Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elokuva Supergirl floppas!

Vierailija
28.06.2026 |

175miljoonan dollarin budjetilla 29miljoonaa dollaria lipputuloja maailmanlaajuisesti. Mikä elokuvassa oli vikana?

Kommentit (168)

Vierailija
61/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"175miljoonan dollarin budjetilla 29miljoonaa dollaria lipputuloja maailmanlaajuisesti. Mikä elokuvassa oli vikana?"

 

Olisiko tosiaankin niin että vihreät, vasemmistolaiset, voimaantuneet wokenaiset mene vieläkään katsomaan supersankarielokuvia vaikka ne on tehty niin tarkkaan heidän agendansa mukaiseksi ettei ainakaan kukaan muu maksa sellaisen näkemisestä dollariakaan.

Ehei, ei ole mitenkään mahdollista että tästä olisi kyse. Supergirlhän oli vasta 27. tällainen putkeen ja sille kävi täsmälleen samoin kuin joka ikiselle edeltäjälleen joten ihan täysi mysteeri mistä floppaus johtuu.

Elämä on helpompaa kun jättää politiikan, naisvihan ja muun tuollaisen myrkyn hengittämisen pois ja menee katsomaan elokuvaa ilman ennakkoon pumpattua vihaa. Sen jälkeen voi itse päättää tykkäsikö elokuvasta vai ei. Itse en mutta se ei johtunut wokeilusta tms. vaan siitä että se oli tylsä.

Minun ei tarvitse maksaa näistä metritavarana tuotetuista supersankarielokuvista euroakaan kun ne ilmestyvät teattereissa flopattuaan Disney plussalle parissa viikossa.

Eikä minun ole tarvinnut katsoa yhdestäkään montaa minuuttia alusta todetakseni että tätä roskaa menee kolmetoista tusinaan enkä aio haaskata vapaa-aikaani tähän kun oikeasti hyviäkin elokuvia on tehty, jopa Hollywoodissa enemmän kuin koskaan ehdin katsoa.

Supersankari-genre päättyi Endgameen ja kaikki sen jälkeen pupelletut tekeleet ovat olleet tulpattoman mopon polkemista käyntiin. Jopa ne kohtalaisen hyvät puhumattakaan näistä voimaantumisfantasioista. Keksikää nyt lopultakin jotain uutta.

Vierailija
62/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"175miljoonan dollarin budjetilla 29miljoonaa dollaria lipputuloja maailmanlaajuisesti. Mikä elokuvassa oli vikana?"

 

Olisiko tosiaankin niin että vihreät, vasemmistolaiset, voimaantuneet wokenaiset mene vieläkään katsomaan supersankarielokuvia vaikka ne on tehty niin tarkkaan heidän agendansa mukaiseksi ettei ainakaan kukaan muu maksa sellaisen näkemisestä dollariakaan.

Ehei, ei ole mitenkään mahdollista että tästä olisi kyse. Supergirlhän oli vasta 27. tällainen putkeen ja sille kävi täsmälleen samoin kuin joka ikiselle edeltäjälleen joten ihan täysi mysteeri mistä floppaus johtuu.

Elämä on helpompaa kun jättää politiikan, naisvihan ja muun tuollaisen myrkyn hengittämisen pois ja menee katsomaan elokuvaa ilman ennakkoon pumpattua vihaa. Sen jälkeen voi itse päättää tykkäsikö elokuvasta vai ei. Itse en mutta se ei johtunut wokeilusta tms. vaan siitä että se oli tylsä.

Aivan, eli tuonkin elokuvan olisi voinut skipata jos vaan olisi lukenut arvosteluita. Ja ei niitä arvosteluita ole pakko saada joltakin magapersu öyhöttäjältä joka näkee vaan wokemädätystä kaikkialla. Rehellinen arvio tuosta nyt vaan kuitenkin on että se oli keskivertoa huonompi leffa, ihan sama vaikka se olisi ollut ilman woketusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson ihan Krypton takia. 
„Save the dog!“ ei ehkä ihan riitä elokuvan juoneksi mutta mitä väliä!

Vierailija
64/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Supersankarileffat on vaan niin tylsiä, että ihan sama onko mies vai nainen pääosassa ja miehet ei tietenkään voi mennä sen takia katsomaan kun pääosassa on nainen.

Ne on todella tylsiä! Ihmettelen aina miten ketään voi kiinnostaa tavallisen ihmisen kyvykkyyden rinnalla mikään super?! Onks näillä jtn alemmuuskompleksia tai jtn? Lasten voin käsittää ehkä olevan kiinnostunut. Meidän pennut ei kyllä välitä noista. Olen yrittänyt näyttää; katsovat 5-10 min ja häipyvät

Sama juttu noissa peleissä. Istutaan jonkin koneen ääressä ja koetaan että tehdään jotain kun näppäillään jotain ohjainta. Ei se ole mitään todellista tekemistä! Ihan täyttä nysväämistä ja ajanhukkaa. Ärsytti jo lapsena kun kaverit halusivat nysvätä sisällä ja itse halusin ulkona nauttia raikkaasta ulkoilmasta ja kehoa ja mieltä kehittävistä todellisista harrasteista. 
Nyt se nähdään miten heille kävi. Ovat lihavia ja käyttävät lääkityksiä. Itse olen normaalipainoinen, eikä ole mitään lääkityksiä.

Vierailija
65/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kanssa ihan ymmärrä miksi näitä tehdään. En ole supersankarielokuvien kuluttaja ja eikö tuollaiset ole pääsääntöisesti suunnattu alakouluikäisille. Omien teinien mielestä ainakin ovat jo lapsellisia. Sinänsä hyvä, että sankareita on kaikista ihmisosapuolista, mutta kovin kevyitä ovat juoneltaan ja samasta muotista tehtyjä nuo leffat. Omasta mielestä vähän sama kuin tuhkimo olisi poika ja sitten odotetaan kieli pitkällä että ihmiset menevät sankoin joukoin innoissaan katsomaan tämän jo niin nähdyn elokuvan, koska tuhkimo onkin nyt poika.

Vierailija
66/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Marvels (2023), Madame Web (2024) ja Supergirl (2026).

Jokainen floppasi surkean juonen takia. Käsikirjoitus tehdään viikossa, kun pitää epätoivoisesti yrittää tuutata leffoja, joissa on naisia pääosassa, että saisi tuplattua tulot, jos naiset alkaisivat katsoa genreä.

Sitten on taas jokin Endgame, minkä kässäriä tehtiin 4 vuotta, kun eihän sarjaa voinut pilata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DC:n positiivinen, hauska ja värikäs maailmankuva ei ehkä vastaa nuorison tämän hetken synkkää mielentilaa.


Kassamagneetit Backrooms ja Obsession kuvaa tunnetilaa paremmin?

Gunnin Superman sai haukkuja paitsi siitä, että Teräsmiehen painotettiin olevan kirjaimellinen maahanmuuttaja, myös aidosti hyvä ja toivoa tuova sankari. Kirkasotsainen esikuvallinen hahmo ei ollut synkkyyttä ja nihilismiä ihannoivien mieleen.

Snyderin Teris oli nimenomaan liian synkkä ja nihilistinen ja enemmänkin Batmanin ehdoilla toimiva hahmo. Sitäkään hahmoa ei rakastettu, vaikka Cavillista tykättiinkin ja toivottiin hänelle nimenomaan vähemmän synkkää tarinaa, jossa olisi päässyt oikeasti Christopher Reeven tyyliseksi koomiseksi, mutta kirkasotsaiseksi sankariksi, eikä vain cgi-hahmojen kanssa tappelijaksi, joka on jokaisen supersankarileffan loppuratkaisuna täysin tylsistyttävä. Marvel tekee sitä joka kerta ja se on jo niin kulunut asetelma, ettei jaksa kiinnostaa.

-winner-

Mielestäni teräsmies on jo lähtökohtaisesti tylsä hahmo kun oletuksena on se jatkuva hyvyys. Enemmänhän tuolla on haasteena voimien hillintä kuin se, että pitäisi ylittää itsensä asioiden saavuttamiseksi. Vähän sama ongelma oli kapteeni amerikassa jonka ns. hyveellinen puhtaus kävi aika tylsäksi marvelin leffasarjan mittaan.

Lisäksi teräsmies, bätmän ja spidermän on tehty sekä leffasarjoina että tv-sarjoina niin monta kertaa että kannattaisko yrittää jotain muuta vihdoin?

Iron man oli aika tuntematon hahmo ennen marvelin leffasarjaa. 

Mutta loppujenlopuksi, jos käsikirjoitus toimii ja hahmojen välinen sanailu, niin vähemmänkin täydelliset hahmot menettelee. 

Vierailija
68/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Supersankarileffat on vaan niin tylsiä, että ihan sama onko mies vai nainen pääosassa ja miehet ei tietenkään voi mennä sen takia katsomaan kun pääosassa on nainen.

Silloin elokuva on huonosti tehty, mikä on sääli, koska supersankareissa olisi monta hyvää hahmoa. 

Kyllä minä ihan sänkileukaäijänä voin katsoa naispuolisesta supersankarista kertovan elokuvan, mutta edellytän siltä samaa kuin miespuoliseltakin eli laatua. Paska on paskaa, riippumatta mitä päähahmolla on jalkojen välissä.

Gunnin leffat kyllä on ihan hyviä olleet🤔

Gunnin kaksi parasta superleffaa ovat kumpikin äkkivääriä, poliittisesti epäkorrekteja ja päähenkilöjään säälimättömiä eli Super (2010) ja Suicide Squad (2021). Guardians -leffat toivat maineen, mutteivat ne niin hyviä olleet, että niitä jaksaisi toiste katsoa. Gunnin tuottama Brightburn oli jo niin lähellä pahis-Supermania kuin voi olla, että se tie DC-tuotannoissa tuskin vastaan tulee. Tuotantoyhtiöiden kauppojen yhteydessä tulee taas varmaan jotain muutoksia DC-leffojen tulevaisuuden suhteen, eikä tietysti Supergirlin vaisun alun jälkeen ole helppoa mennä kovin indie-tietä, kuten Gunnin tyyli on. Jos Clayfacekaan (ilmeisesti ilman mitään Batman-viittauksia) ei tuota tarpeeksi, niin sitten voi olla Gunnin tie solmussa.

-winner-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa onkin ihan paska.

Se ei selviä muuten kuin leffan itse katsomalla että onko omaan makuun hyvä vai ei. 

Vierailija
70/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The Marvels (2023), Madame Web (2024) ja Supergirl (2026).

Jokainen floppasi surkean juonen takia. Käsikirjoitus tehdään viikossa, kun pitää epätoivoisesti yrittää tuutata leffoja, joissa on naisia pääosassa, että saisi tuplattua tulot, jos naiset alkaisivat katsoa genreä.

Sitten on taas jokin Endgame, minkä kässäriä tehtiin 4 vuotta, kun eihän sarjaa voinut pilata.

Marvelsissa en nähnyt suurempia ongelmia. Tuo oli ehkä väärässä kohtaa leffasarjaa koronasta johtuen, mutta eipä tuo iso vika ollut. 

Madame webissä juoni oli kieltämättä pohjimmiltaan älytön, ja suurempi haitta oli tän pääosanesittäjän totaalinen karismanpuute. Eikä sekään auttanut että nää kolme tyttöä oli kuin joku supersankari spice-girls jotka joku tuotannon hahmotuotteistaja oli valinnut sopivine ominaisuuksineen leffaan.  Jos nuo (ja järjettömän juonen) unohtaa niin eipä leffassa ollut erityisen suuria ongelmia, eli ei tuokaan mikään katastrofi ollut leffana sinänsä.

Supergirliä en ole nähnyt mutta olen vähän skeptinen tähän valitukseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruma, suorastaan vastenmielisen näköinen "sankaritar ".

Hollywood yleensä ja Disney ihan erityisesti on ollut 2000-luvulla yliluonnollisen lahjakas valitsemaan naispääosaan näyttelijöitä joilla on maksimissaan kaksi ilmettä, peräpukamavoiteen TV-mainokseen riittävät näyttelijänlahjat ja joista on paistanut läpi se että ne ovat ihmisenä niin omahyväisiä ja ylimielisiä että pelkkä naaman näkeminen alkaa vituttaa. 

Tämän Supergirlin käsikirjoittajan koko meriittilista kattaa yhden kengännauhabudjetilla tehdyn indiefilmin käsikirjoituksen 8v sitten. Voisiko joku selittää uskottavasti millä meriiteillä se valittiin käsikirjoittajaksi melkein 200 miljoonan dollarin supersankarielokuvaan?

Vierailija
72/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Supersankarileffat on vaan niin tylsiä, että ihan sama onko mies vai nainen pääosassa ja miehet ei tietenkään voi mennä sen takia katsomaan kun pääosassa on nainen.

Ne on todella tylsiä! Ihmettelen aina miten ketään voi kiinnostaa tavallisen ihmisen kyvykkyyden rinnalla mikään super?! Onks näillä jtn alemmuuskompleksia tai jtn? Lasten voin käsittää ehkä olevan kiinnostunut. Meidän pennut ei kyllä välitä noista. Olen yrittänyt näyttää; katsovat 5-10 min ja häipyvät

Sama juttu noissa peleissä. Istutaan jonkin koneen ääressä ja koetaan että tehdään jotain kun näppäillään jotain ohjainta. Ei se ole mitään todellista tekemistä! Ihan täyttä nysväämistä ja ajanhukkaa. Ärsytti jo lapsena kun kaverit halusivat nysvätä sisällä ja itse halusin ulkona nauttia raikkaasta ulkoilmasta ja kehoa ja mieltä kehittävistä todellisista harrasteista. 
Nyt se nähdään miten heille kävi. Ovat lihavia ja käyttävät lääkityksiä. Itse olen normaalipainoinen, eikä ole mitään lääkityksiä.

Olette molemmat vapaita tekemään mitä haluatte, mutta toisten nimittely ja halventaminen tuolla tavalla on asiatonta. Mitä te luulette olevanne päättämään millainen viihde on hyvää tai huonoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The Marvels (2023), Madame Web (2024) ja Supergirl (2026).

Jokainen floppasi surkean juonen takia. Käsikirjoitus tehdään viikossa, kun pitää epätoivoisesti yrittää tuutata leffoja, joissa on naisia pääosassa, että saisi tuplattua tulot, jos naiset alkaisivat katsoa genreä.

Sitten on taas jokin Endgame, minkä kässäriä tehtiin 4 vuotta, kun eihän sarjaa voinut pilata.

Ja Endgameen pitää lisätä pari hassua minuuttia, että sun pitäisi se ylipitkä leffa käydä muka katsomassa vielä uudelleen, että jaksaisit raahautua sitten myös Doomsdayta katsomaan, jossa tehdään sitten taas markkinointia ja lopputeasereita siihen, että menisit katsomaan Secret Warsin... Kaikki nämä vain, jotta sulla olisi joku jatkumo jota seurata, vaikka kaikki leffat ovat juonellisesti ja rakenteeltaan ihan samoja, eri maski tai viitta vain päällä ja samat voimat omaavat hyvis ja pahis mäiskivät ja tuhoavat cgi-kiinteistöä viimeisen vartin ajan.

-winner-

Vierailija
74/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa onkin ihan paska.

Se ei selviä muuten kuin leffan itse katsomalla että onko omaan makuun hyvä vai ei. 

Ei tarvitse olla tyhmä. Ystävä sanoo sen olevan huonon perustellen ja minä toimin sen mukaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä synkempi Batman-leffa, sitä enemmän sitä arvostetaan.

Taitaa kertoa jotain ikävää nykymaailmasta, että pahuus katsotaan kiinnostavammaksi kuin hyvyys.

Eipä tule Forrest Gumpin jälkeen mieleen sellaista leffaa, mikä olisi menestynyt hyvin ilman yhtään pahuuden tutkielmaa.

Parempi realistinen synkkyys kuin utopistinen ja teennäinen yltiöpositiivisuus.

Vierailija
76/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruma, suorastaan vastenmielisen näköinen "sankaritar ".

No, ei sitten kiinnosta tippaakaan. Ja naistuputus on todella surkeaa

Vierailija
77/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertooko se naisten mielipuuhista eli shoppailusta, herkuttelusta, koiraharrastuksista, sometuksesta ja miesten haukkumisesta?

Vierailija
78/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotus oli 55 miljoonaa ja toteutui 40 miljoonaa eli eipä tuo hitti ole. Tuottaa kyllä rahat takaisin ajan kanssa.

Vierailija
79/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DC:n positiivinen, hauska ja värikäs maailmankuva ei ehkä vastaa nuorison tämän hetken synkkää mielentilaa.


Kassamagneetit Backrooms ja Obsession kuvaa tunnetilaa paremmin?

Gunnin Superman sai haukkuja paitsi siitä, että Teräsmiehen painotettiin olevan kirjaimellinen maahanmuuttaja, myös aidosti hyvä ja toivoa tuova sankari. Kirkasotsainen esikuvallinen hahmo ei ollut synkkyyttä ja nihilismiä ihannoivien mieleen.

Tämä! Haukkuivat elokuvaa koska Superman oli hyvis. Wtf?!

Vihasivat Teräsmiestä siitä että hänet kuvataan sellaisena kuin miksi hänet on tarkoitettukin. Kertoo aika karua kieltä nykyajasta.

Siksi mietin tuota ajan henkeä. Minusta Gunnin optimistinem maailma on kivaa ja kaunista. Mutta ehkä se vaan ärsyttää monia. Pitäisi olla synkkää jä ikävää superseikkailua?

Jotkut näyttävät rakastavan kurjuutta ja heille optimismi on häväistystä. Jännää, että synkkiäkin hahmoja olisi, kuten Batman, Punisher, Lobo, Wolverine yms. mutta juuri Teräsmiehen kaltaisesta ihannevävystä pitäisi leipoa maailmaa vihaava angstaaja. No, se tehtiin sitten Terästytölle ja seurauksena oli floppi.

Disneyhän väänsi just sarjaa jostain daredevilistä jossa pahis-kingpin oli pistetty käytännössä teurastamaan joku verisesti paljain käsin liki joka osaan. Siinä sitä laatusisältö taas, päh. En nyt muista oliko tuolle tarkoitus vääntää vielä jatkoakin. Punisher taas sai oman lisäjaksonsa ja ilmeisesti heiluu spidermanin tulevassa leffassa mukana. 

Ja andor on niin hidasta kerrontaa tarinassa jonka alun ja lopun tietää kaikki, että en oikein ymmärrä miksi tuota kehutaan maasta taivaaseen. Ilmeisesti idea on, että arvosteljia voi selata puolet jaksosta puhelintaan eikä menetä hitaasta juonesta yhtään mitään.

Seuraavassa avengers-doomsdayssä olisi kait tarkoitus olla mutanttejakin mukana, eli liekö sitten wolverinekin. 

Vierailija
80/168 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oo kiva kun muistutitte pitää käydä katsomassa pois!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan