Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elokuva Supergirl floppas!

Vierailija
28.06.2026 |

175miljoonan dollarin budjetilla 29miljoonaa dollaria lipputuloja maailmanlaajuisesti. Mikä elokuvassa oli vikana?

Kommentit (230)

Vierailija
181/230 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut arvosteluja tai seurannut keskusteluja. En ole myöskään lukenut tätä lankaa. Olen nähnyt ainoastaan lyhyen trailerin joten puhdas ennakkokäsitykseni: Taas näitä "nainen on kova tappelija ja lyö miehiä hah hah!" -elokuvia. Varmasti on olemassa marginaalinen vähemmistö joka jostain syystä nauttii tällaisesta mutta en minä enkä usko että valtavirta. 

Vierailija
182/230 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenkkien leffat ovat kuin jenkkien armeija eli pumpulia isolla budjetilla. Katsokaahan indonesialaisia kunnon raakoja toimintaelokuvia. Vähän toista kuin jenkkien pumpulihöttö lapsille.

Tuossa olet sinänsä ihan oikeassa, koska stuntit tehdään livenä, eikä Tom Holland cgi-ukkelin hyppimisenä seinillä. Eikä työsuojelusta paljoa tietoa ole.

-winner-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/230 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenkkien leffat ovat kuin jenkkien armeija eli pumpulia isolla budjetilla. Katsokaahan indonesialaisia kunnon raakoja toimintaelokuvia. Vähän toista kuin jenkkien pumpulihöttö lapsille.

Pusher trilogy on hyvä se ohjaaja sai kenkään new yorkin elokuvaopistosta kun suuttui opelle ja heitti tuolin seinään.

Vierailija
184/230 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan noiden supersankarielokuvien osalta mittari tullut täyteen, kun aika heikkolaatuisia olivat jo kymmenisen vuotta sitten? Eka X-men oli hyvä.

Kansa haluaa jotain uutta aina välillä. Tuotantoyhtiöt koittaa maksimoida tulojaan tekemällä varman päälle samaa aina vaan uudelleen kun se ennenkin toi tuottoja.

Siinä tämän hollywoodin (ja monen muunkin viihdetuotannon) ydinongelma on nykyään. Ei esim. naisissa tai edes sinänsä wokessakaan yleensä kunhan koko leffan idea ei ole siinä.

Nyt ollaan taas vaiheessa jossa hollywood joutuu keksimään uuden raiteen jota toistaa seuraavat vuodet leffasta toiseen tuloja maksimoidakseen. 

Hollywood on ajanut itsensä nurkkaan kun "halpa" elokuvakin maksaa sata miljoonaa eikä kukaan uskalla ottaa pienintäkään riskiä tuollaisten summien kanssa.

Siksi kaikki elokuvat ovat joko jo vuosia letkuissa tekohengitetyn supersankarigenren jatko-osan jatko-osia tai jonkin vuosikymmenien takaisen menestyselokuvan N+1 uudelleenfilmatisointeja, yleensä jopa niin että järjestysnumero N on ehtinyt hädin tuskin poistua leffateattereista ennen seuraavan julkaisua.

Viimeisimpien vuosien neronleimaus on ollut tajuta lopultakin että versio N+2 olisi niin puuduttavaa vanhan toistoa että tehdäänkin siitä uniikki gender-swap tai race-swap variantti tai sekä että ja viimeisestellään tämä valitsemalla tähti joka on vaihtanut itsekin sukupuolta niin monta kertaa ettei enää itsekään muista mikä tällä viikolla on.

Ja isot studiot keskittyvät ostamaan toisiaan ja tuottamaan sarjoja, joiden tuotanto kestää 2 vuotta tuotantokausien välillä ja yhtäkään sarjaa ei voi tehdä varalta jemmaan, koska eka viikon striimaukset ratkaisevat jatkon :/ Ja katsojat unohtavat minkä tahansa sarjan kahdessa vuodessa ja alkuperäiset sarjan tekijät ovat saaneet kenkää.

Samaan aikaan studioista vapaat, minibudjetin youtube-ohjaajien kauhugenren tuotokset tekevät lippukassoilla huipputulosta kengännauhabudjettikustannuksiinsa ja kuukauden kuvausprosessiinsa nähden. Jokin tässä yhtälössä ei täsmää.

-winner-

Netflixillä näyttää olevan enemmänkin sääntö kuin poikkeus että sarjaa tilataan kolmen kauden optiolla mutta kaksi viikkoa ensimmäisen kauden julkaisun jälkeen ilmoitetaan että katsojaluvut olivat pettymys joten jatkoa ei ole tulossa. Kukaan ei ole tuossa kohtaa vielä edes löytänyt sarjaa eikä tämän jälkeen kannata edes aloittaa kun se tulee loppumaan kuitenkin kesken mikä muuten ottaa toooooodella päähän jos kyseessä onkin jotain mistä olisi pitänyt. Usein näin käy jopa silloin kun 1. kausi oli menestys mutta 2. kausi ei pompannutkaan välittömästi korkeampiin katsojalukemiin joten ei muuta kuin kirvestä tuollekin.

Hollywoodin hittielokuvissa budjetit ovat satoja miljoonia ja näitä hierotaan niin monta vuotta että ensimmäinen tunti seuraavasta filmistä käytetään siihen että muistutellaan katsojille mieliin takaumien avulla mistä tässä taas oli oikein kyse kun ei kukaan enää 5 vuoden jälkeen muista edes kuka oli kuka.

Vierailija
185/230 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan noiden supersankarielokuvien osalta mittari tullut täyteen, kun aika heikkolaatuisia olivat jo kymmenisen vuotta sitten? Eka X-men oli hyvä.

Kansa haluaa jotain uutta aina välillä. Tuotantoyhtiöt koittaa maksimoida tulojaan tekemällä varman päälle samaa aina vaan uudelleen kun se ennenkin toi tuottoja.

Siinä tämän hollywoodin (ja monen muunkin viihdetuotannon) ydinongelma on nykyään. Ei esim. naisissa tai edes sinänsä wokessakaan yleensä kunhan koko leffan idea ei ole siinä.

Nyt ollaan taas vaiheessa jossa hollywood joutuu keksimään uuden raiteen jota toistaa seuraavat vuodet leffasta toiseen tuloja maksimoidakseen. 

Hollywood on ajanut itsensä nurkkaan kun "halpa" elokuvakin maksaa sata miljoonaa eikä kukaan uskalla ottaa pienintäkään riskiä tuollaisten summien kanssa.

Siksi kaikki elokuvat ovat joko jo vuosia letkuissa tekohengitetyn supersankarigenren jatko-osan jatko-osia tai jonkin vuosikymmenien takaisen menestyselokuvan N+1 uudelleenfilmatisointeja, yleensä jopa niin että järjestysnumero N on ehtinyt hädin tuskin poistua leffateattereista ennen seuraavan julkaisua.

Viimeisimpien vuosien neronleimaus on ollut tajuta lopultakin että versio N+2 olisi niin puuduttavaa vanhan toistoa että tehdäänkin siitä uniikki gender-swap tai race-swap variantti tai sekä että ja viimeisestellään tämä valitsemalla tähti joka on vaihtanut itsekin sukupuolta niin monta kertaa ettei enää itsekään muista mikä tällä viikolla on.

Kyllä tuo pelleily jossain vaiheessa itsensä seinään ajaa. Rahaa voi viskellä aikansa tuleen mutta sitten se loppuu. Johonkin.

Vierailija
186/230 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden isoin floppi tulee olemaan Odysseus! Kreikkalaista puolijumala Akillesta esittää 150cm entinen nainen Elliot (Ellen) Page. 

Oikeastaan ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
187/230 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä "supersankari" elokuvia tulee nyt liikaa. Jokaiselle hahmolle oma leffa. Ei kiitos. Iskenyt inflaatio, sama käynyt mm. disney'n tuotannolle. 

Vierailija
188/230 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta Marvelin tusinapaska. Kun yhden sellaisen on nähnyt se riittää, ne on kaikki samanlaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
189/230 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin ennen paljon elokuvia mutta ensimmäinen ja viimeinen supersankarielokuvani oli X-men vuonna 2000. Tykkäsin teininä sarjakuvasta mutta en tykkää katsoa koreografioituja tappeluita elokuvien välityksellä. Sen takia onkin jäänyt 99% uusista ison budjetin elokuvista katsomatta. Ja käsittääkseni koko teollisuus onkin kutistunut murto-osaa entisestä. Nauttikoon nyt työnsä hedelmistä.

Vierailija
190/230 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden isoin floppi tulee olemaan Odysseus! Kreikkalaista puolijumala Akillesta esittää 150cm entinen nainen Elliot (Ellen) Page. 

Tämä ehti muuttua jo hovissa ilmeisesti siksi että Nolan taitaa sittenkin lukea mitä netissä puhutaan.

Elliot Page esittääkin jotan nevöhööd kreikkalaista sotilasta joka liittyi jotenkin siihen troijan hevonen-huijaukseen.

Rooli paljastettiin vasta nyt. Kuvaukset on tehty jo aikaa sitten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
191/230 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan noiden supersankarielokuvien osalta mittari tullut täyteen, kun aika heikkolaatuisia olivat jo kymmenisen vuotta sitten? Eka X-men oli hyvä.

Kansa haluaa jotain uutta aina välillä. Tuotantoyhtiöt koittaa maksimoida tulojaan tekemällä varman päälle samaa aina vaan uudelleen kun se ennenkin toi tuottoja.

Siinä tämän hollywoodin (ja monen muunkin viihdetuotannon) ydinongelma on nykyään. Ei esim. naisissa tai edes sinänsä wokessakaan yleensä kunhan koko leffan idea ei ole siinä.

Nyt ollaan taas vaiheessa jossa hollywood joutuu keksimään uuden raiteen jota toistaa seuraavat vuodet leffasta toiseen tuloja maksimoidakseen. 

Hollywood on ajanut itsensä nurkkaan kun "halpa" elokuvakin maksaa sata miljoonaa eikä kukaan uskalla ottaa pienintäkään riskiä tuollaisten summien kanssa.

Siksi kaikki elokuvat ovat joko jo vuosia letkuissa tekohengitetyn supersankarigenren jatko-osan jatko-osia tai jonkin vuosikymmenien takaisen menestyselokuvan N+1 uudelleenfilmatisointeja, yleensä jopa niin että järjestysnumero N on ehtinyt hädin tuskin poistua leffateattereista ennen seuraavan julkaisua.

Viimeisimpien vuosien neronleimaus on ollut tajuta lopultakin että versio N+2 olisi niin puuduttavaa vanhan toistoa että tehdäänkin siitä uniikki gender-swap tai race-swap variantti tai sekä että ja viimeisestellään tämä valitsemalla tähti joka on vaihtanut itsekin sukupuolta niin monta kertaa ettei enää itsekään muista mikä tällä viikolla on.

Ja isot studiot keskittyvät ostamaan toisiaan ja tuottamaan sarjoja, joiden tuotanto kestää 2 vuotta tuotantokausien välillä ja yhtäkään sarjaa ei voi tehdä varalta jemmaan, koska eka viikon striimaukset ratkaisevat jatkon :/ Ja katsojat unohtavat minkä tahansa sarjan kahdessa vuodessa ja alkuperäiset sarjan tekijät ovat saaneet kenkää.

Samaan aikaan studioista vapaat, minibudjetin youtube-ohjaajien kauhugenren tuotokset tekevät lippukassoilla huipputulosta kengännauhabudjettikustannuksiinsa ja kuukauden kuvausprosessiinsa nähden. Jokin tässä yhtälössä ei täsmää.

-winner-

Netflixillä näyttää olevan enemmänkin sääntö kuin poikkeus että sarjaa tilataan kolmen kauden optiolla mutta kaksi viikkoa ensimmäisen kauden julkaisun jälkeen ilmoitetaan että katsojaluvut olivat pettymys joten jatkoa ei ole tulossa. Kukaan ei ole tuossa kohtaa vielä edes löytänyt sarjaa eikä tämän jälkeen kannata edes aloittaa kun se tulee loppumaan kuitenkin kesken mikä muuten ottaa toooooodella päähän jos kyseessä onkin jotain mistä olisi pitänyt. Usein näin käy jopa silloin kun 1. kausi oli menestys mutta 2. kausi ei pompannutkaan välittömästi korkeampiin katsojalukemiin joten ei muuta kuin kirvestä tuollekin.

Hollywoodin hittielokuvissa budjetit ovat satoja miljoonia ja näitä hierotaan niin monta vuotta että ensimmäinen tunti seuraavasta filmistä käytetään siihen että muistutellaan katsojille mieliin takaumien avulla mistä tässä taas oli oikein kyse kun ei kukaan enää 5 vuoden jälkeen muista edes kuka oli kuka.

Ja siis mitä järkeä on tehdä viisi vuotta puolen miljardin dollarin budjetilla leffa joka vaatii 2 miljardia ja kuukausia teattereissa, että tuotanto pääsee omilleen, kun muutamassa viikossa tehdyt minibudjettileffat tuottavat rahat takaisin jo ensi-iltaviikonloppunaan? Avatar-leffoissa lopputuloksen ja loputtoman kuvankäsittelyn sentään näkee joka kuvassa, mutta siis jos 150+ miljoonaa pitää maksaa jo siitä kun RDJ ja kumppanit saadaan leffaan näyttelijöiksi ennen ensimmäistäkään otosta, niin...

-winner-

Vierailija
192/230 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisenä huomiona nykyleffoista:

 

1. Supersankarit on puhkikulutettu aihe.

2. Käsikirjoitukset ovat nykyisin täyttä paskaa. Aiemmin hyviä kässäreitä tehtiin vuosia, nyt valmista pitää tulla heti.

3. Castingin wokeuden mukaisuuteen käytetään enemmän aikaa kuin sen pohtimiseen onko hahmo rooliin sopiva. Ei se kuulkaa aatteellekaan hyvää tee jos henkilö ja hahmo eivät kohtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
193/230 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Internetin incelit päätti ruveta valittamaan heti alusta lähtien, ja media sitten perässä apajalle. Jännä muuten miten tää sama kuvio toistuu aina kun nainen on pääosassa. Ja sitten kun itse katsoo sen leffan niin saa taas ihmetellä että mistä se kaikki valitus tupsahti.

Suuri osa leffoista on toki enemmän ja vähemmän mitäänsanomattomia ja katoaa unholaan, mutta näitä kritiikkivyörytettyjä koitetaan kaupata aina surkeimpana turauksena ikinä jota ne ei todellakaan ole juuri koskaan. Paitsi marvelin secret invasion, muttei nyt puhuta siitä. 

Niin kaikkihan ne on inceleitä. Silloin kun elokuva on paska niin katsojissa on vikaa, ei elokuvassa. Ei saatana teidän vassareiden kanssa. Sama kun sinä et tykkää jostain elokuvasta missä miespääosa niin minä haukun sinut feministilehmäksi. Minulla on täysin sama oikeus tuoda mielipiteeni esille.

Vierailija
194/230 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla meistä on joskus ollut kaveri joka oli ennen hauska mutta innostui jostain retardista asiasta ja on junnannut sitä yhtä ja samaa asiaa siitä lähtien. Pakkohan siihen oli välit katkaista. Hollywood on kuin se kaveri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
195/230 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjakuvat sarjakuvana, ei niistä kaikista pitäis yrittää elokuvaa tehdä.

Vierailija
196/230 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Internetin incelit päätti ruveta valittamaan heti alusta lähtien, ja media sitten perässä apajalle. Jännä muuten miten tää sama kuvio toistuu aina kun nainen on pääosassa. Ja sitten kun itse katsoo sen leffan niin saa taas ihmetellä että mistä se kaikki valitus tupsahti.

Suuri osa leffoista on toki enemmän ja vähemmän mitäänsanomattomia ja katoaa unholaan, mutta näitä kritiikkivyörytettyjä koitetaan kaupata aina surkeimpana turauksena ikinä jota ne ei todellakaan ole juuri koskaan. Paitsi marvelin secret invasion, muttei nyt puhuta siitä. 

Kerropa omin sanoin miksi edes naiset eivät menneet katsomaan tätä tekelettä. Sehän oli nimenomaan naiskatsojille räätälöity supersankarielokuva.

Koitapa nimitellä näitä lompakollaan äänestäneitä naisia inceleiksi ja ulista vakiovalitusta toksisesta maskuliinisuudesta kun työkalupakissa ei ole muitakaan lyömäaseita.

Vuosia sitten loppuun kalutun genren ja vielä pahemmin yleisönsä menettäneen agendan yhdistelmä sai lippukassoilla juuri sellaisen kohtelun kuin olisi voinut odottaakin. Ei siksi että elokuvan pääosassa on nainen ja käsikirjoittaja on nainen vaan siksi että se on keskinkertainen tekele genressä joka ei vaan jaksa enää kiinnostaa ketään.

Vierailija
197/230 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllähän tämä kaikki on pohjimmiltaan Rennyn ja Geenan vika. Cutthroat Island ja The Long Kiss Goodnight. Hollywood-studiopomot lapsina katsoivat näitä ja oppivat ihan vääriä asioita elokuvien tekemisestä ;DDDD

-winner-

Vierailija
198/230 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarjakuvat sarjakuvana, ei niistä kaikista pitäis yrittää elokuvaa tehdä.

Mä voisin mennä katsomaan kuulokemikrofoni päässä pariksi tunniksi leffaa, jossa olisi Gary Larsonin Far Side-ruutuja peräkkäin ja sitten vasta leffa etenisi seuraavaan ruutuun, kun on vitsin tajunnut ja nauranut ääneen. Jotkut toiset voisivat olla siellä näytöksessä sitten monta päivää :DDD

-winner-

Vierailija
199/230 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua elokuvan mainokset alkoivat jo ärsyttää. Ajattelin, että täytyy olla keskinkertainen tai huono elokuva, kun niin paljon mainostetaan

Vierailija
200/230 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua elokuvan mainokset alkoivat jo ärsyttää. Ajattelin, että täytyy olla keskinkertainen tai huono elokuva, kun niin paljon mainostetaan

Joo, no markkinoinnin puutteeseen ei ainakaan kaatunut. Taisi tulla jokaisella mahdollisella lätkätauollakin MM-kisoissa mainos ilmeisesti meille äijänkörmyille suunnattuna...

-winner-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän