua heti kun pääsisit suhteeseen.

En ymmärrä tätä johtopäätöstä. 

Sivu

Vierailija
44/91 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä silti luovuta toivoasi. On niitäkin, jotka tunnistavat helmen sen kohdatessaan. Kiitos, että olet juuri se mikä olet. "

Kiitos sanoistasi.

En odota ihmeitä.

Oma perhe on jo mahdottomuus.

-se, jolle vastasit

ps. tuon viestin lainaaminen estettiin

Vierailija
45/91 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä silti luovuta toivoasi. On niitäkin, jotka tunnistavat helmen sen kohdatessaan. Kiitos, että olet juuri se mikä olet. 

Sulla on rima melko alhaalla jos mielestäsi tyyppi joka uskoo naisten haluavan väkivaltaa on helmi. 

No itse tunsin naisen, joka kolmesti eksyi väkivaltaiseen suhteeseen, kunnes julisti kaikki miehet paskoiksi🤷‍🤷‍

Vierailija
46/91 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Mulla on kolme tyttöä ja kaksi poikaa. Yksikään tytöistä ei ole ikinä kohdannut fyysistä väkivaltaa koulussa, vapaalla, päiväkodissa jne. Ei pojilta eikä tytöiltä. Enemmänkin tuntuu että pojat ovat suojelevaisia. Sitten sinä esität, että tyttöäsi piestään jatkuvalla syötöllä ihan yleisesti poikien toimesta. Sori vaan, mutta ei ole uskottavaa.

Vierailija
47/91 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä tietty provotaan, mutta oon vähän järkyttyneenä huomannut, että monella pojan vanhemmalla on ihan oikeasti ilmeisesti tämä asenne. Kappas vaan sitten, kun miehillä on niin kovin vaikeaa yhteiskunnassa eikä puolisoakaan löydy, kun on opittu heti pienestä pitäen tällaiseen epäsosiaaliseen käytökseen.

Kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Mut auta armias jos rakas tytär joutuu kokemaan mitään vastoinkäymisiä...

No minunko vastuullani se on tasoittaa jonkun toisen ihmisen lapsen vastoinkäymiset? Ei kukaan saa lyödä ketään, ei tyttöä eikä poikaa. Mitä ihmettä mun pitäisi ajatella, jos lapseni saa pojilta turpaan jatkuvasti? Että en saa olla kiinnostunut siitä vai, kun poikien vanhemmatkaan eivät ole kiinnostuneita omien lastensa vaikeuksista? Vai että mun pitää antaa poikien lyödä, koska pitää olla empaattinen heitä kohtaan?

On vanhemman vastuulla kasvattaa lapsensa. Et voi siirtää tuota vastuuta kenellekään muulle.

Vierailija
48/91 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen kommentti oli lainausta aggressiivisten poikalasten puheista. 

Lyömättömän miehen kommentti ei ollut samalta kirjoittajalta. 

Helpottaisiko ymmärtämistä ja estäisi hutkimasta häntä lisää? 

Vierailija
49/91 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on pitkät - about tuhannen vuoden, vuosisatojen joka tapauksessa - perinteet poikien synnyttämisestä ja kasvattamisesta lähinnä tappelijoiksi ja tykinruuaksi. Kyllä se valitettavasti näkyy edelleen jossain määrin.

Vierailija
50/91 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja onneksi niin, sillä viestisi hyvin alleviivaa, että nyrkkisi alkaisivat heilua heti kun pääsisit suhteeseen.

En ymmärrä tätä johtopäätöstä. 

Sivu

Ei sairaan ihmisen ajatuksen juoksu terveelle avaudu

Vierailija
51/91 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse tunsin naisen, joka kolmesti eksyi väkivaltaiseen suhteeseen, kunnes julisti kaikki miehet paskoiksi🤷‍🤷‍

Ei se mikään ihme ole, kun jo pienet lapset opetetaan siihen, että pojat saavat satuttaa toisia. Tytöille opetetaan kiltisti sietämistä, ja samoin väkivallattomille pojille.

Vierailija
52/91 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin ajattelevat miehet ovat niitä, jotka todennäköisemmin lyövät. Ja kyllähän se tässä viestissä sanotaankin ihan suoraa, lyömättä on oltu kun ei ole ollut ketään ketä lyödä.

Sinulla on ajatusvinouma. 

Sivusta

Vierailija
53/91 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpä perheen ja vanhempien vastuu? Nykyään on ihan älyttömän paljon ihan paskoja, välipitämättömiä vanhempia, jotka yrittää ulkoistaa kaiken päiväkodille tai koululle, sen sijaan että olisivat itse läsnä, välittäisi ja opettaisi pitkäjänteisesti miten yhteiskunnassa toimitaan ja miten pettymyksiä kestetään. Sit kun nää asiat hoidetaan kotona päin vittua, meillä kulkee tuolla kaduilla räjähdysherkkiä ihmisiä, joiden pettymyksensietokyky on nolla. Sit ihmetellään kun ne ei saa kavereita, eikä tule kenenkään kanssa toimeen. Haetaan penskalle joku diagnoosi ja syytetään ongelmia "neuroepätyypillisyydestä". Ei kun vaan penskoille ruutu käteen taaperona, odotetaan että varhaiskasvatuksen väki tekee taikojaan ja sit ihmetellään kun näitä tulee lisää.

Tämähän se. Ennen suurin osa vanhemmista selvitteli lasten riitoja ja vetivät nollatoleranssin lastensa huonolle käytökselle. Erikseen olivat moniongelmaiset perheet ja heidän häirikkölapsensa. Nykyään ihan tavalliset vanhemmatkin puolustavat henkeen ja vereen oman lapsensa oikeutta loputtomaan perseilyyn. Tuleepa mieleen eräänkin nuoren jääkiekkosankarin vanhemmat, jotka pitivät koko koulua pelon vallassa, jotta oma poikansa sai jatkaa muiden kiusaamista. Miksi siis lopettaa kiusaamista, kun se ei edes estä maineesi tahraantumista?

Vierailija
54/91 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin ajattelevat miehet ovat niitä, jotka todennäköisemmin lyövät. Ja kyllähän se tässä viestissä sanotaankin ihan suoraa, lyömättä on oltu kun ei ole ollut ketään ketä lyödä.

Naisselitä tuota vain itsellesi, ja sitten ihmettele miksi joudut aina v.äkivaltaisiin suhteisiin.

Vierailija
55/91 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen kommentti oli lainausta aggressiivisten poikalasten puheista. 

Lyömättömän miehen kommentti ei ollut samalta kirjoittajalta. 

Helpottaisiko ymmärtämistä ja estäisi hutkimasta häntä lisää? 

Älä vaivaudu

Olen tottunut olemaan nyrkkeilysäkki

Vierailija
56/91 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kitkeä mitään tytöistä, sillä he aniharvoin satuttavat muita tahallaan. Pojat sitävastoin lyövät, potkivat, heittelevät leluilla/kivillä muita, purevat ja tönivät. Esimerkiksi kun itse palasin töihin ja vatsassa oli leikkaushaava, eräs poikalapsi aina ohikulkiessaan löi minua vatsaan ja virnisteli.

Ja suomalaislapsista kyse. Tytöt kyselivät vain empaattisina että onko vatsani kipeä ja halusivat hoitaa, 

Samoin tytöt kärsivät poikien lyömisestä jatkuvasti. Olen sanonut tytöille että mottaavat kunnolla takaisin, että ei se muuten lopu. Mutta eivät tytöt uskalla/halua, joten minä rankaisen heitä muuten.

Tarhantäti

Itse taas olin esikouluikäisenä kiltti ja rauhallinen poika, ja silloin tarhatädit ajattelivat, että tuossa lapsessa on jotain vikaa, ja diagnooseja ehdoteltiin autismista ja estyneestä persoonallisuudesta lähtien. Eli ikinä ei voi voittaa🤷‍🤷‍

Vierailija
57/91 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Jos mies alleviivaa omaa lyömättömyyttään ja sitten vielä uhriutuu, että on ollut yksin kun hänestä ei ole lyömään ketään, voi olla varma että kyseessä on hyvinkin väkivaltainen yksilö. Ainakin ajatustensa tasolla. Normaaleille miehille on itsestään selvyys olla lyömättä, eikä todellakaan ajatuksena ole se, että seuraa löytyisi jos vaan alkaisi hakkaamaan.

🤦

Vierailija
58/91 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Jos mies alleviivaa omaa lyömättömyyttään ja sitten vielä uhriutuu, että on ollut yksin kun hänestä ei ole lyömään ketään, voi olla varma että kyseessä on hyvinkin väkivaltainen yksilö. Ainakin ajatustensa tasolla. Normaaleille miehille on itsestään selvyys olla lyömättä, eikä todellakaan ajatuksena ole se, että seuraa löytyisi jos vaan alkaisi hakkaamaan.

Olet väärässä!

Vierailija
59/91 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se. Ennen suurin osa vanhemmista selvitteli lasten riitoja ja vetivät nollatoleranssin lastensa huonolle käytökselle. Erikseen olivat moniongelmaiset perheet ja heidän häirikkölapsensa. Nykyään ihan tavalliset vanhemmatkin puolustavat henkeen ja vereen oman lapsensa oikeutta loputtomaan perseilyyn. Tuleepa mieleen eräänkin nuoren jääkiekkosankarin vanhemmat, jotka pitivät koko koulua pelon vallassa, jotta oma poikansa sai jatkaa muiden kiusaamista. Miksi siis lopettaa kiusaamista, kun se ei edes estä maineesi tahraantumista?

Musta tuntuu myös tältä. Nykyään korostetaan kauheasti yksilön oikeuksia, ja niihin oikeuksiin kuuluu ilmeisesti monen vanhemman mielestä myös oikeus satuttaa muita, jos siltä tuntuu. Normaalin käytöksen rima on mielestäni siirtynyt pikku hiljaa niin, että lapsia "ymmärretään" vähän liikaakin. Ja sitten tosiaan ihmetellään, kun koulussa on vaikeaa, ja rynnätään hakemaan neurokirjon diagnoosia erityisen ihanalle lapselle, joka ei asetu mihinkään rajoihin (joita ei koskaan ollutkaan), eikä kykene opiskelemaan.

Vierailija
60/91 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppivat sen äideiltään, koska naisilla on etuoikeus väkivaltaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän