Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Orpo kaivaa omaa ja puolueensa hautaa - "Valtakunnallisesti tärkeä". Ei suostu avamaan kuka päätti Garden Helsingin tuesta

Vierailija
28.06.2026 |

Nyt, jos koskaan Orpon kannattaisi käyttää viestintäkonsulttia.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012107248.html

Kommentit (168)

Vierailija
141/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaa Nokia Areenaan. Joka on hetkenä minä hyvänsä kaatumassa meidän tamperelaisten veronmaksajien täyshuomaan. Niin hyvä yritys, tätä lisää muihinkin kaupunkeihin! 

Jos sä et halua käyttää verorahoja tapahtuma-areenaan nii mihi sä niitä haluat käyttää?

No vaikka lapsiin, nuoriin, vanhuksiin, tieinfraan, julkiseen terveydenhuoltoon, koulutukseen..

Mut ku jäähallit on just viihdettä lapsille ja nuorille

Syökööt leivoksia! T petsku ja kamut

Vierailija
142/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämäkin aika erikoista, että joku tällainen pieni lehti tätä selvitti ja tästä uutisoi. Kuinka paljon jää valtamedioilta ja myös Yleltä kertomatta? 
Kenen omistama edes Helsingin uutiset ovat? 

Keskisuomalaisen, mutta ovat toimituksiltaan itsenäisiä lehtiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitään hautaa kaiva. Ihan perus kokoomuksen kaverikapitalismia joka on äänestäjille ok ja josta mediakin päästää silkkihansikkain. 

Media odottaa pöksyt märkinä Helsinkiin konsertoimaan tulevia joutavia pop-tähtiä jotka keikoillaan kuulemma nostavat Suomen suosta. 

Voi ne rockiaki soittaa.

Mut mulle jää nyt kans kysymysmerkiksi mikä tässä on se huono homma 

RAHAA ON!!!! BILLEEET!!! T persku ja kokoomusnuoret

Vierailija
144/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaa Nokia Areenaan. Joka on hetkenä minä hyvänsä kaatumassa meidän tamperelaisten veronmaksajien täyshuomaan. Niin hyvä yritys, tätä lisää muihinkin kaupunkeihin! 

Jos sä et halua käyttää verorahoja tapahtuma-areenaan nii mihi sä niitä haluat käyttää?

No vaikka lapsiin, nuoriin, vanhuksiin, tieinfraan, julkiseen terveydenhuoltoon, koulutukseen..

Mut ku jäähallit on just viihdettä lapsille ja nuorille

Syökööt leivoksia! T petsku ja kamut

Kyllä, jäähallin kahvioista saanee myös leivoksia.

Vierailija
145/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomioitavaa on myös se, että näitä tulorahoja ei ole edes virallisesti haettu vaan ne on myönnetty omalla päätöksellä. Eli kyseessä on tyypillinen tapaus, jossa omille kavereille löytyy aina rahaa.


Ah, aina niin rehelliset ja suoraselkäiset kokoomuslaiset. 

Miten avustusta olisi voitu hakea, kun valtion talousarviossa ei ole määrärahaa tällaisten hankkeiden avustamiseen. Hanke on saatu vireille todennäköisesti siten, että Vapaavuori ja kumppanit ovat ottaneet yhteyttä Orpoon, joka on tuonut hankkeen budjettiriiheen. Laitonta tällainen toiminta ei ole, mutta nykyisessä taloustilanteessa osoittaa huonoa harkintaa tällaisten hankkeiden edistäminen, kun muuten kaikesta pitäisi säästää....

Vierailija
146/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaa Nokia Areenaan. Joka on hetkenä minä hyvänsä kaatumassa meidän tamperelaisten veronmaksajien täyshuomaan. Niin hyvä yritys, tätä lisää muihinkin kaupunkeihin! 

Jos sä et halua käyttää verorahoja tapahtuma-areenaan nii mihi sä niitä haluat käyttää?

No vaikka lapsiin, nuoriin, vanhuksiin, tieinfraan, julkiseen terveydenhuoltoon, koulutukseen..

Mut ku jäähallit on just viihdettä lapsille ja nuorille

Syökööt leivoksia! T petsku ja kamut

Kyllä, jäähallin kahvioista saanee myös leivoksia.

Juuri niin historiatietoinen kommentti kuin voi nykyajan "sivitys"oikeistolta odottaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
147/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomioitavaa on myös se, että näitä tulorahoja ei ole edes virallisesti haettu vaan ne on myönnetty omalla päätöksellä. Eli kyseessä on tyypillinen tapaus, jossa omille kavereille löytyy aina rahaa.


Ah, aina niin rehelliset ja suoraselkäiset kokoomuslaiset. 

Miten avustusta olisi voitu hakea, kun valtion talousarviossa ei ole määrärahaa tällaisten hankkeiden avustamiseen. Hanke on saatu vireille todennäköisesti siten, että Vapaavuori ja kumppanit ovat ottaneet yhteyttä Orpoon, joka on tuonut hankkeen budjettiriiheen. Laitonta tällainen toiminta ei ole, mutta nykyisessä taloustilanteessa osoittaa huonoa harkintaa tällaisten hankkeiden edistäminen, kun muuten kaikesta pitäisi säästää....

Kukaan budjettiriihessä mukana ollut ministeri ei ole kuullutkaan asiasta- asiasta, joka heidän päätäntävaltaan kuuluu.

Vierailija
148/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuslaiset jumppakeppikoijarit taas huseeraamassa. 

Ei tää kyllä päivänvaloa kestä…


Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
149/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilta, vanhuksilta, vammaisilta voi leikata surutta ja sitten jakaa ne rahat rikkaille kavereille kähmyröiden

Lapset, vanhukset ja vammasetki voi tulla kattomaan jääkiekkoa Helsinki Gardeniin. Lapsille ja nuorillehan se jääkiekko just oikeestaan on.

Lapset ja nuoret lätkää katsomaan ja työttömät vanhemmat pari korttelia kauemmaksi ruokajonoon. 

Petteri sponssaa ja järjestää. Lisää lätkää ja työttömiä siis. 

Vierailija
150/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan suomipolitiikot riippumasta puolueesta ovat jakaneet kavereille rahaa. Sanna Marin oli yksi pahimmista. 35 milj on paljon rahaa antaa kaverin yritykselle. 

Sanna jakoi yli 60000:lle yritykselle koronatukia ja pelasti Suomen talouden. Petteri jakaa puoluekaverilleen 35 miljoonaa starttirahaa sen jälkeen kun on nimittänyt tämän päättämään Finnveran yritystuista. Niitä muuten Petteri korotti vain 4 miljardia.

Saivathan näitä koronatukia mm. K-kauppiaat - todellinen Suomen köyhälistö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
151/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä on tarvittava pistos, jolla kokoomuksena tunnettu paise saataisiin puhkottua. 

Vierailija
152/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomioitavaa on myös se, että näitä tulorahoja ei ole edes virallisesti haettu vaan ne on myönnetty omalla päätöksellä. Eli kyseessä on tyypillinen tapaus, jossa omille kavereille löytyy aina rahaa.


Ah, aina niin rehelliset ja suoraselkäiset kokoomuslaiset. 

Miten avustusta olisi voitu hakea, kun valtion talousarviossa ei ole määrärahaa tällaisten hankkeiden avustamiseen. Hanke on saatu vireille todennäköisesti siten, että Vapaavuori ja kumppanit ovat ottaneet yhteyttä Orpoon, joka on tuonut hankkeen budjettiriiheen. Laitonta tällainen toiminta ei ole, mutta nykyisessä taloustilanteessa osoittaa huonoa harkintaa tällaisten hankkeiden edistäminen, kun muuten kaikesta pitäisi säästää....

Kukaan budjettiriihessä mukana ollut ministeri ei ole kuullutkaan asiasta- asiasta, joka heidän päätäntävaltaan kuuluu.

Tämä avustus-case on kumminkin kirjattu budjettiriihen päätöksistä laadittuun asiakirjaan - ilmeisesti ministerit eivät sitten tiedä tai halua tietää, mitä ovat päättäneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
153/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomioitavaa on myös se, että näitä tulorahoja ei ole edes virallisesti haettu vaan ne on myönnetty omalla päätöksellä. Eli kyseessä on tyypillinen tapaus, jossa omille kavereille löytyy aina rahaa.


Ah, aina niin rehelliset ja suoraselkäiset kokoomuslaiset. 

Miten avustusta olisi voitu hakea, kun valtion talousarviossa ei ole määrärahaa tällaisten hankkeiden avustamiseen. Hanke on saatu vireille todennäköisesti siten, että Vapaavuori ja kumppanit ovat ottaneet yhteyttä Orpoon, joka on tuonut hankkeen budjettiriiheen. Laitonta tällainen toiminta ei ole, mutta nykyisessä taloustilanteessa osoittaa huonoa harkintaa tällaisten hankkeiden edistäminen, kun muuten kaikesta pitäisi säästää....

Kukaan budjettiriihessä mukana ollut ministeri ei ole kuullutkaan asiasta- asiasta, joka heidän päätäntävaltaan kuuluu.

Tämä avustus-case on kumminkin kirjattu budjettiriihen päätöksistä laadittuun asiakirjaan - ilmeisesti ministerit eivät sitten tiedä tai halua tietää, mitä ovat päättäneet.

Tai ovat olleet siinä uskossa, ettei kukaan huomaa. No, pieni aluelehti huomasi. Kyseinen toimittaja on vahvoilla Suuri journalismipalkinto -kilpailussa.

Vierailija
154/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa Orpo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
155/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuota olla oikeasti rakentamassa. Petteri jakaa veroeuroja kavereille vielä kun voi.

Eikö se tuki ollut ehdollinen, mitkähän ne ehdot on?

Tuki täytyy myöntää ehdollisena, koska avustusta koskevaa määrärahaa ei ole vielä valtion talousarviossa. Eduskunta päättää valtion talousarviosta, ei valtioneuvosto. Nämä ovat ihan perusasioita valtion taloudenhoidosta, jotka jokaisen pitäisi tietää.

Tuota noin... ei. Tuki on kirjattu budjettiriihessä ehdolliseksi siksi, että se on varaus. Orpon lausunnon mukaan rahoittaa n. 10 % Gardenista eli sen 35 miljoonaa euroa, jos hallia oikeasti aletaan rakentaa vuonna 2027 (eli muu rahoitus järjestyy ja rakennustyöt alkavat). 

Miksi on kirjattu kun tukea hankkeelle ei ole edes haettu?

No tämä onkin se mielenkiintoinen kysymys, johon Orpo ei oikein vastannut. Tuskin on hallitusohjelmassa...

Vierailija
156/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilta, vanhuksilta, vammaisilta voi leikata surutta ja sitten jakaa ne rahat rikkaille kavereille kähmyröiden

Lapset, vanhukset ja vammasetki voi tulla kattomaan jääkiekkoa Helsinki Gardeniin. Lapsille ja nuorillehan se jääkiekko just oikeestaan on.

Lapset ja nuoret lätkää katsomaan ja työttömät vanhemmat pari korttelia kauemmaksi ruokajonoon. 

Petteri sponssaa ja järjestää. Lisää lätkää ja työttömiä siis. 

Sun pitää mennä sanomaan ihmisille syyskuus ku sm-liiga alkaa et älkää menkö peleihin ku täällä on ihmisiä ruokajonoissa 

Vierailija
157/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan Turussa jokin Alko jo auki näin sunnuntaina. Orpolla voi olla vaikeaa olla tällä hetkellä selvinpäin.

Petteri on lomalla viettämässä vaimon nimipäivää krapulassa, ei ehdi nyt vastailla.

Vierailija
158/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin Persut niin heittäisin Orpon tästä asiasta susille (medialle) ja ilmoittaisin, että persujen ideahan tämä ei ollut, ja tähän suostuttiin vain osana kokonaiskompromissia. Kiitoksena Rydmanin kohtelusta. Koska selvä juttuhan tämä on, mitä kautta tuo on hallituksen pöytään tullut.

Vierailija
159/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilta, vanhuksilta, vammaisilta voi leikata surutta ja sitten jakaa ne rahat rikkaille kavereille kähmyröiden

Lapset, vanhukset ja vammasetki voi tulla kattomaan jääkiekkoa Helsinki Gardeniin. Lapsille ja nuorillehan se jääkiekko just oikeestaan on.

Lapset ja nuoret lätkää katsomaan ja työttömät vanhemmat pari korttelia kauemmaksi ruokajonoon. 

Petteri sponssaa ja järjestää. Lisää lätkää ja työttömiä siis. 

Sun pitää mennä sanomaan ihmisille syyskuus ku sm-liiga alkaa et älkää menkö peleihin ku täällä on ihmisiä ruokajonoissa 

Hyväksytkö veronkorotukset jotta saadaan Petterille halli?

Vierailija
160/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaa Nokia Areenaan. Joka on hetkenä minä hyvänsä kaatumassa meidän tamperelaisten veronmaksajien täyshuomaan. Niin hyvä yritys, tätä lisää muihinkin kaupunkeihin! 

Jos sä et halua käyttää verorahoja tapahtuma-areenaan nii mihi sä niitä haluat käyttää?

No vaikka lapsiin, nuoriin, vanhuksiin, tieinfraan, julkiseen terveydenhuoltoon, koulutukseen..

Mut ku jäähallit on just viihdettä lapsille ja nuorille

Syökööt leivoksia! T petsku ja kamut

Kyllä, jäähallin kahvioista saanee myös leivoksia.

Jäähallien Erikoishintaan meille suomalaisille......

https://www.is.fi/mmkiekko/art-2000009592458.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme