Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Googlasin erästä ihmistä, jonka kanssa tavattiin kahvilla pari vuotta sitten. Hän on tohtoritutkija eräässä maailman parhaimmassa yliopistos

Vierailija
29.06.2026 |

Vitsi, että tunsin itseni säälittäväksi, rumaksi ja luuseriksi. Varmaan tällä miehellä juoksee naiset perässä koko ajan, Linkedinissäkin oli jo yli 2000 seuraajaa..

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtoritutkija? Eli jatko-opiskelija? Ei opiskelija ole Suomessakaan mikään ihme. Ota yhteyttä,  jos yhä kiinnostaa. 

Vierailija
62/87 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä AP tietää Linkkari-seuraajien määrän ("yli 2000")? Minulle näkyy viidensadan jälkeen vain 500+.

Jaha, trolli jäi kiinni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisia ihmisiä mun tuntemat tohtorit on, ehkä ovat innokkaampia työssään kun moni muun jonka tunnen, mutta näkisin että heitä ajaa uteliaisuus ja halu ottaa selvää asioita  yms. Muuten ihan normaaleja tyyppejä. 

Vierailija
64/87 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärelläni on diagnosoimaton asperger ja hän haaveilee tutkijankammiostaan. On kyllä hänelle ehkä ihan realistinen haave kun on jo maisteri.Ei kyllä haaveile miehestä tai käy kahvilla miesten kanssa. Kissoista haaveilee.

Vierailija
65/87 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä näiden aloituksien tarkoitus on?

Halusin vain kertoa miten täydellisen mitättömäksi tunsin itseni sellaisen ihmisen ansioita katsoessani. 

Ok no muhun ei muiden saavutukset eikä elämä vaikuta millään tavalla. Mua ei muiden elämä kiinnosta. Itse elän mun makuun täydellistä elämää enkä muunlaista elämää edes haluaisi elää. Kenenkään elämä ei ole täydellistä kaikkien makuun t:eri

Vierailija
66/87 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä luulee, että tutkijat tienaa älyttömästi, tyhmä kuvittelee että tutkijoilla on aikaa istuskella kahvilla. Yhden 24/7 auki olevan kaupan lähellä on tutkimuslaitos, kyllä siellä on myöhään illalla valoja päällä työhuoneissa, myös viikonloppuisin. Parhaimmillaan tutkija saa 120 tuhatta dollaria, ei siis edes euroa, VUODESSA 

Tuo $120 000 kuulostaa hyvältä suomalaisiin tutkijoihin verrattuna. Väitöskirjaa tekevä tutkija saa noin 2700€/kk brutto (32400€/vuosi), ja postdoc 3200€/kk brutto (38400€/vuosi), ja kyseisistä summista maksetaan eläkevakuutusmaksua 13,176% MELA:lle. Lisäksi yliopisto saattaa vaatia maksua siitä, että tutkija saa tehdä työtään yliopiston kirjoilla. Apurahan myöntäjästä riippuen edellä mainituista summista saattaa myös joutua maksamaan veroa.

Tutkijan kammiossa valot palavat myöhään, ja puolet ajasta menee seuraavan vuoden leivän varmistamiseen, eli uusien apurahojen hakemiseen. Tutkija saattaa myös joutua hoitamaan opetusta proffien puolesta enemmän kuin opintojen tai urapolun vuoksi olisi tarpeellista. Jos tutkijan uralla haluaa edetä postdocista tenure track-polkua, niin myös ulkomaisessa yliopistossa suoritettua tutkimusta vaaditaan.

Vierailija
67/87 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä luulee, että tutkijat tienaa älyttömästi, tyhmä kuvittelee että tutkijoilla on aikaa istuskella kahvilla. Yhden 24/7 auki olevan kaupan lähellä on tutkimuslaitos, kyllä siellä on myöhään illalla valoja päällä työhuoneissa, myös viikonloppuisin. Parhaimmillaan tutkija saa 120 tuhatta dollaria, ei siis edes euroa, VUODESSA 

Kyllä me ihan kahvilla käytiin ja kerran syömässäkin. Mikään miehen raha ei minua kiinnosta, olen itsekin työelämässä ja tienaan itse. Onko siis 120 tuhatta dollaria vuodessa Amerikassa jotenkin huono palkka? Ap

Suomalaisen apurahatutkijan mahdollisuudet saada ulkomaantutkimuksen apuraha Suomesta ovat huomattavasti paremmat kuin apurahan saanti jenkkilästä. Suomessa myönnettävät apurahat ovat kokoluokkaa 20 000€-40 000€/vuosi, ja niistä joutuu maksamaan itse koko eläkevakuutusmaksun ja isommista vähän veroakin..

Vierailija
68/87 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kosi kerran henkilö, joka on tehnyt varsin vaikuttavan uran tutkijana ja julkaissut tieteellisten artikkelien lisäksi myös ihan noteerattuja tietokirjoja. Kaiken lisäksi tunnemme alunperin juuri sen vuoksi, että tunnen itsekin jonkin verran hänen tutkimusalaansa ja olen ennen kaikkea siitä kiinnostunut. Olin tietoinen tästä kaikesta kun hän kosi, ja kieltäydyin silti kauniisti. Minusta siinä ei ole mitään outoa, en ole hänestä seksuaalisesti kiinnostunut.

Tunnen monia muitakin kansainvälisen uran tehneitä tohtoritutkijoita. En ymmärrä miksi minun pitäisi tuntea huonommuutta heidän menestyksestään? En todellakaan tunne. Tunnen pelkkää iloa heidän puolestaan ja myös siitä, että olen heille kiinnostavaa keskusteluseuraa.

Vierailija
69/87 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tohtoritutkija. Kiva tietää, että ollaan niin kuumaa kamaa. lol :D

Vielä, kun leikit ensimmäisillä treffeillä rahamiestä, niin Google hoitaa loput, ja AP työssäkäyvänä tarjoaa sinulle luonaan ilmaisen asunnon.

Vierailija
70/87 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tohtorit ovat yli-ihmisiä, joten on aivan ymmärrettävää, että tavis tuntee itsensä täysin mitättömäksi kohdatessaan yli-ihmisen. Me yli-ihmiset ollaankin ylintä kastia, parhaita ihmisiä korkeimmassa mahdollisessa rekisterissä.

Tämä on niin totta, ja teillä on tämän palstan kaipaama verkostoituminenkin hanskassa. LinkedIn-kontaktejakin tuhansia. 

Kas, kun AP ei maininnut Orcid ID:tä, Research Gatea, Google Scolaria, yliopistojen julkaisuarkistoja tai kansainvälisiä monitieteellisiä tietokantoja.

Vierailija
71/87 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä AP tietää Linkkari-seuraajien määrän ("yli 2000")? Minulle näkyy viidensadan jälkeen vain 500+.

Ap larppaa ja elää unelmissaan. Hän on jostain saanut selville, todennäköisesti Googlelta, että Linkkari on olemassa, siellä ihmisillä on kontakteja.

Vierailija
72/87 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttärelläni on diagnosoimaton asperger ja hän haaveilee tutkijankammiostaan. On kyllä hänelle ehkä ihan realistinen haave kun on jo maisteri.Ei kyllä haaveile miehestä tai käy kahvilla miesten kanssa. Kissoista haaveilee.

Tutkija on oikein hyvä urapolku aspergerille. Omalla jälkikasvullani on diagnosoitu asperger, ja hän viihtyi tutkijana yli 10 vuotta, ja tavallaan vieläkin haaveilee paluusta tutkijaksi. 

Ainoaksi ongelmaksi muodostui raha. Hän kyllästyi jatkuvaan apurahojen hakemiseen ja pieniin tuloihin. Nyt tulot ovat isommat, ja, vaikka hän on ammattiaan vastaavassa työssä, niin hän viihtyy selkeästi huonommin kuin tutkijana.

Vierailija
73/87 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun googletin hänen nimensä, niin siinä tuli myös linkedinin profiili ja siinä näkyi yli 2000+ kontaktia. En tiennytkään, että se ei näkyisi kaikille, minulle ainakin näkyi. Itse en ole LinkedInissä. Ap

Vierailija
74/87 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kateellinen saa varmaan joka päivä naisilta anaalia

Vierailija
75/87 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halusin vain kertoa miten täydellisen mitättömäksi tunsin itseni sellaisen ihmisen ansioita katsoessani. 

Outoa että katsot ihmisiä ylöspäin meriittien ja titteleiden perusteella. Tohtorikoulutettavilla ja jo väitelleillä on omat syynsä tutkimuksiinsa, joskus mm. tarve todistaa itselle tai suvulle jotain, joskus kyse pakkomielteisestä ns. ainoasta vaihtoehdosta. Mitä hienoa? 

Ihan samanlaisia pieniä ihmisiä säälittävine motiiveineen, joskus toki ylevämpääkin tarkoitusperää, inhimillisiä joka tapauksessa.

Tärkeintä on se, miten ihminen kohtelee muita. Jos tämä tapaamasi oli mukava tyyppi, sitten voi katsoa että hänellä on hyviä ansioita.

"Tärkeintä on se, miten ihminen kohtelee muita." No ei kyllä ole. Tämäkin ihminen voi tehdä vaikka tutkimusta, jolla pelastetaan isoja joukkoja ihmisiä. Sillä ei ole mitään väliä, jos hän sattuu olemaan esim. välinpitämätön yhtä ihmistä kohtaan.

Olen täysin eri mieltä kanssasi, mutta saadaan olla eri mieltä.

Vierailija
76/87 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko kysyä teiltä, miksi tämä aihe aiheuttaa joissain jopa raivoa ja haukkumista? Ihan suoraan voi sanoa, eikä tarvi alapeukuttaa. Sekö ärsyttää, että olen ollut ulkona ulkomaalaisen tutkijatohtorin kanssa? Vai sekö, että pidän itseäni huonompana? Mikä? 

Vierailija
77/87 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis otaksumasi naisista perässä oli ongelmasi? kiertuerunda vielä ja i m gona be your backdoor man?

Vierailija
78/87 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä tuollaisista idiooteista. Kiusaavat esittämällä tyhmää.

Nyt en kyllä ymmärrä, että kuka kiusaa ja ketä... Käytiin kahvilla pari vuotta sitten tämän miehen kanssa. Itse olen siis nainen. Viime aikoina hän on tullut mieleeni ja googletin häntä nyt aamulla Todella menestynyt, komea ja huippuyksilö. Alkoi nolottaa, että miten ihmeessä voisin silloin joskus kuvitella, että meistä tulisi joku pari...

Miksi hän lähti sun kanssa sitten kahville? Vai sovitteko jostain muustakin?

Käytiin kahvilla, koska meillä jotenkin "synkkäsi" ja oli helppo puhua hänen kanssaan. Osaan hyvin englantia, kuten myös hänkin ja meillä oli monia mielenkiintoisia keskusteluita. Ap

Miksi juttu ei jatkunut yksiä treffejä pidemmälle, jos teillä kuitenkin synkkasi hyvin ja jutunaiheita riitti?

Vierailija
79/87 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tohtoritutkija? Eli jatko-opiskelija? Ei opiskelija ole Suomessakaan mikään ihme. Ota yhteyttä,  jos yhä kiinnostaa. 

Hän ei asu Suomessa enää. Luulen hänen löytäneen sieltä uudesta asuinmaastansa jo jonkun naisen, koska hän on todellinen "catch". Ihan varma en ole. Ap

Vierailija
80/87 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me ihan kahvilla käytiin ja kerran syömässäkin. Mikään miehen raha ei minua kiinnosta, olen itsekin työelämässä ja tienaan itse. Onko siis 120 tuhatta dollaria vuodessa Amerikassa jotenkin huono palkka? Ap

ei tuolla palkalla voi vielä kehua, normi duunaripalkka jenkeissä

Ja itse tienaat paljonko? 

Milläs tavalla edellisen palkka liittyy Jenkkilän palkkoihin? Siellä on mm. kallis koulutus, pitää säästä hirveitä summia jos on lapsia, eli palkan on pakkokin olla korkeampi kuin meillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi