Orpo kaivaa omaa ja puolueensa hautaa - "Valtakunnallisesti tärkeä". Ei suostu avamaan kuka päätti Garden Helsingin tuesta
Nyt, jos koskaan Orpon kannattaisi käyttää viestintäkonsulttia.
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomioitavaa on myös se, että näitä tulorahoja ei ole edes virallisesti haettu vaan ne on myönnetty omalla päätöksellä. Eli kyseessä on tyypillinen tapaus, jossa omille kavereille löytyy aina rahaa.
Ah, aina niin rehelliset ja suoraselkäiset kokoomuslaiset.Miten avustusta olisi voitu hakea, kun valtion talousarviossa ei ole määrärahaa tällaisten hankkeiden avustamiseen. Hanke on saatu vireille todennäköisesti siten, että Vapaavuori ja kumppanit ovat ottaneet yhteyttä Orpoon, joka on tuonut hankkeen budjettiriiheen. Laitonta tällainen toiminta ei ole, mutta nykyisessä taloustilanteessa osoittaa huonoa harkintaa tällaisten hankkeiden edistäminen, kun muuten kaikesta pitäisi säästää....
Mutku Rahaa Ei Ole.
tuntuuko tämä vain minusta että tämänhetkisen vaalikauden aikana Suomen poliitikasta on tullut täysi vitsi? en ole mikään intohimoinen poliitikan seuraaja, mutta nyt ei ole voinut välttyä tolta sekoilukerholta sitten miltään ja selitykset on malliin hups, eipäs, näit väärin, eikun toi teki etc. aiemmin oli edes joku pieni uskottavuus tai ainakin näin halusin uskoa.
Vierailija kirjoitti:
RAHAA ON!
Mutku meni Orpon kavereiden taskuihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan suomipolitiikot riippumasta puolueesta ovat jakaneet kavereille rahaa. Sanna Marin oli yksi pahimmista. 35 milj on paljon rahaa antaa kaverin yritykselle.
Sanna jakoi yli 60000:lle yritykselle koronatukia ja pelasti Suomen talouden. Petteri jakaa puoluekaverilleen 35 miljoonaa starttirahaa sen jälkeen kun on nimittänyt tämän päättämään Finnveran yritystuista. Niitä muuten Petteri korotti vain 4 miljardia.
Saivathan näitä koronatukia mm. K-kauppiaat - todellinen Suomen köyhälistö
Koronatukia jakoivat Suomessa useat eri viranomaiset ja ministeriöt valtion budjetista. Tukien myöntämisestä ja jakamisesta vastasivat ensisijaisesti:
- Business Finland: Jakoi merkittävän osan yrityksille suunnatuista kehittämis- ja häiriötuista pandemian alkuvaiheessa.
- ELY-keskukset: Myönsivät yritystukea ja kehittämisavustuksia erityisesti pienille ja keskisuurille yrityksille.
- Opetus- ja kulttuuriministeriö (OKM): Jakoi tukia kulttuurialan, taiteen, tapahtuma-alan ja urheilun toimijoille.
- Aluehallintovirastot (AVI): Myönsivät mm. tapahtuma-alan sulkemiskorvauksia ja yleisötilaisuuksien järjestäjille tarkoitettuja tukia.
- Kela: Maksoi erilaisia väliaikaisia tukia, kuten tartuntatautipäivärahaa ja yrittäjien väliaikaista työmarkkinatukea.
Onkohan ollut kännillä osuutta?
Orpo on nykyään aina kuvissa hikinen ja joutuu selittelemään. Valitettavasti ei saa luottamusta.
"Kukaan budjettiriihessä mukana ollut ministeri ei ole kuullutkaan asiasta- asiasta, joka heidän päätäntävaltaan kuuluu."
Virkaköpit osaavat asiansa näköjään. Ministerit ovat usein vain köpien hyvinä pitämien hankkeiden tientukkoina.